Hop til indhold

Forskellen på hunde og katte mad??


gina
 Share

Recommended Posts

hej hf nu har jeg både hund og kat :lol: Og har haft lady 13år og har altid haft tør kost stående hun frit ka regulerer selv, og har altid haft en passende form. men da det står fremme , og simba syntes det smager godt, spiser han nok lige så meget af hendes som sit eget. så har tænkt på, om hvad der er forskellen på katte og hunde mad? og om det så direkte er usundt for simba at spise for meget af?? håber nogen ved lidt om det? :-D her er simba og lady :hjerte: De ikke så gode venner at de ligger tæt , men de ka da være i samme seng uden at flå hinanden :blink:

image.jpg

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde har ikke godt af kattemad. Hvis jeg var dig, ville jeg sætte kattens skål op hvor Simba ikke kan nå den, men hvor katten kan springe op.

 

Nogle hunde kan godt administrere at have mad stående fremme, men hvis du fodrer ham på faste tidspunkter og så fjerner skålen, så har du meget bedre styr på, hvad der ryger indenbords.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Nej det er ikke godt for hunde at spise kattefoder. Katte foder er lavet på en hel anden måde og de kan få maveproblemer af det.

Jeg husker engang vi var på besøg hos vores opdrætter - som også har katte og at Charlie fik fat i en af skålene med kattemad og åd løs, inden opdrætter fik ham hevet væk. Hold da fast han fik dårlig mave og det stod på i flere dage, hvor han lavede sådan noget slimet lyserød et eller andet - føj.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er ikke godt for hunde at spise kattefoder. Katte foder er lavet på en hel anden måde og de kan få maveproblemer af det.

Jeg husker engang vi var på besøg hos vores opdrætter - som også har katte og at Charlie fik fat i en af skålene med kattemad og åd løs, inden opdrætter fik ham hevet væk. Hold da fast han fik dårlig mave og det stod på i flere dage, hvor han lavede sådan noget slimet lyserød et eller andet - føj.

Men har dine hunde ikke generelt sarte maver?. Jeg tænker at resultatet havde været noget nær det samme, hvis det havde været et fremmed hundefoder han havde nået at skovle i sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Men har dine hunde ikke generelt sarte maver?. Jeg tænker at resultatet havde været noget nær det samme, hvis det havde været et fremmed hundefoder han havde nået at skovle i sig.

 

NEJ det har de IKKE - hvor får du det fra??

 

Jeg er træt af at du hele tiden anfægter mine hundes maver!! De fejler ingenting - er det så feset ind!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har som lucky luna forstået at det kun er den anden vej rundt der er direkte skadeligt. Men der er meget mere fedt i kattefoder i forhold til hundefoder, så jeg holder nu stadig på, at det vil være usundt for en hund at leve af det - eller spise det som ekstra mad udover sit eget foder.

 

når det er sagt, så bruger jeg igså kattepate som belønning til stævner, da det er det ypperste afd et ypperste i min hunds hjerne

Link til indlæg
Del på andre sites

Bobo tager indimellem kattens godbidder, hvis han ikke har fået spist dem alle sammen. Det samme, hvis der kommer til at ligge kattemad på gulvet. Og jeg oplever heller ikke problemer med afføringen efter, jeg kan overhovedet ikke se nogen forskel. Men nu er det også kun små mængder Bobo spiser, så det er da muligt, at det ville være anderledes, hvis han spiste en hel skål eller mere dagligt.

 

Og uanset hvad ville jeg nok fjerne det, hvis Bobo spiste det hver dag. Der er jo en grund til, at det er kattemad. Så jeg synes også, at du skal fjerne det Gina :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

NEJ det har de IKKE - hvor får du det fra??

 

Jeg er træt af at du hele tiden anfægter mine hundes maver!! De fejler ingenting - er det så feset ind!

 

Jamen det har du da selv skrevet om herinde, både om Darwin og Oscar. :vedikke:

 

 

...... Og jeg er ved at være lidt træt af at man ikke kan kommentere noget du skriver uden at du opfatter det som et personangreb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kattemad er lidt dyrt at fodre hunde med. :mrgreen:

Mine tre katte har frit adgang til foder i garagen, hvor hundene normalt kun er sammen med os. Men det er da sket nogle gange at Archie er kommet uopdaget til kattemaden og har slikket hele tallerkenen. Det er der aldrig sket det mindste ved.

Begge hunde ved godt at de ikke må tage kattenes mad :-D Men det smager ski godt og kattene skal dæleme ikke ha det, tror jeg Archie tænker.

 

Mine hunde er vant til lidt at hvert. Tørkost i flere varianter. Jeg køre med et fast mærke, men vinder jo forskellige mærker ved konkurrencer som jeg blander i eller bruger som godbidder. Rester fra køleskabet. Rå kødben. Hestefoder, olie og gulerødder ja selv kaninfoderet og vildtfugleblandingen piller de i. :genert:

De har aldrig maveproblemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde en DSG som fik meget grimt udslæt af kattemad... Men han levede også nærmest af det... Der skal meget til, men hunde bliver, hvis de udelukkende lever af kattemad fejlernæret.... Men at bruge det som godbidder ser jeg ikke som noget der er farligt, hunden får jo det som den skal...

 

Jeg ser det lidt som f.eks. Frolic... Jeg bruger også Frolic som godbidder, men mine hunde ville aldrig få lov at leve af det...

Link til indlæg
Del på andre sites

simba er også helt vild med de der små pater til katte :slem: De får en hver to gange om ugen . men har en gang imellem givet lady nogen af simba s god bider den er helt vild med de der tørret små kød strimler . men det nok ikke så godt hun får dem mere så? men det har også kun været et par gange om ugen. men skal jeg lade helt vær med det? hun er jo gammel . og vis det skader hendes hjerte , det må det bestemt ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...