Hop til indhold

Webshop med gode praktiske gummistøvler?


KarinaO
 Share

Recommended Posts

For et par år siden havde vi en rigtig fin tråd om praktiske gummistøvler til os hundefolk.

Dengang mindes jeg at internettet var et slaraffenland med gummistøvler. Det vrimlede med netbutikker der ville smide gummistøvler i nakken på os, det ene gode tilbud efter det andet. Det var bare at vælge.

 

Jeg endte med at købe et par Seeland gummistøvler med neoprenforing. De har tjent mig rigtig godt, men nu har jeg slidt hul i hælene på dem begge, så vand og mudder siver ind.

jeg tror det er sket fordi det vist nok er herregummistøvler, som er for brede til mig nederst i skaftet, så jeg via friktion har slidt hul indefra.

 

så nu har jeg tunet mig ind på at jeg vil have et par Lacrosse damegummistøvler med neoprenforing, men jeg kan dårligt opdrive dem på nettet, og da slet ikke på tilbud eller januarudsalg i min størrelse.

 

Hvad har I andre af gummistøvler, og hvor har I købt dem?

 

Evt. noget I vil anbefale i stedet for Lacrosse med neoprenfor?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tør ikke anbefale Lacrosse mere, for alle andres er gået i stykker efter kort tid. Mine egne har holdt i flere år, selv om jeg går med dem hver evig eneste dag fra ca. september til april...

 

Skulle jeg kigge på noget andet end Lacrosse (jeg kan heller ikke finde dem på nettet for øvrigt..?) ville jeg kigge på Muck boots. Altså dem hvor selve mærket hedder Muck boot. Har aldrig haft dem selv, men kender rigtig mange der er vildt glade for sine.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes egentlig jeg hører og læser meget blandet om de fleste gummistøvlemærker Enten holder de utallige år, eller også holder de slet ikke. Men mon ikke de fleste går i stykker, fordi folk ikke passer dem efter anbefalingerne?

 

har lige Googlet de der Muckboots. Lige umiddelbart er jeg ikke så pjattet med dem, fordi der ikke er gummi på hele skaftet. Ser ikke så praktisk ud. Vi har rigtig rigtig meget mudder herude. Både i skoven, men i den grad også på hestenes fold, hvor jeg er ude flere gange dagligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes egentlig jeg hører og læser meget blandet om de fleste gummistøvlemærker Enten holder de utallige år, eller også holder de slet ikke. Men mon ikke de fleste går i stykker, fordi folk ikke passer dem efter anbefalingerne?

 

har lige Googlet de der Muckboots. Lige umiddelbart er jeg ikke så pjattet med dem, fordi der ikke er gummi på hele skaftet. Ser ikke så praktisk ud. Vi har rigtig rigtig meget mudder herude. Både i skoven, men i den grad også på hestenes fold, hvor jeg er ude flere gange dagligt.

 

Tror altså muck boots sagtens kan klare mudder, har i hvert fald set dem "in action" til hyrdning i knæhøjt mudder... Mener også de har modeller med gummi lige så højt op som Lacrosserne, hvis ikke højere? Og de har vist også en model der ligner Lacrosse/Seeland til forveksling?

 

Jeg har overhoved ikke passet på mine Lacrosser - de har fået det der gummi-pleje-noget én eneste gang i løbet af de 3-4-5 år jeg har haft dem. :oops: Nu har jeg trådt dem i stykker i hælen, indefra. Men har lagt en sål i, den er hård med noget metal i, og så kan de stadig bruges! Ved virkelig ikke hvad jeg gør når de ikke kan mere - elsker dem simpelthen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kigger lige med her på sidelinien :-D

Jeg er på det andet par La Crosse gummistøvler (med hul i :evil: ). De holder kun et par år så går der hul i dem. Må så indrømme jeg heller ikke har givet dem behandling af nogen art. Men det er måske nogle helt andre jeg skal ha' denne gang?

Følger interesseret med om der er nogle gode forslag.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har de korte fra Seeland Rainy - de er rigtig gode synes jeg, jeg havde et par Lacrosse Hampton før, men de gik ret hurtigt i stykker...

seeland-rainy-kort-gummist%C3%B8vle.jpg

 

Jeg har også de her, ''Move Mountain Classic Trend Low'' - og de er altså også gode og lidt pænere, dem kan jeg godt finde på at bruge til andet end hundeture og hestearbejde :mrgreen: (og rimelige i prisen så vidt jeg husker)

mv45099.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mor kender en der arbejder med gummistøvler, og der er et problem i dag at de stoffer de engang måtte putte i gummistøvlerne så de holdte godt er i dag forbudt, og de kan derfor ikke få dem til at holde!

 

til TS så vil jeg købe nogen gummistøvler med garanti i en fysisk butik nær dig, kan ikke huske om det er sealand der er garanti på, og så vil jeg køre dem på garantien. det kender jeg andre der gør der nu har byttet gummistøvler flere gange de sidste 4 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mor kender en der arbejder med gummistøvler, og der er et problem i dag at de stoffer de engang måtte putte i gummistøvlerne så de holdte godt er i dag forbudt, og de kan derfor ikke få dem til at holde!

 

til TS så vil jeg købe nogen gummistøvler med garanti i en fysisk butik nær dig, kan ikke huske om det er sealand der er garanti på, og så vil jeg køre dem på garantien. det kender jeg andre der gør der nu har byttet gummistøvler flere gange de sidste 4 år.

 

 

Også er det noget med at de skal være temmelig fedtet at føle på, det var mine Hamptons nemlig ikke jeg tror de var sådan nogen der havde ligget lige længe nok på et lager..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nr. 3-4-5 par Viking Ascott. De er fede at se på og dejlige at have på, men holder ca. 6 måneder. Butikken bliver ved med at stikke mig et par nye hver gang de går i stykker, men tænker det får en ende.

 

Jeg har kig på enten Seeland eller Aigle Parcour. To meget forskellige prisklasser, men begge kan købes i en jagtbiks lige hvor jeg bor. Og jeg orker altså ikke at købe gummistøvler på nettet mere, for jeg gider ikke bøvlet med at sende retur hver gang de går i stykker:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nr. 3-4-5 par Viking Ascott. De er fede at se på og dejlige at have på, men holder ca. 6 måneder. Butikken bliver ved med at stikke mig et par nye hver gang de går i stykker, men tænker det får en ende.

 

Jeg har kig på enten Seeland eller Aigle Parcour. To meget forskellige prisklasser, men begge kan købes i en jagtbiks lige hvor jeg bor. Og jeg orker altså ikke at købe gummistøvler på nettet mere, for jeg gider ikke bøvlet med at sende retur hver gang de går i stykker:???:

 

Min stedfar har et par Aigle parcour vario (tror jeg det er) de er altså helt vildt lækre og meget holdbare!! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nr. 3-4-5 par Viking Ascott. De er fede at se på og dejlige at have på, men holder ca. 6 måneder. Butikken bliver ved med at stikke mig et par nye hver gang de går i stykker, men tænker det får en ende.

 

Jeg har kig på enten Seeland eller Aigle Parcour. To meget forskellige prisklasser, men begge kan købes i en jagtbiks lige hvor jeg bor. Og jeg orker altså ikke at købe gummistøvler på nettet mere, for jeg gider ikke bøvlet med at sende retur hver gang de går i stykker:???:

Ja den så mand og barn og mener bestemt at vi skal besøge dig igen ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åtak for jeres input. �

 

hmmmm ja. Jeg kan godt se det smarte i bare at købe et par støvler i en fysisk butik i nærheden, så man kan bytte skidtet, hvis de bliver ved med at gå i stykker. Det gjorde jeg også med mine nuværende Seeland. De flækkede i hælen efter et år, men har alligevel kunne bruge dem, hvis jeg gik på tæer i dybt mudder. �

jeg har så ikke haft tænkt på at bytte dem, da jeg heller ikke har passet dem helt efter foreskrifterne, og da det ligner at det er min fod der indefra har været med til at lave hul grundet friktion.

 

Hvor er der Outdoormesse henne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...