Hop til indhold

Ferie med hund


Anettesb
 Share

Recommended Posts

Jeg har tænkt på at tage på ferie med Jackie til sommer

 

men hvor hen?

 

tanken er at det "bare" skal være i Danmark, men altså et sted der er rart for os begge.

området skulle jo derfor gerne havde hundevenlige områder = hundskove/strande m.m. + steder man ellers fint kan havde sin hund med, og altså gerne løs.

 

når først det er fundet finder jeg nok et lille hotel der er hundevenligt, men dem må i da også gerne anbefale.

Jeg vil gerne tillade mig den luksus at det er så tæt på all-inklusive som muligt, og et lille sted - så måske badehotels ligne.

 

Jeg rejser med offentlig transport, så det betyder jo også noget, på den anden side ligger 1 hotel helt rigtigt er jeg nok mest der og i den omkring liggende natur, hvis bare den er hunde venlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

på Sjælland... nær Holbæk

 

 

 

har set lidt på http://glskov.dk/

 

 

det nu ikke så vigtigt om jeg kommer langt eller kort..... det vigtige er at vi har en skøn ferie sammen.

og da vi normalt er med offentlig transport kommer vi jo ikke langt i det daglige.... så selv en skøn uge relativ tæt ved kunne være godt.... samtidig vil transport til f.eks. nord Jylland måske være lidt langt.... :vedikke:

har selv haft tanker om Samsø og Molsbjerge... men ved ikke hvordan det er med hund der...

Har også tænkt på Fyn... eller vester havet....

det vigtige er helt klart ikke hvor... men hvordan der er og hvad jeg kan med hunden der - gå afstand til hundeskov er et must....

Link til indlæg
Del på andre sites

det må man heldigvis gerne.... det står under værelser.... der er bare et rengørings gebyr (jeg ringede og spurgte hvad gebyret var... lige under 200,- engangs... det ok)

 

har lige checket hvordan jeg kommer der hen.... det lidt svært men ok... bus til færge.... færge til Århus... tog til Silkeborg.... (rejseplanen gav et HELT gak bud, så måtte selv mixe) det sådan set ok... så er der pause for tøsen efter 1/2 til en hele time pr transport.... hvor vi kan strække ben og tisse af.....

 

ser også ud til Silkeborg er god at være hund i... og et eller andet sted vil jeg jo gerne stranden... men sø er også dejligt

 

men der kunne være andre gode steder....

 

er faktisk ved at kikke ved hjælp af hundeskovs listen.... men nogle er jo bedre end andre.... så andbefallinger enten fra lokale eller ferie gæster er altid godt (inklusive hvad vi ellers kan og må)

 

Slagelse er måske lige lokalt nok...

 

ville ønske der fandtes en god oversigt over ferie muligheder med hund....

Link til indlæg
Del på andre sites

Som tidligere beboer på samsø, kan jeg sige at der er mange gode steder!

 

Men kun en mindre hundeskov så vidt jeg ved i den ene ende og nok ikke det jeg ville tage efter hvis det var mig. Der er rigtig mange muligheder for at gå med sin hund i skøn natur, men med hunden i snor. Om vinteren er løs hund tilladt på stranden som andre steder og det skal siges at hvis du vælger et sommerhus der ikke er på de mest populære og tæt pakkede strande, så har du også om sommeren god plads til din hund og dig på stranden;)

 

Mols bjerge har den samme skønne natur og der er virkelig mulighed for laaaaaange vandreture, igen er det dog påbudt med snor. Der ligger en hundeskov ved ebeltoft.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som tidligere beboer på samsø, kan jeg sige at der er mange gode steder!

 

Men kun en mindre hundeskov så vidt jeg ved i den ene ende og nok ikke det jeg ville tage efter hvis det var mig. Der er rigtig mange muligheder for at gå med sin hund i skøn natur, men med hunden i snor. Om vinteren er løs hund tilladt på stranden som andre steder og det skal siges at hvis du vælger et sommerhus der ikke er på de mest populære og tæt pakkede strande, så har du også om sommeren god plads til din hund og dig på stranden;)

 

Mols bjerge har den samme skønne natur og der er virkelig mulighed for laaaaaange vandreture, igen er det dog påbudt med snor. Der ligger en hundeskov ved ebeltoft.

 

 

tak

 

hmm vil meget gerne havde et sted jeg kan gå løs

Link til indlæg
Del på andre sites

det kan man selvfølgelig... og et lækkert lille sommerhus kunne være ok.... og havde det hunde sikker have ville det klart opveje ikke at have en hundeskov.....

 

det har dog også noget at gøre med at jeg rejse alene... altså bortset fra Jackie....

 

nu har jeg fået nogle skønne input... men flere er naturligvis velkomne.... altid rart at dele gode ferie muligheder med hunden med andre......

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er der jo ikke mange lovlige steder at gøre noget sommeren. Udover hunde skovene.

 

Men der er mange mulige steder hvis hunden er lydig nok til det.

 

jeg gør det helst ikke... men reelt set så går hun sjælent længer væk end 5-10 meter.... + hun stopper selv når hun er startet efter en flok heste eller en fugl....(normalt starter hun slet ikke)....

fortrækker dog at der er et sted det ok

Link til indlæg
Del på andre sites

Christiansminde hotel i Svendborg http://christiansminde.dk/- der er restaurant og man kan leje enten værelse eller lejlighed hvor det er tilladt at have hund med - der står at der på enkelte værelser er "hundeadgang"

 

lige i nærheden er den uofficielle hundeskov (Hallindskoven) og så ligger det tæt på by og småøerne - jeg synes egentlig at Svendborg er et smukt sted :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville smutte til Tyskland i stedet. De er super hundevenlige! Jeg ved dog ikke om hundene må gå fri, eller om alle bare bryder loven:-)

 

Helt enig! Tyskland er et super godt sted at holde ferie med hund :5up:

Tror ikke de må gå løse, til gengæld har de jo f.eks. specielle hundestrande hvor alle vuffer, store som små, lovligt kan kaste sig i bølgen blå og/eller lege med bolde på stranden.

Der ligger bl.a. en på Femern - det er lige over med Rødby/Puttgarten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Christiansminde hotel i Svendborg http://christiansminde.dk/- der er restaurant og man kan leje enten værelse eller lejlighed hvor det er tilladt at have hund med - der står at der på enkelte værelser er "hundeadgang"

 

lige i nærheden er den uofficielle hundeskov (Hallindskoven) og så ligger det tæt på by og småøerne - jeg synes egentlig at Svendborg er et smukt sted :-)

 

fedt... officielle hundeskove er gode at vide noget om

 

 

@Missing, ja Bornholm er dejlig, men der er det lige det med at så bliver det i sommerhus/ferie lejlighed......

 

 

@Anne+ Hofferen Tyskland er sikkert dejlig, men jeg har af forskellige årsager ikke i sinde at smutte udenlandsk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var på Falster da Totte var ca. et halvt år. Tog toget derned og havde de hyggeligste 2 uger i et lille sommerhus beliggende på en 1000 m2 grund fuldt indhegnet. Eneste ulempe var at vi havde booket, da sæsonen sluttede, så busserne var indstillet den ene uge. Vi bestilte gennem Novasol, der giver rabat til medlemmer af DKK. Der ligger en indhegnet hundeskov i Bøtø Plantage, hvor hundene kan rende frit. Og vi boede ikke langt fra skov og strand. Marielyst lå ca. 3 km fra huset, men bussen kørte derind. Og indkøb og caféer lå i gåafstand. Hvis du er interesseret, kan du sende mig en PB for flere oplysninger og evt. link til huset vi boede i.

 

Totte nød at ligge i barnestolen, der stod i huset.:-DIMG_6864.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var på Falster da Totte var ca. et halvt år. Tog toget derned og havde de hyggeligste 2 uger i et lille sommerhus beliggende på en 1000 m2 grund fuldt indhegnet. Eneste ulempe var at vi havde booket, da sæsonen sluttede, så busserne var indstillet den ene uge. Vi bestilte gennem Novasol, der giver rabat til medlemmer af DKK. Der ligger en indhegnet hundeskov i Bøtø Plantage, hvor hundene kan rende frit. Og vi boede ikke langt fra skov og strand. Marielyst lå ca. 3 km fra huset, men bussen kørte derind. Og indkøb og caféer lå i gåafstand. Hvis du er interesseret, kan du sende mig en PB for flere oplysninger og evt. link til huset vi boede i.

 

Totte nød at ligge i barnestolen, der stod i huset.:-D [ATTACH=CONFIG]123670[/ATTACH]

 

 

det lyder rigtig hygligt

 

lige nu er det dog vigtigt for mig at havde den luksus at jeg ikke skal lave mad eller gøre rent.... derfor hotel, kro eller badehotel...

 

 

gad vide om man kan leje en cykeltrailer til hund.... så gør det ikke så meget at en evt. hundeskov ikke er nabo....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...