Hop til indhold

Mål 2015


Camilse
 Share

Recommended Posts

Amocca.... Ja men det er ikke så nemt at få en plads. :vedikke: Han kunne ikke komme på begynderholdet i efteråret men der fik vi så en plads på fortsætterholdet da der var et afbud.

Begynder og fortsætter holdene må så ikke komme med i ridehallen pga pladsmangel.

Så lige nu er han på venteliste i dkk sammen med Linda's BC Gajol. Hvis vi ikke får plads til foråret, regner jeg med vi tager noget privattræning sammen en gang imellem.

Vi går på et seniorehold i dch til januar så han lære at løbe blandt andre hunde, men det er nu intet problem.

Jeg er måske også lidt kritisk med hvor jeg træner :blink: Jeg er bare meget glad for de to klubber jeg går i, men kender jo heller ikke rigtig andet. De er bare meget populære, så det er ikke nemt at få plads hvor man gerne vil.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 78
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Amocca.... Ja men det er ikke så nemt at få en plads. :vedikke: Han kunne ikke komme på begynderholdet i efteråret men der fik vi så en plads på fortsætterholdet da der var et afbud.

Begynder og fortsætter holdene må så ikke komme med i ridehallen pga pladsmangel.

Så lige nu er han på venteliste i dkk sammen med Linda's BC Gajol. Hvis vi ikke får plads til foråret, regner jeg med vi tager noget privattræning sammen en gang imellem.

Vi går på et seniorehold i dch til januar så han lære at løbe blandt andre hunde, men det er nu intet problem.

Jeg er måske også lidt kritisk med hvor jeg træner :blink: Jeg er bare meget glad for de to klubber jeg går i, men kender jo heller ikke rigtig andet. De er bare meget populære, så det er ikke nemt at få plads hvor man gerne vil.

 

nå ok. Det var egentlig igså mest fordi jeg synes det var lidt synd hvis I kun skulle have online træning ;) men jo, jeg kender alt til at være kræsen med hvor jeg træner henne :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mål 2015

 

Eddie:

(Agility)

- Få helt styr på vores felter

- Få alle slalomindgange på plads

- træne flere snævre vendinger

- arbejde frem mod at blive kvalificeret til DM ( et lidt højt mål, men man må satse stort, for at vinde stort :-P )

 

Milo:

- ikke æde andre hunde

- træne mere fokus på mig og at jeg er den sjoveste i verden

- stille og roligt træne mere agility

 

Sofie:

- Blive mere rolig i min handling på agility banen

- komme til en masse agility kurser

 

Os alle:

- have en fest hele tiden og lave en masse sjove ting

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Greta: Hun har store ambitioner om at nakke et egern eller to, men de er vist lidt for hurtige for den efterhånden lidt ældre dame. Ellers skal hun bare nyde livet og holde sig sund og rask.

 

Leah: Skulle gerne få sin første fejlfri runde i agility (og gøre det til en vane :blink: ) og kan vi rykke op i åben klasse ville det da være helt fantastisk. Et par lydighedsprøver ville også være godt, hvis der ellers er noget i nogenlunde fornuftig afstand.

Det er klart agility'en der trækker mest, så jeg kan vist ikke tillade mig at køre land og rige rundt efter lydighedsprøver også.

 

Og så har jeg et mål om igen at finde en terapihund. Og holde den i live. :genert:

 

Nå, det tog lige 11 dage ind i det nye år, før Leah havde opfyldt sine agility mål. :lol:

 

Hun fik sin Novice Jumpers Preferred titel i lørdags, og søndag stillede hun op i åben springklasse og løb en fejlfri runde. :banan:

 

Så nu er det nye mål at komme op i åben i både standard og almindelig springklasse (hvor hun skal springe 60 cm i stedet for de 50 cm i preferred).

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi blev jo aldrig B-hund i 2014 som planlagt. Først kom der i foråret en dårlig skulder, som kostede træning hele foråret, og gjorde at vi ikke kunne stille til konkurrencer før efter sommerferien, da Sinus ikke måtte springe og løbe i flere måneder. Dernæst var der så de dårlige resultater ved et par konkurrencer (vi fik kun 1/2 oprykning), da han pludselig ikke ville rondere overhovedet, og heller ikke rigtig gad feltet :damn:

 

Så mit mål for 2015 er at forblive C-hund!!! Han skal have gejsten tilbage, så jeg har besluttet at han ikke skal presses til noget.

Jeg fik en masse gode input her fra HF om hvordan jeg kommer igang igen med ronderingen, og vi har virkelig opnået fremgang. Den med at det er figuranten, der er den sjove/belønningen for øvelsen har givet pote. Jeg har nu allieret mig med en på holdet, der er vild med at være figurant for Sinus, og det går bare SÅ godt :banan: Men han slukker desværre stadig lidt for hurtigt, så vi arbejder videre, med stor glæde.

Feltet har jeg også fået i gang igen. Var på et kursus hvor en træner iagttog Sinus, og fortalte mig at grunden til han er langsom i sit søg, og at han "bytter" genstande, hvis der er flere er fordi belønningen for øvelsen ligger i søget.... Efter vi fik ændret på det - nu holder vi en kæmpe fest (læs: ædegilde) hver gang han kommer ud med genstanden - så er der også kommet speed på ham dér. Han suser ind, søger og suser ud igen = fest!

Men som sagt, han skal ikke presses, så vi træner for sjov hele 2015 og så ser vi hvordan det kommer til at gå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er der også allerede sket nogle ændringer, selvom vi kun er 14 dage inde i året, men der er jo pludselig dumpet en hund mere ned i skødet på os, han har været en stærkt medvirkende årsag til at jeg allerede har valgt at droppe lydigheden med Joya igen :genert: Hvis jeg virkelig tager mig sammen, tænker jeg at jeg vil prøve at starte op på lidt spor med hende, for aktiveringsskyld og ellers så forbliver hun bare hyggehund :-D

 

Tilgengæld regner jeg så med at bruge 2015 til at finde ud af om Ozzy og jeg måske skal gå LP vejen, eller om han skal på rallyen sammen med Chivas, jeg håber lidt at det bliver LP, det gad jeg lidt godt og i gang med igen, men nu må vi se :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

da vi ikke gård til konkurrencer... ej heler vil... så det ikke den slags mål..

 

men det store trænings mål er at blive helt sikker i at kunne tage med tog og bus.... derefter at vi skal ud og svømme og prøve noget for sjov agility (hun elsker at løbe og at hoppe og tunnelen på skolens lege plads)

 

måske ikke de store mål... i forhold til jeres

 

opdatering

 

Jackie betragter nu bus og tog som eventyr... og vil gerne med (måske hænger det sammen med hendes madglæde...) vi prøver at tage på 1 tur hver uge hvilket betyder vi nu har været i hundeskoven. Hun hopper nu ind i tog uden at blive kaldet på (faktisk forsøger hun at mase sig ind foran alle andre :oops: ) og er hoppet op i en bus med kørende motor selv (jeg måtte bære de første par gange)

svømning er stadig som plan, før er hun næsten blevet tvunget til det.... så vi skal tage det meget rolig... og jeg er klart tilfreds hvis hun bare undersøger halen første gang.... intet hastværk... vi har dog ikke bestilt tid endnu, men ville være dejligt at svømme en gang om måneden på sigt...

agility er mere.... umuligt.... for man skal havde bil her i området for at komme til alle hundetrænnings stederne.... men vi leger når vi er ude... og hun kender ordet igennem og ordet hop... samt højre og venstre (kombineret med at jeg peger)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Yeah, I ved hvad det handler om :blink:

 

Jeg starter gerne.

 

Cassi

Rally

Meget gerne den første pind i ekspert, havde egentlig besluttet mig for i foråret at hun skulle være champ, men nej, det klarer vi nok ikke.

Forsøge at få udtagelse til DcH's DM.

 

HTM

Rykke op i FS2, starte den første FS2 og bestå titelprøven

 

Agility

Nu må vi da snart få den første 0 runde!

 

Lydighed

Efter to års pause fra DcH's lydighedsprogram regner jeg med at starte en eller to B-klasser i sensommeren/efteråret. Hendes stuedressur er jo så fin, hun kan gå et super spor, har et kanont feltsøg og løbearbejdet er der til runderingen, målet er så at vi skal have halsgivning på.

 

Puha, hun får travlt.

 

Calle

HTM

Han skal ud og prøve lidt flere sandkasseklasser, og er han klar til det skal han kastes ud i en FS1 når vi når årets sidste måneder.

Han skal op i FP1

 

Agility

Han skal så småt igang, så han til næste vinter så småt er klar til at komme til konkurrencer.

 

Rally

Han skal ud i begynderklassen, hvornår ved jeg ikke endnu.

 

Carla

Agility

Carla er jo hele familiens darling, og jeg vil i løbet af foråret tage hende ud og løbe en masse kl. 1, så hun kan få sikkerhed ved det. Hun løber rigtig fin, og jeg elsker at arbejde med den lille rod, så det kunne være så fedt at få hende med.

 

 

Mig selv

Til februar skulle de gerne tage den første omgang af familiehundetrænere igennem træneruddannelsen her på Sjælland og jeg er meldt til på holdet, så skulle gerne kunne føje det til min trænerbog.

 

De første to mål blev opnået i lørdags. Cassi kan nu starte i FS2(debuterer i april) og har bestået sin titelprøve. Jeg har opgraderet målsætningen. Vi skal have Q-point nok til at komme i FS3 og så skal vi have x på titelprøven.

 

Calle brillierede i sandkasseklassen og var så meget på, så forsætter han sin udvikling, så skal han måske(kun måske) ud i en FS1 til sommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
De første to mål blev opnået i lørdags. Cassi kan nu starte i FS2(debuterer i april) og har bestået sin titelprøve. Jeg har opgraderet målsætningen. Vi skal have Q-point nok til at komme i FS3 og så skal vi have x på titelprøven.

 

Calle brillierede i sandkasseklassen og var så meget på, så forsætter han sin udvikling, så skal han måske(kun måske) ud i en FS1 til sommer.

 

Og så omkring tre måneder efter hun fik sin Fs1 har Cassi fået sin FS2(fik den på under halvanden måned, dygtig pige). Om små to uger stiller vi i endnu en FS2, og så er målet blevet at vi til konkurrencen i efteråret debuterer i FS3.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...

Jamen, vi nærmer os årets sidste måneder... Jeg har godt nok tre HTM-konkurrencer tilbage endnu, men vi kan vist godt gøre lidt status nu...

Yeah, I ved hvad det handler om :blink:

Cassi

Rally

Meget gerne den første pind i ekspert, havde egentlig besluttet mig for i foråret at hun skulle være champ, men nej, det klarer vi nok ikke.

Forsøge at få udtagelse til DcH's DM.

 

HTM

Rykke op i FS2, starte den første FS2 og bestå titelprøven

 

Agility

Nu må vi da snart få den første 0 runde!

 

Lydighed

Efter to års pause fra DcH's lydighedsprogram regner jeg med at starte en eller to B-klasser i sensommeren/efteråret. Hendes stuedressur er jo så fin, hun kan gå et super spor, har et kanont feltsøg og løbearbejdet er der til runderingen, målet er så at vi skal have halsgivning på.

 

Puha, hun får travlt.

 

Og vi fik travlt

 

Rally

Det blev på ingen måde året for os. Vi var lige ved at få hul på bylden i sommers, men vi har endnu ikke fået den første pind. Nu holder vi fuldstændig pause fra rally, hverken jeg eller Cassi synes det er sjovt længere.

 

HTM

Vi rykkede op i kl 2 i februar og fik vores sidste q-points til kl. 3 i starten af maj. Udover det så resulterede vores ihærdighed ved de internationale konkurrencer i en anden plads i årets hund i FS2.

I september debuterede vi kl. 3 med et bestået program, så nu har prinsessen sin FS3-titel(synes egentlig det er okay, det var trodsalt kun 14 måneder efter vores første beståede kl. 1 program, og det er trods alt en helt ny sport for os begge to).

I februar bestod Cassi også sin titelprøve :hjerte:

Kronen på hele årets anstrengelser har helt klart været beskeden om udtagelse til NM i Finland her til december. Nøj, hvor jeg glæder mig.

Så det kan være der kommer en opdatering mere senere på året.

 

Agility

Så skete det endelig :banan: Hele tre pinde er det blevet til i år, og så mange, nøj, det var tæt på løb. Så måske en dag rykker vi op i kl. 2. Eneste minus er så at jeg ikke har pindene i samme regi, men en agilitypind i DcH og to springpinde i DKK.

 

Lydighed

Vi har vist ikke rigtig været i gang med lydigheden. Det eneste vi har lavet er den holdkonkurrence vi havde i klubben her til efteråret. Vi gør os formentlig ikke mere i det, for nøj hvor var det en forfærdelig oplevelse at skulle gå en hel fri ved fod, hvor man ikke må tale med sin hund.

 

Calle

HTM

Han skal ud og prøve lidt flere sandkasseklasser, og er han klar til det skal han kastes ud i en FS1 når vi når årets sidste måneder.

Han skal op i FP1

 

Agility

Han skal så småt igang, så han til næste vinter så småt er klar til at komme til konkurrencer.

 

Rally

Han skal ud i begynderklassen, hvornår ved jeg ikke endnu.

[/Quote]

Calle er en ret sjov lille fætter, vi har endnu ikke fundet melodien sammen, men det går fremad.

 

HTM

Vi har allerede haft vores debut i FS1 sammen, og han var super sej, blev 3. vinder og fik sine første q-point. Planen er at vi skal ud i to konkurrencer mere i år. Calle har desuden ikke kunne nøjes med sin FP1, men har også bestået sin FP2.

 

Agility

Det gik rigtig fint med træningen ind til han i foråret besluttede sig for at det var meget sjovere at løbe efter de andre hunde. Så han fik en pause, og nu arbejder vi lidt når der er tid til det. Han bliver lettere og lettere at have med at gøre, men der er bare en pokkers masse energi i ham.

 

Rally

Calle har været ude i lidt rally i foråret, men han var ikke klar på nogen måde. Der er ingen tvivl om at hvis han mentalt bliver klar til at gå rally, så har jeg en fantastisk lille hund at gå til konkurrence med.

 

Carla

Agility

Carla er jo hele familiens darling, og jeg vil i løbet af foråret tage hende ud og løbe en masse kl. 1, så hun kan få sikkerhed ved det. Hun løber rigtig fin, og jeg elsker at arbejde med den lille rod, så det kunne være så fedt at få hende med.

 

Lille Carla :lun: Hun har været så sød at have med ud til konkurrencer. Hun har kun været med ude her i efteråret, og har været så fin at have med. Der er kommet fart og glæde i hende, nu skal vi bare have det sidste med.

 

Mig selv

Til februar skulle de gerne tage den første omgang af familiehundetrænere igennem træneruddannelsen her på Sjælland og jeg er meldt til på holdet, så skulle gerne kunne føje det til min trænerbog.[/QUOTE]

 

Done

Link til indlæg
Del på andre sites

Så blev jeg jo også nødt til at kigge på mine mål, som blev skrevet i 2014.

 

Iso og jeg har ikke så mange mål! :mrgreen: Det eneste er vel at vi skal bli' lidt mere stabile til stævner. Har ingen ambitioner om oprykninger eller DM-udtagelser eller så, men det ville være rart at se lidt fremgang når det nu begynder at gå så meget bedre til træning. Jeg ved ikke hvor mange stævner jeg får med i 2015, pga. dåmme arbejde...

 

Sjovt nok har jeg tænkt det samme som nogle af jer andre, at vi skal kigge på de der færdighedsøvelser! Er rent faktisk begyndt lidt i dag, bare selv herhjemme. Jeg kan mærke at klikkertræning/shaping gør så meget godt for Iso - og for os sammen - og det har vi jo ikke rigtig noget af i vores agilitytræning mere. Så færdighedsøvelserne tænker jeg kunne bli' rigtig god aktivering for os begge. Og så synes jeg øvelserne ser sjove ud at arbejde med! Jeg kan dog love at det aldrig bli'r til noget hundedans for min del, men færdighedsprøve er da ikke helt umuligt... Nu må vi se, agilityn er jo stadig nr. 1, færdighedsøvelserne er i første omgang tænkt som lidt vinteraktivering.

 

For egen del håber jeg at det kommer et par kompletterende uddannelser i løbet af 2015 - det skal der simpelthen!

 

Og så skal vi være friske og raske begge to, komme i lidt bedre form :oops: - og vigtigst af alt så skal vi ha' det sjaaaaw!!! :banan:

 

Stabile til stævner... Mnjaehhh, og dog. Selv om vi stadig har rigtig mange disk'er, så river hun langt færre pinde, hvilket vi har knoklet rigtig meget med. Og indimellem går det faktisk ok godt. Til Jutlandia, hvor banerne var et hak strammere end til "de alm. stævner", havde vi "kun" 4 disk'er ud af 12 løb, og det er jeg da vældig tilfreds med! Jeg endte også med at få en del stævner i 2015 alligevel, på trods af arbejde.

 

Vi er begyndt at tage timer hos Ann-Britt en gang imellem, og det har givet rigtig, rigtig meget! Både rent teknisk, men også en hel del oppe i mit hoved, hvilket egentlig er ret afgørende. Det har ikke nået at vise sig til stævnerne i 2015, men jeg håber da at det kan gøre noget for næste år.

 

Færdighedsøvelserne kom vi vist aldrig videre med... :oops:

 

For egen del - jo da, der kom søreme den hvalpeagilityuddannelse som jeg har plaget om i så mange år! Meeeen, først efter at jeg havde fået nok af kreds og DKK, og meldte ud at jeg holder pause som instruktør i hele 2015... Så den fik jeg ikke med. Nu kan det være lige meget, for jeg tror ikke jeg vender tilbage som instruktør.

 

Og så skete der jo noget helt uventet - jeg fik hvalp! Så mine mål for 2016 kommer vist til at se heeeelt anderledes ud! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm....

Karla

- Få genfundet den slalomindgang der er blevet væk for os

- Få et mere stabilt vippefelt

- IKKE blive skadet

- Tabe sig de sidste par 100g og komme tilbage i form

- Løbe nogle gode stævner og fremvise nogle flotte balancefelter OGSÅ på stævnebanerne

- Kvalificere sig til DM i agility

 

WAO tror jeg ikke vi stiller op til i år, med en lille ny hundehvalp og alting.

 

Johna

- Få opbygget musklerne i forparten, så vi ikke oplever skulderen gå af led nogensinde igen

- Løbe lidt hyggeagility

- Gå lidt hyggerally

- Træne HTM færdighedsprøve og evt. gå op til en 1er prøve

 

Jeg tror ikke Johna stiller op til stævner mere, men måske tager vi et enkelt DGI stævne i ny og næ, hvis jeg kan få det til at passe ind i programmet.

 

Wilma

- Være en glad hundehvalp

- Gå på hvalpehold

- Gå på jagt-hvalpehold

- starte på hvalpeagility i 2. halvår af 2015 engang

 

Anna

- Få lidt mere struktur på træningen

- Få undervisning og egen træning til at gå op i højere enhed, uden at egne hunde bliver forsømt

- Nyde mine fantstiske køtere

 

Mit år blev noget anderledes end forventet og hvad jeg egentlig havde planlagt og "plejer". Jojo, Karla genfandt sin slalomindgang og hendes felter er faktisk ganske fine. Men om de også er det på stævnebanerne ved jeg ikke, for vi har ikke løbet stævner i år og har derfor naturligt nok heller ikke kvalificeret os til DM. Hun har ikke tabt sig de sidste 100g. Tværtimod tror jeg hun har taget på igen, så hun igen er 500g overvægtig :roll: Hun er ikke som sådan blevet skadet, men der er et eller andet med hende, hun tripper ind under springene når jeg springer hende på mellemhøjde, så hun får kun lov at løbe seniorhøjde til træning.

 

Johnas år var nær blevet hendes sidste. Men efter at hun er begyndt på regelmæssig massage, så er smertestillende piller trappet ned, musklerne begynder langsomt at blive bygget op igen og hun er blevet gladere og bevæger sig mere igen. Hun har ikke gået hverken rally, agility eller HTM. Tilgengæld er hun begyndt at mantraile og er både dygtig til det og synes det er sjovt!

 

Wilma har tilgengæld opfyldt sine mål :mrgreen: hun har været og er en glad hundehvalp. Hun har gået på hvalpehold og unghundehold og til hvalpejagttræning og er lige pt på et unghunde basis jagthundekursus. Hun er også startet på hvalpeagility og fylder 1 år om 10 dage.

 

Jeg har ikke fået ret meget mere struktur på min træning eller fået undervisning og egen træning til at gå op i en højere enhed :roll: men jeg nyder mine fantastiske køtere på daglig basis :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde som mål:

 

Kvalificere mig til VM med Spot

Få de to unge godt i gang

DM kval. med alle tre

 

Alle tre mål er opfyldt - og lidt til! Havde ikke regnet med at Bonus ville stryge direkte igennem og få championat på rekordtid og en forrygende elitestart. Og slutter så året af med Bonus som White Dog til NM - som den yngste hund jeg kender til nogensinde, der har haft den tjans. Er allerede spændt på næste år!

 

Hvad jeg slet ikke lige havde planlagt eller sat mål om, var at jeg ville kaste mig ud i avlen. Men nu har jeg pludselig to tæver og forhåbentlig to kuld næste år. Sådan kan det gå!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi blev jo aldrig B-hund i 2014 som planlagt. Først kom der i foråret en dårlig skulder, som kostede træning hele foråret, og gjorde at vi ikke kunne stille til konkurrencer før efter sommerferien, da Sinus ikke måtte springe og løbe i flere måneder. Dernæst var der så de dårlige resultater ved et par konkurrencer (vi fik kun 1/2 oprykning), da han pludselig ikke ville rondere overhovedet, og heller ikke rigtig gad feltet :damn:

 

Så mit mål for 2015 er at forblive C-hund!!! Han skal have gejsten tilbage, så jeg har besluttet at han ikke skal presses til noget.

Jeg fik en masse gode input her fra HF om hvordan jeg kommer igang igen med ronderingen, og vi har virkelig opnået fremgang. Den med at det er figuranten, der er den sjove/belønningen for øvelsen har givet pote. Jeg har nu allieret mig med en på holdet, der er vild med at være figurant for Sinus, og det går bare SÅ godt :banan: Men han slukker desværre stadig lidt for hurtigt, så vi arbejder videre, med stor glæde.

Feltet har jeg også fået i gang igen. Var på et kursus hvor en træner iagttog Sinus, og fortalte mig at grunden til han er langsom i sit søg, og at han "bytter" genstande, hvis der er flere er fordi belønningen for øvelsen ligger i søget.... Efter vi fik ændret på det - nu holder vi en kæmpe fest (læs: ædegilde) hver gang han kommer ud med genstanden - så er der også kommet speed på ham dér. Han suser ind, søger og suser ud igen = fest!

Men som sagt, han skal ikke presses, så vi træner for sjov hele 2015 og så ser vi hvordan det kommer til at gå.

 

Kiggede da lige hvad jeg havde skrevet - og HOV, hvad skete der lige...?

 

Vi blev B-hund allerede i foråret :klap:

Efter forskellige input både her fra HF og fra nogle træningsnørder i DcH fik jeg hurtigt vendt billedet. Sinus er nu rigtig glad for både feltsøg og runderingen, så valgte at stille til konkurrencer alligevel.

 

Har jo egentlig ikke nået målet, men er pænt tilfreds :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig har vi også mål for 2015

 

Liva

I rally skal vi prøve at få noget stabilitet i championklassen, så vi får udryddet de dumme IB'ere.

DCH's DM vil vi også meget gerne med til.

 

I lydighed træner vi i vildskab frem mod at blive klar til B-klassen. Her er målet bare at blive så klar, at vi kan komme ud og starte uden, at dommere og konkurrenterne ligger flad af grin bagefter.

 

Maggie

I lydighed træner vi (også) frem mod B-klassen. For Maggie er målet også at komme ud og prøve klassen af sidst på året.

 

I rally skal vi være stabile i øvet klasse. Jeg har en lille drøm om deltagelse i DKK's DM i øvet.

 

Så kom vi også (næsten) til vejs ende i 2015. Der mangler lige et par klubkonkurrencer og en enkelt rally-start for Maggie i DKK

 

Liva

... hmmm den der championklasse får vi vist aldrig helt styr på. Det bunder måske i, at jeg ikke rigtigt får trænet vores højrehandling.

Men vores fokus har i stedet ligget på åben klasse - og vi endte også til DCH's DM igen. Vi fik endda en 10. plads med hjem i bagagen.

Livsen er nu en af kun 5 hunde, som har været med til DCH's DM alle de fire gange, det har været afholdt.

 

Vi har også været ude i B.

Desværre missede vi et par kostbare øvelser, men ingen dommere eller konkurrenter grinede af os bagefter.

 

MaggieMaggie har haft lidt en rutsjetur i rally. Nogen gange går det rigtig godt og vi kommer hjem med placeringer - andre gange gider hun ikke og går sin vej.

DM blev det ikke til.

 

Træningen til B går fint fremad og formen testes af næste weekend til klubkonkurrencen

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det altså en sjov tråd det her :mrgreen:

Utroligt så meget der kan ske på et år!!

 

 

Hmm... Har for en gangs skyld ikke en masse store mål i år.

 

Men so far:

 

Bamse:

 

- Starte og bestå en rally begynderklasse og måske også en LP1

- Blive ved med at være sund, rask, glad og total freeeesh gammel dreng :lun:

 

Det gik jo sådan set fint.

Han har startet et par begynder rally klasser, en del med 100 point, blev landsdelsmester i begynderklassen i DGI og synes virkelig det er sjovt.

Han har startet en enkelt officiel LP1, men demensen gør, at det ikke bliver til mere.

 

Kan ikke lære ham nye øvelser og han er for usikker i dækken til jeg vil lade ham starte mere.

Freeeesh kan man vist roligt sige han stadig er :lun:

 

 

Kaia:

 

- Bestå øvet klasse i DKK

 

- Prøve at løbe AG

 

- Måske starte en færdighedsprøve

 

- Få gjort et freestyle program færdigt (sandsynligvis ikke noget vi kommer til at starte konkurrencer med)

 

Kaia.... Åh Kaia.....

Alt gik jo totalt i stå i marts, da hun fik en diskusprolaps.

Så siden marts har hun stort set intet lavet og med en operation for snart 3 mdr. siden, så er hun først ved at være helt igang igen nu.

 

Men jeg har heldigvis stadig min Kaia :lun:

 

Yoda:

 

- DM i øvet klasse i rally i DKK

 

- Få oprykning til ekspert i DKK

 

- Starte et par B klasser i DcH

 

- Måske starte en LP1

 

- DM i Øvet klasse, tjek!

- Op rykning til eksper, tjek! Fik desuden en delt 2 plads til landsdelsturneringen i DGI.

- Starte et par B klasser - Overhovedet ikke så meget som en eneste. Valgte en helt anden sport.

- Starte LP1 - I den grad tjek.

 

Han har startet en uofficiel og tre officielle LP1'er hvoraf den ene konkurrence var DKK's DM :5up:

Dertil kommer en LP2 titel som han fik i første forsøg 14 dage efter DM, efter kun at have trænet LP2 øvelserne i de 14 dage.

 

Og så kunne jeg rigtig godt tænke mig et år med sunde og raske hunde, hvor sundhedsforsikringen ikke skal i brug!

Måske der også kommer en mere til flokken.... Men nu må vi se :blink:

 

 

Det gik så overhovedet ikke.... :(

Har faktisk været ved at tro, at jeg skulle miste hver af hundene i løbet af året.

Først Kaias diskus, så Bamses demens og gigt og så Yodas selvmordsforsøg med en foderpille i den gale hals.

 

Så alt i alt, så er der over 45.000 i dyrlæge/genoptrænings regninger i år, som forsikringen heldigvis tager sin del af.

 

Det blev derfor heller ikke til nogen hundehvalp i år, men "min" Bea har det heldigvis godt alligevel!

 

Men pt. har alle 3 hunde det rigtig godt og vi satser på lidt færre dyrlægebesøg næste år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har først og fremmest samme mål som sidst, at have det hyggeligt sammen :hjerte:

 

men dernæst må 2015 være året, hvor Loch Ness lærer at svømme rigtigt, så vi starter i svømmehal

 

så skal han bare holde i så mange år og være sund og rask og lige så vidunderlig som altid. Jeg har verdens bedste hund :lun:

 

Jeg har overvejet at starte lidt rallytræning til foråret, men lad os nu se... :genert: vi skal jo have tid til alt det ikke strukturerede vi laver sammen :lol:

 

Hyggeligt har det været :hjerte:

 

Vi kom aldrig rigtig i gang med svømmehallen. Han svømmer dog lidt bedre år efter år :lol:

 

Sund og rask er det ikke gået så godt med. Hvad vi troede var en dårlig hofte eller knæ, var en degenerativ ryglidelse, så han blev opereret for 2.5 uge siden. Så den står på ro og derefter genoptræning resten af året.

 

Rally startede vi ikke til. Vi havde alt for travlt med at prøve ro og smertestillende og langsom genoptræning/muskelopbyggende, fordi vi troede det var hoften, der drillede

Link til indlæg
Del på andre sites

Nanna:

Hygge sig, holde sig sund og rask og måske starte en enkelt htm-konkurrence eller to.

Hun er begyndt at gå til "gynmastik" og selv om hun endnu ikke har været til første træningsgang, synes jeg allerede hun har fået bedre motorik og bedre muskler på forkroppen (har måske smugtrænet lidt :-D )

 

Soko:

Lære alle tricksene i hendes nye kl3 freestyle-nummer. Lige nu virker det som et projekt der kan tage hele året, men hvis der er lidt tilbage, kunne jeg også godt tænke mig at hun fik trænet nummeret lidt, så vi kan stille op med det.

 

Derudover træner vi fortsat intensivt på indkald og selvkontrol i det hele taget, never ending story :blink:

 

Mig selv

Det er lidt sværere, har mange planer, både om hundekurser, andre uddannelser, børn, boli mm. Det eneste der er relativt sikkert er, at jeg skal Clive Wynne-seminar i Stockholm i juni, for det har jeg lige betalt for :-)

 

Det er gået fuldstændig som forudsagt: Soko har endnu hverken lært indkald eller tricksene til hendes freestylenummer :-)

 

Til gengæld er vi flyttet fra Kbh til udkantsDanmark, jeg har skiftet job og der er flyttet en ny hund ind, en yndig blandingsfyr på 1½ år.

 

Nanna fik en diskusprolaps i det tidlige forår, så hun har brugt det meste af året på at genoptræne og hygge sig. Nu har hun det heldigvis bedre, men stadig ikke perfekt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dette års mål:

 

 

 

Egentligt bare mere af det samme for næste år. Dexter skulle have været til sin første konkurrence for et par uger siden, men har desværre en skadet trædepude, så det bliver først til februar. Mht til canicross, så løb Dex og jeg flere 5km løb sammen i sidste sæson, og vi gjorde det endda med æren i behold, synes jeg. Nu er jeg kun lige selv på vej tilbage efter løbepause (skade), men næste år er målet nogle længere distancer, evt et halvmarathon, hvis jeg kan holde mig skadesfri :genert:

 

Sally ER forbedret, men der er stadig lang vej.

 

Charles har jo fundet sin indre husky, og er begyndt at holde af canicross! Men tror dog ikke han er konkurrencemateriale.. han er virkelig magelig :lol:

Dexter har konkurreret i agility siden april. Ingen sejre endnu, men flere placeringer, og en stor finale for begynderhunde på søndag. Sally har en enkelt 6. plads i spring, men jeg har stort set ikke konkurreret hende overhovedet, da hun ikke kan klare varmen om sommeren. Hun har heller ikke løbet meget, pga diverse skader og sygdom hun har pådraget i løbet af året. Charles løber med til træning i både agility og canicross, og han løber da fint en tur på 7-8 km, men han kommer nok aldrig til at konkurrere i canicross, han er stadig virkelig meget magelig :lol:

Dexter og jeg løb 21 km her til aften, og har et halvmaraton (konkurrence) om 2 uger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Greta: Hun har store ambitioner om at nakke et egern eller to, men de er vist lidt for hurtige for den efterhånden lidt ældre dame. Ellers skal hun bare nyde livet og holde sig sund og rask.

 

Leah: Skulle gerne få sin første fejlfri runde i agility (og gøre det til en vane :blink: ) og kan vi rykke op i åben klasse ville det da være helt fantastisk. Et par lydighedsprøver ville også være godt, hvis der ellers er noget i nogenlunde fornuftig afstand.

Det er klart agility'en der trækker mest, så jeg kan vist ikke tillade mig at køre land og rige rundt efter lydighedsprøver også.

 

Og så har jeg et mål om igen at finde en terapihund. Og holde den i live. :genert:

 

Her er det gået over al forventning.

 

Greta HAR faktisk fanget et egern og nakket det! Selvom hun er ved at vise sin alder, har mistet noget muskelmasse i bagparten, så fejler viljen ikke noget. Egernet gav jeg til en veninde hvis redneck søn fik det udstoppet og sat op på en gren. Hvorefter deres hund stjal det og flåede det i tusind stykker. :genert:

 

Leah ikke alene fik sin første fejlfri runde i agility, hun fik sin Novice titel, derefter sin Open titel i både AG og SP og er nu i Excellent. Hvis hun får nok godkendte løb til stævne i næste uge kan hun i teorien rykke op i Masters. Det er lidt vildt og lidt skræmmende! :lol:

Lydighedsprøver blev det ikke til, men det er OK. Alle mine hunde bliver trænet i lydighed, men efter jeg begyndte på agility er LP ikke så tiltrækkende mere. Agility ER bare sjovere for mig.

 

Og ikke alene fandt jeg en terapihund, men en perfekt en - og UNG! Jeg havde næsten givet op med rescuen og overvejede faktisk hvalp. Men så fandt Terri Scoop, og han er perfekt som terapihund, og som bonus elsker han agility! Tiden må vise, om han bliver stævnehund, men jeg kan ikke forestille mig andet. Han er en stor dreng, så vi går virkelig langsomt frem med fx balance og vippe, da han ikke helt har styr på hvor hans bagben er på de smalle forhindringer. Men han er så begejstret for det. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, må også hellere få noteret mål for næste år!

 

Og så vil jeg da også opdatere :mrgreen:

 

Luna:

Luna gik jo hen og blev nr. 3 til DcH's DM i år - så at sætte næsen op efter det igen er måske liiige ambitiøst nok, så jeg vil nøjes med:

- At blive udtaget til både Dch og DKK DM

- Stille op til udtagelsesstævnet til WAO (World Agility Open) - og hvis vi bliver udtaget gør det ikke noget :engel:

 

Må vist hellere stille lidt vildere mål næste år :engel:

Luna bliver udtaget til både DKK og DcHs DM. DKK DM bliver hun nr 2 med sit hold, og til DcHs DM kommer hun på podiet med en 3 plads :banan:

 

Vi stille til WAO udtagelsesstævnet og blev ikke udtaget :mrgreen: Meeen kom med alligevel på et afbud . og hun gjorde det så godt! En samlet 8.plads i penthalon (ud af lidt over 60 hunde), en 8. plads i speedchase finalen, en 10 plads i snooker. Hun er sej den lille er hun!

 

Milo:

Milo har jo løbet med en venninde det meste af 2014 - og de har gjort det så godt (blev udtaget til DM) Men hun skal igang med egne hunde - så tiden til gammelpot er der ikke rigtigt til næste år, så jeg er lidt i tvivl om hvad han så skal. Selvom han bliver ti næste gang synes jeg slet ikke han er klar til pension endnu! SÅ:

- Enten begynder jeg selv igen at træne ham og løbe lidt stævner,

- Eller jeg finder en anden som mangler en sød hund at træne og løbe lidt stævner med

- Derudover skal han bare hygge sig og nyde livet :lun:.

 

Milo fandt en ny makker som desværre viste sig ustabil - så nu er han halvt på pension.

 

 

Mana:

Mana banana hundehvalp! Tja hun er jo ikke så gammel endnu, så:

- Begynde at træne agiity i løbet af foråret

- Blive MARKANT!!! bedre til at gå en tur i snor i skoven...!!

- Måske snuse til noget rally eller spor - hvis jeg kan få presset det ind i en ret fyldt træningskalender.

- Holde op med at æde sine hundesenge - selvom det nok bliver det sværeste :mrgreen: (fyldet i sådanne nogen er yderst morsomt at splitte ad åbenbart :roll:)

 

Mana hundehvalp er begyndt at løbe agility og hun er døgtig :mrgreen:

Er blevet bedre til ture u skoven, men en smule vej til godt.

Intet rally eller spor, men hun er holdt op med at æde hundesenge :5up:

 

Mig selv:

- Tabe de forbistrede kilo den dåååme sygdom jeg døjer med har insisteret på at fylde på mig....

- Få læst en masse skønne bøger

- Nyde en masse gode timer i selskab med mine 3 pragfulde hunde og verdens bedste grå (hest)

- Huske at et rent hjem IKKE er nødvendigt for at være lykkelig :engel:

 

Fik faktisk tabt mig lidt, efter jeg tog endnu mere på :lol: Så det har vist udlignet sig selv.

Får læst og læst og læst, det er herligt!

Nyder dagligt mine 3 bæster :hjerte:

Rent hjem, hvad er det??

 

________________

 

Jeg er fint tilfreds med året set ud fra disse mål!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit mål med Aya er :D

 

Og lad os få en lille update, selvom mine mål var ret løse da jeg som helt ny ingen idé havde om hvad jeg kunne forvente.

 

- Starte DCH stævner (vi skal starte vores første til januar)

 

Helt præcist nåede vi at starte 8 stævner i år, og løbe 34 klasser. Det gav 11 top 3 placeringer, en oprykning til klasse 2 , samt en fynsmester 2015 titel (dyyygtige hundepige :lun: )

 

- Blive helt stabil på slalom

 

Hun har rykket sig så utroligt meget på slalom, og tager den selvstændigt fra begge sider. Men vi øver stadig indgange.

 

- Få styr på de pokkers felter

 

De er faktisk ved at være på plads og hun snyder mig sjældent.

 

Og så er der de andre mål :roll:(blive kvalificeret til DM, vinde DM, komme på landsholdet, vinde VM og blive udnævnt til verdens hersker :engel:)

 

Tja tjo, vi var jo egentlig kun en pind fra DM kvalificering (DcH) men valgte at skippe de sidste stævner da jeg fandt ud af at jeg slet ikke var hjemme på DM weekenden :damn:

 

Resten bliver nok ved drømmen, i hvert fald med hende her, hun er super stabil og elsker at løbe, men hun kan tempo mæssigt ikke følge med. Lige nu er der jo også andre dilemmaer omkring hendes øje, så det er slet ikke sikkert at vi kan konkurrere i fremtiden. Så mit mål lige nu, er bare en sund og glad hund.

ooooog så stadig at blive udnævnt til verdens hersker...... det skal nok ske..... på et eller andet tidspunkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

det gået rigtig godt med vores mål

 

tog og bus... hun bliver aldrig fan, men hun ved vi skal sjove ting så faktisk prøver hun at tage med dem også når vi ikke skal :oops:

svømme - så langt kom vi aldrig, men jeg fik hende til at soppe en af de varme dage.... vand er stadig noget man drikker. Vi skal nok nå ud og svømme

agility blev aldrig til noget fordi vi ikke har bil.... men der er måske en løsning i sikte, hun elsker stadig at hoppe og ligne, men hun gider ikke så meget andre hunde hvis de er overstadige, så måske ville hun bare blive irreteret på et hold. men nu kan de lokale hjertestier i hundeskoven jo også bruges fint.

vi har også lært en hel mase andre ting... og Jackie er bare rigtig dygtig.

bla sider hun uden snor når jeg spreder mad til foder søg

det usynlige hegn (ikke fuldt indhegnet) rundt om min mors have kender hun 100%, og hun bliver inde

hun har lært at gå uden om + højre/venstre... rart ved lygtepæle.

hun følger mine mindste bevægelser

 

vi vokser hele tiden sammen

Link til indlæg
Del på andre sites

Fie:

Lige nu arbejder vi benhårdt med Fies megen gøen. Vi har haft besøg af en adfærdskonsulent, som er kommet med mange gode råd, og gerne kommer igen og hjælper os videre. Så vi skal arbejde med Fies selvsikkerhed og på at bryde hendes dårlige vaner. Så målet er at få en glad dejlig hund, der også er til at holde ud at være sammen med :-D

 

Derudover starter vi til Rally til januar, og når vi får et tidspunkt, der passer os, til agility. Det må vi så se, hvad det fører til. Håber på sigt at deltage i nogle konkurrencer, men har simpelthen ingen anelse om, hvornår man kan forvente at være klar.

 

Mig:

Jeg skal blive bedre til at læse min hund og til at sende passende signaler.

 

Det her år gik desværre slet ikke som forventet :cry: Fie startede året ud med en slem blærebetændelse, vi slet ikke kunne få slået ned, og lige da det var ved at lykkedes, ville hun lige pludselig ikke gå på det ene bagben. Det viste sig at hun havde svær HD på begge hofter, så vi valgte at give hende fred. Til gengæld har det nok været grunden til hendes høje stressniveau - hun havde simpelthen haft ondt.

 

så fulgte nogle måneders overvejelser omkring, var det så det? Heldigvis stod jeg ved, at jeg ville have en hund. Så nu har vi festlige Elton på 6 måneder, som er den gladeste hoppende hund :hjerte:

 

Det har været lidt hårdt at skulle gennem to hvalpeperioder så tæt på hinanden, men jeg kan mærke, at jeg har ham her mange år endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...