Hop til indhold

Løwchen - alene hjemme


Gæst HelleS
 Share

Recommended Posts

@søsterlagkage - det kunne være vi skulle prøve. Vi vil bare ikke have ham i sengen :-D må lige se, om jeg kan overtale ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 77
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

men min kæreste oplever absolut ingen gener i den forbindelse. kun når jeg klipper ham ned indendørs eller børster/fønner ham, kan min kæreste mærke det lidt i øjnene som forbigående irritation. jeg ville helt sikkert forsøge med at have ham i soveværelset, så han kan blive godt tanket op på nærhed i løbet af natten.

 

Åh du milde, det var dagens griner! :sjov::bighug:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Helle, vil det sige, at han er alene om natten?

 

Ja, i et af de første indlæg står, at hunden er alene i gangen om natten. Der er gitter ind til soveværelset.

 

 

 

Helle: Det er nu heller ikke fordi jeg synes 5 timers arbejde er bedre, når han også er alene hele natten. For det er alene, når han er lukket ude af rummet. Det er svært for mange hunde, og nok især selskabshunde. Så hans behov for nærhed skal så "tankes op" om dagen - hvor I gerne vil, at han lærer at være alene.

 

Han behøver ikke nødvendigvis at komme i sengen, men i soveværelset og evt en kurv tæt på sengen. Min hund (ikke Löwchen) sover på en pude i soveværelset. Min datter sover halvdelen af natten i vores soveværelse. Hun har allergi og reagerer ikke på at hunden er i samme værelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som hundetræneren siger skal den først stresses helt ned, og først der kan i begynde rigtigt at træne det. Hvis den piver allerede når i lukker døren er det fordi i er gået for langt. start med bare at tage overtøj på og tage i håndtaget og gentage det igen og igen, derefter kan i prøve at åbne døren, og gentage det igen og igen. Og så til sidst skal i gå ud af døren, og åbne den med det samme inden den overhovedet kan nå at pive, og til sidst kan i begynde at forøge tiden :-)

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, i et af de første indlæg står, at hunden er alene i gangen om natten. Der er gitter ind til soveværelset.

 

 

 

Helle: Det er nu heller ikke fordi jeg synes 5 timers arbejde er bedre, når han også er alene hele natten. For det er alene, når han er lukket ude af rummet. Det er svært for mange hunde, og nok især selskabshunde. Så hans behov for nærhed skal så "tankes op" om dagen - hvor I gerne vil, at han lærer at være alene.

 

Han behøver ikke nødvendigvis at komme i sengen, men i soveværelset og evt en kurv tæt på sengen. Min hund (ikke Löwchen) sover på en pude i soveværelset. Min datter sover halvdelen af natten i vores soveværelse. Hun har allergi og reagerer ikke på at hunden er i samme værelse.

Præcis. Og nogle hunde vil nok også selv vælge at sove i stuen eller et andet tilstødende rum. Det har vores hunde i hvert fald altid gjort. Bare det at døren til soveværelset er åben, tror jeg gør en stor forskel i hundens øjne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis. Og nogle hunde vil nok også selv vælge at sove i stuen eller et andet tilstødende rum. Det har vores hunde i hvert fald altid gjort. Bare det at døren til soveværelset er åben, tror jeg gør en stor forskel i hundens øjne.

 

Men jeg tror, at du får svært ved at finde en løwchen, der vil vælge det. Det er på mange måder anderledes at have sådan en selskabssag. Jeg kender i hvert fald ikke andre hundetyper, hvor AL separation bare skal indlæres med museskridt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg tror, at du får svært ved at finde en løwchen, der vil vælge det. Det er på mange måder anderledes at have sådan en selskabssag. Jeg kender i hvert fald ikke andre hundetyper, hvor AL separation bare skal indlæres med museskridt.

 

Jeg har altid synes Penny var en velcro hund (Aussie), hun fulgte os rundt, og ville gerne sove i sengen og sådan... Men på alle punkter er en løve bare endnu mere en velcro hund... Vores skal helst sove oven på os, eller helt inde under dynen, de skal helst sidde på skødet og nusses, og de vil 99% af tiden altid være i samme rum som os... Dog slet ikke på den stressede måde...

 

Men derfor mener jeg også lidt at det at den skal sove alene plus være alene en arbejdsdag ER for meget.... Det er virkelig en hund som bare vil være med sin ejer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig. Jeg kender mange hunde der foretrækker at være tæt på ejer at all times, men få der reagerer så umiddelbart ængsteligt og modvilligt på separation. Nu skal det selvfølgelig heller ikke lyde som om, at alle løwchens/bichoner har separationsangst, sådan er det ikke. Men jeg synes nærmest det er mere reglen end undtagelsen at folk fortæller, at det er en udfordring. Og så skal det selvfølgelig begrænses, det er jeg helt enig i :-) jeg tror de færreste løwchens kan lære at være HELT ligeglade med, om deres ejer er i nærheden eller ej. Men tilgengæld tror jeg, at langt dr fleste vil kunne lære at acceptere det. Også ts's hvalp, forhåbentligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

ok, flokdyr ja ja så har man hørt det med, jeg kan så kun fortælle at min ex og mig havde 12 hunde på en gang og det var ikke besværligt eller noget faktisk smadder rat, der var altid en der ville kæle eller putte :) og det var ganske tydeligt for mig at se de samarbejdede om mange ting og hjalp hinanden, jeg er nu også bare typen der bruger de råd jeg kan få til at fungere, jeg er den der kender mine hunde bedst og ved at den ene ikke gider en hård kommando, men hvis man siger det stille og roligt gør hun hvad der bliver sagt, jeg syntes hundetrænere er rigtig gode i mange situationer til at fortælle hunde ejerne hvordan man skal gribe tingene an, men det er tit og ofte mennesket der bliver trænet og ikke hunden :)

 

jeg kan fortælle dig der er flere hunde racer der er mere allergi venlige end andre, nogle mennesker kan ikke tåle hunde med meget inder uld har jeg ladet mig fortælle :)

 

 

Jeg håber virkeligt du får løst problemet, så i sammen får masser af glæde af hinanden :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har to løwchens, og de kan godt være alene. I det første år, hvor jeg havde begge to, der begrænsede jeg deres plads, så de kun havde en gang og et værelse. Det fungerede godt - som en form for skærmning.

I dag har de hele huset at være i, og det kan de fint klare nu.

 

Specielt den yngste har altid haft tendens til at køre lidt op. De første år var han ret hyper, og når der skete noget, så gearede han op og var vild. Så kunne jeg tage ham i armene og sidde stille med ham, og stille og roligt kunne jeg mærke at han gearede ned igen - nogle gange skærmede jeg ham ved at sætte ham i hans transportkasse, som han med det samme kunne finde ro i. Den elsker han stadig, og han løber tit ind i den.

Men hvis jeg ikke gjorde noget, når han gearede op, så ville han fare rundt, snurre om sig selv osv. - indtil han gik kold at udmattelse. Så jeg valgte taktikken med at hjælpe ham i ro, når han blev hyper-agtig.

Da han skulle lære at være alene (jeg havde ham et år, før jeg fik den anden løwchen), så gjorde jeg det, at jeg kørte ham meget træt - en laaang gåtur og noget fodersøg. Og så var vi helt rolige i sofaen, indtil han havde lagt sig. Så fik han en kong, og så gik jeg. Så var han beskæftiget med leverpostej, imens jeg gik, og bagefter var han så træt, at han lagde sig til at sove.

På lange arbejdsdage havde jeg en dame, som var pensioneret til at passe ham. Hun legede med ham hele dagen, og når jeg hentede ham, så var han fuldstændig færdig. Så benyttede jeg mig af det, og trænede alene hjemme ret hurtigt efter, vi var kommet hjem - han var alt for træt til at reagere, og han sov indtil jeg kom tilbage.

 

Måske kan du bruge noget af det - jeg håber, han får lært at være alene inden alt for længe

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår din frustration. Har haft en genbrugshund, som jeg kæmpede alene hjemme med i 1,5 år, som så viste sig at være syg og sikkert det, der var årsagen.

 

Så fik jeg tre genbrugs-chier og de er fantasiske og jeg værdsætter hver dag, at de kan være alene. Dog har den ene lidt mere brug for nærhed end de andre, så han sover under dynen hos mig og pigerne i hver sit bur i soveværelset. Viser bare forskellen på hunde og deres behov. Tænker at, din Hunni skal tættere på jer om natten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigmor kunne aldrig finde på, at lægge sig i et rum hvor jeg ikke er :lol: Og hun følger mig hvor jeg går hen. Men jeg synes ikke hun er en ekstrem velcro hund. Hun har ikke behov for at sidde eller ligge oven på mig eller ved siden af mig hele siden. For hende er det nok, at vi bare er i samme rum.

 

Det tog lang tid, at lære hende at være alene. Da hun er min første hund, ved jeg ikke om det tog længere end normalt med andre hunde. Og jeg skulle virkelig gå langsomt frem. Jeg gjorde det heller ikke let for mig selv, ved at tage i sommerhus i 4 dage, midt i det hele :rolleyes: Tror det tog hende 6 uger at lære, hvor jeg måtte starte forfra 2 gange.

Med tanke på, at löwchen jo er en selskabsrace, og med den ferie midt i det hele, så gik det måske okay. Selvom det virkelig var frustrerende og hårdt arbejde mens det varede.

 

Jeg gik virkelig også langsomt frem. Med små skridt hver gang:

- Gå hen til døren

- Åbne døren

- Gå ud og ind med det samme

- Gå ud, tæl til 1 og ind i igen

Derefter lagde jeg 1 sekund til ad gangen, senere 2, derefter 5, 10, 30, 1 min osv osv.

Jeg gik ikke videre, førend hun ikke gad reagere. I starten fulgte hun mig hen til døren 50 gange, men til sidst synes hun bare jeg var dybt åndssvag og blev liggende. Da jeg så begyndte at åbne døren, begyndte hun at følge med igen. Så måtte jeg jo blive ved med det indtil hun igen bare blev liggende.

 

Jeg sørgede desuden altid for, at få kørt hende fysisk og psykisk træt, inden jeg startede alene-hjemme træningen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Han kommer til at sove hos os i soveværelset fra nu af :blink:

 

Jeg har ikke meget forstand på det (førstegangs hundeejer/første gang jeg selv har lært en hund at være alene hjemme), men det kunne sagtens tænke, at han så får mere overskud på samværskontoen og dermed bedre kan lære at være alene. :-D

 

Og sikke priviligeret du er at bo tæt på dit arbejde og have mulighed for at tage ham med eller at tage hjem til ham. Når han er med på arbejde, kunne du måske give ham et kødben/tyggeting, når han kører op? Selvom det er stressende for dig nu at have ham med, kan han jo falde til ro med alderen og lære, at ligge sig roligt.

Du kan måske også indlære det at lægge sig og falde til ro som en øvelse? Start eks. når han i forvejen er ved at falde til ro ved at ae ham roligt og sige "stiiillee" eller andet til ham. Og så måske en godbid, hvis det ikke kører ham op. Jeg ved ikke, om I allerede gør det, men det er om ikke andet en idé til at lære ham ro på arbejdet.

 

OT: Det er fascinerende, hvor stor forskel, der er på löwchens. Vores følger da gerne med, når vi går rundt i huset, men hun gider ikke ligge tæt i sofaen længere tid ad gangen, og hun vil heller ikke sove i sengen. (Det er blevet tilbudt :engel:). Jeg arbejder en del hjemmefra, og selvom jeg tager hendes elskede transportkasse med ind på kontoret, gider hun ikke ligge dér - hun vil hellere ligge ved terassedøren, så man kan holde øje med verden. Vi har ikke gjort noget for at "lære" hende at være så forholdsvis uafhængig af os. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lav et opslag på facebook og skriv at det skal deles... Så bliver det spredt for alle vinde.

Skriv præcis hvad i søger og hvorfor... :-D

 

Jeg ville gerne vide mere specifikt hvad han bruger sin dag på??

 

Hvor længe går i tur? Hvad leger i? Hvordan har han hidtil været på arbejdet? (rendt rundt, eller været andetsteds end butikkens "centrum")

Link til indlæg
Del på andre sites

@Anne1979 - kender du nogle gode sider?

Jeg har tænkt tanken med at sende ham tilbage mange gange :oops: men det er et lille stueopdræt, så tror ikke det kan lade sig gøre. Jeg er bare topstresset af det hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...