Hop til indhold

At anbefale en hund...


Ninkamus
 Share

Recommended Posts

Vi anbefaler ofte hunderacer til nye brugere, brugere vi kender meget til :)

 

flere af jer "kender" mig, og tænkte det kunne være yderst interessant at høre jeres bud på en race til mig - det er "lidt for sjov" for står ikke og skal have hund nu, men næste hund er jeg ret sikker på skal være en anden race :) (og jeg er nok ved at være sporet ind på hvad det skal være - der er forhåbentlig nogen år til endnu, så det kan jo ændre sig).

 

jeg har jo en schæfer, indkøbt som familie/gårdhund, og det er lige hvad han er! Gåture, med i stalden, løbe rundt på grunden når vi er ude og sove i sofaen når vi er inde, så er hans lykke gjort! Træningen er helt klart for min skyld, og jeg er jo blevet noget bidt af det :mrgreen:

 

Så min næste hund skal have noget arbejdsvilje, skal kunne tåle enorm mange gentagelser og præsisionsarbejde, nørklerier. (Jeg ved godt der også er forskel inden for de enkelte racer) Det skal ikke være en lille hund, men heller ikke så stor som ham jeg har. Så vi er ude i noget mellemrace.

 

Det skal være en race der er "god til andre" ikke som i skal kunne lege med alt og alle, men skal kunne begå sig blandt mange hunde (konkurrencepladsen mv).

 

Den skal kunne begå sig i familie med små børn, og mange alene timer! Den skal kunne tåle en travl uge med nogen ikke aktive dage! Tilgengæld vil den blive brugt på konkurrenceplan, og hvad dertil høre af alverdens træning og motion - hovedsaligt dch lydighedsprogram :)

Den skal kunne lære at bo på landet med det som høre til af vildtliv uden den skal bures inde.

 

Jeg er ikke til retrieverne, det er nogen prægtige hunde, men det er bare ikke mig! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg har aldrig mødt en collie som lignede en der gad arbejde i mere end 5 minutter :lol:

Nej, det er nok også de færreste der rigtig kan bruges til andet end udstilling, men jeg ved da, at der er nogen, der arbejder med deres hunde - og klarer sig ret godt. Så de må jo findes derude :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Border kunne klart være et bud.

Man skal dog være ret obs på det med børn og andre hunde. Det er ikke nødvendigvis noget racen er god til.

1. den hyrder og små børns bevægelser kan i den grad sætte gang i instinktet på en uheldig måde.

2. racen kan være ret følsom overfor lyd og pludselige bevægelser og det kan føre til uheldige situationer (og når jeg siger følsom overfor disse ting, så mener jeg virkelig meget følsom i en del tilfælde).

3. de er ikke nødvendigvis ret gode til andre hunde. Der er en del bc ejere der bøvler med udfald, aggression, kraftig reserverethed, at de hyrder andre hunde osv.

Synes heller ikke racen er ret god til det med at være alene, mange timer og samtidig skal kunne klare en dag eller to i ro. Det kræver i hvertfald en del arbejde at lære den det.

Så dette er noget man skal overveje grundigt og kigge godt efter i linjerne, inden man vælger en bc.

Ellers passer den fint til kriterierne, men man skal VIRKELIG kigge sig godt for og der er meget, meget lidt i DK jeg ville købe.

 

Nu tænker jeg også da det er DcH's program og ikke lige LP hvor en bc er næsten en nødvendighed (med få undtagelser) hvis man vil være med helt oppe i toppen af poppen, at du kan få lidt foræret gratis.

Så mit første bud ville være en jagt-lab, selvom du skriver du ikke er til retrivere.

Det er jeg som udgangspunkt heller ikke, men har mødt nogle stykker her på det sidst, som har rykket noget ved det.

 

Jøsses, nogle fine eksemplarer jeg har set! Deres arbejdsiver har snildt kunne måle sig med bordernes og de har nemt kunne klare lige så mange gentagelser.

De har naturligvis et andet udtryk i deres arbejde og ser knap så intense ud, men arbejdsiveren er den samme og en del af øvelserne i DcH's program falder mere naturligt for en lab end en bc.

Har for nylig set en vanvittig lækker sag på 6 mdr. der fattede alt så hurtigt, at hun næsten ville kunne gå en DcH B klasse, næsten uden træning.

Nøj, for en lækker hund!

Og har indtryk af, at temperamentet generelt er super fint ifht. andre hunde og børn og der er meget få ting at være opmærksom på ifht. instinkt vs. en bc.

 

Working Kelpie kunne også være noget du kan kigge nærmere på.

Især i vores søster-lande er det jo en ret udbredt race indenfor brugsprogrammerne og de gør det rigtig godt.

De er lidt mere "hårdhudede" en bc'erne og kan bedre håndtere lyde og pludselige bevægelser og kan generelt tåle noget mere "pres" fra miljøet end en typisk bc kan.

Det er en rigtig fin størrelse og jeg kender en del der fungere super godt som familie hunde og samtidig konkurrere på højt plan indenfor rundering.

Igen, udtrykket i arbejdet er anderledes end hos bc'en men de har rigeligt med power og lyst til gentagelser og samarbejde - Og de har en del mere power end standart kelpierne.

Det er en temmelig undervurderet race i dk og det er rigtig ærgerligt, da det er en race der i mange tilfælde ville kunne være bedre end en bc, til folk der leder efter en arbejds-makker.

Nina Krüger har også lige hentet en fin lille sag og nuuuuhhhh :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg tænkte også straks Border :lol: Måske en aussie eller en collie af brugslinjer kunne være en mulighed, men det ved jeg faktisk ikke så meget om :hmm: Og så er der jo også chodsky pes, som jeg ved du allerede har kigget lidt på en gang :-D

 

Collien ville jeg ikke anbefale, men måske er det bare fordi jeg aldrig har mødt en collie af arbejdslinjer (hvis det findes i DK)? De collier jeg har mødt og haft på hold, har været meget store selskabshunde og intet andet. Bevares, de kan da godt arbejde, men detkan en terrier elleren pekingeser jo også. Det afhænger af ambitionsniveaet. Tilgengæld har de været sociale og imødekommende overfor andre hunde.

 

borderen er jo ikke en hund jeg selv vil eje, men der er ingen tvivl om, at arbejdsmæssigt findes der nok ikke en meget mere brugbar race - ihvertfald all round til de forskellige slags hundesport. Hvis der er tale om mere specifikke afkroge a hundesportsverdenen, som fx IPO eller jagt, kan man nok finde bedre racer :mrgreen: men generelt.

desværre synes jeg, at jeg oplever rigtigt mange skarpe sataner iblandt border collierne, men det afhænger sikkert af linier. Derudover oplever jeg dem sjældent som sociale hunde? De har nok i sig selv....

 

aussien kan jeg ikke anbefale, men det er rent personligt. Den er meget populær og jo også en god arbejdshund. Men udover Karinas Gracie har jeg aldrig nogensinde mødt en aussie som jeg brød mig om. Der er en endda flere aussier i min omgangskreds, som jeg ikke engang stoler nok på til at turde klappe dem og mine hunde skal ihvertfald ikke i nærheden af dem. Men igen, handler det nok om linier i avlen...

 

måske en kelpie? Men igen, har ikke haft oplevelsen af at de er særligt sociale, de få jeg har mødt, og så er det jo en kvæghyrde, og de er bare lidt mere hårde i det end fårehyrderne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og nu læste jeg lige MMs indlæg og ja, en jagtlab! Mums. Hvis jeg nogensinde skal have en stor hund, så bliver det sådan een. Men som MM siger, så ses intensiteten i deres arbejde måske ikke på samme måde - de ser jo lidt mere lalleglade ud generelt. Men det betyder ikke, at du ikke kan få både intensitet og præcisison.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi anbefaler ofte hunderacer til nye brugere, brugere vi kender meget til :)

 

flere af jer "kender" mig, og tænkte det kunne være yderst interessant at høre jeres bud på en race til mig - det er "lidt for sjov" for står ikke og skal have hund nu, men næste hund er jeg ret sikker på skal være en anden race :) (og jeg er nok ved at være sporet ind på hvad det skal være - der er forhåbentlig nogen år til endnu, så det kan jo ændre sig).

 

jeg har jo en schæfer, indkøbt som familie/gårdhund, og det er lige hvad han er! Gåture, med i stalden, løbe rundt på grunden når vi er ude og sove i sofaen når vi er inde, så er hans lykke gjort! Træningen er helt klart for min skyld, og jeg er jo blevet noget bidt af det :mrgreen:

 

Så min næste hund skal have noget arbejdsvilje, skal kunne tåle enorm mange gentagelser og præsisionsarbejde, nørklerier. (Jeg ved godt der også er forskel inden for de enkelte racer) Det skal ikke være en lille hund, men heller ikke så stor som ham jeg har. Så vi er ude i noget mellemrace.

 

Det skal være en race der er "god til andre" ikke som i skal kunne lege med alt og alle, men skal kunne begå sig blandt mange hunde (konkurrencepladsen mv).

Den skal kunne begå sig i familie med små børn, og mange alene timer! Den skal kunne tåle en travl uge med nogen ikke aktive dage! Tilgengæld vil den blive brugt på konkurrenceplan, og hvad dertil høre af alverdens træning og motion - hovedsaligt dch lydighedsprogram :)

Den skal kunne lære at bo på landet med det som høre til af vildtliv uden den skal bures inde.

 

Jeg er ikke til retrieverne, det er nogen prægtige hunde, men det er bare ikke mig! :)

 

Helt seriøst... En Mudi?

 

De andre på de hvalpehold som jeg har været på har været helt grønne i hovedet af misundelse over Taz's fokus og drive og lyst til at træne (lege) med mig. Han elsker at arbejde og er bare fantastisk på det punkt, plus at han ikke stresser og lærer lynhurtigt!

 

En Mudi ligger på de 40-45 cm/10-14 kg.

 

Han er fantastisk til alle hunde og mennesker (voksne som børn), og han har den fedeste tænd/sluk knap. Til stævner er han super cool og stresser overhovedet ikke.

 

En Mudi elsker massere af plads til at løbe rundt på og er ligesom en terrier skabt som ens følgesvend. Mht vildt, så er det en hyrdehund (som er lavet til at gå på stort kvæg) og de er modige små djævle! Jeg kan ikke se at det bliver et problem som ikke er muligt at træne sig ud af ligesom med andre racer.

 

Eneste minus pt. er, at jeg kæmper en brav kamp med alene hjemme-træning.. Men det skyldes nok mere mine fejl og mangler (og manglede tid/mulighed for ferie, da jeg fik ham).

 

 

(Taz er nu 5 md.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Collien ville jeg ikke anbefale, men måske er det bare fordi jeg aldrig har mødt en collie af arbejdslinjer (hvis det findes i DK)? De collier jeg har mødt og haft på hold, har været meget store selskabshunde og intet andet. Bevares, de kan da godt arbejde, men detkan en terrier elleren pekingeser jo også. Det afhænger af ambitionsniveaet. Tilgengæld har de været sociale og imødekommende overfor andre hunde.

 

borderen er jo ikke en hund jeg selv vil eje, men der er ingen tvivl om, at arbejdsmæssigt findes der nok ikke en meget mere brugbar race - ihvertfald all round til de forskellige slags hundesport. Hvis der er tale om mere specifikke afkroge a hundesportsverdenen, som fx IPO eller jagt, kan man nok finde bedre racer :mrgreen: men generelt.

desværre synes jeg, at jeg oplever rigtigt mange skarpe sataner iblandt border collierne, men det afhænger sikkert af linier. Derudover oplever jeg dem sjældent som sociale hunde? De har nok i sig selv....

 

aussien kan jeg ikke anbefale, men det er rent personligt. Den er meget populær og jo også en god arbejdshund. Men udover Karinas Gracie har jeg aldrig nogensinde mødt en aussie som jeg brød mig om. Der er en endda flere aussier i min omgangskreds, som jeg ikke engang stoler nok på til at turde klappe dem og mine hunde skal ihvertfald ikke i nærheden af dem. Men igen, handler det nok om linier i avlen...

 

måske en kelpie? Men igen, har ikke haft oplevelsen af at de er særligt sociale, de få jeg har mødt, og så er det jo en kvæghyrde, og de er bare lidt mere hårde i det end fårehyrderne.

Og det er jo helt fair, at du synes mine forslag ikke helt matcher hendes ønsker, men det kunne da være interessant at høre hvad du så ville foreslå i stedet? :-D
Link til indlæg
Del på andre sites

Meget interessant hvad der bliver skrevet :)

Fortsæt endelig! Så skal jeg nok skrive senere hvad jeg selv har været igennem af racer, og hvad jeg tænker

 

 

dog er der lige to racer jeg vil kommentere på, af det ovenstående :)

 

En collie er udelukket, den har simpelthen for meget pels, og deres intensitet (dem jeg har mødt) er bare alt for lav! :)

så der de korthåret, men synes der er alt for få til at jeg tør tage chancen, kender dem simpelthen for lidt, og skal ikke have en "prøve an hund" :)

 

en jagtlap er en ufattelig lækker hund, det der slet ingen tvivl om, men den er bare overhovedet ikke mig, jeg kender en del efterhånden, og den tiltaler mig selv ikke, om end den arbejde er enorm lækkert at se på! Skulle vi være i noget retriever, så var vi i nogeet jagt golden, og kender flere lækre eksemplarer af forskellige drive, men stadig ikke noget jeg tænker, sådan en må jeg eje! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Den skal kunne lære at bo på landet med det som høre til af vildtliv uden den skal bures inde.

 

 

Mener du den skal kunne færdes frit ude uden du er med - altså som gårdhund - eller bare at den skal blive i nærheden af dig og ikke løbe efter alt vildt når du er ude med den?

 

Jeg har altid haft mine springere med i fx sommerhushaven (2000 kvm ikke indhegnet) og lært dem at de skal kunne se mig og ikke rende ud af haven. Men jeg tror ikke de ville blive hvis jeg lukkede dem ud en times tid :-)

 

Med de krav du har til træningspotentiale og lyst til træning samt accept af gentagelser skal du jo have en decideret arbejdshund af den samarbejdende og pleasende slags - en Labrador forklædt som "noget du kan lide". Jeg tror Airedale kan findes i linjer der kunne matche. Måske også Stor pudel

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener du den skal kunne færdes frit ude uden du er med - altså som gårdhund - eller bare at den skal blive i nærheden af dig og ikke løbe efter alt vildt når du er ude med den?

 

Jeg har altid haft mine springere med i fx sommerhushaven (2000 kvm ikke indhegnet) og lært dem at de skal kunne se mig og ikke rende ud af haven. Men jeg tror ikke de ville blive hvis jeg lukkede dem ud en times tid :-)

 

Med de krav du har til træningspotentiale og lyst til træning samt accept af gentagelser skal du jo have en decideret arbejdshund af den samarbejdende og pleasende slags - en Labrador forklædt som "noget du kan lide". Jeg tror Airedale kan findes i linjer der kunne matche. Måske også Stor pudel

 

Som I kan lige lukke ud uden vi er med, det er ikke fordi min hund skal lufte sig selv, men Darko bliver lukket ud mange gange om dagen, og også inden vi selv kommer ud ryger han ud så vi har ro i gangen :)

 

Jeg kan også gå i stalden og ordne kaninerne hvor Darko render rundt ude omkring, eller ligger og soler sig bag stalden med fasanerne rendene rundt ti meter derfra :) det har self krævet noget træning af selvkontrol, men der er jo forskel racer i mellem hvor mange kræfter der skal ligges i, og om det overhovedet er muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror en del jagthundeejere kan og gør det samme. Det er noget med at hundene ved at hjemme går man ikke på jagt. Hvis du vil vide det mere præcist tror jeg du skal stille spørgsmålet på FB i gruppen - alle os der træner jagthunde, men hvis der alligevel ikke er jagthunde, du kunne tænke dig, er det jo lidt ligegyldigt. har du nogensinde været med på en jagt med hunde?

 

Jeg har lært hundene at sidde ved døren indtil jeg er klar og så går vi ud sammen, men jeg kan da også sagtens blive i døren, hvis de bare lige skal lette sig og det fx regner. De ved godt de skal blive i haven - også selvom der løber fasaner lige udenfor.

 

Ved ikke om du kender Irene Jarnved, men hun har FT Springere og jeg vil tro hun håndterer dem sådan som du kunne ønske. hun kører bla. kurser som hedder "stop jagten".

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror en del jagthundeejere kan og gør det samme. Det er noget med at hundene ved at hjemme går man ikke på jagt. Hvis du vil vide det mere præcist tror jeg du skal stille spørgsmålet på FB i gruppen - alle os der træner jagthunde, men hvis der alligevel ikke er jagthunde, du kunne tænke dig, er det jo lidt ligegyldigt. har du nogensinde været med på en jagt med hunde?

 

Jeg har lært hundene at sidde ved døren indtil jeg er klar og så går vi ud sammen, men jeg kan da også sagtens blive i døren, hvis de bare lige skal lette sig og det fx regner. De ved godt de skal blive i haven - også selvom der løber fasaner lige udenfor.

 

Ved ikke om du kender Irene Jarnved, men hun har FT Springere og jeg vil tro hun håndterer dem sådan som du kunne ønske. hun kører bla. kurser som hedder "stop jagten".

 

Men hun skriver jo at hun med succes har trænet den nuværende hund til at det ikke er et problem at jagt:vedikke: Så jeg tænker ikke hun spørger om råd til det - men derimod inputs til racer:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Working Kelpie kunne også være noget du kan kigge nærmere på.

Især i vores søster-lande er det jo en ret udbredt race indenfor brugsprogrammerne og de gør det rigtig godt.

De er lidt mere "hårdhudede" en bc'erne og kan bedre håndtere lyde og pludselige bevægelser og kan generelt tåle noget mere "pres" fra miljøet end en typisk bc kan.

Det er en rigtig fin størrelse og jeg kender en del der fungere super godt som familie hunde og samtidig konkurrere på højt plan indenfor rundering.

Igen, udtrykket i arbejdet er anderledes end hos bc'en men de har rigeligt med power og lyst til gentagelser og samarbejde - Og de har en del mere power end standart kelpierne.

Det er en temmelig undervurderet race i dk og det er rigtig ærgerligt, da det er en race der i mange tilfælde ville kunne være bedre end en bc, til folk der leder efter en arbejds-makker.

Nina Krüger har også lige hentet en fin lille sag og nuuuuhhhh :lun:

En working kelpie står også højt på min ønskeliste! Eneste grund til at den blev valgt fra til fordel for en Mudi var at den næsten med 100 % sikkerhed ville blive en lille hund i stor klasse i ag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hun skriver jo at hun med succes har trænet den nuværende hund til at det ikke er et problem at jagt:vedikke: Så jeg tænker ikke hun spørger om råd til det - men derimod inputs til racer:-)

 

Ja, min vinkel er, om ønsket om at hunden ikke skal jage i haven udelukker alle de stående jagthunderacer og Spaniels - altså hunde som laver det vi kalder førskudsarbejde på fugle. Det er jo ret relevant fordi der netop er tale om mange racer som ellers ville matche ønskerne fint. Jeg tror at mange har den slags hunde og at de, som Ninkamus schæfer har lært at hjemme jager men ikke, så man behøver måske ikke udelukke disse racer af den grund. Måske Ninkamus mener/mente at det ville være umuligt eller meget vanskeligt med den type hund.

 

Men hvorfor diskuterer vi nu om mit indlæg er relevant?

Link til indlæg
Del på andre sites

Agrh så forsvant mit indlæg!!

 

@PBC, jeg er ikke til jagter, jeg er konkurrence menneske og det er det som driver mig i hundetræningen :)

jeg tror på at alle hunde kan lære alt (til en hvis grænse) men som at man får det at bære foræret i en labrador, så der ingen grund til at vælge en border til dette og bruge enorm meget energi i hvad man får foræret i en lab, og det samme omvendt.

 

Det samme tænker jeg i en hund der skal leve frit på en gård, det handler om hvor mange kræfter der skal ligges i hunden for at den kan lære dette, og at man kan stole på den.

Darko stoler jeg på, og skal jeg være ærlig, så det konkurrencerne der tiltaler mig, så at skulle bruge kursus kræfter og timer af timer på at lære at være gårdhund, tiltaler mig ikke, det er timer der kunne være brugt på træningspladsen i stedet :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, min vinkel er, om ønsket om at hunden ikke skal jage i haven udelukker alle de stående jagthunderacer og Spaniels - altså hunde som laver det vi kalder førskudsarbejde på fugle. Det er jo ret relevant fordi der netop er tale om mange racer som ellers ville matche ønskerne fint. Jeg tror at mange har den slags hunde og at de, som Ninkamus schæfer har lært at hjemme jager men ikke, så man behøver måske ikke udelukke disse racer af den grund. Måske Ninkamus mener/mente at det ville være umuligt eller meget vanskeligt med den type hund.

 

Men hvorfor diskuterer vi nu om mit indlæg er relevant?

 

Jeg havde ikke lige fanget at du anbefalede spaniel (det burde jeg egentlig nok have gættet:stupid:), så forstod ikke loge hvor du ville hen med det om jagt:vedikke:

 

Og med lydighed ville jeg nok ikke kigge særlig meget på spaniels. Der er et par enkelte cockere som gør det fint, men tror endnu ikke at jeg er stødt på en springer der kan gå et DcH program og få gode point:hmm: En cavalier, tilgengæld, men det har vist også krævet mere end almindelig hårdt arbejde!

 

Ninkamus, jeg er helt sikker på at du ender med border. Selvom jeg selvfølgelig stemmer på Chodsky Pes:mrgreen: Hvornår tænker du at nr. 2 bliver aktuel?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også sige Aussie med det du nævner....der har du hyrde, vagt og gårdhunden i et. Og den vil elske at træne med dig og er jo lavet til at være omkring dig og ikke jage andre dyr.

Den skal lære/huskes på ikke at hyrde /tænd-sluk-knappen, men vi går løs stort set hver dag mellem rådyr og fasaner uden problemer.

 

Ludwig elsker børn, og andre hunde.....men bliver mere og mere reserveret på det jeg synes er den "fede måde" hvor han ignorerer andre hunde hvis ikke han gider dem og der er absolut ikke noget der kan slå ham ud.

 

Men tror det handler meget om linier, temperament fra forældrene og opvækst.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde ikke lige fanget at du anbefalede spaniel (det burde jeg egentlig nok have gættet:stupid:), så forstod ikke loge hvor du ville hen med det om jagt:vedikke:

 

Og med lydighed ville jeg nok ikke kigge særlig meget på spaniels. Der er et par enkelte cockere som gør det fint, men tror endnu ikke at jeg er stødt på en springer der kan gå et DcH program og få gode point:hmm: En cavalier, tilgengæld, men det har vist også krævet mere end almindelig hårdt arbejde!

 

Ninkamus, jeg er helt sikker på at du ender med border. Selvom jeg selvfølgelig stemmer på Chodsky Pes:mrgreen: Hvornår tænker du at nr. 2 bliver aktuel?

 

Du læser for overfladisk AnneMangetal.

 

Jeg anbefalede ikke Spaniel, men derimod Airedale eller Stor pudel. Og så var jeg intereseret i om Ninkamus havde udelukket alle førskuds jagthunde helt pga. at hun mener, det ville være forvanskeligt at få dem til ikke at jage som gårdhunde. Og det har hun så - så vidt jeg forstår.

 

Det var nok mere en Drente eller Weimaraner jeg ellers ville have forestået. Tror en FT Spaniel vil være for "upræcis" at vinde lydihedskonkurencer med. Nogen der ved hvordan Staby er at arbejde med mht. lydighed?

 

Jeg tror iøvrigt at mange tager fejl mht. at træne jagthunde til ikke at jage, når de er hjemme, men det er en helt anden historie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg tænkte også straks Border :lol: Måske en aussie eller en collie af brugslinjer kunne være en mulighed, men det ved jeg faktisk ikke så meget om :hmm: Og så er der jo også chodsky pes, som jeg ved du allerede har kigget lidt på en gang :-D

 

"skal kunne tåle enorm mange gentagelser" harmonere efter min erfaring ikke specielt godt med en aussie vil jeg lige indskyde -hvis ikke målet med de mange gentagelser er flere fejl i hvert fald og det går jeg ikke udfra :mrgreen: Der passer borderen bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...