Hop til indhold

Juleaften, gør I noget særligt for hunden?


Anettesb
 Share

Recommended Posts

Kommer lige i tanke om min første hund, Daiwa! Hun ææælskede julegaver, især dem der var til hundene! :mrgreen: Før jeg fikhende havde vi som fast tradition at alle lagde sine julegaver under juletræet om aftenen dagen før juleaften, og så skulle alle stå og kigge på BJERGET og udbriste "nøj, hvor er der mange - så mange har vi vist aaaldrig haft før!!!" Hvert eneste år!! :lol: Men så kom Daiwa til, og efter at ha' været med én eneste juleaften vidste hun jo godt hvad der vari gære, og gik i gang med at snuse sig frem til hundetingene - og åbnede dem!! :fyfy: Så der stoppede den tradition... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi går som regel en lang tur om formiddagen, men det er lige så meget fordi jeg har tid og især for at køre ham træt, så han er roligere om aftenen, når der nu sker så meget, eller han skal være alene hjemme (jeg synes altid det er mere synd for ham, når han skal være alene hjemme om aftenen end om dagen :oops:). Hvis vi er herhjemme (eller han er med), falder der nok nogle rester af - men det gør der så tit ;-)

Hvis han er med juleaften, får han også (mindst) en julegave, helst noget spiseligt :mrgreen:

 

Et år havde jeg ønsket mig et nyt halsbånd til Elvis, og på et tidspunkt var der en pakke til Elvis under træet, så den gav vi ham bare, så han selv kunne bruge noget tid på at åbne den - jeg troede det var noget, han kunne spise. Så fortsatte vi med at dele gaver ud, og lidt senere finder vi så pludselig et halsbånd midt på gulvet. Hvor POKKER kom det dog fra?! :vedikke:

Det tog noget tid før det gik op for mig, at det var da den gave til Elvis, som han selv havde åbnet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er første år jeg har min helt egen hund, men tror ikke der skal ske så meget, andet end han måske får noget lidt mere lækkert at spise ( lidt kød måske oven i sin alm mad) og så får han en gave.. ja, det er kun for vores skyld.. men alligevel synes jeg det er smart at give ham kødben som jeg alligevel ville have købt, for så har han noget at beskæftige sig med mens vi juler :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget obs på at hundene ikke får andet at spise end hvad de har godt af. Normalt skal de jo være fit til jagter i juledagene - i år er det dog kun Bonnie 3. juledag. Jeg har skåret kraftigt ned, nu jeg kun har en havlgammel hund og en hvalp - ellers har jeg været afsted hver anden dag fra før jul til nytår.

 

Juleaften skal hundene være alene hjemme fra 16 - 24. det er faktisk første ganf Maggie er alene ( med Bonnie dog) så længe. ellers har det jo kun været få timer - en enkelt gang 5-6 timer. Vi skal op til min søn i Hammel og hundene er også inviteret, men der bliver mange mennesker, glatte gulve og der er jo også mit barnebarn på kun 4½ måned, så jeg vurderer at hundene nok er bedst tjent med at være alene hjemme, men jeg er bestemt i tvivl. der er faktisk ok faciliteter til at de kunne være med. hvad ville du gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget obs på at hundene ikke får andet at spise end hvad de har godt af. Normalt skal de jo være fit til jagter i juledagene - i år er det dog kun Bonnie 3. juledag. Jeg har skåret kraftigt ned, nu jeg kun har en havlgammel hund og en hvalp - ellers har jeg været afsted hver anden dag fra før jul til nytår.

 

Juleaften skal hundene være alene hjemme fra 16 - 24. det er faktisk første ganf Maggie er alene ( med Bonnie dog) så længe. ellers har det jo kun været få timer - en enkelt gang 5-6 timer. Vi skal op til min søn i Hammel og hundene er også inviteret, men der bliver mange mennesker, glatte gulve og der er jo også mit barnebarn på kun 4½ måned, så jeg vurderer at hundene nok er bedst tjent med at være alene hjemme, men jeg er bestemt i tvivl. der er faktisk ok faciliteter til at de kunne være med. hvad ville du gøre?

Jeg kører ikke fra mine hunde så længe, ville tage dem med og evnt bruge bur i bilen som roligt sted hvis de trænger til hvile

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget obs på at hundene ikke får andet at spise end hvad de har godt af. Normalt skal de jo være fit til jagter i juledagene - i år er det dog kun Bonnie 3. juledag. Jeg har skåret kraftigt ned, nu jeg kun har en havlgammel hund og en hvalp - ellers har jeg været afsted hver anden dag fra før jul til nytår.

 

Juleaften skal hundene være alene hjemme fra 16 - 24. det er faktisk første ganf Maggie er alene ( med Bonnie dog) så længe. ellers har det jo kun været få timer - en enkelt gang 5-6 timer. Vi skal op til min søn i Hammel og hundene er også inviteret, men der bliver mange mennesker, glatte gulve og der er jo også mit barnebarn på kun 4½ måned, så jeg vurderer at hundene nok er bedst tjent med at være alene hjemme, men jeg er bestemt i tvivl. der er faktisk ok faciliteter til at de kunne være med. hvad ville du gøre?

 

så vidt muligt ville jeg tage Jackie med, men du kender jo dine hunde og de mennesker du skal holde jul med.

Er der et sted de kan trække sig tilbage? kan barnebarnet forstå at lade dem være?

8 timer kan de jo godt klare, det store spørgsmål er hvad har de det bedst med.

Link til indlæg
Del på andre sites

så vidt muligt ville jeg tage Jackie med, men du kender jo dine hunde og de mennesker du skal holde jul med.

Er der et sted de kan trække sig tilbage? kan barnebarnet forstå at lade dem være?

8 timer kan de jo godt klare, det store spørgsmål er hvad har de det bedst med.

 

Nu er det jo lidt begrænset hvor meget sådan en størrelse på 4,5 mdr render rundt og piller :blink:

 

Men ellers er jeg enig, det kommer an på både dine egne hunde og de mennesker I skal være sammen med, hvad der er bedst og det er kun dig der rigtig kan vudere det.

 

Personligt ville jeg tage mine hunde med, hvis det var muligt og i et selskab hvor vi alle kunne slappe af selvom de var med, men er det ikke det, så har jeg det også ok med at de er alene hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke lade min hund være alene hjemme juleaften, men det er sgu på grund af alle de indbrud. Jeg har også boet i højrisiko-områder, så jeg er nok meget farvet, men nu ved jeg at du PBC bor i hus, som er et yndet indbrudssted. Jeg ville ikke turde lade hundene alene, for tyvene, ja de har jo bare peberspray med og giver hundene en ordentlig dosis, eller lukker hundene ud (eller skræmmer dem ved at slå dem, og låse dem inde i små rum eller et skab).

 

Men nu er jeg også præget af nogle jeg kendte, hvis (lille) hund var blevet smidt ned i deres kummefryser af tyvene og var lige ved at dø af kulde pga. det, samt nogle andre jeg kender hvis hund fik peberspray og blev blind på det ene øje, så jeg har også to skræmme-eksempler tæt på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville heller ikke lade hundene være alene juleaften, af samme årsag som Louisen. Jeg ville slet ikke kunne slappe af og hygge mig, men i stedet sidde og være bange for om der mon skete noget.

 

Mange mennesker, glatte gulve og små børn ville så også være nok til at mine hunde ikke skulle være med. Det ville hverken de eller jeg kunne slappe af i.

Jeg ville vælge at tage dem med og enten sætte dem i bilen eller alternativt i et par stofbure et roligt sted i huset med lidt ekstra lækkert gnave-noget og en skål vand. Så kunne man lufte lige ved ankomst, midt på aftenen og inden man kørte, så bør de være glade, tilfredse og trygge - det ville mine i hvert fald være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men deltager der små børn eller kun den 4½ måned? I mit hoved er en baby ikke det samme som et barn, og en baby på 4 måneder laver jo ikke andet end at sove, skide, æde og gå fra favn til favn. :) Ikke så relevant ift. hundene, der jo ikke er i samme "højde" som baby.

 

Skal baby ligge og nusse for sig selv, har de vel en kravlegård?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo lidt begrænset hvor meget sådan en størrelse på 4,5 mdr render rundt og piller :blink:

 

Men ellers er jeg enig, det kommer an på både dine egne hunde og de mennesker I skal være sammen med, hvad der er bedst og det er kun dig der rigtig kan vudere det.

 

Personligt ville jeg tage mine hunde med, hvis det var muligt og i et selskab hvor vi alle kunne slappe af selvom de var med, men er det ikke det, så har jeg det også ok med at de er alene hjemme.

 

 

ups læste som 4 1/2 år :oops:

 

men ja i den alder ville jeg nu ikke bekymre mig synderligt om hvad hun laver...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville heller ikke lade hundene være alene juleaften, af samme årsag som Louisen. Jeg ville slet ikke kunne slappe af og hygge mig, men i stedet sidde og være bange for om der mon skete noget.

 

Mange mennesker, glatte gulve og små børn ville så også være nok til at mine hunde ikke skulle være med. Det ville hverken de eller jeg kunne slappe af i.

Jeg ville vælge at tage dem med og enten sætte dem i bilen eller alternativt i et par stofbure et roligt sted i huset med lidt ekstra lækkert gnave-noget og en skål vand. Så kunne man lufte lige ved ankomst, midt på aftenen og inden man kørte, så bør de være glade, tilfredse og trygge - det ville mine i hvert fald være.

 

 

tror helre Jackie ville være hjemme end i bur..... men helst bare med....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget obs på at hundene ikke får andet at spise end hvad de har godt af. Normalt skal de jo være fit til jagter i juledagene - i år er det dog kun Bonnie 3. juledag. Jeg har skåret kraftigt ned, nu jeg kun har en havlgammel hund og en hvalp - ellers har jeg været afsted hver anden dag fra før jul til nytår.

 

Juleaften skal hundene være alene hjemme fra 16 - 24. det er faktisk første ganf Maggie er alene ( med Bonnie dog) så længe. ellers har det jo kun været få timer - en enkelt gang 5-6 timer. Vi skal op til min søn i Hammel og hundene er også inviteret, men der bliver mange mennesker, glatte gulve og der er jo også mit barnebarn på kun 4½ måned, så jeg vurderer at hundene nok er bedst tjent med at være alene hjemme, men jeg er bestemt i tvivl. der er faktisk ok faciliteter til at de kunne være med. hvad ville du gøre?

Er de ikke burvante?

 

Jeg ville aldrig lade mine hunde være alene hjemme juleaften, pga så stor risiko for indbrud. Så jeg ville absolut tage hundene med og så lade dem være i deres bure indenfor og give dem lækre tyggeting deri. Og så tage dem ud i løbet af aftenen til små lufteture og sådan :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo de er burvante og der er også rum i huset hvor de kan opholde sig uden problemer.

 

Der er ingen risiko for at tyve vil komme til hundene hjemme og jeg tænker måske bare det ville være rarere for dem at sove i fred og ro efter en god gang træning og motion istedet for at køre langt, være i et rum mens de kan høre at der foregår interessante ting andre steder i huset og det er jo trods alt et fremmed sted.

 

Nå men jeg tænker over det.... Tak til alle for input. Man skulle kunne spørge vusserne :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo de er burvante og der er også rum i huset hvor de kan opholde sig uden problemer.

 

Der er ingen risiko for at tyve vil komme til hundene hjemme og jeg tænker måske bare det ville være rarere for dem at sove i fred og ro efter en god gang træning og motion istedet for at køre langt, være i et rum mens de kan høre at der foregår interessante ting andre steder i huset og det er jo trods alt et fremmed sted.

 

Nå men jeg tænker over det.... Tak til alle for input. Man skulle kunne spørge vusserne :-)

 

jeg ville lade dem blive hjemme - de ved jo heller ikke det er juleaften ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget obs på at hundene ikke får andet at spise end hvad de har godt af. Normalt skal de jo være fit til jagter i juledagene - i år er det dog kun Bonnie 3. juledag. Jeg har skåret kraftigt ned, nu jeg kun har en havlgammel hund og en hvalp - ellers har jeg været afsted hver anden dag fra før jul til nytår.

 

Juleaften skal hundene være alene hjemme fra 16 - 24. det er faktisk første ganf Maggie er alene ( med Bonnie dog) så længe. ellers har det jo kun været få timer - en enkelt gang 5-6 timer. Vi skal op til min søn i Hammel og hundene er også inviteret, men der bliver mange mennesker, glatte gulve og der er jo også mit barnebarn på kun 4½ måned, så jeg vurderer at hundene nok er bedst tjent med at være alene hjemme, men jeg er bestemt i tvivl. der er faktisk ok faciliteter til at de kunne være med. hvad ville du gøre?

 

Jeg ville helt klart tage dem med når nu de er "inviterede". Både fordi de så ikke er alene så længe, men især fordi det er super vigtigt fra nu af at få lavet nogle gode relationer til baby. Et barn på 4 mdr. kan ikke gøre hundene noget, og det er vigtigt at hundene vænner sig til det lille menneske og følger baby som langsomt blir ældre og kan mere og mere.

Samtidig er det vigtigt at baby lærer at omgåes hundene, og at behandle dem ordentligt.

 

Jeg har selv børnebørn i alderen 1-8 år og har lagt meget energi i at de skal kunne omgåes min hund med respekt, og at Sinus skal være sød ved dem. I dag elsker han dem, og de er til gengæld rigtig gode til et tage hensyn til ham.

 

Samtidig er det da også rigtig godt for din hvalp at være sammen med mange mennesker - god social træning tænker jeg :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, Hofferne, men juleaften er måske ikke det optimale tidspunkt at træne hverken hunde, mennesker eller babyer. Der sker jo rigtig meget.

 

til gengæld kommer hele familien her 2. Juledag - det er en langt bedre mulighed, synes jeg og med hunde ppå relativ hjemmebane = vores sommerhus:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, Hofferne, men juleaften er måske ikke det optimale tidspunkt at træne hverken hunde, mennesker eller babyer. Der sker jo rigtig meget.

 

til gengæld kommer hele familien her 2. Juledag - det er en langt bedre mulighed, synes jeg og med hunde ppå relativ hjemmebane = vores sommerhus:-D

 

Enig. jeg ville helt sikker lade hundene være alene hjemme med de forhold du har. Og det er 8 timer vi taler om, det er jo ikke overdrevent. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...