Hop til indhold

Nytårsaften


Gæst Master kanne
 Share

Recommended Posts

Gæst Master kanne

Hej vil gerne gøre nytårsaften så trykt som mulige for min hund. hvad forslår i man gør. hvad giver i af beroligende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er din hund bange for fyrværkeri/ høje lyde?

 

Hvis ikke, så tror jeg bare jeg ville nøjes med at lufte hunden inden det bliver helt slemt og ellers bare hygge sammen med hunden.

Måske giv et lækkert ben hunden kan bruge noget tid på og ellers sørg for at have noget lyd, fx. musik/tv tændt.

 

Hvis din hund er lidt bange vil jeg giv Zylkene og måske træk gardinerne for det sted hunden ligger.

 

er det meget bange skal man nok have fat i noget beroligende fra dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

I år har jeg fri Nytårsaften og står for første gang i mit liv med en hund der sænker halen og lytter meget opmærksomt når der fyres af, så jeg kommer nok alligevel på en eller anden form for arbejde.

 

Jeg har planlagt at gå et par timer med hunden om formiddagen og kaste f.eks. pølsestykker eller tilbyde leg med pivedyr når der kommer skud. Om aftenen kommer Shandie nok bare ud i haven og så får hun sin mad via aktivitetsspil og gemmeøvelser, så hendes hjerne er godt brugt. Et kvarter inden midnat får hun tilbudt det hun kan drikke af en guldøl (så den øgede tissetrang ikke kommer lige hvor det er allerværst) og så er pivedyrene og gufferne fremme på bordet sammen med champagnen når uret slår tolv. Så er det sidste bare at finde roen frem selv, så går det nok.

 

Jeg har også en nødplan hvis det hele skulle ramle, hvilket omfatter en seng, en dyne, et stereoanlæg der er skruet pænt op for, samt nogle nedrullede gardiner.

Link til indlæg
Del på andre sites

I år har jeg fri Nytårsaften og står for første gang i mit liv med en hund der sænker halen og lytter meget opmærksomt når der fyres af, så jeg kommer nok alligevel på en eller anden form for arbejde.

 

Jeg har planlagt at gå et par timer med hunden om formiddagen og kaste f.eks. pølsestykker eller tilbyde leg med pivedyr når der kommer skud. Om aftenen kommer Shandie nok bare ud i haven og så får hun sin mad via aktivitetsspil og gemmeøvelser, så hendes hjerne er godt brugt. Et kvarter inden midnat får hun tilbudt det hun kan drikke af en guldøl (så den øgede tissetrang ikke kommer lige hvor det er allerværst) og så er pivedyrene og gufferne fremme på bordet sammen med champagnen når uret slår tolv. Så er det sidste bare at finde roen frem selv, så går det nok.

 

Jeg har også en nødplan hvis det hele skulle ramle, hvilket omfatter en seng, en dyne, et stereoanlæg der er skruet pænt op for, samt nogle nedrullede gardiner.

Guldøl? Hvorfor dog hælde alkohol i hende...? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har stadig ikke besluttet hvad vi skal gøre....

 

Penny kommer til at stresse uanset hvad, de tre andre sikkert en smule.. Dexter er utryg men plejer bare at ville være sammen med os...

 

Vi kan vælge at blive hjemme, vi bor midt i byen så masser af larm... Eller tage med familien i sommerhus, ude ved havet, tilgengæld er der jo så 6 andre mennesker...

 

Penny får uanset hvad sin medicin, og så en højere dosis, for at sikre os at hun ikke går helt i panik...

Link til indlæg
Del på andre sites

Aldrig, og må indrømme jeg aldrig selv ville kunne finde på det :genert:

Det er jo bare et naturligt rusmiddel, så jeg forstår ikke helt hvad der skulle være så slemt ved det, sammenlignet med hvad en gennemsnitshund får i sig af andre mærkelige ting der bare er forklædt som f.eks. hundegodbidder. At jeg så vælger guldøl hænger sammen med at hunden jo kun drikker max. 10 cl (eller mine har aldrig villet have mere).

 

Det kan selvfølgelig være et tilfælde, men nu er jeg da blevet overtroisk, for jeg gjorde det faktisk ikke sidste år fordi Shandie kun var 5 mdr. dengang, og for første gang har jeg en hund der ikke skal med ud i haven og kigge på raketter (de andre to var jo ikke til at holde inde, de syntes Nytårsaften var fantastisk).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo bare et naturligt rusmiddel, så jeg forstår ikke helt hvad der skulle være så slemt ved det, sammenlignet med hvad en gennemsnitshund får i sig af andre mærkelige ting der bare er forklædt som f.eks. hundegodbidder. At jeg så vælger guldøl hænger sammen med at hunden jo kun drikker max. 10 cl (eller mine har aldrig villet have mere).

 

Det kan selvfølgelig være et tilfælde, men nu er jeg da blevet overtroisk, for jeg gjorde det faktisk ikke sidste år fordi Shandie kun var 5 mdr. dengang, og for første gang har jeg en hund der ikke skal med ud i haven og kigge på raketter (de andre to var jo ikke til at holde inde, de syntes Nytårsaften var fantastisk).

Jeg skal ikke kunne give dig et præcis svar på hvorfor jeg ikke vil - i mit hovede hænger alkohol og dyr bare slet ikke sammen, uanset årsagen til brugen af den. Så vil jeg hellere benytte mig af beroligende præparater lavet til dyr eller naturmedicin. Andet er der såmænd ikke i det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo bare et naturligt rusmiddel, så jeg forstår ikke helt hvad der skulle være så slemt ved det, sammenlignet med hvad en gennemsnitshund får i sig af andre mærkelige ting der bare er forklædt som f.eks. hundegodbidder. At jeg så vælger guldøl hænger sammen med at hunden jo kun drikker max. 10 cl (eller mine har aldrig villet have mere).

 

Det kan selvfølgelig være et tilfælde, men nu er jeg da blevet overtroisk, for jeg gjorde det faktisk ikke sidste år fordi Shandie kun var 5 mdr. dengang, og for første gang har jeg en hund der ikke skal med ud i haven og kigge på raketter (de andre to var jo ikke til at holde inde, de syntes Nytårsaften var fantastisk).

 

Præcis. Og når det kun sker en gang om året, så... :-) Jeg synes ikke det er slemt. Angstdæmpende og beroligende medicin er vel heller ikke særlig sundt :hmm: Så længe man lader være med at drikke hunden fuld, går det nok :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis. Og når det kun sker en gang om året, så... :-) Jeg synes ikke det er slemt. Angstdæmpende og beroligende medicin er vel heller ikke særlig sundt :hmm: Så længe man lader være med at drikke hunden fuld, går det nok :lol:

Jeg tror ingen af delene er sunde, men jeg tror på at det medicin der er beroligende/angstdæmpende giver hunden end bedre effekt, samt det faktum at det ER lavet til dyr, tiltaler mig mere end at lade den drikke alkohol.

 

Nu har jeg selv for nyligt fået kraftigt angstdæmpende medicin, til indsættelse af implantat hos tandlæge, og uanset hvor meget alkohol jeg havde indtaget forinden, vil jeg aldrig have opnået den virkning som medicinen gav mig.

 

Jeg siger ikke det er forkert eller mere skadeligt at give hunden øl. Slet ikke. Jeg forstår bare ikke hvorfor, når der findes præparater, også naturmedicin, specielt lavet til dyr. Og så det faktum at jeg aldrig selv ville benytte alkohol til dyr. Men jeg siger ikke at alkohol er mere skadeligt end div beroligende medicin der findes, det er jo heller ikke sundt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Walther er meget bange nytårsaften og kigger allerede sig omkring inden han går ud af døren når vi skal på tur, tænk nu hvis der kom noget fyrværkeri, det er sku synd for dyrene det fyrværkeri. Men det er vist noget om det bliver lavet om hvornår man kan købe og må skyde af i 2014, om ok så køber folk det jo nok over grænsen eller laver det selv :damn:

 

Vi giver ikke Walther noget - men bare han kan mærke os, så vi sidder pænt hjemme med højt tv / musik og klapper Walther ;-) Zeus er bare ligeglad, eller det var han sidste år men da var han også kun 5 mdr. så det kan jo ændre sig i år?

Så hvis Walther kan sidde på skødet af min mand så går det - hvis han IKKE sidder på skødet af os så sidder han med ryggen op mod en mur og ryster - øv stakkels hund. Så derfor kommer min mor lige over og spiser også er det faktisk det - de kommer lige ud og tisse i haven når dronningen snakker - der er der lidt ro :-) og så må vi pænt vente til at lufte hund til det værste er ovre ved kl. 2-3 stykker gab ;-)

Redigeret af DorteDK
stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har stadig ikke besluttet hvad vi skal gøre....

 

Penny kommer til at stresse uanset hvad, de tre andre sikkert en smule.. Dexter er utryg men plejer bare at ville være sammen med os...

 

Vi kan vælge at blive hjemme, vi bor midt i byen så masser af larm... Eller tage med familien i sommerhus, ude ved havet, tilgengæld er der jo så 6 andre mennesker...

 

Penny får uanset hvad sin medicin, og så en højere dosis, for at sikre os at hun ikke går helt i panik...

 

Hvilken medicin får Penny ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så priviligeret at jeg aldrig har oplevet mine hunde være bange for høje lyde, torden eller nytårs krudt. Tjaldur er fuldkommen ligeglad, vi gik en tur i går aftes og der blev fyret meget af, tæt på og Tjaldur var travlt optaget af en fært inde i krattet. Han reagere slet ikke på det. Hvis der er meget høje brag,kigger han nogen gange hen på mig, om det er for at sige " shh tie dog stille kvinde, jeg skal have ro til at læse dagens avis " eller om det er for at se om alt er som det skal være, så siger jeg bare " Hej sveske og giver ham en guf og så går han glad videre.

 

Sidste år sad han i min seng ved vinduet og kiggede meget nøje på alt fyrværkeriet og da det blev for kedeligt lagde han sig ned og sov.

 

Men jeg er obs på at han ikke skal blive bange, så bordbomber osv bruger vi ikke og jeg kunne ikke drømme om at tage ham med ud og glo på krudt.

 

Her et billede af nytårshunden sidste nytår nytårs hund.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Walther sidder lige nu på skødet af min mand der fyres godt af lige nu, sikke nogle drøn!

Zeus har jeg lige luftet der kom nogle ordentlige skrald og farver på himlen, han kiggede bare op på mig jeg sagde dygtig og gav en godbid. Lige nu sidder han og kigger ud af havedøren og ser lidt fyrværkeri, han er ikke bange, men bordbomber og afføring af krudt her på matriklen er forbudt. Har nok i en bange hund :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ingen af delene er sunde, men jeg tror på at det medicin der er beroligende/angstdæmpende giver hunden end bedre effekt, samt det faktum at det ER lavet til dyr, tiltaler mig mere end at lade den drikke alkohol.

 

Nu har jeg selv for nyligt fået kraftigt angstdæmpende medicin, til indsættelse af implantat hos tandlæge, og uanset hvor meget alkohol jeg havde indtaget forinden, vil jeg aldrig have opnået den virkning som medicinen gav mig.

 

Jeg siger ikke det er forkert eller mere skadeligt at give hunden øl. Slet ikke. Jeg forstår bare ikke hvorfor, når der findes præparater, også naturmedicin, specielt lavet til dyr. Og så det faktum at jeg aldrig selv ville benytte alkohol til dyr. Men jeg siger ikke at alkohol er mere skadeligt end div beroligende medicin der findes, det er jo heller ikke sundt.

 

Jeg har aldrig set noget naturmedicin virke angstdæmpende på hunde, selv efter at have været elev i 2 år hos Anette Røpke hvor alle rendte rundt med små flasker alt-muligt-mærkeligt-Bach-halløj (lige på nær mig altså). :lol: Skal så indrømme at jeg aldrig har stået med et hold kursister der har givet deres hunde øl før træning, men det kunne være man skulle prøve.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ingen af delene er sunde, men jeg tror på at det medicin der er beroligende/angstdæmpende giver hunden end bedre effekt, samt det faktum at det ER lavet til dyr, tiltaler mig mere end at lade den drikke alkohol.

 

Så vidt jeg har erfaret, så er alt det beroligende vi får til dyrene faktisk lavet til mennesker.

 

Kan da godt følge dig i det med alkohol til hundene, det havde heller ikke lige strejfet mig. Men hvis det virker for nogen, så ville det ikke genere mig, tror ikke nogle af delene er skadeligt så længe det bliver brugt så sjældent.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er jo flyttet på landet i sommer og for første gang har vi en hund der ikke er panikslagen hele december!

 

Vi plejer at være her nytårsaften med nogenlunde resultat, men i år har der intet været overhovedet selv om der skydes af i det fjerne!

 

Har prøvet alverdens ting, inkl. doping fra dyrlægen, men intet har været så godt som at vi ikke bor i en rigtig by!

Link til indlæg
Del på andre sites

Har købt en Adaptil dog diffusor.

Har fulgt vejledning om præventivt at starte diffusoren14 dage før nytårsaften.

Her til aften startede vores nabo sit fyrværkeri.

Kunne konstatere, at jeg har spildt mine penge da produktet absolut ingen beroligende virkning har på mine hunde.

De piber og tuder præcist som forrige år.

Producenten burde levere pengene tilbage.

Mvh

Link til indlæg
Del på andre sites

Guldøl? Hvorfor dog hælde alkohol i hende...? :hmm:
mon ikke det er fordi mange bliver trætte hvis de drikker en øl ? - jeg gør i alt fald og det gælder vel også hunde, Tot & Ollie er stort set ligeglade med bulder & brag , men de fik alligevel et par baldrianpiller hver i løbet af aftenen , så de sov i lange perioder.:klovn:
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har heller ikke problemer med nytårskrudtet. Gracie lytter og tænker, kan godt se overrasket ud (som os andre) men kan nemt afledes.

 

En kollega har læst i en hundegruppe på Facebook, at modermælkserstatning til menneskebabyer virker beroligende, idet det indeholder nogenlunde det samme som Zylkene. Hvis det er rigtigt, er der godt nok mange penge at spare der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...