Hop til indhold

Er det ikke ok at knurre?


Aslan
 Share

Recommended Posts

Ai jeg bliver altså helt i tvivl.

 

I dag snurrede Sofie (menneskehvalp 17 mdr) rundt, blev rundtosset og væltede ned på Aslan.

Han rejste sig op, kiggede på hende og luntede ud i køkkenet.

 

Jeg havde egentlig forventet at han ville knurre og gå.

Og jeg vill ehave haft forståelse for at han knurre.

 

I andre episoder - når hun overskrider hans grænser knurre han også og går.

 

Det skal lige siges at Aslan har en bestemt knurren i forhold til Sofie.

Det er mere en slags brok knurren end en sur en - hvis i forstår?

 

Nå, men min mavefornemmelse siger altså at det er ok at Aslan siger fra, og går.

Og at Sofie også skal lærer at han siger fra.

 

MEN - så er der en mand der skriver at han ikke har forståelse for at Aslan havde knurret.

 

 

Og nu bliver jeg ærlig talt lidt i tvivl - er jeg igang med at lave et monster?

Det skal lige tilføjes, at der skal en del til for at han knurre et "Sofie knur."

Link til indlæg
Del på andre sites

ork jo, lad du ham bare knurre når han gør som du beskriver det:)

 

Jeg er vokset op med en hund der kunne sige fra, når børn var urimelige og de var ganske rigtigt en helt speciel knurren, slet ikke en jeg æder dig om lidt knurren, men hey, lad lige vær med det, det er træls lyd.

 

Han vælger oveni købet at gå, hvilket han selvfølgelig endelig skal have lov til.

 

Sig du bare til manden at han så heller ikke fremover må sige lad være eller hold op til nogen der gjorde noget ved ham der gjorde ondt;)

 

Men mit svar er henvendt til aslan og sofie og ikke til alle mulige andre - for det handler meget om hvordan relationen barn/hund ellers er. hvis denne generelt er anstrængt, skal man helt klart forsøge at undgå at hunden kan føle sig nødsaget til at knurre og andre tiltag.

Link til indlæg
Del på andre sites

I den situation mener jeg overhovedet ikke det lyder som et problem! Jeg synes faktisk det lyder som en rigtig sund reaktion at han lige knurrer ganske kort og så selv fjerner sig fra situationen.

Altså, hun vælter jo ned ovenpå ham - det kan da få de fleste hunde til at reagere på en eller anden måde. Og når det nu skal være, så er den reaktion da langt at foretrække frem for en mere voldsom reaktion. Så bare rolig, synes bestemt ikke han lyder som et monster :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Bastian, han brokke knurrer også, hvis de andre hunde møffer rundt i sofaen, der hvor han ligger, og oftest daffer han hen et fredeligt sted, hunde kan jo knurre/brumme/"tale" på mange måder. Carlos brummer også, hvis de andre kommer hen og ser hvad han har i madskålen, de skal bare lade ham spise i fred, når han går fra skålen, og der er noget tilbage, er han fuldstændig ligeglad, der kan de andre så spise hans rester, han vil bare have lov at spise i fred. De 2 typer knur er helt anderledes end deres andre slags knur/brum, og der er også lege knur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Relationen mellem Aslan og Sofie og generelt skide god, han elsker hende når det passer ind i hans plan.

Og lige for tiden er han faktisk rigtig opsøgende - og de deler mund bakterier :lun:

 

Her forleden læste hun godnat historie for ham, og han var med.....

 

Ai det billed skal jeg næsten lige uploade til jer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke være bekymret - næsten omvendt. Hvis du kan høre forskel på hans knurren, og han også vælger at selv gå væk, så lyder det IMO som en sund og god reaktion.

 

 

Helt enig! Hvad skulle han ellers gøre? Så ja, selvfølgelig må han knurre og gå væk, det er i mine øjne den bedste ting en hund kan gøre... Den viser tydeligt sin grænse, og lader det være ved det... Ingen overreaktion eller lignende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo også sådan, de opdrager deres hvalpe og der ved man jo, at hvis man stopper dem i at gøre det, kan det gå så galt, at de i stedet bider hvalpene ihjel. Så jeg ser Aslan som en vidunderlig "storebror", der er sund og rask og aldrig udvikler sig til et monster, medmindre han bliver forhindret i at sige fra..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også det er okay han siger fra på den måde, det er jo hans eneste mulighed:)

Forstår Sofie så, at det var Aslan ikke så vild med?

 

 

Nej hun forstår det ikke endnu.

 

Når han knurre, eller bare rejser sig og går, så siger vi "Aslan siger nej".

Men jeg tror ikke ofrståelsen er der endnu

 

 

Eller det ved jeg sq ikke, for hun lader ham jo godt nok være bag efter :hmm:

Og han er jo også gerne væk igen inden hun kan nå at reagere :hmm:

 

Vi antager at vi har et fremmeligt barn som godt forstår det :mrgreen::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...