Hop til indhold

Så er hunde svømning blevet forbudt på Blå flags strande


Daac86Karla
 Share

Recommended Posts

  • Svar 61
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes bare, at man måske skulle bruge sin fornuft og vise hensyn i stedet for at forbyde hunde- eller babybadning.

 

Det er sgu lidt op ad bakke med alle de regler, som Danmark efterhånden skal have :rolleyes: Men eftersom man åbenbart ikke kan straffes og der ikke er nogen, der kommer til at håndhæve direktivet, så må jeg indrømme, at jeg er bedøvende ligeglad. Mine hunde kommer til at bade, hvis de gider. Der er så kun 50% chance for det, eftersom Oskar tror, vand er giftigt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man lader hunden bade overtræder man reglerne, men hvad betyder det egentligt? Er man hjemfalden til bøde? Hvem skal håndhæve disse regler? Jeg håber at politiet har bedre ting at tage sig af. Det kan vist føre til skænderier på strandene. Ikke så meget andet.

 

Som jeg har forstået dette er det IKKE en lov men et direktiv, hvilket betyder at vi (hundejere) faktisk kan gøre som vi plejer uden at der sker noget som helst. Da det ikke er en lov, kan man ikke blive straffet - men det blå flag kan ryge på den pågældende strand.

 

Hørte en borgmester fra en kommune ved Vesterhavet sige, at hvis hunde ikke må bade ved det blå flag, så kan de bare pille det ned. Hans kommune lever af tyskerne, der kommer med alle deres hunde, og det er vigtigt for ham at de fortsat kan komme og bade i havet - og vandet er jo det samme uanset flag eller ej....

Jeg ville da også gerne se den politimand der tog sig tid til at køre på stranden for at uddele bøder til hundeejere fordi deres hunde bader :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror aldrig nogensinde jeg har mødt en hund der hverken tissede eller lavede mens de var i vand :vedikke: Mennesker tilgengæld? Det er en hel anden historie ;-)

 

Så du siger, at de tisser og skider...eller fik du et negativ for meget i sætningen, og derved mener, at du aldrig har mødt en hund, der gjorde det?

 

Jeg har ikke selv mødt vandtissende/skidende hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg har forstået dette er det IKKE en lov men et direktiv, hvilket betyder at vi (hundejere) faktisk kan gøre som vi plejer uden at der sker noget som helst. Da det ikke er en lov, kan man ikke blive straffet - men det blå flag kan ryge på den pågældende strand.

 

Hørte en borgmester fra en kommune ved Vesterhavet sige, at hvis hunde ikke må bade ved det blå flag, så kan de bare pille det ned. Hans kommune lever af tyskerne, der kommer med alle deres hunde, og det er vigtigt for ham at de fortsat kan komme og bade i havet - og vandet er jo det samme uanset flag eller ej....

Jeg ville da også gerne se den politimand der tog sig tid til at køre på stranden for at uddele bøder til hundeejere fordi deres hunde bader :stupid:

 

 

Det er vidst heroppe, her har borgmesteren ihvertfald sagt at det blå flag vil blive pillet ned også ryger kommunens flag til tops i stedet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så du siger, at de tisser og skider...eller fik du et negativ for meget i sætningen, og derved mener, at du aldrig har mødt en hund, der gjorde det?

 

Jeg har ikke selv mødt vandtissende/skidende hunde.

 

Jeg mener at jeg aldrig har mødt en hund der gjorde det... kan godt se min sæting var lidt sær

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener at jeg aldrig har mødt en hund der gjorde det... kan godt se min sæting var lidt sær

 

min har faktisk gjort det nogle gange- vil medgive at hun er sær (og ulækker.....)

 

lige for at gøre det klart: jeg forhindrer det hvis det overhovedet er muligt og det var ikke på en badestrand :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

min har faktisk gjort det nogle gange- vil medgive at hun er sær (og ulækker.....)

 

lige for at gøre det klart: jeg forhindrer det hvis det overhovedet er muligt og det var ikke på en badestrand :engel:

 

:lol: ja hun lyder sær og ulækker... Det tror jeg selv ikke terrier-klamheds-dyret kunne finde på

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: ja hun lyder sær og ulækker... Det tror jeg selv ikke terrier-klamheds-dyret kunne finde på

 

OT: nu hopper hun ind i vores indhegnede kartoffelbed og skider helt op ad tjørnehækken - det skal jo ikke være nemt.....

 

nej - både 2-og 4-benedes lort er ulækkert i vandet :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...