Hop til indhold

Blod i afføring!! Nogen der kan berolige??


Sitto
 Share

Recommended Posts

Lad mig lige starte med at sige vi selvfølgelig har en tid hos dyrlægen her om en times tid!

 

I nat omkring kl 03 vækkede Ayo os ret panisk og skulle bare UD! Det gentog sig så 4 gange fra kl. 03-05.20 hvor vi skulle op. Og skal Ayo ud så er det absolut ikke for sjov. Hun fes rundt i haven som en skoldet skid.

 

Nå, men da vi står op virker hun egentlig ok frisk - så vi tænker at vi godt kan smutte på morgentur. Vi kan dog se at når hun trækker let frem i selen, så begynder hun at smaske og sådan bide ud bagtil - altså er det helt tydeligt at det genere hende. Så vi går hurtigt hjem igen.

 

Vel hjemme har en portion med havregrød og makrel, jeg lavede inden turen, kølet af og denne servere jeg for hende - og den ryger ned uden problemer. Dog drejer hun igen rundt om sig selv og bider ud i luften mod bagpartiet og smasker.

 

Der er her yderligere 45 minutter til jeg skal afsted, så jeg tænker jeg kan observere hende i denne tid og beslutte mig for om jeg kan tage afsted eller skal blive hjemme. Men hun ligger sig til at sove på mit skød og begynder at jage med mig 15 minutter før jeg skal ud af døren - altså helt som hun plejer. :lol:

 

Da jeg kom hjem her for 1 times tid siden lukker jeg dem i haven og Ayo fræser ud som hun plejer og hilser som hun plejer. Jeg giver dem så seler og liner på og går en tur med dem - her laver Ayo så pølser, og det der kom ud var helt rødt og smattet - og der hang blod ned af hendes pels bagpå... :???:

 

Vendte straks om for at gå hjem og ringede til dyrlægen imens! Fik fat i deres nye vet.sygeplejerske elev, som forsøgte at spise mig af med at det nok bare var tarmen der var irriteret pga diarre - men når afføringen er HELT rød og det hænger ned af pelsen bagefter, og hun kun har haft dårlig maven siden kl. 03 i nat, så tvivler jeg på at tarmen kan være SÅ irriteret bare af det! Så jeg insisterede på at vi skulle have en tid hos dyrlægen - hun kunne så også godt se at det nok var en del blod når det ligefrem sad i pelsen bagefter også - så hun gav mig ret i at det var det rigtige at få hende tilset af dyrlægen...

 

Så indtil vi skal afsted her om 30 minutters tid - er der så nogen som kan berolige mig?! :rolleyes:

Jeg er jo straks bange for at der sidder ét eller andet fast i hendes tarme el.lign...

 

Hvad har været årsagen når I har oplevet blod i afføringen hos jeres hunde?? (please sig noget harmløst... :pray:)

 

PS. Og jeg tager det IKKE for gode varer at hun spiser, går tur osv. for det gjorde Zazu også med galoperende livmoderbetændelse!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg kan nok heller ikke berolige - men sige at mine beagle har haft sådan noget ind i mellem. I sær Oscar har i sin tid nærmest skidt blod. I vores tilfælde har det været irriteret tarm og det har jeg ikke været ved dyrlæge med - men kureret selv.

Håber det er harmløst - men ud fra din beskrivelse lyder hun til at være i vigør - som mon ikke det er noget forbigående?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan nok heller ikke berolige - men sige at mine beagle har haft sådan noget ind i mellem. I sær Oscar har i sin tid nærmest skidt blod. I vores tilfælde har det været irriteret tarm og det har jeg ikke været ved dyrlæge med - men kureret selv.

Håber det er harmløst - men ud fra din beskrivelse lyder hun til at være i vigør - som mon ikke det er noget forbigående?

Som sagt så tager jeg det ikke for gode varer at hun kan løbe og spiser - det gjorde Zazu også med galoperende livmoderbetændelse. :???:

Og hun har også vendt sig om og bidt mod bagpartiet flere gange, og gør det også når selen trykker samt hun begynder at smaske. Det synes jeg ikke er voldsomt gode tegn - ifht at det bare skulle være en omgang diarre?? :hmm: Men jeg ved det ikke, jeg har aldrig før haft en hund med diarre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har oplevet diarré med blod i flere gange - hos hundene altså!! Hos mennesker er det virkelig ikke godt, men det er anderledes hos hunde. Deres slimhinder er åbenbart anderledes, og de kan sagtens få blod i afføringen af en banal tarminfektion. Så vi krydser for at det "bare" er sådan med Ayo! :x::x: :x:

 

At hun bider mod bagpartiet og at selen generer synes jeg ikke lyder underligt som sådan - selv om en tarminfektion er banal så kan den jo gøre ondt. Typisk hvis selen trykker på maven, og hun måske har mavekramper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har oplevet diarré med blod i flere gange - hos hundene altså!! Hos mennesker er det virkelig ikke godt, men det er anderledes hos hunde. Deres slimhinder er åbenbart anderledes, og de kan sagtens få blod i afføringen af en banal tarminfektion. Så vi krydser for at det "bare" er sådan med Ayo! :x::x: :x:

 

At hun bider mod bagpartiet og at selen generer synes jeg ikke lyder underligt som sådan - selv om en tarminfektion er banal så kan den jo gøre ondt. Typisk hvis selen trykker på maven, og hun måske har mavekramper.

Tak Korvis :bighug:

Nu har jeg også siddet og søgt lidt rundt på nettet, og kan godt se at de ret nemt kan få blod i afføringen. Men efter at have fulgt Petrines forløb med Zamzam, så er jeg sgu lige ved at skide grønne grise så snart der er det mindste der kunne tyde på at der kunne sidde noget i tarmen el.lign. :shock: Men nu drøner vi til dyrlæge lige om lidt - så må vi se hvad han siger. Det er heldigvis hos vores faste dyrlæge vi har fået tid :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har stået med tårer i øjnene og skrabet blodigt lorteslim op med køkkenrulle og panisk vist det til dyrlægen. Og min dyrlæge ved jo at jeg har ret god føling med min hund, så hun fik den HELT store undersøgelse. Hun blev trykket på maven, kigget i halsen, mærker i røven, fik taget temperatur og hvad ved jeg. Hun havde tydeligt ondt i maven og let feber.

 

2-3 dage senere var hun tip top. Det var bare en maveinfektion, og med penicillin og zoolac, kom hun sig hurtigt.

 

:x: for at det er lige så simpelt for Ayo:bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har stået med en hund med blod ud af begge ender, og det endte lykkeligt men uden diagnose :vedikke: hun blev dog slemt dehydreret da hun intet ville indtage, men det lyder ikke til at være problem hos jer.

 

Vi fandt aldrig id af hvad det var trods utallige blodprøver, tests, scanninger og røntgen med kontrast...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen feber og godt gang i maven - tarmene rumlede. Men dog tydeligt ondt i maven! Vi er sendt hjem med penicillin og canikur - og bliver det ikke bedre i løbet af imorgen, så tager vi røntgenbillede for at være sikre. Vores dyrlæge var helt tryg ved at sende os hjem uden at tage røntgen, da han er sikker på det "bare" er noget tarminfektion - men han ved også godt jeg er hysterisk, så han tager gerne røntgenbillede hvis det er. Og det gør vi altså hvis der er samme mængde blod imorgen! Men indtil videre så det i hvert fald ret harmløst ud - så det satser vi på at det er :x:

 

Han siger også det som regel først er mega alvorligt når hunde tydeligt har ondt, men der måske ikke rigtig kommer noget ud - netop fordi det kan være tegn på et fremmedlegme der sidder fast! Men der er jo fin passage i maven, hun har ikke kastet havregrøden op fra imorges og hun har heller ikke feber og opfører sig nogenlunde normalt jo :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

God bedring til hende :lun:jeg har oplevet det samme to gange med min Walther.

 

Helt som du beskriver og blev slemt forskrækket. Vi gik i pendul fart fra sengen om natten ud i haven hver halve time.

Næste morgen da jeg ville undersøge alle de diarré pletter var der blod i dem alle og han kastede op med blod i.

 

Men en tur til dyrlægen kl 8 om morgenen fik penicillin og canikur, købte også skånekost deroppe, fodrede ham hver halve time med bitte små portioner. Kogte kylling til ham, og var så spændt på om han kunne holde maden i sig. Det kunne han og gik små korte ture med ham da han var lidt dehydreret efter denne nat. Der gik vel et døgn før han skulle lave igen og det var noget løst noget men allerede dagen efter en fast lille pølle.

Han blev dog på skånekost en 4 dage og derefter halv skånekost og hans almindelig mad til maven var helt klar igen.

Tarmbetændelse er ikke sjovt!

Jeg synes man burde indføre hundens første sygedag ligesom man har ved børn!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også lige ønske rigtig god bedring. Vi har også været der nogle gange med blod i afføringen og meget ondt i maven, hvor hun har haft tarmbetændelse. Hun får også pinicilin eller antibiotica... kan ikke lige huske hvad for noget af det. Men det der har virket bedst er Dipentum, som er mod tarmbetændelsen og det virker rigtig godt. Det ligger et beskyttende lag i tarmen, så den kan få ro.

 

Rigtig god bedring med hende :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres søde beskeder :bighug:

Vi har i nat fået lov til at sove heeeele natten :banan: Ayo har ikke spist tørkost, kun den skånekost jeg har lavet til hende. Hvilket stadig glider ned uden problemer og der er heller ikke kommet noget op igen. Så det er rigtig dejligt! Hun var lige i haven igår eftermiddags, næsten lige efter dyrlæge - men ellers har hun ikke haft afføring siden. Nu må jeg lige se om hun vil ud i haven en gang til inden jeg kører her til morgen - eller er jeg heldigvis ok tidligt hjemme igen, så hun kan komme ud. Men det er da i hvert fald positivt det ikke står ud af hende... Vi sprang dog morgenturen over for hende, da jeg tænker pencillinen skal have lov til at virke lidt længere og slå betændelsen ned, førend hun synes det er behageligt at have selen på igen. Heldigvis er hun også ok med haven til hvad der skal gøres.

 

Men det ser heldigvis ud til at det bare er noget harmløst som kan klares med pencillin, canikur og skånekost! :lun: :ae: Men man bliver sgi da forskrækket når man aldrig har oplevet diarre hos nogen af sine hunde - og man så pludselig står med en som skider helt blodigt, hvor det også hænger ned af pelsen bagefter... :shock: godt vi har sådan en sød dyrlæge, som tager mine hysteriske bekymringer alvorligt, finder tid til os med det samme og vil gøre hvad jeg gerne vil have, for at jeg kan få ro på! Han er mere end guld værd!! :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig god dag til Ayo ;-) man bliver så forskrækket ja - puha og især første gang (ja også anden gang det sker vil jeg sige) :-) men dejligt hun har sovet og der ikke er kommet mere ud - god dag til Jer ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen diarré idag! :banan: En fin fast lille pølse - dog med antydningen af en smule blod, men ikke meget, så klar forbedring! Men vi tager lige et par dage mere på skånekost og canikur for at være sikre - og hun skal jo også have penicillinen i 5 dage alligevel. De andre er desuden også fan af skånekosten, for de får også et par skefulde hver, når jeg giver Ayo :mrgreen:

 

Men dejligt med klar bedring - og hun slipper for at skulle røntgenfotograferes!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...