Hop til indhold

6 høm hømmer pr 100 m i villakvarter


PBC
 Share

Recommended Posts

Når jeg går turen ned til fællesarealet, hvor hundene kan løbe løs og lufte sig, kan der jo ske et uheld, hvis hundene går løs også på vej derned. Det sker vel engang om måneden - og altså idag.

 

Så lader jeg den ligge i første omgang og når jeg kommer hjem, bevæbner jeg mig med en lille skovl og en bægerpose og går de ca 150 m igen og samler alle de høm hømmer op, der ligger. Det blev til 8 idag - fordelt på 4 parcelhusgrundes rabat og vel ca 150 m - altså tæt på 6 høm hømmer pr 100 m.

 

Det er da en del på sådan en helt almindelig villa vej/sti

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg går turen ned til fællesarealet, hvor hundene kan løbe løs og lufte sig, kan der jo ske et uheld, hvis hundene går løs også på vej derned. Det sker vel engang om måneden - og altså idag.

 

Så lader jeg den ligge i første omgang og når jeg kommer hjem, bevæbner jeg mig med en lille skovl og en bægerpose og går de ca 150 m igen og samler alle de høm hømmer op, der ligger. Det blev til 8 idag - fordelt på 4 parcelhusgrundes rabat og vel ca 150 m - altså tæt på 6 høm hømmer pr 100 m.

 

Det er da en del på sådan en helt almindelig villa vej/sti

 

Det sker også i mit hood. Særligt når man i vintermånederne bevæger sig på stierne rundt i kvarteret. Men så tror jeg endda at 6 lorte pr. 100 meter er i den (meget) lave ende. Folk er altså virkelig nogle svin i Lisbjerg:shock: Og uden at generalisere, så er det primært der hvor pensionisterne lufter hunde, at der er virkelig mange lorte.....

 

En enkelt af pensionisterne samler konsekvent op i almindelige fryseposer, som hun så smider 1 meter ud til siden. Hun blev meget fortørnet da jeg påpegede at det ikke var verdens bedste løsning. En anden pensionist lader konsekvent sin hund skide på den lille boldbane, og kan slet ikke se problemet:vedikke:

 

Vi har i åmrådet flere marker/enge, hvor alle ved at man ikke skal bevæge sig uden for stierne. Der er en fælles forståelse for at der er fri skidning der hvor græsset er højt:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det sker bestemt også hjemme hos mig, lejlighedskvarter og haveforeninger. I min gade skal man ofte gå zigzag for at undgå hømhømmere. Så klamt, kan godt forstå at mange folk uden hund ikke altid er lige begejstrede for hundeejere og deres adfærd.

 

Og det er nok også en del af grunden til at jeg laver en total oprydning engang i mellem. Jeg mener, folk kan jo ikke se om det er mine hundes - eller andre hundes høm hømmer, der ligger og det er jo ikke nogen stor opgave.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det er nok også en del af grunden til at jeg laver en total oprydning engang i mellem. Jeg mener, folk kan jo ikke se om det er mine hundes - eller andre hundes høm hømmer, der ligger og det er jo ikke nogen stor opgave.

 

Ej, jeg nægter sgu at samle andres hundes lorte op:badr: Jeg DØR af kolde hundelorte:skraek:

 

Min yndlingslortehistorie var engang Bella tissede, og jeg blev råbt an af en mand der mente at jeg skulle samle lorten op efter min hund. Det lå så tilfældigvis en (flere dage gammel) lort lige et par meter fra hvor Bella havde tisset. Han blev MEGET vred over at jeg ikke ville samle lorten op, og jeg endte med at sige til ham, at hvis han kunne finde en varm og fugtig lort, skulle jeg med glæde samle op:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er dårlig hundeejer moral :fyfy: Jeg lufter sjældent selv i vores eget område - kører hellere ud til skov, strand osv. men det sker da, og så kunne jeg ikke drømme om at lade høm-hømmerne ligge :engel:

 

En "sjov" historie fra vores villakvarter sidste sommer:

 

En husejer har sat et stort skilt på sin postkasse hvorpå der står "Dette er IKKE et hundetoilet!" - hvorefter nogen har tilføjet "Nå, det troede jeg!" og så lå der 8-10 fyldte lorte-poser nedenunder skiltet :slem: Provokerende for husejeren, men lidt sjovt for os andre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er dårlig hundeejer moral :fyfy: Jeg lufter sjældent selv i vores eget område - kører hellere ud til skov, strand osv. men det sker da, og så kunne jeg ikke drømme om at lade høm-hømmerne ligge :engel:

 

En "sjov" historie fra vores villakvarter sidste sommer:

 

En husejer har sat et stort skilt på sin postkasse hvorpå der står "Dette er IKKE et hundetoilet!" - hvorefter nogen har tilføjet "Nå, det troede jeg!" og så lå der 8-10 fyldte lorte-poser nedenunder skiltet :slem: Provokerende for husejeren, men lidt sjovt for os andre...

 

Altså, hvis hundene skider inde i krattet oppe i skoven, eller trækker ud i det høje græs ved siden af stierne, så lader jeg det som regel ligge. Undtagen de perioder hvor mine hunde smitter - som jo tilsyneladende er det meste af tiden:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, hvis hundene skider inde i krattet oppe i skoven, eller trækker ud i det høje græs ved siden af stierne, så lader jeg det som regel ligge. Undtagen de perioder hvor mine hunde smitter - som jo tilsyneladende er det meste af tiden:evil:

 

Jeg samler altså heller ikke op hvis Sinus lægger sine høm-hømmer langt inde i skov og krat- og det gør han for det meste. En af årsagerne til at jeg sjældent lufter i omkringliggende villakvarter er netop, at så holder han sig - han vil ikke så gerne lægge dem dér. Han søger altid langt væk fra vej og sti, og er iøvrigt altid evigheder om at finde den helt rigtige plet at sætte sig :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Nu bor jeg på en hjørnegrund, og kan til sammenligning sige at jeg samler ANDRES hunde høm hømmer op ca. hver fjortende dag, og det bliver til mellem 8-10 stk.

 

Den ene side er vel en 30 meter den anden side en 8-10 meter sådan ca.

 

Så det er meget synes jeg - og lige for en god skyld samler vi altid op, hvis der dumpes på private fortove :-)

 

Så nej det forbavser mig ikke det er så mange på så få meter ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bor jeg på en hjørnegrund, og kan til sammenligning sige at jeg samler ANDRES hunde høm hømmer op ca. hver fjortende dag, og det bliver til mellem 8-10 stk.

 

Den ene side er vel en 30 meter den anden side en 8-10 meter sådan ca.

 

Så det er meget synes jeg - og lige for en god skyld samler vi altid op, hvis der dumpes på private fortove :-)

 

Så nej det forbavser mig ikke det er så mange på så få meter ;-)

 

Mine hunde bræger temmelig meget hvis en anden hund går forbi. Enten fordi det er en kammerat og de vil sige hej, eller fordi den er fremmed og skal døøøøø! Så de færreste hunde gider skide med det publikum:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bor jeg på en hjørnegrund, og kan til sammenligning sige at jeg samler ANDRES hunde høm hømmer op ca. hver fjortende dag, og det bliver til mellem 8-10 stk.

 

Den ene side er vel en 30 meter den anden side en 8-10 meter sådan ca.

 

Så det er meget synes jeg - og lige for en god skyld samler vi altid op, hvis der dumpes på private fortove :-)

 

Så nej det forbavser mig ikke det er så mange på så få meter ;-)

 

Mine hunde bræger temmelig meget hvis en anden hund går forbi. Enten fordi det er en kammerat og de vil sige hej, eller fordi den er fremmed og skal døøøøø! Så de færreste hunde gider skide med det publikum:mrgreen:

 

De hepper :D

 

Buster kunne i hvertfald ikke gøre det m kor til - han skal have fred og ro.

 

Samler heller ikke andres efterladenskaber op - så kunne jeg vist ikke bestille andet her hvor jeg bor

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er det jo overkommeligt og da jeg nok er den enkeltperson der går mest på det stykke er det jo også lidt for min egen skyld. ved disse lejligheder samler jeg så også papir og plastik op. det pynter jo heller ikke.

 

Mest træls er det med hundeejere som bruger poser som de så efterlader inde i rabbatten. maggie kan godt finde på at apportere dem - og det er klamt. hun har fundet ud af at jeg ikke så gerne vil have dem, så nu vil hun slå dem ihjel i stedet. jeg er ikke så vild med at være negativ ifht noget hun samler op men,,,,,,,,,

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er det jo overkommeligt og da jeg nok er den enkeltperson der går mest på det stykke er det jo også lidt for min egen skyld. ved disse lejligheder samler jeg så også papir og plastik op. det pynter jo heller ikke.

 

Mest træls er det med hundeejere som bruger poser som de så efterlader inde i rabbatten. maggie kan godt finde på at apportere dem - og det er klamt. hun har fundet ud af at jeg ikke så gerne vil have dem, så nu vil hun slå dem ihjel i stedet. jeg er ikke så vild med at være negativ ifht noget hun samler op men,,,,,,,,,

 

Ej, det kan jeg godt forstå og lidt et dilemma m apportering.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her i byen har vi en dejlig hundeskov som Tyson er helt vild med, så der kommer vi mindst en gang om dagen.

I skoven er der generelt enighed om at lorte på stien enten flyttes/skubbes uden for stien eller samles op. Men alligevel sker det er der ligger lort på stien og en gang eller to har jeg set en lorte pose hængt op i et grantræ, lidt som noget klamt julepynt ?!?

Jeg forstår altså ikke folk som samler lort op og så smider posen, og da slet ikke når poserne smides i umiddelbar nærhed af skraldespanden!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er jo rigtig heldig, jeg lufter altid på egen grund og nej, jeg samler ikke op dagligt, jeg går en tur med en skovl et par gange ugentlig og graver ned langs stien hvor jeg oftest går med pensionshunde, men vi har 14 hektar at sprede os på, så faktisk er det ikke så tit vi støder ind i hundelorte;) jeg hader når jeg en gang i mellem er nødt til at samle op fx på træningspladsen eller "ude i verden" det er altså langt det nemmeste hvis hundene får ordnet hvad de skal hjemme;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er en stor provokation at lade lorte ligge på fortov og rabatter i villakvarterer. Kommer ofte gennem en lille sti fra et åløb med kun 2 huse på hver side til stien. Ofte ligger der op til 10 hvide poser i kanten af hækken med meget små lorte i. På altså ca 20 meter. Og der står en affaldsbeholder på stien fra privat husholdning på den anden side.

Så i går en anden husejer, der havde revet lorte fra kanten af deres hæk ud på fliserne.

Tænker så på min ældre hundeven, der opdagede en schæfer i snor , der sked ved hans indgang til hoveddør. Han spørger kvinden , om hun ikke glemte noget???Om hun ville låne en skovl??? Hun knejsede med nakken og gik videre. Han tog den varme lort , løb efter hende og tværede den ned af ryggen på hendes vinterfrakke. Han så hende aldrig mere på sin vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er en stor provokation at lade lorte ligge på fortov og rabatter i villakvarterer. Kommer ofte gennem en lille sti fra et åløb med kun 2 huse på hver side til stien. Ofte ligger der op til 10 hvide poser i kanten af hækken med meget små lorte i. På altså ca 20 meter. Og der står en affaldsbeholder på stien fra privat husholdning på den anden side.

Så i går en anden husejer, der havde revet lorte fra kanten af deres hæk ud på fliserne.

Tænker så på min ældre hundeven, der opdagede en schæfer i snor , der sked ved hans indgang til hoveddør. Han spørger kvinden , om hun ikke glemte noget???Om hun ville låne en skovl??? Hun knejsede med nakken og gik videre. Han tog den varme lort , løb efter hende og tværede den ned af ryggen på hendes vinterfrakke. Han så hende aldrig mere på sin vej.

 

jeg er enig - det provokerer også mig fordi det udstråler: "saml dog selv den lort op - jeg er højt hævet over den slags" :evil:

 

frisk ven du har - ikke så meget snak der men handling :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg samler altså heller ikke op hvis Sinus lægger sine høm-hømmer langt inde i skov og krat- og det gør han for det meste. En af årsagerne til at jeg sjældent lufter i omkringliggende villakvarter er netop, at så holder han sig - han vil ikke så gerne lægge dem dér. Han søger altid langt væk fra vej og sti, og er iøvrigt altid evigheder om at finde den helt rigtige plet at sætte sig :roll:

 

Det samme gør Flips, han skider aldrig indenfor byskiltet.. men han kan så til gengæld have udpeget 8 forskellige gode skidesteder og fise rundt i mellem dem, lidt vægelsindet Terrier er man vel altid :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes faktisk slet ikke det er friskt. Tværtimod. Jeg synes det grænser til overfald at smøre en anden person ind i lort. Uret bliver ikke ret ved at gøre mere uret.

 

hun havde jo chancen for at gøre rent efter sig med en lånt skovl så jo - jeg synes det er friskt men jeg tror så ikke jeg selv havde gjort det...

Link til indlæg
Del på andre sites

hun havde jo chancen for at gøre rent efter sig med en lånt skovl så jo - jeg synes det er friskt men jeg tror så ikke jeg selv havde gjort det...

 

Det er langt, langt, langt over stregen og fuldstændig mangel på selvkontrol at smøre andre ind i lort. Der må findes andre måder at reagere på end at optrappe "krigen".

Link til indlæg
Del på andre sites

hun havde jo chancen for at gøre rent efter sig med en lånt skovl så jo - jeg synes det er friskt men jeg tror så ikke jeg selv havde gjort det...

 

Jeg synes nu nok det er at overreagere for en hundelort. Enig i at det er provokerende ikke at fjerne den - især når man blir opfordret til det, men man burde kunne styre sig. Personligt tror jeg nu nok jeg ville ha' sagt nogle rigtig grimme gloser til kvinden :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...