Hop til indhold

Aslan - en ny polarhund på HF.


Gæst Trinse
 Share

Recommended Posts

Gæst Trinse

Ja, så var det vist ved at være på tide, at denne tråd blev oprettet. :mrgreen:

 

Hvis nogen af jer har fulgt med i min tråd, som hedder "Præsentationer", så vil I vide, at jeg har været på udkig efter en hund nummer to - og han er nu fundet!

 

Hans navn er Aslan, og han er en blanding af siberian husky og alaskan malamute på 11 måneder. :lun:

 

Han er alt, hvad jeg har drømt om, og mere til. Jeg har altid ønsket mig en polarhund, da jeg er dybt fascineret af deres unikke sind og aktive krop. Endelig kunne det blive en realitet for mig at få sådan en hund, så da jeg fandt Aslans annonce, måtte jeg bare slå til.

 

Han er købt af en familie, der efter kun to måneder var nødt til at skille sig af med ham igen. :cry: De boede i lejlighed, havde to små børn og stod midt i en skilsmisse - ikke lige de bedste rammer for en aktiv polarhund. :stupid:

 

Men de er super søde og ønsker absolut kun det bedste for deres hund. Så nu er aftalen, at han er hos prøve hos min familie og jeg i en uge, og går alt, som det skal, bliver han min for evigt. :lun:

 

I skal da ikke snydes for billeder af skønheden!

 

Fodersøg i haven:

 

qsv90g.jpg

 

9unsqg.jpg

 

2n9f09i.jpg

 

Aftentur ved havet:

 

2l9pnw9.jpg

 

2zgc1sk.jpg

 

kd3mub.jpg

 

246uql0.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trinse
Hvor er han flot! :hjerte:

 

Spændende om I kan beholde ham :x: Hvad siger jeres hund og ham til hinanden?

 

Mange tak. :lun: Og tak for de krydsede fingre!

 

Jamen, alt i alt tager de det rigtig fint - der er dog et lille problem med Magda. Hun har meget respekt for ham og tør ikke rigtigt at komme hen og nusse eller lege, hvis han er der. Aslan er dog rigtig sød og mild mod hende og gør hende ikke noget - men det er ham, der bestemmer, og Magda er lidt utryg ved ham. Så lige p.t. bliver hun bare rost rigtig meget for at tage kontakt til ham, og Aslan bliver rost rigtig meget for at være stille og rolig ved hende - og så går jeg ind og afbryder, hvis legen bliver lidt for vild.

Han er jo kæmpestor i forhold til lille Magda, og da han er ung endnu, kan han godt blive lidt for vild i sin leg, og da Magda er for underdanig til at sige fra, må jeg jo gå ind og hjælpe til. :-)

 

Men udover det går det rigtig fint! De spiser mad ved siden af hinanden og sover i seng sammen om natten, så jeg er overbevist om, at det andet nok skal komme, når de lærer hinanden lidt bedre at kende. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trinse
Hold op hvor er han smuk!

 

Polar hunde er fantastiske

 

Mange tak!

 

Og ja, det kan jeg kun give dig helt ret i. :lun:

 

Hvis de kan ligge og sove sammen så er det bestemt positivt.

Hvis det er muligt og i ikke allerede har gjort det, så er gåture sammen rigtig godt til at køre to hunde sammen:-D

 

Jeg går ikke med dem begge to på samme tid endnu, da Aslan lige mangler lidt træning i at gå pænt. :rolleyes: Men hvis mine forældre eller min søster er med ude at gå tur, så er Magda skam med. :-D

 

Men ellers mange tak for rådet! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

WAUHH han er bare for lækker :lun: rigtig smuk vovse :hjerte:

Og jeg krydser også fingre for at det går godt det hele.. jeg tror også vist de kan sove sammen så skal det nok gå.

 

Jeg har selv haft lidt bøvl med at min den gamle lab ikke kan sige fra og den unge vilde var lidt for livlig for ham, han bed ham en del i benene, og var for voldsom for ham, den store gik hver gang den lille bandit kom.

Men nu sover de arm i arm og kan slet ikke undvære hinanden - så jeg tror det handler lidt om tålmodighed. Dog skal man nok ikke presse den lille hund - men lade den selv komme hen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trinse
Flot fyr!

 

Mange tak! :-D

 

Han er virkelig en smuksak! :lun: Og hvor er det bare dejligt at læse hvor meget du laver med ham. :5up: Og Magda og han skal nok blive gode venner, de skal jo lige vænne sig til hinanden.

 

Tusind tak for de rosende ord. :lun:

 

Og ja, vi er også sikre på, at det nok skal gå det hele. :5up: Magda er jo vant til at have os helt for sig selv, så det er en stor omvæltning, at der er kommet sådan en stoooor basse og skal dele hjem med hende. :mrgreen:

 

WAUHH han er bare for lækker :lun: rigtig smuk vovse :hjerte:

Og jeg krydser også fingre for at det går godt det hele.. jeg tror også vist de kan sove sammen så skal det nok gå.

 

Jeg har selv haft lidt bøvl med at min den gamle lab ikke kan sige fra og den unge vilde var lidt for livlig for ham, han bed ham en del i benene, og var for voldsom for ham, den store gik hver gang den lille bandit kom.

Men nu sover de arm i arm og kan slet ikke undvære hinanden - så jeg tror det handler lidt om tålmodighed. Dog skal man nok ikke presse den lille hund - men lade den selv komme hen ;-)

 

Mange tak skal du have. :lun:

 

Og rigtig godt at høre dine erfaringer på området. Jeg er også sikker på, at det nok skal gå mellem Magda og Aslan - der er jo intet ondt i nogen af dem. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trinse

Vi afleverede desværre Aslan tilbage i går aftes. :megaked:

 

Han var min drømmehund, og vi havde nogle forrygende dage sammen - aldrig har jeg haft sådan en sjov hund! Men det gik simpelthen ikke med de andre dyr. :(

 

På udebane var han en skøn og kærlig hund, der kunne med alle hunde - men på hjemmebane var han altså bare en dominerende hund, der gerne ville styre det hele med hård hånd.

 

Lige fra den første dag af har han været højest i hierarkiet herhjemme - foruden Magda, vores lille hund, deler vi have med vores lejer, som har en labrador/kelpie blanding.

Det var helt fint for os, at Aslan var den, der bestemte - men det blev bare for meget lige pludselig.

 

Han var meget vild og voldsom i sin leg med de andre hunde, og jeg måtte konstant afbryde legen, da de andre hunde ikke syntes, at det var sjovt. Han respekterede ikke deres grænser overhovedet!

 

Beslutningen om at skille os af med ham blev taget i går, da han var ude i haven med Granberg (vores lejers hund). Ham og Aslan stod og hilste på hinanden, og pludselig knurrede Aslan voldsomt af ham. Han smed sig ned på jorden og skreg, og Aslan gik helt amok på ham og bed ham (ikke noget alvorligt), selvom han med hele sit kropssprog signalerede, at han gav op.

 

Aslan var en fuldstændig fantastisk hund, som jeg er SÅ ked af at skulle af med. :megaked: Men vores egne dyrs ve og vel kommer i første række, og vi tør ikke have en så dominerende hund i et hjem, hvor der både er børn og masser af andre dyr.

 

Så det gik desværre ikke denne gang. :( Men I skal endnu en gang have tak for alle jeres rosende ord og krydsede fingre. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...