Hop til indhold

Pomeranian pris


PernilleL123
 Share

Recommended Posts

Nej, det har jeg da aldrig sagt at jeg gør? Jeg sagde til de to LØVER bruger jeg 3-400 kr (for begge det vil sige 150-200 per hund). Det har jeg sagt helt fra starten, og så startede du med at spørge ind til Dexters pelspleje som jeg før det ikke havde nævnt... Jeg har da på intet tidspunkt sagt at jeg bruger noget som helst på ham faktisk. Jeg bruger blower, og så har jeg tre forskellige børster fordi hans pels filtre og er et helvede i fældningsperioden.

 

Racer der har mere pels end de korthåret kræver bare at man tænker over at der kan være en ekstra udgift f.eks. ville det vel koste omkring 1000 kr om året at få en anden til at ordne Dexters pels skulle vi ikke gide det. Løverne ville jo være alt for dyre at få andre til at ordne. Vælger man at ville have sin poms i f.eks. udstillingsklip, så vil man jo også skulle enten investere i redskaberne selv, eller betale sig fra det. Og der er jo folk som gerne vil have at deres hund er klippet efter racens standard, selvom de ikke nødvendigvis vil udstille.

 

Jeg bliver altid lidt... "hmf", når det bruges som argument.

 

Groft sagt; Hvad koster en akut aflivning? 2-3000 kr? Det kan de fleste altså finde hvis det absolut skal være!

 

Jeg siger bestemt ikke at man ikke skal have orden i økonomien, men den der med at man altså skal have nærmest 20.000 kr stående, hvis nu hunden akut skulle blive syg en søndag aften er altså bare latterlig, ja undskyld, men jeg synes simpelthen det er frækt at hvis man ikke er villig til at bruge det, så skal man ikke have hund. Men okay, hver sin mening er jo også fair nok.

 

---

 

Når det kommer til beløb, vil jeg også mene omkring 1000, måske 1500 kr er et okay beløb at have kalkuleret med. En ting med pomsen er jo at den kræver lidt ekstra pelspleje, og produkter som man skal tage højde for også koster lidt, derfor er det en anelse mere dyrt at have en pelshund tror jeg. Jeg bruger i hvert fald 3-400 kr om måneden på shampoo og diverse på mine to pelshunde...

 

:vedikke:

 

Selv med sygeforsikring er det ingen dårlig ide at have en opsparing, ikke alle dyrlæger er villige til at sende regningen direkte til forsikringen, nogen vil have kontant afregningen inden hunden kommer med hjem, selv har jeg altid brugt det at have en opsparing til hundene , og ingen forsikring ( har altid tidligere overtaget hunde der var for gamle til forsikringen)

nu har jeg så penge nok til at jeg en søndag kan gå i hæve automaten og kan hæve2x maks beløb (mener det er 18.000 i alt en på opsparingen og en på kassekreditten som er oprettet kun for hundene skyld og ikke bliver brugt til andet).

hvis det er egen faste dyrlæge er det intet problem enten at få et girokort med eller at dele betalingen over flere gange hvis nødvendigt, men der er jo ingen garantier for at det lige er hende der har vagten, og typpisk er det jo uden for åbningstiden hundene har det med at komme galt afsted.

 

 

Pelsplejen kan hurtigt løbe op i det beløb hvis man ikke selv kan klare pelsen, så man skal have frisøren ind over, men til shih tzu bruger jeg nok omkring 50-75 kr pr mdr på div produkter både shampoo, balsam,udredningsspray ,tårestribe fjernerer,ørerens , Mens ting som trimmebord, børster, kamme føn m.m jo er engangs udgifter. Pt Bruger jeg faktisk et puslebord i stedet for trimmebord. Det har flere fordele praktisk i højden også når hunden skal bades, alt kan være samlet på et sted Alt gøjl kan være i skufferne nedene under badekarret og med hjulene er det nemt at rykke frem og tilbage så ud i badeværelset og ind på plads i pulterkammeret bagefter .

Det eneste jeg har lavet ved det var at skære det grimme voksdug væk der var på (med bamser) fjerne skumgummiet på puslepladen og smide noget ny voksdug på som jeg synes var pænere, er dog ved at kigge efter noget skridsikker gummi i stedet for

 

Men hvorfor blande shih tzu og løver ind i det når det er en pomeranier der spørges til??? En pomeranier er en spidshund! Den kræver ikke SÆRLIG pelspleje. Jeg har en langstockhåret schæfer (altså lang pels med underuld), så jeg VED hvad pels kræver. Og hånden på hjertet, så kræver det ikke noget særligt:???: Og da slet ikke når det gøres op i penge. Jeg forstår med min bedste vilje ikke hvorfor jeres pelshunde skal blandes ind igen snak om vedligehold af en spidshund:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Anne, jeg har 4 hunde. To af dem er Lowchens, som har rigtig meget pels.

 

At kalde en pomeranian en race der har meget pels, synes jeg bestemt ikke er forkert. Og hvis man forsøger at bilde en ny ejer ind at en pomeranian ikke kræver pelspleje, og dermed også udgifter til dette, synes jeg er dybt useriøst. Jeg siger 150 kr. det synes jeg på INGEN måde er et så stort beløb at det er helt forkert i gennemsnit, hvis man regner udgifter til produkter, kamme, børster, blower, trimmebord (kan jeg kun anbefale til små racer), sakse osv.

 

Det kan godt ske det kun er 50 kr, men tilgengæld kan man jo heller ikke sige noget som helst generelt. Man bruger jo også en hel del mindre foder f.eks.

 

Men fint at du tror at en pomeranian ikke kræver nogen pelspleje. Min moster har to af dem, bare hyggehunde, og spurgte hende. Men måske hendes bare er de eneste to pomeranians der har pels :lol: (Kan ske du tager fejl og tror det er en kinesisk hårløs :lol: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Og btw, så siger jeg 1500, og ikke 1000 pga opsparingen. Ikke fordi man skal sætte 500 af til pelspleje. Der er et komma, det er to forskellige sætninger. Det ville jo heller ikke give mening når jeg lige bagefter siger at til TO hunde bruger jeg maks 400 kr :lol: Så undskyld den misforståelse, synes den giver ret god mening, med mindre man tror jeg er retarderet og sidder og tror alle andre vil bruger tre gange så meget på en hund :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Anne, jeg har 4 hunde. To af dem er Lowchens, som har rigtig meget pels.

 

At kalde en pomeranian en race der har meget pels, synes jeg bestemt ikke er forkert. Og hvis man forsøger at bilde en ny ejer ind at en pomeranian ikke kræver pelspleje, og dermed også udgifter til dette, synes jeg er dybt useriøst. Jeg siger 150 kr. det synes jeg på INGEN måde er et så stort beløb at det er helt forkert i gennemsnit, hvis man regner udgifter til produkter, kamme, børster, blower, trimmebord (kan jeg kun anbefale til små racer), sakse osv.

 

Det kan godt ske det kun er 50 kr, men tilgengæld kan man jo heller ikke sige noget som helst generelt. Man bruger jo også en hel del mindre foder f.eks.

 

Men fint at du tror at en pomeranian ikke kræver nogen pelspleje. Min moster har to af dem, bare hyggehunde, og spurgte hende. Men måske hendes bare er de eneste to pomeranians der har pels :lol: (Kan ske du tager fejl og tror det er en kinesisk hårløs :lol: )

 

Jeg tror der er forskel på folk. Jeg spurgte en fra klubben som udstiller sin poms. Hun skrev at hun bruger føntørrer, og vel i snit 100 kr om måneden på produkter, afhængigt af hvor mange udstillinger hun er på.

 

Jeg orker ikke at diskutere trimmeborde og løver. Og jeg synes det er HELT godnat at forsøge at bilde folk ind at trimmeborde og blowere er et must når man har en lille hund:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror der er forskel på folk. Jeg spurgte en fra klubben som udstiller sin poms. Hun skrev at hun bruger føntørrer, og vel i snit 100 kr om måneden på produkter, afhængigt af hvor mange udstillinger hun er på.

 

Jeg orker ikke at diskutere trimmeborde og løver. Og jeg synes det er HELT godnat at forsøge at bilde folk ind at trimmeborde og blowere er et must når man har en lille hund:stupid:

 

Og jeg skrev 150-200 kr per hund til mine to... Det vil sige at det er de 50 kr. du mener der er helt forkert? Det er 50 kr.................. Jeg skriver INTET sted at et trimmebord er et MUST, så læs dog hvad jeg skriver?

 

Jeg er virkelig chokeret over at du går SÅ meget op i 50 kr. og at jeg vil anbefale et trimmebord når man har en lille race, det er virkelig bare nemmere? :vedikke:

 

Jeg ramser op diverse redskaber som man kan vælge at bruge penge på... Det er jo helt op til en selv hvad man bruger sine penge på. Men at sige at man nok skal overveje 150-200 kr til den slags, og du går helt i selvsving fordi 100 kr er nok, det synes jeg er virkelig mærkeligt....

 

Jeg er sikker på du også vil sætte flere penge af til træning og ting til træning end jeg gør.... Vi er jo alle forskellige, og ser tingene forskelligt... Men at 50 kr kan have SÅ stor betydning synes jeg bare er mærkeligt. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så jeg er flabet, fordi jeg i forbindelse med, at TS spørger om hvad hendes drømmehund vil koste, nævner at man bør kunne påregne udgift til et akut dyrlægebesøg, som KAN være dyrt og være rart at have penge til rådighed til - hvor mange helt nye hundeejere, har ikke lige tænkt den tanke? Ja, jeg møder en del, når jeg har samtaler med potentielle hvalpekøbere!! Derfor mener jeg, at det da er en særdeles relevant kommentar og ikke frækt ment - blot hjælpsom fra min side!!!

 

Hvorimod du, Shii, til gengæld ikke mener, at det er frækt, at du kidnapper tråden og laver det til en diskussion om pelspleje i en temmelig bister tone??

Link til indlæg
Del på andre sites

Så jeg er flabet, fordi jeg i forbindelse med, at TS spørger om hvad hendes drømmehund vil koste, nævner at man bør kunne påregne udgift til et akut dyrlægebesøg, som KAN være dyrt og være rart at have penge til rådighed til - hvor mange helt nye hundeejere, har ikke lige tænkt den tanke? Ja, jeg møder en del, når jeg har samtaler med potentielle hvalpekøbere!! Derfor mener jeg, at det da er en særdeles relevant kommentar og ikke frækt ment - blot hjælpsom fra min side!!!

 

Hvorimod du, Shii, til gengæld ikke mener, at det er frækt, at du kidnapper tråden og laver det til en diskussion om pelspleje i en temmelig bister tone??

 

Ja, jeg synes det er frækt direkte at spørge folk om de kan skaffe penge. Det er fair nok at gøre opmærksom på det, men at stille spørgsmålet i et åbent forum, det synes jeg er frækt.

 

Og jeg vil til enhver tid svare på de ting jeg bliver spurgt om, at Anne vælger at ville vide noget om en hund jeg ikke selv har omtalt i tråden er selvfølgelig uheldig, men jeg bliver ligesom nød til at rette på de ting der bliver påstået at jeg har skrevet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor det er frækt at stille et åbent spørgsmål om man har overvejet om man kan skaffe penge til en akut dyrlægeregning? Det er jo nu engang én af de ting der følger med. Og jeg tror egentlig mange mennesker der ikke har hund, kan blive chokeret over hvor dyrt det egentlig KAN være. Og jeg mener virkelig ikke man bør have hund hvis holdningen er at man da altid kan skaffe til en akut aflivning....

 

Min klare holdning er at har man taget ansvar for en hund, så tager man også ansvar for at passe den som den skal - ergo kan den opereres og det er til hundens fordel (altså med god prognose) - så siger man sgu ikke bare farvel. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det koster i omegnen af 1.000 kr om måneden at have hund, sådan groft sagt. Der er ret store udgifter forbundet med sele købet (hundens pris, kurv, snor, halsbånd, legetøj, foder, fodertønder mm). Som faste udgifter er foder, træning, forsikring (inkl. sygeforsikring), dyrlægebesøg, godbidder, legetøj mm.

 

Og så skal du huske at en poms lever i mange, mange år. Er du klar til at binde dig 15-16 år ud i fremtiden? Kan du få hunden passet når du skal på ferie? Hvad med arbejde og arbejdstider? Mand og børn? Villig til at droppe byture hver weekend?

 

Meget afhænger også af det netværk man har. Begynder du til træning med hunden, vil du lynhurtigt få et stort netværk, men man skal selvfølgelig have et vist netværk i orden inden man får hund.

 

Og så alt det gode. En hund er fantastisk at dele sit liv med. Den viser ubetinget kærlighed! Den elsker dig, uanset om du er morgengrim eller dressed up. Den tvinger dig ud i verden hver eneste dag. Den får dig til at kigge efter dens kropssprog, og tvinger dig til at sætte dig i dens sted. Du lærer at sætte et andet individs behov over dine egne:-)

 

Mener du virkelig at det koster ca. 1000kr i ren forbrug at have en hund i den str. Som der spørges ind til? Eller regner du opsparing med her? Jeg vil skyde på at jeg bruger 500kr max på tea i faste udgifter, dvs. Inkl. Foder, forsikring og træning. Selvfølgelig skulle der købes en skål, en kurv og en børste da jeg fik hende, og man kan hurtigt bruge penge på både udstyr og dyrlæge, men langtfra 500kr pr. Måned :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener du virkelig at det koster ca. 1000kr i ren forbrug at have en hund i den str. Som der spørges ind til? Eller regner du opsparing med her? Jeg vil skyde på at jeg bruger 500kr max på tea i faste udgifter, dvs. Inkl. Foder, forsikring og træning. Selvfølgelig skulle der købes en skål, en kurv og en børste da jeg fik hende, og man kan hurtigt bruge penge på både udstyr og dyrlæge, men langtfra 500kr pr. Måned :)

 

Ja, sådan groft sagt. Kald det opsparing eller budget, men jeg mener det årlige regnestykke ser nogenlunde sådan her ud:

 

Forsikring: 1.800 kr

 

Træning: 1.200 kr

 

Dyrlæge: 2.600 kr

 

Foder: 1.200 kr

 

Godbidder: 1.200 kr

 

Diverse: 1.200 kr

 

I dyrlægeposten er det årlige tjek og vaccine, og et akut besøg til 2.000 kr. Diverse er pleje og vedligehold, fx ørerens, pelsspray, nyt legetøj, tilskudsfoder, transportudgifter mm.

 

Det giver knap 800 kr om måneden, men for mig er både dyrlæge og diverse lavt sat. Jeg mener at man bør budgettere med 1.000 kr om måneden. Dyrlægeudgifterne rækker ikke tilnærmelsesvis hvad vi bruger. Ej heller transport.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, sådan groft sagt. Kald det opsparing eller budget, men jeg mener det årlige regnestykke ser nogenlunde sådan her ud:

 

Forsikring: 1.800 kr

 

Træning: 1.200 kr

 

Dyrlæge: 2.600 kr

 

Foder: 1.200 kr

 

Godbidder: 1.200 kr

 

Diverse: 1.200 kr

 

I dyrlægeposten er det årlige tjek og vaccine, og et akut besøg til 2.000 kr. Diverse er pleje og vedligehold, fx ørerens, pelsspray, nyt legetøj, tilskudsfoder, transportudgifter mm.

 

Det giver knap 800 kr om måneden, men for mig er både dyrlæge og diverse lavt sat. Jeg mener at man bør budgettere med 1.000 kr om måneden. Dyrlægeudgifterne rækker ikke tilnærmelsesvis hvad vi bruger. Ej heller transport.

 

What!!! 1.200 kr til foder på et helt år? Det er 100 kr./måned, og lyder godt nok ikke af ret meget....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok så holder det bedre, jeg bruger som sagt ca. 500kr pr måned i faste udgifter til tea. Derudover ryger der minimum 500kr på alm. Opsparing til diverse -dyrlæge, konkurrencer etc - men det betyder jo ikke at jeg bruger gennemsnitligt 500 kr/ måned på det. Med en god sygeforsikring har vi sjældent betalt mere end 2000 kr, men man skal jo kunne lægge ud.

 

og ja 100 kr i foder pr måned passer meget godt til en hund af den str. ;) hvis man har en madglad hund er godbidder også med i dette budget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville helt sikkert starte ud med det mærke, som opdrætteren bruger. Så kan man sidenhen skifte det ud med noget andet over en uges tid, hvis man finder et andet hundefoder, som man tror er bedre.. I hvert fald er det bedst at give hvalpemad indtil 12-15 måneders alderen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor det er frækt at stille et åbent spørgsmål om man har overvejet om man kan skaffe penge til en akut dyrlægeregning? Det er jo nu engang én af de ting der følger med. Og jeg tror egentlig mange mennesker der ikke har hund, kan blive chokeret over hvor dyrt det egentlig KAN være. Og jeg mener virkelig ikke man bør have hund hvis holdningen er at man da altid kan skaffe til en akut aflivning....

 

Min klare holdning er at har man taget ansvar for en hund, så tager man også ansvar for at passe den som den skal - ergo kan den opereres og det er til hundens fordel (altså med god prognose) - så siger man sgu ikke bare farvel. :???:

 

Jeg er helt enig i at det ikke bør være en valgmulighed at aflive, hvis hunden kan behandles og få et godt liv. Jeg kender så heldigvis heller ikke en dyrlæge der ville aflive mod kontant betaling, hvis der var et godt alternativ for hunden og betalingen kunne ordnes senere, evt på afdrag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo jeg ville også gerne spørge om hvad munde mads mærke der er bedst til dem :D?

Der er rigtig mange meninger om hvordan et hundefoder bedst skal sammensættes, og hvilke råvarer der er gode/knap så gode!

Men hunde er også meget forskellige, nogle trives på alt, andre kan det være svært at finde det helt rigtige til.

Mine egne tommelfingerregler er, at foderet skal indeholde en god mængde kød, og at skal være fuldt deklareret, så jeg ikke er i tvivl om hvad der er i. Derudover vil jeg ikke fodre med biprodukter, medmindre de er udspecificeret, som fx kallun, lever, hjerte etc.

De krav udelukker faktisk en meget stor del af kendte mærker!

Link til indlæg
Del på andre sites

I vores lille opdræt, anvender vi Bozita Robur Puppy and Breeder - det er svensk kvalitet og samtlige vores hvalpekøbere anvender sig af dette mærke og skifter over til Bozita Robur Maintanance, når hvalpene er ca. 12-15 måneder. Dette får vores tæver også i den sidste måned af drægtigheden og vi har altid sunde, kloge og smukke hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...