Hop til indhold

Agilitytræning vinter / forår 2013-14


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

hold op hun er sød :lun: tak :mrgreen:

 

Ih hvor det regner med søde ord om den lille terrier i dag. Tak :mrgreen:

 

Fik lige igennem en veninde af vide, at det ikke er et lapturn. Haha. Så aner jeg ikke hvad det skal kaldes det jeg laver dér. Pas!

Det havde så vidt jeg kan forstå på hende været et lapturn hvis Nala havde løbet 360 gr rundt om den vinge jeg tager imod hende på. Hmm ...

 

Camilse - du plejer at være skarp til begreberne. Har du et bud eller en god beskrivelse du kan linke til?

(andre må selvfølgelig også godt byde ind, hehe)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih hvor det regner med søde ord om den lille terrier i dag. Tak :mrgreen:

 

Fik lige igennem andre kilder af vide, at det ikke er et lapturn. Haha. Så aner jeg ikke hvad det skal kaldes det jeg laver dér. Pas!

 

Det havde så vidt jeg kan forstå været et lapturn hvis Nala havde løbet 360 gr rundt om den vinge jeg tager imod hende på. Hmm ...

 

Du må vise hende mere frem så....:blink:

 

Bum bum, hvad er det så?!?!? Men sejt er det, og kan helt sikkert bruges...

Link til indlæg
Del på andre sites

Den anden kilde er så mig, og som jeg skrev til Line, så er det "bare" en variation af en tysker/blindskift. Grunden til at det i dette tilfælde ser en anelse fancy ud er at man vælger en statisk start og kalde hunde op. Man kan også sagtens lave samme vending i en flyvende start, da man også (vi har i hvertfald flere gange Line) kan komme Ud for den i et baneforløb.

 

Et lapturn er noget helt andet.

 

Nå, men farvel igen HF!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var på kursus hos Natasha igår. Det var selvfølgelig super fedt!

 

Det var første træning i 3 uger og Nala har lavet absolut ingenting imellem. Hun er ikke sådan en der løber jo mindre du skal (eller ser en AG-bane) så konditionen er svundet end del.

Efter 2 x 15 min på banen var hun helt død og havde kun energi til at gennemfører halvdelen af den fulde bane (dvs. ca. 20 af de 36 forhindringer!) til sidst. Det var virkelig vildt at opleve - mistænker måske lidt det også har noget at gøre med alt det beroligende hun får nu har i nytårstiden .... men det var et godt kursus og vi fik masser ud af det!

 

Det var ihvertfald dejligt at løbe agility igen - det synes vi begge :blink:

 

[video=youtube_share;rMlFH_hA8YQ]

 

Her er beviset. Øjjh - trææææææt hund :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig ligner det en variation af forced front cross, i hvertfaldbhvis hvis vi taler finsk handling. Havde nala taget turen rundt om den anden støtte havde det vist været et lapturn

Sådan ser jeg det også - en slags forced frontcross efterfulgt af en slags jaakko.

 

Lapturn er for mig det hun laver lige efter tunnellen på denne video:

 

[video=youtube;0W8DnSdRA-I]

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig ligner det en variation af forced front cross, i hvertfaldbhvis hvis vi taler finsk handling. Havde nala taget turen rundt om den anden støtte havde det vist været et lapturn

 

Sådan ser jeg det også - en slags forced frontcross efterfulgt af en slags jaakko.

 

 

Det giver fin mening. Tak de damer!

 

Men vi kan melde at den Tigerdyr laver har vi besluttet fremover hedder en Ludwig.,..;-)

 

... jeg vil fremover kalde den en Ludwig - det er væsentlig lettere (og meget sejere!) end "forced frontcross efterfulgt af jaakko" :cool: hehe ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Juhuuu, så er vi endelig startet til træning igen!!! :banan: Og det var bare SÅ fedt at komme i gang igen! Vi har jo holdt pause i noget tid, så Iso var godt nok lidt overtændt. :lol: Men hun arbejdede alligevel kanongodt når hun var på banen. Jeg synes at det virkelig viser sig hvilke ens mangler er, når man kommer sådan første gang efter en pause, og det var da også tydeligt hvilke vores er. Iso's nedrivninger og min manglende evne til at (nå at) få placeret mig rigtigt. Iso lavede nogle fuldstændigt hysteriske nedrivninger, sådan nogle hvor hun springer lige ind i springstøtterne og river HELE springet, og man selv atår og ta'r sig til hovedet og håber at hun ikke brækker benene på sig selv... Jeg har været efter hende, og har endda skældt temmelig kraftigt ud (:oops:), og også mindet hende om at få røven med sig HELE vejen rundt om støtterne, vha. den øvelse vi fik for noget tid siden. Og til sidst gik det faktisk meget bedre, en enkelt gang nåede jeg selv at se hvordan hun selv tog sig i det og koncentrerede sig om at sætte af det rigtige sted. :5up: Så vi knokler bare videre, det må da for pokker kunne bli' bedre! Mig selv ved jeg ikke om der er det store håb for... :lol: Jo, jeg synes faktisk at jeg er blevet bedre, og også bedre til at løbe og "være på". Selv om jeg godt nok var meget træt i dag, pga. for lidt søvn, og mine ben nærmest eksede under mig til sidst. :lol:

 

Nu glæder jeg mig bare til næste træning, og så må vi se hvordan det bli'r til vores stævne i weekenden efter... Jeg skal være hjælper om lørdagen, og der låner jeg Iso ud til min nevø. Og synes han det er sjovt så får han lov at løbe med hende også om søndagen... Det bli'r lidt hårdt at gå glip af et helt stævne, men synes det er vigtigere at han får en god oplevelse, det trænger han virkelig til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Super træning i dag, med verdens aller bedste Luna :lun:

 

Det er egentlig lidt vildt, men hun er altså bare sej! Totalt stabil, styrbar og med god fart, så de fejl der kommer er 99,9 % mig! Det er kun ved feltforhindringerne at hun bliver lidt en bisse, for hun er maaaarjet glad for at stå felt :mrgreen:

 

Og så fik jeg hilst på smukke Iso, selvom hun ikke gad hilse igen :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Super træning i dag, med verdens aller bedste Luna :lun:

 

Det er egentlig lidt vildt, men hun er altså bare sej! Totalt stabil, styrbar og med god fart, så de fejl der kommer er 99,9 % mig! Det er kun ved feltforhindringerne at hun bliver lidt en bisse, for hun er maaaarjet glad for at stå felt :mrgreen:

 

Og så fik jeg hilst på smukke Iso, selvom hun ikke gad hilse igen :fornaermet:

Jamen hun havde jo ikke tid!!!!! :lol: Jeg kender hende jo ud og ind, og kunne altså godt se at hun blev glad for at se dig - men meget, meget hurtigt! :lol: Sjovt forresten at se at Luna liiiige skulle snuse lidt kort til Iso!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...