Hop til indhold

Terkel


korvis
 Share

Recommended Posts

  • Svar 169
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja, det er bare virkelig et lækkert kuld, hele bundtet! Der er også en tæve som jeg synes virker rigtig lækker... Men eftersom det hele gik lidt hurtigt :engel: og jeg ikke rigtig har fulgt helt vildt godt med, så ved jeg ikke en gang hvad den hedder eller hvem der skal ha' hende... :genert:

 

Dagen i dag har virkelig stået i hvalpens tegn! Efter at ha' ledt et godt stykke tid fandt jeg endelig alle kompostnet, så jeg kunne prøvebygge en hvalpegård. Og det ser sgu helt fint ud! Den gang Iso var hvalp fik hun jo bare halvdelen af køkkenet, og så lukkede jeg til køkkenet med babygitter. Men den her gang har jeg tænkt gøre det lidt anderledes. Jeg laver en helt lukket hvalpegård i køkkenet, så jeg ikke behøver at lukke babygitteret til køkkenet. Det bli'r lidt nemmere for mig selv at komme rundt i huset (skal f.eks. igennem køkkenet for at komme til badeværelset...) - men også sådan at Iso kan komme med ud i køkkenet hvis hun har lyst til det, og komme liiiidt tættere på Terkel selv om der stadig er hegn imellem dem. Jeg kan så også lukke babygitteret også, hvis jeg synes der er brug for det. Det tror jeg bli'r godt.

 

Jeg har også været på date med Terkel i dag... :lun: Han er godt nok en charmebøf, og virker stadig meget fornuftig i hovedet. Men i dag fik jeg da også set en anden side af ham! Af alle hvalpene sådan set, og han var ikke den værste, men det er godt nok på tide at de kommer væk fra hinanden nu! Shitmanner, de er stride ved hinanden! Især når de får kørt hinanden lidt op, og bli'r lidt overtrætte.

 

Terkel har også en lidt mindre charmerende side, når hvalpene får noget der er lidt mere spændende end normalt, så bli'r han stiktosset hvis én af de andre kommer og gør ansats til at ta' det. Han bli'r virkelig hys! Men det ved jeg jo på forhånd, og så er det bare om at tackle det på en fornuftig måde. Der er absolut intet omkring mad, eller om de "almindelige" tyggepinde de får - men kommer der noget rigtig lækkert, så vogter han på det. Jeg så lidt af det i dag, da de fik nogle tyggeting, og han blev godt nok hys. Men så blev han sat i et bur med sin tyggeting, og det havde han det fint med. Jeg har i forvejen ikke noget som helst liggende når vi har besøg af Helios, for især Helios men også lidt Iso, har en snært af ressourceforsvar. Så det er ikke noget problem her i huset - når der bli'r serveret lækre tyggeting foregår det på hver sin side af babygitteret, og det fungerer fint.

 

Det var viiiirkelig svært at slide sig fra hvalpene, men hjem skulle jeg jo... :lol: Og på vej hjem fik jeg købt liggeunderlag i Jysk, som i hvert fald skal i Iso's bur, men jeg laver også ét til Terkels låne-bil-bur, så må vi jo se om han kan lade det være eller omhan tygger i det. "Sjovt nok" kom jeg jo til at køre til en Jysk som ligger lige ved siden af en Perworld... :engel: Så der kom også et par stykker legetøj med hjem, og lidt tyggeguf. Jeg fik også næææsten prøvet Terkels nye sele på ham i dag (den får jeg sgida aldrig på ham!!), og den ser ud til at passe i størrelse, jeg var lidt bange for at den ville være for stor. Det er rart at vide, så man ikke kommer på mandag og så passer den bare slet ikke!

 

Nu skal jeg lige få overført et par billeder og en stump video til computeren, så det kan komme herind uden at vende på hovedet! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han ligner en rigtig fræk lille bisse :lun: :lun: :lun:

 

Godt valg med hvalpegård, tror jeg, jeg var super glad for hvalpegård til Lemon :5up:

 

Han er en lille turbotrold! Men en "tænker". Det var virkelig interessant at se ham i dag, hvor hele holdet var lidt oppe at køre. I én lidt tilspidset situation mellem ham og én af tæverne gik de to til side "for at gøre op" :lol: og så stod de bare helt stille og "nedstirrede hinanden", i stedet for at hvalpe-kaste sig over hinanden og bide fat i div. udstikkende kropsdele, som de ellers gør. Han var så stille og rolig - og med bestemt blik! Så tæven endte med at bakke, og så var den skid slået.

 

Tror også hvalpegård bli'r rigtig godt! Havde jo noget der lignede til Iso, men det var jo kun når hun var alene hjemme. Terkel kommer jo til at være noget mere i den - i hvert fald indtil jeg får Ninjamors øjne på os, og lidt råd til hvordan jeg skal tackle Iso's issues. Eller ja, selvfølgelig kommer jeg at lade hundene skiftes til at være i køkkenet og i stuen, eller skiftes til at være sammen med mig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt med en tænker. :-)Lemon er en do'er, mens hendes kuldsøster Magic er en tænker. I træningen ender de typisk med det samme udtryk, men vejen dertil og deres tilgang er ret forskellig :-)

 

Det bli'r vildt spændende at se hvordan han er at træne, sammenlignet med de to galninge jeg har haft før ham... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så er Terkels bilbur ordnet! :5up: Mangler dog en vandskål af samme slags som Iso's, det glemte jeg lige da jeg var ude at shoppe... :stupid:

 

Har klippet tykt liggeunderlag som passer i bunden af burene, håber jeg kan nå at sy et betræk til Terkels inden han kommer, ellers bli'r det nok spist. Og så kom de der skide irriterende papkasser fra garderobeskabet til nytte, jeg har skåret en papskive til, som lige kunne presses ned imellem burene. Det vil især Iso sætte stor pris på, tror jeg...

 

thumb_IMG_1180_1024.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også været på dateret med Terkel og resten af hans søskende idag:mrgreen:

 

Så skønne! Terkel er en charme trold uden lige og virker vældig fornuftig.

 

Ang sur ved lækre ting. Mana var lige så som hvalp men herhjemme med de 2 gamle er der kun en let muren hvis de stikker hovedet helt hen til hende.

 

Ih jeg synes det er så perfekt Terkel flytter hjem til jer :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også været på dateret med Terkel og resten af hans søskende idag:mrgreen:

 

Så skønne! Terkel er en charme trold uden lige og virker vældig fornuftig.

 

Ang sur ved lækre ting. Mana var lige så som hvalp men herhjemme med de 2 gamle er der kun en let muren hvis de stikker hovedet helt hen til hende.

 

Ih jeg synes det er så perfekt Terkel flytter hjem til jer :klap:

 

Ja, hele kuldet er sgu lækkert! Er ret vild med den helt mørke tæve også...

 

Fedt at du også ser at Terkel virker fornuftig! Ressourceforsvaret skal nok gå, det går at træne og jeg er i forvejen vant til at ekstra lækre ting blir serveret med hundene opdelt. Det har jeg ikke noget problem med.

 

Glæder mig rigtig meget til at se hvad han egentlig er for en starut! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

NU er Terkel kommet hjem! Jeg kunne jo først hente ham efter arbejde, så det blev ret sent, vi var vel hjemme ved 20 - 20.30. Iso har taget rigtig godt imod ham, med logrende hale und alles! :lun: De har mødtes udenfor i snor, og så har de snust til hinanden igennem gitter herinde. Det var virkelig en lettelse at Iso's "udgangspunkt" er nysgerrig/glad/sød/logrende hale.

 

Terkel har været en del pivende, ikke så underligt. Så jeg har siddet med ham i hvalpegården det meste af tiden. Han var ret overtræt til sidst, men endelig tog batterierne slut og han faldt i søvn. Med hovedet i vandskålen! :lol:

 

thumb_IMG_1198_1024.jpg

 

Han er ulækkert sød, og de ører altså... :lun:

thumb_IMG_1197_1024.jpg

 

Nu er jeg dødtræt, og skal hoppe i seng. Det gælder jo om at ta' tilfældet i agt, nu hvor han sover!!! :lol: Har taget lidt flere billeder, og video af Iso's og Terkels første møde, håber at jeg på et tidspunkt får tid til at redigere og lægge op... :lol:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare den største lettelse! Nu er vi lige gået i seng, og Iso har lagt sig under sengen, selv om det er meget tæt på hans bur, og hun siger intet til at han peb før han faldt i søvn igen. Før hun la sig ind var hun henne ved buret og logrede ad ham. Det er bare så fedt at det går så godt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...