Hop til indhold

Hjælp postbudet med at hjælpe vores hunde


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Jeg læser ikke, at hun giver postbuddet "skylden" for noget. Blot at hun ikke synes det er en god ide at postbude skal til at give hunde godbidder, som de måske/måske ikke kan tåle.

 

okay, jamn så synes jeg at hvis man har en allergisk hund, så må man sige fra til postbudet at ens hund /-e blir syge af godbidder. Men at sige at INGEN kan få lov at få godbidder, fordi nogle få har allergi :hmm: ej vel? Er det ikke lidt egoistisk? Sådan overfor postbudene og deres bidskader, og overfor de hunde der får en dejlig ny ven, de ved ikke er farlig agtig? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg forstår nu godt Gitta - jeg har selv haft en allergi hund for år tilbage og der ligger altså et kæmpe arbejde i sådan en hund som ikke må få dit eller dat. De hunde jeg har nu har den ene af dem maveproblemer og tåler altså ikke hvad som helst. Jeg ville blive stiktosset hvis posten eller en anden smed godbidder eller andet over hækken - det er en uforskammet handling i mine øjne.

Som jeg skrev er mine hunde lukket af og kommer slet ikke i nærheden af post eller andet - de har enkle gange forsøgt at gå ind gennem vores havelåge, men den er nu blevet låst af så det ikke er et problem mere.

 

Min generelle holding er dog at hverken post eller andre skal kunne give mine hunde godbidder - det må være noget jeg selv styrer

Link til indlæg
Del på andre sites

okay, jamn så synes jeg at hvis man har en allergisk hund, så må man sige fra til postbudet at ens hund /-e blir syge af godbidder. Men at sige at INGEN kan få lov at få godbidder, fordi nogle få har allergi :hmm: ej vel? Er det ikke lidt egoistisk? Sådan overfor postbudene og deres bidskader, og overfor de hunde der får en dejlig ny ven, de ved ikke er farlig agtig? :vedikke:
Det har jeg heller ikke sagt. Jeg synes bare ikke, at man skal give hunde godbidder uden at spørge ejeren om det er i orden. Som jeg skrev tidligere, synes jeg det er fint at hunde får godbidder. Jeg synes bare, at det skal være ejerens egne, som man enten har fået eller som hænger på postkassen eller lågen, så man ikke risikerer at fremprovokerer en allergisk reaktion hos hunden.
Link til indlæg
Del på andre sites

okay, jamn så synes jeg at hvis man har en allergisk hund, så må man sige fra til postbudet at ens hund /-e blir syge af godbidder. Men at sige at INGEN kan få lov at få godbidder, fordi nogle få har allergi :hmm: ej vel? Er det ikke lidt egoistisk? Sådan overfor postbudene og deres bidskader, og overfor de hunde der får en dejlig ny ven, de ved ikke er farlig agtig? :vedikke:

 

Jeg synes, det er rigtigt flot, at du "læser" noget, jeg aldrig har skrevet, såsom at jeg er frygtelig vred på postbuddet. Men det jeg rent faktisk har skrevet, det læser du ikke.

 

 

Tidligere skrev jeg:

"jeg ikke går ind for, at postbuddet....eller andre for den sags skyld....giver godbidder uden forudgående aftale."

Det får du så på en eller anden besynderlig måde til, at jeg skriver at INGEN kan få lov at få godbidder. Hvad tror du jeg mener med udtrykket "uden forudgående aftale"?

Hvorfor ikke spørge hundens ejer om lov, inden man fodre hunden? I min verden ville det være det mest høflige, uanset om hunden har allergi eller ej.

 

Jeg har også skrevet, at jeg gav postbuddet strenge ordrer om, at min hund ikke måtte få godbidder pga. hendes allergi, men at jeg alligevel oplevede, at der blev kastet godbidder ind. Det har du åbenbart også valgt ikke at læse, siden du nu kan påstå, at det bare er så enkelt at sige til postbuddet, at hunden ikke må få godbidder.

Som alle andre har postbuddet jo også fri, ferie og sygedage ind imellem, og derfor er der af og til afløsere på, så at tro, at man bare kan sige det til postbuddet, er altså ret naivt.

 

Til dit spørgsmål om hvordan jeg ved, det er postbuddet og ikke naboens børn, der kaster godbidder ind, så ved jeg det fordi jeg HAR set, postbuddet gøre det. Det var den måde jeg opdagede på, at de var udstyret med godbidder. Efterfølgende talte jeg med postbuddet og bad ham om ikke at give min hund godbidder pga. allergi.

Han lovede at lade være, men efterfølgende har jeg fundet godbidder i haven (de samme kedelige kiks som postbuddet var udstyret med).

Om det er den faste omdeler, der har glemt aftalen, eller det er en afløser, der kaster godbidder over hækken, kan jeg jo ikke vide. Men uanset hvem af dem det er, så ved jeg jo at det vil kunne ske igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
okay, jamn så synes jeg at hvis man har en allergisk hund, så må man sige fra til postbudet at ens hund /-e blir syge af godbidder. Men at sige at INGEN kan få lov at få godbidder, fordi nogle få har allergi :hmm: ej vel? Er det ikke lidt egoistisk? Sådan overfor postbudene og deres bidskader, og overfor de hunde der får en dejlig ny ven, de ved ikke er farlig agtig? :vedikke:

 

Jeg tror generelt ikke postbudet et så præget af bidskader mere, nu vi har skullet flytte postkasserne til skellet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes godt nok det er ærgerligt, når diskussioner ender i latterliggørelse og at man griner af hinanden. Øv!

 

Enig! Jeg var fandme blevet sur og skuffet over at blive stemplet sådan som Gitta bliver. Trist at man ikke kan udtrykke frustration over noget (som jeg mener er helt forståeligt) uden at blive kaldt diverse ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

I give up!

 

Jamen tænk, så var der da noget vi kunne blive enige om!!

Jeg giver også op, for at debattere med folk som dig, der enten ikke KAN læse og forstå eller ikke VIL læse og forstå, men udelukkende deltager for at hakke på og nedgøre andre, det er mit liv sgu for kort til! :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er med gitta på den her. Jeg synes det er helt fair at man ikke synes om at postbuddet giver godbidder, hvis man har hund med allergi. Og som postkasserne skal stå i dag, så må det jo også være virkelig begrænset - vel nærmest ingen? - kontakt postbuddet har med hunde længere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Postbuddet (eller andre omdelere) kommer nu jævnligt ind til vores dør. Vi køber lystigt ind på nettet, og mange af tingene skal afleveres personligt eller stilles så de ikke ses fra gaden.

 

M.h.t. den livlige diskussion, vil jeg give Gitta ret, man skal selvfølgelig ikke være tvangsindlagt til at modtage mere eller mindre velegnede foderemner. Jeg vil dog mene, at den mest produktive måde at undgå dette på, er at forsyne omdelerne med godbidder man ved hunden kan tåle, m.m. det er selve princippet i fodringen man er imod.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er med gitta på den her. Jeg synes det er helt fair at man ikke synes om at postbuddet giver godbidder, hvis man har hund med allergi. Og som postkasserne skal stå i dag, så må det jo også være virkelig begrænset - vel nærmest ingen? - kontakt postbuddet har med hunde længere?

 

Næ, skal folk bare have breve, så er der ingen kontakt ( og dog, der er virkelig mange som ikke følger reglerne for placeringen af postkasser), men skal de have pakker, maxibreve osv., så kræver det jo at man skal igennem en evt. have eller man møder hunden i døren :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil dog mene, at den mest produktive måde at undgå dette på, er at forsyne omdelerne med godbidder man ved hunden kan tåle, m.m. det er selve princippet i fodringen man er imod.

 

Hvordan vil du så sikre dig, at evt. afløsere, nyansatte osv. bliver udstyret med de rigtige godbidder?

I mit tilfælde vil det ikke hjælpe noget at placere egne godbidder ved postkassen, da postbudet passerer hækken, bag hvilken hundene befinder sig, inden han/hun når frem til postkassen. Det er på deres vej forbi hækken, at de har præsteret at kyle godbidder ind i haven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan vil du så sikre dig, at evt. afløsere, nyansatte osv. bliver udstyret med de rigtige godbidder?

I mit tilfælde vil det ikke hjælpe noget at placere egne godbidder ved postkassen, da postbudet passerer hækken, bag hvilken hundene befinder sig, inden han/hun når frem til postkassen. Det er på deres vej forbi hækken, at de har præsteret at kyle godbidder ind i haven.

 

Man kan aldrig sikre sig 100%, heller ikke ved bare at forbyde omdelerne at fodre sine hunde. Det har du jo allerede opdaget. Jeg foreslår bare en løsning der måske kan minimere problemet, og skabe en fornuftig dialog med de mennesker man har med at gøre. Det er nu engang lettere at få folk til at gøre som man vil, ved at motivere dem til det, og tilbyde en løsning, end ved bare at lukke af med et forbud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ, skal folk bare have breve, så er der ingen kontakt ( og dog, der er virkelig mange som ikke følger reglerne for placeringen af postkasser), men skal de have pakker, maxibreve osv., så kræver det jo at man skal igennem en evt. have eller man møder hunden i døren :-)

 

Det dér har jeg så heller aldrig forstået. Hvis man har en hund, der er udfarende, når der kommer fremmede ind af lågen, så begriber jeg ikke, hvorfor man som hundeejer ikke træffer foranstaltninger, således at ingen risikerer at møde deres hund.

Kan man som omdeler ikke nå frem til døren uden at risikere at møde en fremfarende hund, burde det være tilladt at postbudet smider en seddel i postkassen om, at et evt. maxibrev eller en pakke kan hentes på posthuset. Vil man ikke dele haven op, så hundene ikke kan nå frem til havelågen, så er der jo den mulighed, at man sætter en ringeklokke på lågen med en besked om at benytte denne, hvis man vil i kontakt med folk i huset.

Link til indlæg
Del på andre sites

generelt ville jeg ikke bryde mig om at nogen smed noget ind til min hund hvis den var i forhaven - hun er absolut altædende og spiser også stanniol, mc d poser o lign hvis hun ikke bliver forhindret i det :evil:

 

jeg kan godt se argumentet for at hunden får et godt forhold til postbuddet og den anden vej rundt, men jeg vil holde med Gitta i ovenstående indlæg om at med en ikke-postbudsglad hund må det være hundeejeren der skal komme til pakken og ikke omvendt

Link til indlæg
Del på andre sites

Herude på a'land har postbudet ikke godbidder med, og gudsketak og lov for det. Jeg har ikke allergihunde, men jeg har en mad-besat hund, der ikke rigtigt lader sig stoppe af døre og den slags latterlige forhindringer når det kommer til mad.

 

Der skulle nok ikke mere en en enkelt godbid eller to til, så kunne jeg så bakse med at indfange kræet på gårdspladsen så snart hun hørte en postbil :roll::lol:

 

Ej. Postbudet er ikke noget der vedrører hundene og det ved de begge godt. De kan godt lige stå i døren og kigge/logre, men heller ikke mere end dét, og sådan vil jeg egentlig helst gerne beholde det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ, skal folk bare have breve, så er der ingen kontakt ( og dog, der er virkelig mange som ikke følger reglerne for placeringen af postkasser), men skal de have pakker, maxibreve osv., så kræver det jo at man skal igennem en evt. have eller man møder hunden i døren :-)

Har man hunde som enten er udfarende eller vilde, så bør man som hundeejer da sørge for at posten slet ikke kommer i kontakt med hunden, uanset hvad posten skal. Ellers vil jeg da mene at man ikke opfylder sit ansvar som hundeejer!

 

Herhjemme har vi hunde som gøer når der kommer folk, og Zazu kan blive ved lidt, til hun lige har set dem an - og selvom de er små, så er de altså fire styk - og det tror jeg kan virke voldsomt på folk som ikke kender dem/ikke er vant til hunde. Derfor kommer posten aldrig i kontakt med vores hunde. Alt hvad der ikke kan leveres i postkassen, det får jeg altid leveret ude hos min mor - og så henter jeg det der. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har man hunde som enten er udfarende eller vilde, så bør man som hundeejer da sørge for at posten slet ikke kommer i kontakt med hunden, uanset hvad posten skal. Ellers vil jeg da mene at man ikke opfylder sit ansvar som hundeejer!

 

Herhjemme har vi hunde som gøer når der kommer folk, og Zazu kan blive ved lidt, til hun lige har set dem an - og selvom de er små, så er de altså fire styk - og det tror jeg kan virke voldsomt på folk som ikke kender dem/ikke er vant til hunde. Derfor kommer posten aldrig i kontakt med vores hunde. Alt hvad der ikke kan leveres i postkassen, det får jeg altid leveret ude hos min mor - og så henter jeg det der. :-)

 

Det var nu også til din kommentar, om at postbude vel slet ikke kommer i kontakt med hunde i dag. Det gør vi :-) Mit svar handlede ikke om de var udfarende eller vilde. Hvilket jeg aldrig har oplevet.

 

--------------------------------------------

Som postbud har man også ret til ikke at gå ind i haver, huse, bygninger og opgange man ikke føler sig tryg ved. Så er der pludselig en meget voldsom hund i en have, så er postbudet i sin gode ret til at springe det hus over :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...