Hop til indhold

Efterlysning Ødum/Hadsten


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Nå vi fik kørt 150km og gået ca 10km.

Så desværre ikke skyggen af Nova, men masser af mennesker der var ude og lede.

Med hunde i sporliner og de samme biler der trillede langsomt rundt på de små veje, grusveje og landeveje med folk der kiggede ud over markerne.

Nova blev set på Segaltvej ca kl 11.30 lige da vi kom derud og selvom vi var så mange ude og lede, blev hun først set igen få kilometer derfra ved Vorre vandværk kl 16.30.

Håber snart det lykkes at få fanget hende. Hun må jo være vild træt.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 70
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

G hvert fald ikke mig.

 

Men de løber også ofte i ring fordi de ikke ved hvor de skal hen.

 

Anne, jeg foreslår bare en taktik som har hjulpet med at få mange hunde igen. I kan jo bruge det eller lade være.

 

Jeg håber hun kommer hjem i god behold.

 

Men motorvejen???? Som var det eneste sted hun var set....

 

Nu er der nogle ret sikre tegn på hvor hun er. Vi har en ret god ide om hvordan hun bevæger sig, og i morgen bliver der lagt depoter med ejers færd og sat fælder med mad.

 

Men jeg holder nu stadig på at motorvejen er et rigtig dumt sted at lokke hende til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Roligt nu. Der er vist ingen der har foreslået at lægge færd ud i midterrabattten på motorvejen. Men hvis det er deromkring hun færdes hyppigt, må forsøgene naturligvis også foregå der.

 

Problemet var at hun angiveligt var set på både den ene og den anden side. Og det viser sig nok at det ene sted ikke var hende. Tilgengæld er hun ikke løbet det hvor vi troede hun var løbet på den anden side.

 

Jeg har egentlig ret stor forståelse for at man ikke bare dumper tøj og fælder ud over hele nordøstsiden af Århus. Man er nødt til at have et mindre område end 15x15 km at arbejde på.

 

Som sagt er hun set flere steder omkring Løgten/Skødstrup. Noget tyder på at hun bevæger sig i kanten af byen, og muligvis flere gange har besøgt en forlade gård. Det er der der bliver arbejdet ud fra i dag.

 

Desværre er der forlydender om at hun også er set i Følle, altså 7-8 km fra Skødstrup. I så fald bevæger hun sig stadig over for store afstande.

Link til indlæg
Del på andre sites

Status er at der er ledt rimelig struktureret det sidste døgn. Hun blev angiveligt set igår aftes i Følle, og så pludselig i dag både i Brabrand og Århus N. Men SÅ blev hun set omkring 1,5 km fra hvor hun blev set mange gange igår. Hun er set mange gange i eftermiddags af mange mennesker i samme område. Så nu ved vi med 99,9% sikkerhed at hun bevæger sig på et område på ca. 1x2 km. Det er altså ikke Nova der er set de andre steder.

 

Der er lagt lange spor af familien, med maddepoter ved start og slut, og med deres tøj undervejs. Tanken er, at hvis hun flakker over en mark, støder hun på sporet.

 

Vi er så heldige at det har sneet tidligere på aftenen, så vi kan i morgen se om der er friske spor ved depoterne. De steder der er spist, bliver der sat fælder op.

 

Familien er ved at være slidt op, og jeg er imponeret over at de kan blive ved og ved. Nu skal vi have deres prinsesse hjem!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er heldigvis rigtig mange der leder. Og folk respekterer at de ikke skal tage kontakt til hende:-) Jeg er meget optimistisk om dagen i morgen!

 

Stor respekt for din indsats! Jeg håber virkelig at I finder hende snart. Det er ikke til at bære at tænke på en skræmt, forvirret hund der løber rundt i denne kulde. Og endnu værre at hun måske skal opleve nytårsfyrværkeriet knalde og brage - stakkels hund (og ejere, som må være sønderknuste). :pray:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en kæmpe indsats der laves i den her eftersøgning, og du gør det rigtig godt Anne :)

Jeg var nede og observere i går aftes /nat, hvor jeg bare holdt i min bil og kiggede ud over markerne i ca 10-15 min ad gangen. Desværre så jeg ikke Nova, men der var rigtig mange, som var ude og kigge.

- Det var dejligt at se, at folk respekterede, at de bare skulle kigge, være roligt og ikke kalde og stresse

Jeg håber, at det stadig er til at styre, så folk holder sig i ro og på afstand.

 

Det lyder til, at der er ved at være indkredset et mindre område, så jeg håber og krydser fingre for, at der er held i morgen

Jeg deltager ikke, for det lyder til, at der er masser af folk, men skulle der blive brug for det, så kommer jeg gerne igen - også om aftenen/natten. Men jeg tolker det som om, at der mere er brug for ro lige pt ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også sige super og stor respekt for Jer der leder, jeg ville gerne hjælpe men bor lidt langt væk!

 

Jeg sidder hver dag med ondt i maven over det - og forventer snart en dejlig opdatering ;-) men stort og flot arbejde I gør!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor bliver de dog af de vovser???

pludselig er de som sunket i jorden.

 

Schæfer Nova (hadsten) er ikke set i flere dage selv om flere hundrede mennesker er ude og kigge efter hende.

Der har aldrig været så mange i Løgten som i den sidste uge. Alle leder efter hende. Hun er dog set mange gange siden hun forsvandt.

 

Rottweiler Nova (beder) har snart været væk i to uger nu. Er muligvis set i forgårs. Vi var 20 mand rundt og lede efter hende i forgårs.... Intet spor overhovedet??? Jeg har været rundt med efterlysningsopslag ved supermarkeder, dyrlæger, sportscentre og store ridesteder her i Århus syd.

 

Chi blandingen Muffin (hørning) er heller ikke set de sidste dage.

 

Flatten (Gråsten) er fundet død. Han var desværre druknet. RIP

 

Stor pudlen (Ålborg) kan jeg ikke finde noget Info om mere. Måske er den fundet!?

 

Jeg ville være fuldstændig desperat hvs det var en af mine hunde der var væk så længe. Føler virkelig med de ejere.

 

Håber de snart bliver fundet allesammen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fulgt tråden om nova fra hadsten og krydser også fingre for at

Hun (og de andre hunde) dukker uskadt op. Måske et venligt menneske uden internet og tv har taget hende ind fra kulden. Jeg vil gerne hjælpe med at kigge efter hende iaften/nat D30./31. Eller imorgen D31.

Men jeg er ikke på fjæsbogen. Hvor mon man skal kigge? Jeg bor ikke langt fra thorsager, men kører gerne til et andet område.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jg forstår ikke alle de hunde der smutter op mod nytår?

Hvad når der er torden? Og er det de sociale medier der gør at vi bliver ekstra opmærksom på dem som der er, eller er der bare flere?

 

jeg fik en besked i eftermiddags om en hund forsvundet her ved kjellerup, 3-5 timer efter blev den fundet i funder kirkeby, en strækning på 16 km i bil efter så få timer, en hund der ikke er set skyggen af i et døgn kan være nået rigtig langt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Eftersøgningen på Schæferen Nova er sat lidt i bero i et par dage nu, efter ønske fra familien. Da hun ikke er set længe.

Der er observations poster ude der holder øje. Og vildtkameraer samt fælder og foderdepoter.

Så lige nu er det lidt på stand-by.

Hvis der sker nye observationer og der skal bruges folk, skal jeg nok skrive herinde.

 

Måske er der flere efterlysninger i dit nærområde. Det er helt vildt på facebook med efterlysninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke så rart at tænke på imorgen, hvis man er en hund der er vant til at have tag over hovedet, mennesker at være tryg ved osv.

Jeg synes at familien kunne lade andre om at lede...Jeg kan da godt forstå at de er trætte osv. Men med imorgen i mente, er det da et elendigt tidspunkt at holde pause med at lede. Synes jeg. stakkels lille nova-hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...