Hop til indhold

Gravhunde med andre hunde


Larjo
 Share

Recommended Posts

Har andre erfaringer med gravhunde med andree racer - er de gode til det? :-D

 

Altså, de gravhunde jeg kender kan med labrador, dansk/svensk gårdhund og amerikansk bulldog og her er gravhundene hanner og de racer jeg nævner er af hunkøn...men man kan ikke generalisere på den måde, for det kommer an på så meget, hundens personlighed o.s.v og ikke mindst kemien hundene imellem og en gravhund plejer som regel, at være meget selvstændig og have et stort ego, men som sagt, så er der flere ting, der spiller ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

De gravhunde jeg kender har ikke noget særligt socialt behov.

De kan godt gå med andre hunde, men det der med at lege og hygge det gider de ikke.

Begge to er nogle "kællinger" og vil gerne bestemme over andre hunde men samtidigt er de fantastiske familie hunde....... dog ville jeg ikke få gravhunde imens jeg havde små børn.

 

Hende jeg voksede op med var meget styret af jagt instinkt. Alt blev dræbt, høns, kaniner, bamser og hvad der ellers var blødt eller med fjer. Men samtidigt sov hun ved mine ben hver nat i 16 år og var der nogen der var voldsomme ved mig så blev de hurtigt snappet i fingre eller haser for hun passede på mig.

 

Ham der er i noget af familien i dag er NÆSTEN lige sådan, dog dræber han intet, faktisk er han pisse bange for familiens høns*GG* Han er af den kongelige slægt og han er da royal, lidt fin skal man jo være med de gener ;)

Men han putter også ved familien og stod det til ham så boede han i mandens lomme og forlod den kun for at tisse ;)

 

Ingen af de to hunde har haft problemer med andre hunde. Vores var med på jagter i flere år og har aldrig lavet ballade og den anden, ja han har aldrig bidt garder:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg tror det afhænger af hunden, da min søster og jeg var børn fik vi efter laaaaaaaaaaaaaang tid plageri, en hund, en langhåret dværg gravhund godt nok en tæve, hun kunne med alt og alle ingen arrigskab eller noget. Men igen jeg tror det kommer an på hunden, og ligesom mennesker så er det jo ikke alle vi kan lide / gider snakke med :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en del gravhunde i pensionen, sjovt nok kommer de næsten alle i par, fælles for dem er at de har nok i sig selv, de forsvarer indædt deres boks og ønsker ikke nærkontakt med de øvrige gæster;) søde rare hunde og lukker man dem ud sammen med mine egne hunde som bare passer sig selv er der intet, de gider bare ikke lege eller have en lalleglad lab i nakken;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har oplevet gravhunde der kan med andre og nogle der ikke kan. Så, som med så mange andre hunde kommer det an på genetik og miljø :) Jeg elsker gravhunde, især de ruhårede og skal have en igen på et tidspunkt. Når det kommer til det så vil jeg vælge nøje så jeg ikke ender med en der ikke kan lide andre hunde. En asocial hund (når det kommer til andre end de kendte) ville jeg ikke have problemer med. Hvorfor spørger du TS?

Link til indlæg
Del på andre sites

glemte da lige at kræet ikke kan så godt med min eksmands og kones ruhårede tæve, men den har vist også nogle uheldige oplevelser med sig - efter nogle timers samvær går det bedre men de leger overhovedet ikke sammen.

 

Loui knurrer af Tulle gravhund når Tulle forsøger at hapse hendes mad - ellers ignorerer de hinanden det meste af tiden, for Loui har fundet ud af at Tulle er bange for hende/ ikke gider hende

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...