Hop til indhold

Foder til 'kræsen' hund.


Frandsen
 Share

Recommended Posts

Vores hund - en shih tzu på 6 år gider ikke sit tørfoder.

Jo hvis hun ikke får andet - og det gør hun faktisk sjældent - så må hun jo til sidst bøje sig og spise det.

 

Hun har tidligere fået Arion tørfoder - men jeg gik over til Kingsmore (kornfrit) pga mistanke om lettere allergi - hun klør sig noget - ind imellem.

 

Men HVIS jeg rører bare lidt torskerogn eller leverpostej i så spiser hun det hele.

 

Jeg har prøvet at fjerne maden efter 20 min hvis hun ikke har spist af det - men det hjælper ikke noget.

 

Jeg har desværre ikke mulighed for at fodre med barf da jeg overhovedet ikke har fryseplads.

 

Kan man få noget der er mindre 'tør' og måske lidt mere spændende.

 

Menneskemad ad er hun totalt vild med - og det kunne hun da godt få hver dag - men jeg mener slet ikke hun får de stoffer hun har brug for.

Er der nogen der kan give mig lidt input til at løse dette ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også som Luckyluna, blande det op med noget vådfoder - noget af ordentlig kvalitet.

Jeg har personlig aldrig selv været sådan en der har insisteret på at hunden SKAL spise det mad der er indkøbt til den - for hvorfor? Vi andre har også ting vi kan lide og ikke kan lide - og super spændende kan det ikke være at spise det samme mad dag ud og dag ind. Så jeg "lytter" til mine hunde hvis der er noget de ikke vil spise - så finder vi på noget andet :-)

 

Så ryger det ned med noget vådfoder i fx, som nok i længden er lidt sundere for hende en leverpostej fx, så ville jeg bare overgive mig, og servere hendes mad rørt op med lidt vådfoder :-D :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men HVIS jeg rører bare lidt torskerogn eller leverpostej i så spiser hun det hele.

 

 

Dette vil jeg sige er din løsning :)

 

jeg har haft mange "kloge" folk på min hund som virkelig ikke er madglad.

rådene var at han spiser hvis han er sulten, en rask hund skal nok sørge for at få det den har behov for, osv!!

 

resultatet var en hund der sprang måltider over 2, ind i mellem 3 dage, og en hund der kørte op og ned i energi niveau og havde meget svært ved at holde ham med sul.

 

jeg opgav, og i dag får han et stykke pålæg/rester/godbidder (som pt er stegt hest), eller andet i sin mad :)

nu køre jeg vel på 4 måned på denne måde og har en hund der trives meget bedre, og hunden har en glad mor der har ro i maven :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville helt klart også lade hunden bestemme og så bare røre noget vådfoder i, hvis det er hvad der skal til for at det ryger ned. Er du bekymret om det "usunde" kan du jo købe noget ordentligt vådfoder og røre ud i det tørre. Det er rart at se sin hund nyde at få dejlig mad, og der er ingen grund til at en hund ikke skal spise mad som den kan li' :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle der har besvaret mit spørgsmål.

 

Det beroligende mig, at I tilsyneladende næsten tænker lidt som mig - at hovedsagen må være at de får noget at spise.

 

Hun har ikke spist hele dagen - jo en tør brødskorpe - selv det tager hun hellere end tørkosten :lun:

 

Så for 10 min siden tog jeg skålen med tørkost - hældte lidt vand på og en klump torskerogn i - blandede det - og hun åd det på 2 min alt sammen.

 

så jeg tror bare det bliver løsningen - i hvert fald en tid .......

 

tak igen :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det synes jeg lyder som en god løsning med lidt lækkert på toppen. Hvis du på et tidspunkt skulle være interesseret i et nemt barf foder så kan jeg anbefale Nature's menu barf nuggets som en løsning der ikke kræver det store i fryserplads. Min vuf stortrives i hvert fald på det indtil videre og har fået det i snart to måneder nu, og vi klarer os fint med et lille køle/fryseskab.

Du kan se mere om det her, hvis du er interesseret: http://www.naturesmenu.co.uk

Link til indlæg
Del på andre sites

Det synes jeg lyder som en god løsning med lidt lækkert på toppen. Hvis du på et tidspunkt skulle være interesseret i et nemt barf foder så kan jeg anbefale Nature's menu barf nuggets som en løsning der ikke kræver det store i fryserplads. Min vuf stortrives i hvert fald på det indtil videre og har fået det i snart to måneder nu, og vi klarer os fint med et lille køle/fryseskab.

Du kan se mere om det her, hvis du er interesseret: http://www.naturesmenu.co.uk

 

Jeg ville gerne læse om Nature's menu barf nuggets men kan se det er på engelsk - og det er ikke min stærke side.

findes der mon noget på dansk om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Der er noget jeg ret tit støder på som jeg ikke fatter hat af. Folk vil partout at deres hunde skal leve af et eller andet færdiglavet produkt, af frygt for fejlernæring. Denne frygt driver tilsyneladende disse mennesker til at camouflere foderet i alverdens ting. I tilfældet at man f.eks. vælger torskerogn, så vil hunden jo indtage en større mængde A-vitamin end der er i produktet, bare for at tage et eksempel. Det samme sker når folk ikke vil fravige et færdigprodukt men gladeligt træner deres hunde med bløde fabriksfremstillede godbidder (der som regel ikke er sammensat korrekt). Jeg forstår det simpelthen ikke. :vedikke::oops::lol:

 

Har man en hund der ikke vil spise tørfoder, hvorfor så ikke bare lave det selv?. Eller lave en "topping" der er nogenlunde ernæringsrigtig. Alternativt kan man for ret få midler få lavet en 14 dages kostplan, hos en ernæringsvejleder hvis man ikke selv orker at sætte sig ind i hundens ernæringbehov (som efterhånden også er blevet en helt videnskab).

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er noget jeg ret tit støder på som jeg ikke fatter hat af. Folk vil partout at deres hunde skal leve af et eller andet færdiglavet produkt, af frygt for fejlernæring. Denne frygt driver tilsyneladende disse mennesker til at camouflere foderet i alverdens ting. I tilfældet at man f.eks. vælger torskerogn, så vil hunden jo indtage en større mængde A-vitamin end der er i produktet, bare for at tage et eksempel. Det samme sker når folk ikke vil fravige et færdigprodukt men gladeligt træner deres hunde med bløde fabriksfremstillede godbidder (der som regel ikke er sammensat korrekt). Jeg forstår det simpelthen ikke. :vedikke::oops::lol:

 

Har man en hund der ikke vil spise tørfoder, hvorfor så ikke bare lave det selv?. Eller lave en "topping" der er nogenlunde ernæringsrigtig. Alternativt kan man for ret få midler få lavet en 14 dages kostplan, hos en ernæringsvejleder hvis man ikke selv orker at sætte sig ind i hundens ernæringbehov (som efterhånden også er blevet en helt videnskab).

 

jeg vil gerne svare på hvorfor jeg har valgt et færdig produkt, ganske enkelt for nemhedens skyld! Jeg har valgt at prioritere andre ting i hverdagen end at lave mad til hunden. (F.eks træningen af ham) Og ja han får rester af alt muligt, så et stykke torskerovn blandet i, er vidst ikke den store forskel fra rester fra middagsbordet, hvis der er det, eller de kg af godbidder jeg forsøger at stoppe i ham til træningen :)

godbidderne er så som regel stegt hest, frekadeller eller andre kødrester fra aftensmaden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...