Hop til indhold

Hvad ville du gerne have vidst, før du fik din første hvalp?


Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg kun haft én hund fra hvalp af - men sidder her og tænker at Ayo må have været ekstremt nem. Jeg synes hvalpetiden var SÅ hyggelig og skøn! :lun::genert: Altså ikke bare fordi hun var lille og nuttet - men hun sov igennem fra dag ét af, hele natten, har aldrig bidt noget i stykker, har aldrig bidt i os, har altid haft masse af gåpåmod og sjove indslag, på den gode måde. Jeg har aldrig været træt af hende som hvalp - og det mener jeg fra hjertet af - jeg har aldrig tænkt "Møghvalp!". Det eneste jeg syntes var hårdt, det var alene hjemme træningen, fordi hun brugte 3 mdr på at lære det - men ellers, så nej - så elskede jeg virkelig hvalpetiden. :hjerte:

 

Men derudover, så synes jeg - i forhold til hvad jeg høre fra andre omkring deres hvalpe - at de ting I foreslår er virkelig relevante og gode at få med! :5up:

 

Ihhhhh, det jo ligesom de der møder der bare fortæller, at deres unge sover igennem fra dag 1 og næsten aldrig græder;-)

i ved slet ikke hva det vil sige at ha en hvalp / barn... Haha

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 66
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ihhhhh, det jo ligesom de der møder der bare fortæller, at deres unge sover igennem fra dag 1 og næsten aldrig græder;-)

i ved slet ikke hva det vil sige at ha en hvalp / barn... Haha

 

he he er det så nu jeg skal sige at sådan var både ungen og Aiyo da hun var hvalp *GG*

Ungen sov igennem fra første dag vi kom hjem fra sygehus (10 dage gammel) og der ikke var flere sygeplejesker der kom rendene og forstyrrede om natten.gråd var nærmest ikke eksistederende tror den eneste gang hun virkelig græd var da hun havde mellemøre betændelse.

Aiyo gjorde som hun også gjorde da jeg besøgte hende ved opdrætter , møffede sig ind til min hals snuste dyb to gange og sov så igennem i dyb søvn, det eneste der vækkede mig om natten der var vækkeuret jeg havde sat for en sikkerheds skyld. Det eneste hun har bidt i stykker var en gammel plasikbøtte jeg havde brugt til hundefoder,også rendte hun med mine sutsko uden at bide dem i stykker, så byttede bare med et par godbidder , så nu har jeg en hund der troligt kommer med sutskoene hver gang jeg kommer ind af døren, dvs hun generelt slæbte rundt på mine ting dog uden at bide det i stykker, nu er det kun hendes legetøj der skal redes , for den kurv jeg samler det sammen i det er bare no go hvergang det er rydet op kan jeg være sikkker på at lige så snart jeg er færdig med at pakke støvsugeren væk så blive rdet lagt i bunker 3-4 steder i huset

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihhhhh, det jo ligesom de der møder der bare fortæller, at deres unge sover igennem fra dag 1 og næsten aldrig græder;-)

i ved slet ikke hva det vil sige at ha en hvalp / barn... Haha

 

Alle folk fortalte mig, at jeg aldrig havde haft hvalp, eftersom Karla aldrig bed noget i stykker, var renlig med det samme, altid kom når man kaldte osv. Så flere mente det var fuldt fortjent, da jeg fik djævlehvalpen som stjal med arme og ben, åd alt den så - spiseligt såvel som uspiseligt - trak som en hest, løb hen til alle hunde og mennesker den så osv :lol:

 

jeg må give dem ret. Lige bortset fra hvalpebideriet i starten og det nuttede udseende, så har Karla aldrig været hvalp

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle folk fortalte mig, at jeg aldrig havde haft hvalp, eftersom Karla aldrig bed noget i stykker, var renlig med det samme, altid kom når man kaldte osv. Så flere mente det var fuldt fortjent, da jeg fik djævlehvalpen som stjal med arme og ben, åd alt den så - spiseligt såvel som uspiseligt - trak som en hest, løb hen til alle hunde og mennesker den så osv :lol:

 

jeg må give dem ret. Lige bortset fra hvalpebideriet i starten og det nuttede udseende, så har Karla aldrig været hvalp

 

Det er utroligt, som vores hundeliv egentlig ligner hinanden. Jeg hopper dog ikke med på nr. 3 her til sommer :mrgreen:

 

Liva var også en mønsterhvalp, mens Maggie hurtigt fik tilnavnet "Bæstet" og beviste, hvorfor hvalpe er nuttede. Det bliver de nødt til at være for ikke at blive skyllet ud i toilettet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er utroligt, som vores hundeliv egentlig ligner hinanden. Jeg hopper dog ikke med på nr. 3 her til sommer :mrgreen:

 

Liva var også en mønsterhvalp, mens Maggie hurtigt fik tilnavnet "Bæstet" og beviste, hvorfor hvalpe er nuttede. Det bliver de nødt til at være for ikke at blive skyllet ud i toilettet.

 

Du bliver nødt til at få hvalp til sommer Dorte - eller mister vi totalt vores "doggie-twins" status :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

kom lige i tanke om endnu en ting. Ikke noget jeg selv har haft "problemer" med, men noget jeg støder på ret ofte...

 

 

 

Lad nu for pokker være med at søge problemer før der reelt ér et problem. Ok. Den giver ikke så meget mening, når den står alene, men det kan vel forklares sådan:

Hvis man VIL se at der er noget galt med hunden, så skal man nok se det. Og ikke lang tid efter man er begyndt at se et problem med hunden, så har hunden rent faktisk et problem.

 

Giver det mening?

Link til indlæg
Del på andre sites

kom lige i tanke om endnu en ting. Ikke noget jeg selv har haft "problemer" med, men noget jeg støder på ret ofte...

 

 

 

Lad nu for pokker være med at søge problemer før der reelt ér et problem. Ok. Den giver ikke så meget mening, når den står alene, men det kan vel forklares sådan:

Hvis man VIL se at der er noget galt med hunden, så skal man nok se det. Og ikke lang tid efter man er begyndt at se et problem med hunden, så har hunden rent faktisk et problem.

 

Giver det mening?

 

Jo det giver fint nok mening...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det giver fint nok mening...

 

Ja det er jo så dét hvordan man får den vendt så det bliver anvendeligt i en bog, hvis man da overhovedet vil dét....

 

Det var bare lige en tanke der strejfede mig, for jeg syntes godt nok jeg tit oplever at nogen folk tilsyneladende bare VIL have at der er noget galt. Givetvis ubevidst (håber jeg da)

Selvfølgelig kan man jo så også støde på det modsatte, og det er jo også et problem. Noget om sund fornuft måske?

 

 

Jeg ved det ikke. Var bare en tanke. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kom lige i tanker om en ting; Har flere gange læst om folk, der løber efter deres hvalpe, hvis de ikke vil komme - det bliver så en leg for dem og desværre er hvalpe kommet slemt til skade og ligefrem døde - faldet igennem tynd is blandt andet, fordi folk ikke ved, at det er langt mere effektivt, at vende om og gå den anden vej - så skal hvalpen nok komme susende!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lige faldet over klassikeren inde på corgi-siden: min hvalp er aggressiv og bider! Og ja, der er nogle der har svaret at det er dominans:stupid:

 

Og hvordan lærer man en hvalp ikke at opsøge fremmede på tur. Og den med hunde der knurrer/gør af alle der er på besøg.

 

Jeg ved godt at du, Irene, til hudløshed har forsøgt at begrave dominansteorierne og alfasyndromet, men gentagelse skader ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

fordi folk ikke ved, at det er langt mere effektivt, at vende om og gå den anden vej - så skal hvalpen nok komme susende!

 

Og ligeså vigtigt, hvad gør man hvis ens hvalp hører til den procentdel, der ikke kommer susende fordi den føler sig forladt når ejeren går fra den, eller har lært at finde ejeren med næsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lige faldet over klassikeren inde på corgi-siden: min hvalp er aggressiv og bider! Og ja, der er nogle der har svaret at det er dominans:stupid:

 

Thailo var den mindste hvalp i et meget stort kuld (der blev født 16, hvoraf 3 døde i løbet af de første uger) og jeg er sikker på at han havde lært at klare sig ved at blive hidsig og gå løs på sine søskende, og den strategi tog han med da han flyttede ind hos Ascha og mig. Jeg magtede ikke opgaven men heldigvis gjorde Ascha (eller rettere sagt følte hun sig nok presset til det) og jeg kan sige dig at han blev opdraget på et par aftener (har aldrig oplevet Ascha true en anden hund så meget og så længe),.. hvorefter han blev anderledes "ydmyg" også overfor mig.

 

Uanset hvordan man vender og drejer den, reagerede Thailo med knurren og bid uden hæmninger hvis nogen f.eks. kom til at skubbe til ham når han var ved et eller andet,... så om man lige kan lide ordet eller ej,... jeg forstår udemærket hvad de mener og det er den unde-fløjte-mig ikke sjovt at få indenfor dørene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...