Hop til indhold

2-3 flåter/tæger om dagen - gode råd


Joséphine
 Share

Recommended Posts

Mine er også på 1 ste omgang med Bravecto, og har så kun fundet steder, hvor der har siddet flåter. Efter at have set en hund, hvor dr dyr var så frygtelig længe om at opdage, at dens sygdom var flårbåren, håber jeg at undgå dette..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ville også helst noget naturmiddel, som lavendel eller hvidløg, for mine forældres katte døde vist af loppemidler, og jeg har set hvordan min egen kat reagerer på Frontline med ticks og adfærdsændring i timerne efter.

 

Men Bayvantic slår ikke dem ihjel, der sidder på hunden? Så jeg har stadig de flåter, der sidder i pelsen, som jeg ikke tror, at jeg finder, indtil de hopper af, hvis jeg bruger Bayvantic. Men hvis Bayvantic er mere sundt, så hælder jeg til det.

 

Bayvantic virker afskrækkende og slår ihjel, når flåten bider sig fast. Bravecto slår ikke ihjel med det samme, derfor kan de ikke garantere for at visse flåtbårnesygdomme ikke overføres

 

Buster har fået Bayvantic én gang, han fik en voldsom allergisk reaktion og derfor vil jeg ikke bruge det. Pour on-produkter er også kradse sager, der er jo også en grund til at hunde ikke må bade i vandløb flere dage efter, de har fået produktet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er virkelig imod at putte gift i mine dyr, men jeg ved, at jeg ikke finder halvdelen af flåterne, så jeg tror, at jeg vil forsøge med det der Bravecto. Personligt synes jeg også, at det er lidt småklamt, for jeg bilder mig ind, at de falder af i sengen og kravler op på mig ;)

 

Der var en herinde, der skrev, at panodil også er uskadeligt. Det er det altså ikke :) Derfor at små børn ikke må få det. http://videnskab.dk/krop-sundhed/hovedpinepiller-er-lige-sa-hormonforstyrrende-som-ftalater

 

Nej, jeg skrev at panodil og kodimagnyl begge virker mod hovedpine, men derfor går det ikke galt når man tager begge dele (som svar på én der skrev at man ikke må anvende advocate og bravecto sammen). Og det er gravide der ikke må tage panodil - små børn må gerne:-) I øvrigt er panodil farligt for hunde, i alle afskygninger, men det er jo så ikke ensbetydende med at det er farligt for mennesker.

 

Og ja, flåter KAN falde af og sætte sig på dig. Bare spørg min mand:lol:

 

 

Om du vil bruge bayvantic eller bravecto, er en smagssag. Bayvantic skal man jo så genbehandle med hver 4. uge, og hunden må ikke bade i søer og vandløb i 3 dage før og efter. Og det må ikke komme i nærheden af katte (det er dødeligt for katte). Og som Bustertrold skriver, så kan man risikere en allergisk reaktion. Det sker ikke så tit, men forbigående hudirritation er ret almindeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der var en der lagde et billede op på fb på et tidspunkt som var blevet delt. Hunden havde fået pipette flåt og loppebehandling dryppet i nakken om aftenen , og var bæebet puttet.

 

Næste morgen var al maling på panelerne hvor den havde sovet op af begyndt at skalle af, det viser lidt hvor kradse sager det er.

 

Desværre er ingen af produkterne i dag testet til at være 100% forebyggende mod flåtsygedomme.

 

Bravecto er testet til at være forebyggende mod nogen typer flåtsygedomme, da det er bevist at flåterne dør inden 8 timer, og visse flåtsygedomme først overføres efter 16 timer (eller noget i den dur)

derfor skal man heller ikke vaccinere mod borelia hvis hunden får bravecto fordi den skulle være dækket ind :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan jo få en pille ved dyrlægen, også. Den varer vist 12 uger?

 

Jeg havde en flåt siddende på mig i sidste uge, den sad fast und alles. Så klamt! Havde også en sidste år som jeg selv måtte pille af.

 

ja det er bravecto som flere snakker om i tråden :)

 

 

jeg faldt lige over denne deling på fb her til aften - det kan være nogen kan bruge den ide, evt som suplement til noget af det andet https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10153409066481979&set=a.99553761978.108484.506366978&type=1

Link til indlæg
Del på andre sites

Lækkert flåtmiddel.. Og helt uden hvidløg. Bare med ting, der er ret uskadelige, bare man ikke sprayer i ansigtet.

Hvis hunden synes at den lidt stærke lugt er ok, så er det da at foretrække.

Bravecto virker kun mod borreliose. De andre flåtsygdomme, også anaplasmose, overføres hurtigere end borreliose.

TBE er endnu ret sjælden i Danmark.. Heldigvis... Men den overføres også ret hurtigt.

 

Jeg kan stadig ikke lide, at når man vælger at give hunden bravecto, så er den ubeskyttet mod hjerteorm og kan ikke behandles med det samme, hvis den får konstateret hjerteorm.

 

Man vil så nok vælge at behandle med ormekur og efterfølgende advocate alligevel... Men det er endnu ikke forsøgt. Der er risiko for at det går galt.

Erfaringer kommer først med tiden efterhånden som de bliver registreret. HVIS de bliver registreret. Producenten er jo selvfølgelig ikke interesseret i at alvorlige bivirkninger bliver registreret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Denneher fortælling om Charlie fandt jeg da jeg googlede lidt rundt på Bravecto.

 

Det er ganske enkelt en uventet og uregistreret resultat af brug af Bravecto...

 

http://www.cavaliernet.dk/node/11542

 

sådan noget kan ske med alle nye typer medicin. Man kan ikke teste for alt. Den eneste måde at finde bivirkningerne, er gennem erfaring..

Det skal så bare ikke være med MIN hund som forsøgsdyr..

Link til indlæg
Del på andre sites

Bravecto virker kun mod borreliose. De andre flåtsygdomme, også anaplasmose, overføres hurtigere end borreliose.

TBE er endnu ret sjælden i Danmark.. Heldigvis... Men den overføres også ret hurtigt.

 

 

TBE overføres med det samme idé den bidder.

anaplasmose er man ikke sikker på hvor hurtig den overføres - so far er bravecto det eneste middel her der har virket.

så uanset hvad jeg ellers har prøvet har jeg ikke været sikret.

 

Jeg synes det er fint du har taget stilling :)

Du henviser til nogen alvorlige bivirkninger (tidligere indlæg) kan du linke til noget dokumentation, jeg kan nemlig ikke finde noget om det, og jeg ved at andre har taget kontakt til england, hvor produktet har været godkendt længere end i DK, og der var heller ikke berettet om at pillen er farlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninkamus, det er muligt at der ikke er beretninger om at Bravecto skulle have bivirkninger sammen med andre loppemidler.

For det er heldigvis ikke ret tit, man får brug for at give både bravecto og et andet loppemiddel samtidig.

Det er de manglende erfaringer med at blande bravecto med andre loppemidler, der bekymrer mig. Det betyder jo, at DET er der ikke testet for.

 

Det eneste, jeg kan finde, der er testet for, er om stoffet i sig selv er skadeligt. Testet ved at give det til et vist antal hunde, især beagles, og følge hundene nøje i den efterfølgende periode. Og notere om stoffet virker.

Det er det. Mere tester man ikke. Resten må vise sig ved erfaring og brug.

 

Jeg synes at det er uacceptabelt at vores hunde bruges som forsøgsdyr uden at vi bliver oplyst om det. For det er det, der er tale om. I stedet for at bruge tid på at lave omhyggelige undersøgelser af, hvad der vil ske hvis forskellige loppemidler bliver blandet, så skamroser man det nye produkt og fortæller at alle undersøgelser viser at det er sikkert og virksomt! Jaja.. "Alle undersøgelser"... Kun tests for at det ikke er giftigt i de anvendte doser... Og selv DET kan man ikke stole på..

Charlie var nær blevet aflivet efter at han fik bravecto.

Det kan jo også vise sig at bivirkningerne er raceafhængige..

 

Og du må vende det om: det eneste, man påstår at man er nogenlunde sikker på, er at borreliose ikke overføres de første 24 timer. Man har ikke fundet noget tilsvarende for anaplasmose. Og man HAR fundet, at TBE overføres med det samme... Hvordan man så har testet det?..

 

Det kræver jo en hel del flåter der beviseligt har bakterien/virussen i sig. Og et rimeligt stort antal hunde, som så skal have et antal flåter siddende i forskellige tidsrum...

 

Eller en hel masse erfaring fra en hel masse almindelige hundeejeres almindelige hunde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Lækkert flåtmiddel.. Og helt uden hvidløg. Bare med ting, der er ret uskadelige, bare man ikke sprayer i ansigtet.

Hvis hunden synes at den lidt stærke lugt er ok, så er det da at foretrække.

Bravecto virker kun mod borreliose. De andre flåtsygdomme, også anaplasmose, overføres hurtigere end borreliose.

TBE er endnu ret sjælden i Danmark.. Heldigvis... Men den overføres også ret hurtigt.

 

Jeg kan stadig ikke lide, at når man vælger at give hunden bravecto, så er den ubeskyttet mod hjerteorm og kan ikke behandles med det samme, hvis den får konstateret hjerteorm.

 

Man vil så nok vælge at behandle med ormekur og efterfølgende advocate alligevel... Men det er endnu ikke forsøgt. Der er risiko for at det går galt.

Erfaringer kommer først med tiden efterhånden som de bliver registreret. HVIS de bliver registreret. Producenten er jo selvfølgelig ikke interesseret i at alvorlige bivirkninger bliver registreret.

 

Advocate er jo ikke det eneste middel mod hjerteorm (eller lungeorm, for den sags skyld). Personligt har jeg erfaret at Panacur er MEGET mere effektivt!! Begge gange min hund er blevet behandlet med Advocate, er hun efterfølgende blevet behandlet med Panacur for at få udryddet de sidste orm. Om Advocate har tilstrækkelig forebyggende effekt, finder jeg ud af i næste uge.

 

Og hvis du ellers læste hvad jeg har skrevet længere oppe, så har jeg brugt Advocate ca. 1 måned efter Bravecto er givet. Uden problemer! Kan du ikke prøve at linke til de skrækhistorier med frygtelige bivirkninger? Det er jo noget af en påstand at komme med:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninkamus, det er muligt at der ikke er beretninger om at Bravecto skulle have bivirkninger sammen med andre loppemidler.

 

for mig lød det som om du skrev bivirkninger generelt, men for alle typer af loppemidler er jeg sikker på det gælder man ikke skal bruge flere loppemidler oven i hinanden, det virker også lidt overkill?

 

Historien du linker til er tragisk ingen tvivl om det, og jeg kan godt forstå man kobler det sammen med bravecto, da det kommer lige efter hunden har fået det middel, og tror da som også det kan være trickeren, men der er flere ting i den sag, så man skal passe på med ikke at se sort/hvid på det :)

 

jeg læste noget af det link de havde linket til, af den sygdom han havde fået, der står at sygedommen specielt er forsaget af medicin, blandt andet vacciner, men fordi vi ved at vacciner også for nogen få hunde kan have stor konsekvens, blandt andet selv samme sygdom som den hund du linker til har fået, får jo os ikke til at stoppe med at give vacciner :)

 

jeg vil helt ærlig undre mig rigtig meget hvis der findes noget medicin der ikke på enkelte individer giver enorm kraftig udsalg i bivirkninger, spørgsmålet er så hvordan disse hundes imunsystem vil kunne tåle den sygdom som man forebygger for.

 

Som sagt, så brugte jeg gerne alternativer, hvis der var noget der virkede - so far har jeg ikke fundet noget der kan gardere mig bedre end bravecto.

Link til indlæg
Del på andre sites

for mig lød det som om du skrev bivirkninger generelt, men for alle typer af loppemidler er jeg sikker på det gælder man ikke skal bruge flere loppemidler oven i hinanden, det virker også lidt overkill?

 

Historien du linker til er tragisk ingen tvivl om det, og jeg kan godt forstå man kobler det sammen med bravecto, da det kommer lige efter hunden har fået det middel, og tror da som også det kan være trickeren, men der er flere ting i den sag, så man skal passe på med ikke at se sort/hvid på det :)

 

jeg læste noget af det link de havde linket til, af den sygdom han havde fået, der står at sygedommen specielt er forsaget af medicin, blandt andet vacciner, men fordi vi ved at vacciner også for nogen få hunde kan have stor konsekvens, blandt andet selv samme sygdom som den hund du linker til har fået, får jo os ikke til at stoppe med at give vacciner :)

 

jeg vil helt ærlig undre mig rigtig meget hvis der findes noget medicin der ikke på enkelte individer giver enorm kraftig udsalg i bivirkninger, spørgsmålet er så hvordan disse hundes imunsystem vil kunne tåle den sygdom som man forebygger for.

 

Som sagt, så brugte jeg gerne alternativer, hvis der var noget der virkede - so far har jeg ikke fundet noget der kan gardere mig bedre end bravecto.

 

Ninkamus, du har fuldstændig ret. Al medicin med en virkning, har også bivirkninger.

Men hvor mange og alvorlige bivirkninger ved vi først, når medicinen har været i brug i årevis. -- når der kun er tale om hunde. Med mennesker kræves der langt mere dokumation for at ny medicin ikke virker skadelig, hvis det gives i situationer, hvor det er naturligt forekommende at der også gives anden medicin.

 

Med hunde er det endda også sådan, at vi ikke har noget valg. For når der kommer nye produkter indenfor et område, så bliver de gamle, velafprøvede og billigere produkter trukket tilbage. Og så bliver vi påduttet nye, dyre produkter, som vi er tvunget til at være med til at afprøve.

Med bravecto bliver der nu afprøvet på vores hunde, om flåterne kan nå at overføre smitte til vores hunde inden flåterne dør???

Hvis de kan det, så er det ikke godt. Folk vil nok ikke bruge produktet, så... Før det er ændret og bliver sendt på markedet i en NY og stærkere udgave.. Som derefter bliver præsenteret som er nyt og endnu bedre vidundermiddel... Som HELT sikkert virker efter hensigten.. Og som selvfølgelig ikke har nogen "kendte" bivirkninger.

 

Selvfølgelig skal man ikke give flere loppemidler oven i hinanden. Men hvis et loppemiddel også virker på flåter, og et andet loppemiddel også virker på hjerteorm, så gør man det jo alligevel hvis hunden har hjerteorm og skal beskyttes mod flåter.. Og flåter er der jo næsten året rundt i Danmark. Behandlingen mod hjerteorm kan sagtens trække ud i adskillige måneder eller år. Det giver dobbelt behandling mod lopper i rigtig lang tid. Det er produkterne ikke godkendt til.

Det er ligegyldigt om midlerne hedder det ene eller det andet... Risikoen er der altid, når et nyt produkt bliver brugt sammen med et andet produkt. Nyt eller gammelt.

 

Med hensyn til vacciner, så vaccinerer man ikke hunde som fejler noget. Det er noget af det, der står i produktinformationen. Det er dels for at undgå interaktion mellem vaccinationen og anden samtidig medicin, men også fordi man jo ved, at immunforsvaret påvirkes af vaccinationen, -det er jo meningen med at vaccinere... Og den påvirkning kan forårsage en forværring af andre tilstedeværende sygdomme.

 

Silke kan ikke blive vaccineret, hvis hendes allergi er i udbrud. Det er ikke mig, der fravælger vaccination. Det er dyrlægen, der har læst produktinformationen..

 

Bravecto kan være et glimrende valg... Men for nogle hunde kan der være fatale bivirkninger. Om der er tale om få eller mange hunde, det ved vi ikke endnu. Om der er tale om særlige racer, der er specielt udsatte, det ved vi heller ikke endnu.. Folk skal bare være klar over, at det er et valg, de træffer på deres hundes vegne. Og viser der sig bivirkninger, så skal man være forberedt på strid modvind. Ingen ønsker at få at vide, at den nye vidundermedicin i nogle tilfælde kan gøre hunde alvorligt syge. Hverken dyrlæger eller producenter..

 

Alternativ? I et tidligere link foreslår nogen en blanding af eddike og andre stærktlugtende ting ifølge .. Jeg ved at eukalyptus har en vis virkning, hvis man påfører det tit, og hvis hunden ikke bader. Hunden er ikke 100%beskyttet.........

 

Men det er den heller ikke med bravecto.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninkamus, du har fuldstændig ret. Al medicin med en virkning, har også bivirkninger.

Men hvor mange og alvorlige bivirkninger ved vi først, når medicinen har været i brug i årevis. -- når der kun er tale om hunde. Med mennesker kræves der langt mere dokumation for at ny medicin ikke virker skadelig, hvis det gives i situationer, hvor det er naturligt forekommende at der også gives anden medicin.

 

Med hunde er det endda også sådan, at vi ikke har noget valg. For når der kommer nye produkter indenfor et område, så bliver de gamle, velafprøvede og billigere produkter trukket tilbage. Og så bliver vi påduttet nye, dyre produkter, som vi er tvunget til at være med til at afprøve.

 

Med bravecto bliver der nu afprøvet på vores hunde, om flåterne kan nå at overføre smitte til vores hunde inden flåterne dør???

Hvis de kan det, så er det ikke godt. Folk vil nok ikke bruge produktet, så... Før det er ændret og bliver sendt på markedet i en NY og stærkere udgave.. Som derefter bliver præsenteret som er nyt og endnu bedre vidundermiddel... Som HELT sikkert virker efter hensigten.. Og som selvfølgelig ikke har nogen "kendte" bivirkninger.

 

Selvfølgelig skal man ikke give flere loppemidler oven i hinanden. Men hvis et loppemiddel også virker på flåter, og et andet loppemiddel også virker på hjerteorm, så gør man det jo alligevel hvis hunden har hjerteorm og skal beskyttes mod flåter.. Og flåter er der jo næsten året rundt i Danmark. Behandlingen mod hjerteorm kan sagtens trække ud i adskillige måneder eller år. Det giver dobbelt behandling mod lopper i rigtig lang tid. Det er produkterne ikke godkendt til.

Det er ligegyldigt om midlerne hedder det ene eller det andet... Risikoen er der altid, når et nyt produkt bliver brugt sammen med et andet produkt. Nyt eller gammelt.

 

Med hensyn til vacciner, så vaccinerer man ikke hunde som fejler noget. Det er noget af det, der står i produktinformationen. Det er dels for at undgå interaktion mellem vaccinationen og anden samtidig medicin, men også fordi man jo ved, at immunforsvaret påvirkes af vaccinationen, -det er jo meningen med at vaccinere... Og den påvirkning kan forårsage en forværring af andre tilstedeværende sygdomme.

 

Silke kan ikke blive vaccineret, hvis hendes allergi er i udbrud. Det er ikke mig, der fravælger vaccination. Det er dyrlægen, der har læst produktinformationen..

 

Bravecto kan være et glimrende valg... Men for nogle hunde kan der være fatale bivirkninger. Om der er tale om få eller mange hunde, det ved vi ikke endnu. Om der er tale om særlige racer, der er specielt udsatte, det ved vi heller ikke endnu.. Folk skal bare være klar over, at det er et valg, de træffer på deres hundes vegne. Og viser der sig bivirkninger, så skal man være forberedt på strid modvind. Ingen ønsker at få at vide, at den nye vidundermedicin i nogle tilfælde kan gøre hunde alvorligt syge. Hverken dyrlæger eller producenter..

 

Alternativ? I et tidligere link foreslår nogen en blanding af eddike og andre stærktlugtende ting ifølge .. Jeg ved at eukalyptus har en vis virkning, hvis man påfører det tit, og hvis hunden ikke bader. Hunden er ikke 100%beskyttet.........

 

Men det er den heller ikke med bravecto.

 

Pa-na-cur!

Link til indlæg
Del på andre sites

Advocate er jo ikke det eneste middel mod hjerteorm (eller lungeorm, for den sags skyld). Personligt har jeg erfaret at Panacur er MEGET mere effektivt!! Begge gange min hund er blevet behandlet med Advocate, er hun efterfølgende blevet behandlet med Panacur for at få udryddet de sidste orm. Om Advocate har tilstrækkelig forebyggende effekt, finder jeg ud af i næste uge.

 

Og hvis du ellers læste hvad jeg har skrevet længere oppe, så har jeg brugt Advocate ca. 1 måned efter Bravecto er givet. Uden problemer! Kan du ikke prøve at linke til de skrækhistorier med frygtelige bivirkninger? Det er jo noget af en påstand at komme med:-)

 

Panacur er ikke godkendt til behandling af hjerteorm....

Panacur er jo netop et eksempel på et gammelt produkt ( godkendt første gang i 1988), som ikke bliver brugt optimalt fordi det bliver udkonkurreret af nyere, dyrere og mere sammensatte produkter..... Som ikke nødvendigvis er bedre eller mindre skadelige end de gamle produkter.

 

Om man kan bruge advocate eller panacur en måned efter der er givet bravecto... i alle tilfælde... det vil tiden vise. Det er ikke testet. Og dit vellykkede resultat er vel ikke engang indberettet. Man indberetter jo kun, når der er bivirkninger..

 

Den bravecto, din hund fik, var det en pille til 1 eller 3 måneder? Det er jo især brug af piller med 3 måneders virkning der kan være problematisk.

 

Anne Mangetal, jeg bruger jo også acetylsalicylsyre til Silkes gigt. Det er også et gammelt velgennemprøvet produkt, som tidligere er blevet brugt til både mennesker og hunde. Men ved overforbrug eller ved andre samtidige sygdomme, så kan der være alvorlige bivirkninger, med blødninger i mave/tarmsystemet.

 

Men det kan der altså også ved de nye produkter, der har afløst acetylsalicylsyre... Forskellen er bare prisen. Og receptpligten. Og så er både virkninger og bivirkninger kendte på de gamle medicintyper.

 

De nye typer medicin har ikke nødvendigvis samme eventuelt gode virkning på alle hunde. Jeg har da prøvet at købe dyre piller af dyrlægen, som ingensomhelst virkning havde på Silkes halten... Nu lever hun smertefrit og haltefrit på 3 hjertemagnyler daglig.. Det er selvfølgelig i samråd med dyrlægen..

 

---advocate virker på larverne. Både dem, som lige er blevet spist sammen med en snegl, og som er på vej gennem tarmvæggen for at nå til hjertet. DE bliver stoppet. , --- og dem, der lige er blevet hostet op og er på vej gennem tarmsystemet for at blive leveret ud med afføringen, de bliver også slået ihjel.

 

de første er ny infektion. De andre, der kan ses i afføringen, de er en del af den tidligere infektion. De er tegn på, at der stadig sidder levedygtige æg i lungerne.

Æggene bliver hverken slået ihjel af panacur eller advocate.

 

...og jeg har linket til historien om Charlie højere oppe.. #35

Link til indlæg
Del på andre sites

Panacur er ikke godkendt til behandling af hjerteorm....

Panacur er jo netop et eksempel på et gammelt produkt ( godkendt første gang i 1988), som ikke bliver brugt optimalt fordi det bliver udkonkurreret af nyere, dyrere og mere sammensatte produkter..... Som ikke nødvendigvis er bedre eller mindre skadelige end de gamle produkter.

 

Om man kan bruge advocate eller panacur en måned efter der er givet bravecto... i alle tilfælde... det vil tiden vise. Det er ikke testet. Og dit vellykkede resultat er vel ikke engang indberettet. Man indberetter jo kun, når der er bivirkninger..

 

Den bravecto, din hund fik, var det en pille til 1 eller 3 måneder? Det er jo især brug af piller med 3 måneders virkning der kan være problematisk.

 

Anne Mangetal, jeg bruger jo også acetylsalicylsyre til Silkes gigt. Det er også et gammelt velgennemprøvet produkt, som tidligere er blevet brugt til både mennesker og hunde. Men ved overforbrug eller ved andre samtidige sygdomme, så kan der være alvorlige bivirkninger, med blødninger i mave/tarmsystemet.

 

Men det kan der altså også ved de nye produkter, der har afløst acetylsalicylsyre... Forskellen er bare prisen. Og receptpligten. Og så er både virkninger og bivirkninger kendte på de gamle medicintyper.

 

De nye typer medicin har ikke nødvendigvis samme eventuelt gode virkning på alle hunde. Jeg har da prøvet at købe dyre piller af dyrlægen, som ingensomhelst virkning havde på Silkes halten... Nu lever hun smertefrit og haltefrit på 3 hjertemagnyler daglig.. Det er selvfølgelig i samråd med dyrlægen..

 

---advocate virker på larverne. Både dem, som lige er blevet spist sammen med en snegl, og som er på vej gennem tarmvæggen for at nå til hjertet. DE bliver stoppet. , --- og dem, der lige er blevet hostet op og er på vej gennem tarmsystemet for at blive leveret ud med afføringen, de bliver også slået ihjel.

 

de første er ny infektion. De andre, der kan ses i afføringen, de er en del af den tidligere infektion. De er tegn på, at der stadig sidder levedygtige æg i lungerne.

Æggene bliver hverken slået ihjel af panacur eller advocate.

 

...og jeg har linket til historien om Charlie højere oppe.. #35

 

Bravecto findes kun som 12 ugers behandling, så ja, det var den hun fik.

 

Charlies historie er ganske tragisk, men som en anden er inde på, så er det nok et tilfælde. Ejeren skriver at hunden led af en sjælden nervesygdom - og det var KUN ejers egne tanker der strejfede Bravecto. Jeg læser det i øvrigt ikke som om ejeren - ud over strøtankerne - havde en mistanke om at Bravecto var synderen.

 

Jeg er ganske klar over hvordan Advocate virker - eller rettere ikke virker (godt nok). Min hunde har indtil videre til sammen haft enten hjerte- eller lungeorm 5 gange (den ene er 4 år, den anden er 1 år). Og jeg kan kun sige, at Advocate ikke har hjulpet som behandling, de gange det er givet alene. De andre gange, hvor hunden er behandlet med Panacur, er hunden testet fri efter endt behandling. Og så må jeg erkende at jeg er fløjtende ligeglad med hvad de respektive produkter er godkendt til - faktum er at de virker.

 

I øvrigt kommer det noget bag på mig at et sted som Århus Dyrehospital bruger "gamle produkter" der ikke er "godkendt til den behandling":hmm: Når man google Panacur og hjerteorm, fremgår det fra et utal af dyreklinikker landet over, at Panacur er den foretrukne behandling. Gad vide om de har fat i noget:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bravecto findes kun som 12 ugers behandling, så ja, det var den hun fik.

 

Charlies historie er ganske tragisk, men som en anden er inde på, så er det nok et tilfælde. Ejeren skriver at hunden led af en sjælden nervesygdom - og det var KUN ejers egne tanker der strejfede Bravecto. Jeg læser det i øvrigt ikke som om ejeren - ud over strøtankerne - havde en mistanke om at Bravecto var synderen.

 

Jeg er ganske klar over hvordan Advocate virker - eller rettere ikke virker (godt nok). Min hunde har indtil videre til sammen haft enten hjerte- eller lungeorm 5 gange (den ene er 4 år, den anden er 1 år). Og jeg kan kun sige, at Advocate ikke har hjulpet som behandling, de gange det er givet alene. De andre gange, hvor hunden er behandlet med Panacur, er hunden testet fri efter endt behandling. Og så må jeg erkende at jeg er fløjtende ligeglad med hvad de respektive produkter er godkendt til - faktum er at de virker.

 

I øvrigt kommer det noget bag på mig at et sted som Århus Dyrehospital bruger "gamle produkter" der ikke er "godkendt til den behandling":hmm: Når man google Panacur og hjerteorm, fremgår det fra et utal af dyreklinikker landet over, at Panacur er den foretrukne behandling. Gad vide om de har fat i noget:-)

 

 

Hvis du VIL misforstå, så er du da velkommen til DET? :???: Hvad er formålet?

 

Panacur ER altså et gammelt produkt, når det er godkendt første gang i 1988. Over 25 år gammelt.. Dengang havde vi vist endnu ikke hørt om hjerteorm.

 

 

Advocate helbreder ikke hunden for hjerteorm. Den skal kun slå larverne ihjel. Og forhindre at de når frem til hjertet.

 

man plejer at behandle med et andet ormemiddel først for at slå voksne orm ihjel, og derefter med advocate, for at slå eventuelle larver fra ny- klækkede æg ihjel.

 

Du skriver, at din hund er testet fri efter behandling med panacur? Med snaptest? Det kan man da ikke, for der vil da stadig være antistoffer i blodet i lang tid efter at orm og larver er døde...

 

Og baermanns test kan godt være falsk negativ.

 

Jo, panacur ER det mest effektive. Det kan slå hunden ihjel, hvis der er mange voksne orm i hjertet.

 

...når dine hunde tilsammen har haft hjerte/lungeorm 5 gange på 5 år, så kan det sagtens være den samme infektion, der stadig er i hundene.. Æggene kan godt ligge i dvale i flere år i lungerne..

Link til indlæg
Del på andre sites

Arh, hva'?! Dorit er næppe født med lungeorm, og hun er testet negativ efter hhv. 3 og 6 mdr., og er i øvrigt symptomfri. Og Bella har haft lungeorm, lungeorm, hjerteorm og så lungeorm. Så mon dog hjerteormen er kommet af lungeorm. Hun testes mindst hvert halve år - metoden afhænger af symptomerne, men altid mindst 2 forskellige tests ved symptomer og efter endt behandling - du glemmer at der kan testes for indikation på parasitter i blodet, og der spores larverne tidligt.

 

Jeg kan godt se at du har besluttet dig for at have ret. Og det må du gerne for min skyld:-) Jeg taler bare ud fra min erfaring med produkterne, og det er min erfaring jeg vil holde mig til fremover.

 

Måske anvendes Panacur i dag til nogle forhold der ikke gjaldt i '88. Lidt som at penicillin stadig bruges, trods det at det blev opfundet 1928:blink:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Der er to forskellige piller mod lopper og flåter. Så vidt jeg er orienteret så er der få bivirkninger generelt. For Bravecto som omtales 1-2% og Nexgard 1 ud af 10.000 hunde. Bivirkningerne skulle også være af lav symptom grad. Jeg har den oplevelse at der er flere bivirkninger når vi taler pour-on produkter.

Med hensyn til at vores hunde er prøveklude. Produkterne er testede efter lovkrav. Human medicin bliver jo heller ikke testet på mennesker i 100 år før de udskrives. Nogle bivirkninger bliver først opdagede senere. Sådan er livet. Hvis produkterne opdages at have for mange eller for betydelige bivirkninger trækkes de tilbage.

Link til indlæg
Del på andre sites

5 x hjerte/lunge orm er godt nok mange. Når du kan træne din hund til så meget andet kan du så ikke lære den ikke at spise snegle?

Så vidt jeg ved er min tysse på 8 år aldrig testet for hjerte eller lungeorm, eller jo måske har internatet gjort det engang da han var ung. Håber godt nok ikke han pludselig dør af orm :pray:

Link til indlæg
Del på andre sites

5 x hjerte/lunge orm er godt nok mange. Når du kan træne din hund til så meget andet kan du så ikke lære den ikke at spise snegle?

Så vidt jeg ved er min tysse på 8 år aldrig testet for hjerte eller lungeorm, eller jo måske har internatet gjort det engang da han var ung. Håber godt nok ikke han pludselig dør af orm :pray:

 

Pip....de kan få det af at spise græs, hvor der sidder mikroskopiske snegle på, så det behøver ikke være fordi ens hund bevidst æder en stor klam snegl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...