Hop til indhold

snapper efter børn


Sigga
 Share

Recommended Posts

Min fantastiske borderblanding er som bordere nu engang er; super aktiv og i gang hele dagen. Hun er glad for familiens egne børn og markerer hjemme med en svag knurren, hvis hun gerne vil være i fred. Børnene respekterer det altid.

Men hun har aldrig været tryg ved fremmede børn. Da hun var ung handlede det mest om en utryg stirren og halen mellem benene. Ingen børn har fået lov til at komme hende nær uden at jeg sad sammen med dem og så var det ok.

Men sidste år 'bed' min hund en større pige. Vi ved ikke hvad der skete, for Hunden stod udenfor Netto. Pigen havde ifølge øjenvidner gået hen til hunden og krammet den. Min hund havde ikke lavet et bid, men en flænge bag pigens øre, som om en hjørnetand havde ramt og ridset kraftigt.

 

Siden denne oplevelse har jeg været ekstra opmærksom på min hund. Jeg trænede i en lang periode med masser af godbidder, som børnene kunne give, men hun har ikke virket utryg overfor de større børn. Hun vil ofte gerne lege med dem og opsøger dem gerne med en pind eller bold. Jeg har kun oplevet problemer i forbindelse med børn der er bange for hunde og derfor kommer snigende med hånden fremme for at kæle, men Jodie plejer at knurre og advare. Jeg oplever også problemer med børn som nærmer sig hende mens hun står bundet. Hun knurrer eller advarer med bjæf og skub med snuden (aner ikke hvorfor folk tror man kan gå hen til en fremmed hund).

 

I går var vi på den sædvanlige aftentur og en masse børn løb og legede på legepladsen som vi gik forbi. Jodie valgte selv at løbe ind mellem dem adskillige gange (Hun er en meget aktiv hund når vi er ude og står aldrig stille) En stor dreng var særligt glad for Jodie, men da han rakte hånden frem for at ae hende hapsede hun ud efter ham sammen med et lille markeringsvuf.

Jeg har aldrig set hende reagere sådan overfor et barn. Og da slet ikke et barn som tydeligvis er vant til hunde. Hvordan ville I andre tænke om sådan en situation?

 

Jodie er som sagt meget aktiv og er derfor på tur mellem 3 og 5 gange om dagen. Hun er normalt med til det meste af det vi laver. Vi træner agility og lydighed og hun er kendt som byens mest velopdragne hund, der altid har usynlig snor på. Vi vandrer og rider meget, så hun er næsten hver dag med på ture der strækker sig over 10-40 km. Hjemme er hun en fuldstændig afslappet hund, som ikke tåler at man hæver stemmen det mindste.

 

Forandringer den seneste tid: Ny hundehvalp som hun er meget glad for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke der er andet at gøre end at holde hunden væk fra andre folks børn. Det er simpelthen for risikabelt at lade den færdes frit blandt dem - og var det min hund, blev den heller ikke efterladt i snor udenfor butikker.

 

Du har fået flere advarsler, så du risikerer hundens liv, hvis ikke du fjerner risikoen nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min fantastiske borderblanding er som bordere nu engang er; super aktiv og i gang hele dagen. Hun er glad for familiens egne børn og markerer hjemme med en svag knurren, hvis hun gerne vil være i fred. Børnene respekterer det altid.

Men hun har aldrig været tryg ved fremmede børn. Da hun var ung handlede det mest om en utryg stirren og halen mellem benene. Ingen børn har fået lov til at komme hende nær uden at jeg sad sammen med dem og så var det ok.

Men sidste år 'bed' min hund en større pige. Vi ved ikke hvad der skete, for Hunden stod udenfor Netto. Pigen havde ifølge øjenvidner gået hen til hunden og krammet den. Min hund havde ikke lavet et bid, men en flænge bag pigens øre, som om en hjørnetand havde ramt og ridset kraftigt.

 

Siden denne oplevelse har jeg været ekstra opmærksom på min hund. Jeg trænede i en lang periode med masser af godbidder, som børnene kunne give, men hun har ikke virket utryg overfor de større børn. Hun vil ofte gerne lege med dem og opsøger dem gerne med en pind eller bold. Jeg har kun oplevet problemer i forbindelse med børn der er bange for hunde og derfor kommer snigende med hånden fremme for at kæle, men Jodie plejer at knurre og advare. Jeg oplever også problemer med børn som nærmer sig hende mens hun står bundet. Hun knurrer eller advarer med bjæf og skub med snuden (aner ikke hvorfor folk tror man kan gå hen til en fremmed hund).

 

I går var vi på den sædvanlige aftentur og en masse børn løb og legede på legepladsen som vi gik forbi. Jodie valgte selv at løbe ind mellem dem adskillige gange (Hun er en meget aktiv hund når vi er ude og står aldrig stille) En stor dreng var særligt glad for Jodie, men da han rakte hånden frem for at ae hende hapsede hun ud efter ham sammen med et lille markeringsvuf.

Jeg har aldrig set hende reagere sådan overfor et barn. Og da slet ikke et barn som tydeligvis er vant til hunde. Hvordan ville I andre tænke om sådan en situation?

 

Jodie er som sagt meget aktiv og er derfor på tur mellem 3 og 5 gange om dagen. Hun er normalt med til det meste af det vi laver. Vi træner agility og lydighed og hun er kendt som byens mest velopdragne hund, der altid har usynlig snor på. Vi vandrer og rider meget, så hun er næsten hver dag med på ture der strækker sig over 10-40 km. Hjemme er hun en fuldstændig afslappet hund, som ikke tåler at man hæver stemmen det mindste.

 

Forandringer den seneste tid: Ny hundehvalp som hun er meget glad for.

Du skal i hvert fald allerførst lade være med at stille hende alene ude foran butikker eller andre steder, hvor der ikke er nogen, der kan kontrollere situationen. Du risikerer at hun får flere dårlige oplevelser med børn og det gavner jo ikke noget.

Jeg ville nok også undlade at lade hende løbe rundt imellem en hel masse børn - det har du heller ikke en jordisk chance for at styre. Og en eller anden dag risikerer du, at hun bider for alvor, hvis hun bliver ved med at få hendes grænser overskredet.

 

Og så må du prøve at lægge mærke til, hvad der sker i de situationer, hvor hun markerer og se om du kan finde nogle fællesnævnere. En border collie er en følsom hund og det kan være, at børnene generelt er vildt "uhøflige" set med en hunds øjne og det kan sikkert sagtens få hende til at reagere. Så du må i gang med at lære lidt om hundesprog (hvis du ikke allerede har sat dig ind i det) og guide børnene til hvordan de skal omgås Jodie. Det kan være små ting som at gå til hunden direkte forfra, stirre den i øjnene eller klappe den på hovedet, som trigger hende. Ting, som normalt ikke behøver betyde det store, men som Jodie måske reagerer kraftigt på, fordi hun er lidt presset ift. det her med børn.

 

Derudover skal du selvfølgelig være opmærksom på ikke at sætte hende i situationer, hvor hun kan komme til at bide tilfældige børn. Så endelig ikke slip hende løs sammen med børn, før der er lidt styr på det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

100% enig med PBC, lad dog for pokker være med at sætte din hund i de siturationer når du ved den er utryg ved det... Hold den væk fra andre folks børn, altid! Og lad være med at binde den af uden opsyn, jeg synes ærlig talt at du gambler en del med din hunds liv her, du har vel hørt om hundeloven? :???: Og var jeg forældre til nogen af de børn, ville jeg godt nok heller ikke være imponeret...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

jeg synes at du og din hund er sluppet billigt indtil nu. Hvis jeg var forælder til et barn på en legeplads der blev snappet efter af en LØS hund, så ville der som minimum blive talt med meget store bogstaver.

 

Jeg forstår ikke at du lader en sådan hund færdes mellem børn, må jeg sige.

 

Min ene hund er utryg ved fremmede og af skræk for at han skulle knurre ad eller snappe efter nogen står han aldrig ved en butik og jeg ville ikke turde at have ham løs til trods for et fint indkald.

ligeledes er han kun sammen med mig når vi har gæster og gæsterne er nøje instrueret i ikke at tale med ham.

 

God weekend :-D.

 

V. H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er et stort ansvar at have en hund der reagerer på mennesker og specielt børn.

 

Og det er jeres ansvar at hun ikke kommer I de situationer. Punktum.

 

Men det tror jeg godt du ved. Du skal bare også være parat til at føre det ud I livet.

Det vil sige aldrig sætte hende bundet af, aldrig lade børn opsoge hende eller omvendt og lukke hende væk når dine børn har kammerater med hjem. Især hvis de er alene med hende.

 

Hvis du gerne vil trane det er det er meget langsommelig proces, primært på grund af hensynet til bornenes sikkerhed. Og jeg synes du skal få hjalp af en der kan vejlede dig.

 

Hilsen hende der selv har en hund, der havde problemer med børn og visse mennesker engang. Det er næste n væk, men sidde bundet kommer hun for eksempel aldrig til at kunne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal først og fremmest stoppe med at lade din hund sidde bundet uden opsyn, og ligeledes have hende i snor alle steder hvor det er muligt der kommer børn. Det er ikke fair overfor hverken hende eller børnene at lade hende sidde bundet eller lade hende løbe ind i en børneflok. Det er på alle måder dømt til at gå galt.

 

Jeg har selv en hund som ikke kan lide børn - hun går altid i snor og sidder aldrig bundet uden opsyn. Jeg ved hun snapper børnene hvis de hopper/løber/larmer. Derfor er det med at sørge for at hun ikke ender der hvor hun føler behovet for at reagere sådan. Snakker hun med børn så foregår det kun med mig ved hendes side, og det er kun børn hvor jeg ved forældrene har lært dem at omgås hunde ordentlig.

 

Eneste vej frem er positive møder med børn hvor du ved det bliver en succes, og det er under helt kontrolleret forhold - men det er ikke sikkert at hun nogensinde kommer til at elske børn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund elsker børn, men er alligevel aldrig alene med dem ude opsyn. E belgisk undersøgelse af hundebid på børn viser, at omkring 70 % bides af familiens egen hund. Og at 100 % af alle hundebid sker fordi barnet var alene med hunden uden voksne.

 

Når et barn bides passer højden desuden grumt med ansigtet. Det bør derfor taget meget alvorligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund elsker børn, men er alligevel aldrig alene med dem ude opsyn. E belgisk undersøgelse af hundebid på børn viser, at omkring 70 % bides af familiens egen hund. Og at 100 % af alle hundebid sker fordi barnet var alene med hunden uden voksne.

 

Når et barn bides passer højden desuden grumt med ansigtet. Det bør derfor taget meget alvorligt

 

100% alligevel? De 3 gange jeg blev bidt (den ene gang i struben) var mine forældre lige ved siden af. Pigen der blev bidt i Kbh for ikke så længe siden, var i følgeskab med sin far.

 

Hov, eller mener du 100% af de 70%?

 

Det er det, men børn er hurtige. Og nogle så vilde med hunde at de lige stikker af fra forældrene og krammer den søde hund der stod lige der.

 

Bella er rigtig god til at opdrage på børn:mrgreen: Jeg kan garantere at de børn der er løbet hen imod hende, aldrig nogensinde opsøger en fremmed hund uden at have spurgt om lov!

 

 

Til TS, jeg må tilslutte mig alle de andre. Og så må du aldrig-aldrig-aldrig lade din hund gå løs på en legeplads når der er løse børn:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med de ovenstående kommentarer... Min Murphy er generelt ikke glad for andre end os i familien og vores tætteste venner... Børn gør ham bare total ængstelig... Derfor lader jeg aldrig ham være løs i nærheden af børn... Jeg vil ikke risikere at han bider et barn...

 

Så vær opmærksom på dine omgivelser og eliminer muligheden for at fremmede børn kommer i nærheden af din hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan mærke at jeg bliver en smule irriteret over flere af jeres kommentarer - Det lyder som om I tror jeg er helt idiot. Min hund står selvfølgelig ikke bundet foran Netto længere og jeg sender den ikke hen mellem en masse børn. Derfor er kommentarerne om at jeg skal lade være med at risikere hundens liv og om jeg ikke kender hundeloven mv. helt hen i vejret.

 

Jeg har en hund som er vant til at komme med alle steder altid. Hun er ikke utryg ved børn (eller andre hunde for den sags skyld). Hun gider dem bare ikke. Hun er border af hele sit hjerne og sind og en udpræget arbejdshund. Derfor accepterer hun ikke forstyrrelser.

 

Jeg bor i en by med masser af mennesker. Det kan ikke undgås at der kommer børn i nærheden af hunden. Især ikke fordi mine egne børn ofte er med på tur og deres legekammerater kommer hen for at hilse eller lege. Det samme hjemme. Hjemme er hunden selvfølgelig lukket ude, men det hænder at et barn åbner døren og lukker hende ud (vi bor meget småt og uden mulighed for at låse hunden inde i et værelse langt væk).

 

Jeg kunne vælge at lade min hund blive hjemme og kun tage den nye hvalp med på alle ture, men jeg kan ikke se andet end at det ville gøre det hele MEGET værre. Min border ville blive småskør af det og hendes tolerancetærskel nedsat voldsomt.

 

Jeg ved ikke hvad jeg havde håbet på af svar, men måske nogen med lidt kendskab til racen havde haft ideer til at mindste arbejdsiverens manglende match med tolerance.

 

Til jer andre vil jeg gerne spørge:

1. Stoler I altid 100% på at jeres hund ikke ville snappe efter et mennesker eller en hund hvis den står bundet udenfor? Er det overhovedet muligt mener I?

2. Mener I at det er hundens skyld hvis fremmede børn går hen og krammer den mens den står alene, og den så vælger at sige fra med en markering?

3. Mener I at en hund ikke må sige fra hvis den føler sine grænser overskredet? Og hvis den må - Hvordan må den så? Eller skal den bare finde sig i alt fordi det er en 10 årig der gør det?

 

Mine børn har altid lært at de ikke må nærme sig en fremmed hund uden at spørge om lov. Og hvis de får lov og hunden knurrer eller snapper, så siger jeg straks til dem at den ikke vil snakke. Jeg ville aldrig give ejeren eller hunden skylden, for i mine øjne er det i orden at sige fra. Uanset hvad hundeloven siger. Jeg tror næppe at folk ville sende deres børn ind på marken for at klappe en tyr eller ae en fremmed hest. Jeg tror heller ikke at folk ignorerer det hvis deres små børn er på vej ud over en skrænt på Møns klint. Jeg ville holde et pænt vågent øje med mit lille barn, hvis der var fremmede tigere, katte, løver, elefanter eller tyre i nærheden. Det samme burde vel gælde hunde. Det er dyr og de har instinkter og de har ret til at være sig selv og blive respekteret.

 

Sagt på en anden måde; Jeg er overrasket over at der ikke er flere af jer der harmes over at et fremmed barn pludselig går hen og holder fast om halsen på min hund og dermed ødelægger dens sidste del af tolerance for måske altid. Burde en hund virkelig aflives for at blive udsat for en så stærkt grænseoverskridende situation?

 

Jeg undrer mig også over at I ikke synes det er ok at min hund siger fra overfor en dreng, der pludselig rækker hånden ud for at klappe hunden på hovedet mens drengen løber forbi os. Min hund var ikke i nærheden af at bide, men den snappede ud i luften præcis som den ville gøre overfor en fremmed hund der kom for tæt på (og det gør hun faktisk ikke engang, for der prøver hun i stedet at gemme sig bag mig og søge min beskyttelse, men forskellen er at hun netop ikke er utryg ved børn, men behandler dem som hun behandler vores hundehvalp: Mildt men med tydelige grænser og i perioder er hun altså lidt mindre overskudsagtig end i andre (løbetid)).

 

Ps: Hvad tænker I jeg skal gøre med de børn som kender hende og er glade for at lege pind eller lignende med hende? Vil det hele ikke blive meget værre hvis jeg skælder børnene ud for at komme hen til hunden eller omvendt? (Husk at der er tale om en meget følsom hund der ikke tåler hævelse af stemmen).

 

Pps: Til agility og hyrdetræning er der jo mange bordere. Jeg ville aldrig turde lade mine egne børn eller min hund komme i nærheden af dem mens de trænede. De er ekstremt aggressive (min hund er den absolut mildeste på banen. De eksperter som kender hende synes hun er meget mild og god og da børn ikke generelt er et problem er det svært at træne noget specifikt i den retning). Det er de samme eksperter som jeg har spurgt til råds om hendes adfærd overfor børn. Eksperterne kan ikke se hvor de skulle sætte ind.

 

Ved ikke hvad jeg vil med mit indlæg (ved godt at det blev lidt surt). men jeg synes virkelig det var ubehageligt at I antog at jeg med vilje placerede hunden midt imellem en masse børn hun så kunne bide efter. Langt ude tanke. Jeg havde nok håbet på lidt opbakning, lignende historier eller et par ideer, snarere end reprimander.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til jer andre vil jeg gerne spørge:

1. Stoler I altid 100% på at jeres hund ikke ville snappe efter et mennesker eller en hund hvis den står bundet udenfor? Er det overhovedet muligt mener I?

2. Mener I at det er hundens skyld hvis fremmede børn går hen og krammer den mens den står alene, og den så vælger at sige fra med en markering?

3. Mener I at en hund ikke må sige fra hvis den føler sine grænser overskredet? Og hvis den må - Hvordan må den så? Eller skal den bare finde sig i alt fordi det er en 10 årig der gør det?

 

Nu har jeg valgt at koge dit meget lange svar ned til disse spørgsmål, og svare helt enkelt: Nej, jeg stoler ikke 100% på at nogle af mine hunde, hverken dem jeg har nu, eller dem jeg har haft tidligere, ikke vil kunne finde på at sige fra, hvis børn eller andre opsøger dem når de står bundet eller på anden måde er alene, præcis derfor er det aldrig tilfældet! Mine hunde bliver aldrig bundet af alene, uden opsyn, netop fordi, jo jeg mener hunden har ret til at sige fra og jeg forventer faktisk den vil gøre det, MEN, for det første kan den, især ved børn pga deres højde, forvolde stor skade og, for det andet, så mener loven jo altså noget andet end jeg mener, og uanset at jeg måske ikke synes at loven er helt retfærdig, så er den som den er og det er mit ansvar at overholde den og sikre at min hund ikke kommer i en situration, hvor den føler sig presset til at sige fra og dermed risikere at skulle betale for det med sit liv... For nej, en hund skal ikke finde sig i alt, efter min mening, derfor må jeg holde dem ude af den slags siturationer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er bordere der arbejder aggressive? Det har jeg aldrig hørt før, men ok har også kun mødt et par håndfulde og de mener alle at de kan være i en bukselomme og de bobler helt over af kærlighed.

 

Du spørger om ikke hunde må sige fra - mine skal ikke knurre, så kan de vælge at gå væk fra det de ikke kan lide og herhjemme er deres kurv fristed og INGEN kommer der og det fatter både børn og efterhånden også voksne.

Hvis min hund snapper efter en der kommer bag på dem, så ville jeg stoppe med at tage hunden ud blandt folk, det er SLET ikke ok.

Her er det ikke ok at hunden snapper, men det er også som ejer min opgave at beskytte hundene fra unger hvis ikke hunden bryder sig om dem eller cykler eller hvad nu de kan være bange for.

Vores den gamle gør meget, det vil jeg ikke have, så vi arbejder MEGET på at holde fokus på mig og det virker - selv en gammel hund kan lære nyt ;)

 

Hvis du nu har begge hunde med ude og den voksne snapper. Frygter du så ikke de "smitter" på den lille? Altså den der ophidselse/frygt eller hvad nu det er? Tænker det ville netop være godt at have hvalpen alene afsted så den også lærer at slappe af (Det kan også være du allerede har, det er bare en tanke)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde må gerne sige fra, både overfor andre hunde og mennesker. Det er en helt naturlig adfærd for hunde - jeg mener absolut heller ikke at din hund har reageret forkert, slet ikke.

 

Men jeg tror grunden til at folk skriver omkring hundeloven, er fordi at selvom en hund bare snapper ud, så kan den meget vel ramme et barnehoved, da det typisk lige er i højden, og nemt få lavet nogle skader - selvom hunden ikke mener noget ondt med det. Og som hundeloven er skruet sammen idag, så får hunden som regel bare skylden og så er det den der må lade livet.. Derfor ér man som hundeejer nødt til at være ekstra påpasselig idag, også selvom hunden bare udviser en almindelig hundeadfærd.

 

Og jeg tror at grunden til at du ikke oplever indlæg med harme overfor de børn der bare går hen til hunden, så er det ikke fordi vi ikke mener det er dybt forkert af børnene, men fordi vi VED det sker, og vi kan ikke ændre på hvordan andre opdrager deres børn - det eneste vi kan gøre er at sørge for at barnet ikke kan komme hen til vores hund uden vores accept.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er bordere der arbejder aggressive? Det har jeg aldrig hørt før, men ok har også kun mødt et par håndfulde og de mener alle at de kan være i en bukselomme og de bobler helt over af kærlighed.

 

Du spørger om ikke hunde må sige fra - mine skal ikke knurre, så kan de vælge at gå væk fra det de ikke kan lide og herhjemme er deres kurv fristed og INGEN kommer der og det fatter både børn og efterhånden også voksne.

Hvis min hund snapper efter en der kommer bag på dem, så ville jeg stoppe med at tage hunden ud blandt folk, det er SLET ikke ok.

Her er det ikke ok at hunden snapper, men det er også som ejer min opgave at beskytte hundene fra unger hvis ikke hunden bryder sig om dem eller cykler eller hvad nu de kan være bange for.

Vores den gamle gør meget, det vil jeg ikke have, så vi arbejder MEGET på at holde fokus på mig og det virker - selv en gammel hund kan lære nyt ;)

 

Hvis du nu har begge hunde med ude og den voksne snapper. Frygter du så ikke de "smitter" på den lille? Altså den der ophidselse/frygt eller hvad nu det er? Tænker det ville netop være godt at have hvalpen alene afsted så den også lærer at slappe af (Det kan også være du allerede har, det er bare en tanke)

Hvordan i alverden vil du træne adfærden væk så? :hmm: Zazu har snappet og kan stadig finde på det, men derfor er hun sørme med ude blandt andre folk alligevel - ellers bliver det da aldrig bedre. Jeg må jo bare holde hende i snor og være lidt ekstra opmærksom - netop så jeg undgår et barn der kommer springende hen til hende eller en voksen for den sags skyld. Hvis ikke hun får lov til at have positive møder med fremmede mennesker, så kommer vi aldrig adfærden til livs - og hvis hun så aldrig må komme med ud blandt folk, så bliver det godt nok hurtigt et halv trist hundeliv... :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skrev således:

 

"I går var vi på den sædvanlige aftentur og en masse børn løb og legede på legepladsen som vi gik forbi. Jodie valgte selv at løbe ind mellem dem adskillige gange (Hun er en meget aktiv hund når vi er ude og står aldrig stille) En stor dreng var særligt glad for Jodie, men da han rakte hånden frem for at ae hende hapsede hun ud efter ham sammen med et lille markeringsvuf.

Jeg har aldrig set hende reagere sådan overfor et barn. Og da slet ikke et barn som tydeligvis er vant til hunde. Hvordan ville I andre tænke om sådan en situation?"

Det læser jeg som en løs hund på en legeplads med løse børn:vedikke: At hun selv "valgte" at løbe derind, ændrer jo ikke på det.

 

Mht. dine 3 spørgsmål:

 

1: Nej, jeg stoler ikke en skid på min store hund omkring løse og fremmede børn. Hun er heldigvis typen der i den grad advarer, og når 37 kg sort schæfer brøler "skrid" med hele tandsættet fremme, fjerner de fleste sig hurtigt:mrgreen: Men hun bliver aldrig sat et sted hvor folk kan komme hen uden jeg kan nå at stoppe dem.

 

2: Nej! Det er barnets (forældrenes ansvar). Det er vanvittigt at det overhovedet kan ske!

 

3: Hunde må gerne sige fra. Men som ejer er det vores ansvar at sørge for at hundene ikke kommer i situationer hvor det sker. En anden ting er at hunde i flæng straffes for at knurre. Det betyder at de lærer at springe denne glimrende advarsel over, og gå direkte til snap/markering.

 

 

Jeg synes ikke du har handlet forkert da du i sin tid satte din hund uden for en butik. Hvem kunne forestille sig at sådan noget kunne ske? Men med hensyn til at lade hunden løbe fri på en legeplads, så har jeg vist svaret på det:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...