Hop til indhold

"Cherry Eyes" permenet?


Gæst Harry
 Share

Recommended Posts

Gæst Harry

Hej.

 

Jeg har haft en gravhund siden den var 1, og sidste år begyndte den at "udvikle" cherry eyes. Den har nu gået med det i ca 2 år, og det gør så ondt for mig at se på den, når den klør sig. Min partner mener ikke at den skal opereres, da de kan "hoppe ud igen"; altså cherry eyes. Dog er det jo en LILLE CHANCE. En anden undskyldning er, at "det er jo farligt at få den under bedøvelse".

 

Prisen er 4000 kr.

 

Derefter halv hvis de hopper ud igen.

 

Der er DOG en chance for, at det er blevet permenet nu. Og der er jo gået så lang tid.. Jeg er så ked af det, hvad skal jeg gøre?

 

1008389_10201094251335983_1113290091_o.jpg

 

- Harry.

Link til indlæg
Del på andre sites

Beklager, men jeg undrer mig over at i ikke har fået det ordnet for lang tid siden, hvor risikoen for at det blev permanent, ikke var så stort. Jeg ville ikke lade min gå med sådan noget, hvor den viser ubehag ved det.

Så mit råd er at få det ordnet snarest muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Du bør for længe siden have fået en dyrlæges vurdering og ikke din kærestes, for den er da ikke til gavn for hunden. Det er ikke farligt som sådan for en sund og rask hund at komme i narkose. I øvrigt ville dyrlægen jo helbredstjekke den inden, den bliver lagt i narkose.

 

Så bestil en tid ved din dyrlæge i dag og få den hjulpet så hurtig som muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

http://dsvo.dk/kollektive-ojenundersogelser-i-2013/

 

Her kommer de klinikker, der har en dyrlæge med uddannelse til øjensygdomme.

Undskyld, men jeg er da noget forarget over, at din vovse skal rende rundt med noget, der genere noget så følsomt som øjnene,.Og hvis en ordentlig uddannet øjendyrlæge udføre denne lille operation, så er det vist usædvanligt at det skulle komme tilbage.

Jeg havde nok i dit tilfælde valgt at udskifte den kæreste, for har man ansvar for dyr og/eller børn, så skal der bruges det fornødne beløb på individets velfærd.

Kunne aldrig drømme om, at nægte et dyr hjælp. Tag dog ansvar og få en glad hund, gravbasser er så herlige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores franske bulldog har haft Charrey Eye og vi har fået det fixet hos dyrelægen, det var i begge øjn og derfor kostet det os ca. 6.500kr at få lavet, vores dyrelæge sage på det tidspunkt at hvis den går med det ude forlænge uden det kommer ind kan det forhindre tåre kaneleren i at afgive væske til øjet og derfor faktisk nedsætte synet på hunden.

 

Derfor er min anbefaling at tage til dyrelægen, bestille en tid til en opretation og betale prisen for det, vores fik øjn dråber efterfuglt og helt klart noget der er værd at tage med at den stopper med at klø i øjet efterfulgt fordi denne irritation er væk.

 

Håber din hund får det bedre og Cherry Eye'et forsvinder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske jeg ikke har været helt ærlig. Faktisk handler det ikke om en "partner", men snarer om et familie medlem. Og da jeg er under 18 (i et år endnu), er der ikke meget jeg kan gøre. Det er også stort set den person som ejer hunden, og derfor også bestemmer over den. Jeg har prøvet at diskuterer, men personen mener ikke det er noget at snakke om. Grunden til jeg skrev noget andet til at starte med, var for at se om jeg ville få nogle andre svar. Og faktisk siger det meget - at mange mener at jeg skulle "skille mig af med den partner".

 

Så vidt som jeg kan se det, ville der være to ting jeg kan:

- Jeg kan offentliggøre det, og se om det kan presse personen. Dog er det ikke det som jeg har mest lyst til.

- Eller (hvis muligt) kan jeg andmelde for mishandling.

 

Jeg har ikke lyst til begge muligheder, og jeg elsker jo selv hunden så meget. Det er ligesom "min hund". Jeg ville så gerne flytte væk med den, men mulighederne er jo små med min alder.

 

Jeg sætter så meget stor pris på jeres svar!

 

PS: Det skal lige siges; at jeg vil helt sikkert blive "straffet", selvom det er så dumt. Jeg kan ikke forstå hvorfor det ikke kan løsnes på en "voksen måde".

Link til indlæg
Del på andre sites

...Personen har måske ikke råd? Det er vel ikke første gang i verdenshistorien at en hund -eller et menneske--- ikke får den nødvendige behandling på grund af de ansvarliges økonomi.

 

En undersøgelse koster måske ikke så meget... Men en operation er jo noget dyrere. Dog synes jeg at 4000 lyder overkommeligt.

 

Harry, som 17 årig og hjemmeboende har DU måske råd til at betale for undersøgelse og operation? Mange unge har jo fritidsjob og opsparing...:hmm: --Har du foreslået ejer det?

 

Jeg kan ikke lide, at du skriver at du bliver "straffet"... Hvad bliver du straffet for? Og hvordan bliver du straffet? Hvad mener du? :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

...Personen har måske ikke råd? Det er vel ikke første gang i verdenshistorien at en hund -eller et menneske--- ikke får den nødvendige behandling på grund af de ansvarliges økonomi.

 

En undersøgelse koster måske ikke så meget... Men en operation er jo noget dyrere. Dog synes jeg at 4000 lyder overkommeligt.

 

Harry, som 17 årig og hjemmeboende har DU måske råd til at betale for undersøgelse og operation? Mange unge har jo fritidsjob og opsparing...:hmm: --Har du foreslået ejer det?

 

Jeg kan ikke lide, at du skriver at du bliver "straffet"... Hvad bliver du straffet for? Og hvordan bliver du straffet? Hvad mener du? :shock:

 

 

Spørgsmål om penge? Det ville undre mig meget. Jeg har enda tilbudt at betale halvdelen!

 

Når jeg siger straffet, så er det fordi personen tror det vil ændre min mening. Ligesom det er noget dårligt jeg laver..

Link til indlæg
Del på andre sites

Spørgsmål om penge? Det ville undre mig meget. Jeg har enda tilbudt at betale halvdelen!

 

Når jeg siger straffet, så er det fordi personen tror det vil ændre min mening. Ligesom det er noget dårligt jeg laver..

 

Ja. Jeg forstår hvorfor. Men jeg forstår ikke hvordan personen vil straffe dig?? :shock: Hvad er det, du mener?

Link til indlæg
Del på andre sites

HARRY. Skal det forstås sådan, at ejer af hunden finder din kritik , som noget, der ikke rager dig.????

Kunne du på en pæn måde lufte for ejer, at det er dyrplageri efter straffeloven, ikke at give sine syge dyr den fornødne hjælp. Jeg ville f.eks melde en hundeejer, jeg så gentagne gange med en hund med dette .

Link til indlæg
Del på andre sites

Dum situation at stå i. Hvis det var mig, en bekendt ikke ville lytte til, ville jeg gå uden om personen og forsøge at "omvende" andre af vedkommendes bekendte/ venner/ familie. At yde lidt gruppepres er acceptabelt når det drejer sig om at beskytte forsvarsløse væsner, som dyr og børn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo bare svært når den person har meget rådighed over mig. Og at andmelde "anonymt" ville ikke være, så - jah; anonymt. Jeg tror bare ikke der er noget at gøre virkeligt....

 

Dog er jeg meget glad for jeres forslag. Det skal i huske!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo bare svært når den person har meget rådighed over mig. Og at andmelde "anonymt" ville ikke være, så - jah; anonymt. Jeg tror bare ikke der er noget at gøre virkeligt....

 

Dog er jeg meget glad for jeres forslag. Det skal i huske!

 

Jeg synes at du vrøvler og væver udenom. Det kunne tyde på at du opfinder det hele.

 

Men dit ordvalg med at "straffe" dig og at "personen" har "meget rådighed over" dig, det lyder som om du antyder et misbrug eller en mishandling.

 

Så er hunden og dens øjne et mindre problem i min verden. Måske er det hele frit opfundet. Jeg slet ikke kan forholde mig til det uden at forstå hvad det hele går ud på.

 

Hvis der er tale om at du er fanget i en eller anden situation med misbrug og/eller fysisk/psykisk straf, så er det enten kommunen eller politiet, du skal henvende dig til.

 

Vi på Hundeforum kan ikke hjælpe dig, fordi du reelt ikke fortæller andet end mystiske slørede antydninger. --Forståeligt nok at du væver, uanset om du er i en klemme, --eller om det er ren digt.

 

Du skulle kikke lidt på denne side:

 

http://www.bornetelefonen.dk/Om%20Borns%20Vilkaar.aspx

 

 

Den er for børn OG unge, der har problemer i deres hverdag. Der står mange gode ting om rettigheder. Og der står også hvor du kan henvende dig med dine problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at du vrøvler og væver udenom. Det kunne tyde på at du opfinder det hele.

 

Men dit ordvalg med at "straffe" dig og at "personen" har "meget rådighed over" dig, det lyder som om du antyder et misbrug eller en mishandling.

 

Så er hunden og dens øjne et mindre problem i min verden. Måske er det hele frit opfundet. Jeg slet ikke kan forholde mig til det uden at forstå hvad det hele går ud på.

 

Hvis der er tale om at du er fanget i en eller anden situation med misbrug og/eller fysisk/psykisk straf, så er det enten kommunen eller politiet, du skal henvende dig til.

 

Vi på Hundeforum kan ikke hjælpe dig, fordi du reelt ikke fortæller andet end mystiske slørede antydninger. --Forståeligt nok at du væver, uanset om du er i en klemme, --eller om det er ren digt.

 

Du skulle kikke lidt på denne side:

 

(link)

 

 

Den er for børn OG unge, der har problemer i deres hverdag. Der står mange gode ting om rettigheder. Og der står også hvor du kan henvende dig med dine problemer.

 

Nej da :shock:! Der er slet ikke tale om nogen form få misbrug. Det er blot mit valg af ord, som du også antydede. Jeg kunne ikke se hvordan jeg ellers ville kunne forklare det? "At straffe; ligesom hvis du var et barn. Hvis du tog en is mere, selvom du ikke måtte". Det er slet ikke i den grad du tænker..

 

Det eneste misbrug jeg tænker er imod hunden. Desuden var det derfor jeg valgte denne hjemmeside..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej da :shock:! Der er slet ikke tale om nogen form få misbrug. Det er blot mit valg af ord, som du også antydede. Jeg kunne ikke se hvordan jeg ellers ville kunne forklare det? "At straffe; ligesom hvis du var et barn. Hvis du tog en is mere, selvom du ikke måtte". Det er slet ikke i den grad du tænker..

 

Det eneste misbrug jeg tænker er imod hunden. Desuden var det derfor jeg valgte denne hjemmeside..

 

Altså... En ung mand på 17 år er da ligeglad med den is. --Eller du mener at du blev straffet for at tage en is, når du ikke måtte?

Jeg forstår stadig ikke, hvad den straf går ud på, som gør dig så tilbageholdende med at handle på din hunds vegne.

 

Og jeg forstår heller ikke hvordan straffen for at tage en is da du var barn, hvordan den spiller ind for den situation du er i nu med en syg og lidende hund?

 

Du skriver at hunden er din.

Du skriver at din "partner" er imod behandling, -laver det om til at "partneren" er et familiemedlem og kalder vedkommende "personen".

 

Der er vel ikke andre end din far, pap eller ej, der kan tænkes at have den syge magt over hvad du må gøre og ikke må gøre?

 

Man straffer da ikke et barn.. Heller ikke for at tage en is. Og du er ikke et barn men næsten voksen. Hvis du er 17 år.

 

Jeg tror stadig, at du måske skal finde nogen på den side jeg gav dig link til og snakke situationen igennem med dem. Din far burde ikke have den magt over dig, som nærmest gør dig handlingslammet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså... En ung mand på 17 år er da ligeglad med den is. --Eller du mener at du blev straffet for at tage en is, når du ikke måtte?

Jeg forstår stadig ikke, hvad den straf går ud på, som gør dig så tilbageholdende med at handle på din hunds vegne.

 

Og jeg forstår heller ikke hvordan straffen for at tage en is da du var barn, hvordan den spiller ind for den situation du er i nu med en syg og lidende hund?

 

Du skriver at hunden er din.

Du skriver at din "partner" er imod behandling, -laver det om til at "partneren" er et familiemedlem og kalder vedkommende "personen".

 

Der er vel ikke andre end din far, pap eller ej, der kan tænkes at have den syge magt over hvad du må gøre og ikke må gøre?

 

Man straffer da ikke et barn.. Heller ikke for at tage en is. Og du er ikke et barn men næsten voksen. Hvis du er 17 år.

 

Jeg tror stadig, at du måske skal finde nogen på den side jeg gav dig link til og snakke situationen igennem med dem. Din far burde ikke have den magt over dig, som nærmest gør dig handlingslammet.

 

Er det egentlig ikke underordnet hvem det er der ejer hunden, og hvad det er vedkommende gør ved Harry? Pointen er vel at Harry er lidt magtesløs og gerne vil hjælpe hunden, men at h*n ikke har midler eller mulighed for andet end at forsøge at overtale hundens ejer til en operation?

 

Harry, du kan evt. kontakte en dyrlæge i nærheden af dig, og få lidt mere specifik viden om operationen og hvad det koster. Hvis ejeren af hunden er glad nok for den, kan det jo være at lidt mere håndgribelig viden kan skubbe på. Og ellers må du gøre som man ofte må, lide med hunden men se den anden vej:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det egentlig ikke underordnet hvem det er der ejer hunden, og hvad det er vedkommende gør ved Harry? Pointen er vel at Harry er lidt magtesløs og gerne vil hjælpe hunden, men at h*n ikke har midler eller mulighed for andet end at forsøge at overtale hundens ejer til en operation?

 

Harry, du kan evt. kontakte en dyrlæge i nærheden af dig, og få lidt mere specifik viden om operationen og hvad det koster. Hvis ejeren af hunden er glad nok for den, kan det jo være at lidt mere håndgribelig viden kan skubbe på. Og ellers må du gøre som man ofte må, lide med hunden men se den anden vej:(

 

Nej. Det er ikke underordnet. Harry skriver at det er hans hund. Han mener formodentlig at det er hans families hund.

 

Harry har mulighed for at betale halvdelen af operationen, der koster 4000 kr. Men hans (pap)far? vil ikke betale resten.

Og Harry mener at han vil blive straffet?? for at udtrykke en anden mening end hans (pap)far? har.

 

Og derfor tier han stille. Og søger hjælp hos os. SÅ anonymt, at han ikke engang tør skrive hvem det er, der er hans "partner" som han kalder vedkommende -papfar eller ej-- i sit første indlæg.

 

Hvis du læste tråden, så havde du selv set de detaljer.

 

Og hvis Harry har større problemer end en hund med dårlige øjne, så ser jeg det da som min pligt, i det mindste at give ham et link til en side, der fortæller om hans rettigheder. Og hans muligheder. Også selv om han har søgt hjælp her på sin hunds vegne!

 

For helt reelt kan vi ikke gøre ret meget andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej. Det er ikke underordnet. Harry skriver at det er hans hund. Han mener formodentlig at det er hans families hund.

 

Harry har mulighed for at betale halvdelen af operationen, der koster 4000 kr. Men hans (pap)far? vil ikke betale resten.

Og Harry mener at han vil blive straffet?? for at udtrykke en anden mening end hans (pap)far? har.

 

Og derfor tier han stille. Og søger hjælp hos os. SÅ anonymt, at han ikke engang tør skrive hvem det er, der er hans "partner" som han kalder vedkommende -papfar eller ej-- i sit første indlæg.

 

Hvis du læste tråden, så havde du selv set de detaljer.

 

Og hvis Harry har større problemer end en hund med dårlige øjne, så ser jeg det da som min pligt, i det mindste at give ham et link til en side, der fortæller om hans rettigheder. Og hans muligheder. Også selv om han har søgt hjælp her på sin hunds vegne!

 

For helt reelt kan vi ikke gøre ret meget andet.

 

Der er ikke større problemer end den hund. Og grunden til jeg skrev "personen", er fordi jeg ikke ønsker at fortælle hvilket familie medlem det er - køn eller ej.

 

Jeg KAN betale halvdelen. Jeg HAR tilbudt det. Men hver gang jeg bringer det op, så bliver den anden person så sur. Og når jeg siger "straffet", mener jeg altså ikke noget slemt. Jeg kan ikke forstå hvorfor det skulle betyde nogen form for vold...

 

Det er en familie hund, DOG "ejer" jeg den jo ikke. Den er ikke købt i mit navn. Og jeg kan jo bringe det op hver dag, men jeg tror grunden til personen bliver sur, er fordi det egentligt ligger lidt skyld følelse et sted.

 

Jeg har prøvet at holde det har så anonymt som jeg kunne af personlige grunde, og fordi jeg egentligt ikke stoler så meget på internettet; i form af at ligge oplysninger ud.

 

Stadig mange tak for jeres hjælp!

- Harry.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan kontakte Dyrenes Beskyttelse, forklare dem om dit problem og spørge om ikke de vil sende en af deres kredsformænd ud og snakke med vedkommende. Det er ikke det samme som at anmelde, men et ønske om at få hjælp til et dyr der lider, og de behøver jo ikke fortælle hvorfra de kender til hunden og dens dårlige øje - hvis den har haft det i 2 år er der sikkert andre end dig der synes det er synd. Husk, at man er forpligtet til at søge dyrlæge når ens hund fejler noget, og det kan en fra Dyrenes Beskyttelse måske overbevise vedkommende om....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...