Hop til indhold

Hundejakke - hvornår bruger i?


Pernille og Lucca
 Share

Recommended Posts

Jeg bruger jakker og trøjer til mine beagler. Hvis det regner får de en let regnjakke på. Er det frost og let sne får de trøjer på. Det er mit indtryk at de bedst kan lide trøjerne og de er også nemme at give dem på. Alle mine hunde hader at blive våde så derfor får de noget på.

 

Både Charlie og nu også Oscar har gigt problemer så derfor skal de holdes varme og tørre. Darwin fryser allerede ved nul punktet da han ikke har så meget underuld som de andre to.

Det er derfor også nemmere at tørre dem når vi så kommer ind - er de meget våde - man kan jo blive overrasket af en byge - så kommer de i buret med deres soggy doggy tæpper - de elsker at rulle sig i dem og så er de tørre på nul komma fem - både tæpper og håndklæder (soggy doggy) er simpel hen det bedste køb jeg har gjort

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst DorteDK

Mine har ikke regndækken eller hundejakker, men kunne det ikke være en god ide at få et til Walther, når han nu er så plaget af gigt her i det her vejrskifte?

 

Jeg tænker et dækken der holder ryggen og bagpartiet lunt, især når det nu bliver frost / sne mv? Han har det rigeligt varmt i dag ex men vi har også sol og 17 grader så det er mere til vinteren.

 

Nogen med erfaringer i det? og hvilke ville I vælge?

 

Sorry for at bruge TS tråd ;-)

 

Jeg har kigget på BOT dækken men endnu ikke fået et købt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi brugte en Back on Track til vores Mastiff dreng om vinteren. Han ville slet ikke ud uden! Han havde også gigt og i kombination med kort pels uden underuld, så SKULLE han bare have noget på. Back on Track med keramisk for var klar favorit, men vi havde også Hurtta Ultimate Warmer til ham. BOT er ikke så tykt, men stadig dejlig varmt, så det vil jeg klart anbefale!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine har ikke regndækken eller hundejakker, men kunne det ikke være en god ide at få et til Walther, når han nu er så plaget af gigt her i det her vejrskifte?

 

Jeg tænker et dækken der holder ryggen og bagpartiet lunt, især når det nu bliver frost / sne mv? Han har det rigeligt varmt i dag ex men vi har også sol og 17 grader så det er mere til vinteren.

 

Nogen med erfaringer i det? og hvilke ville I vælge?

 

Sorry for at bruge TS tråd ;-)

 

Jeg har kigget på BOT dækken men endnu ikke fået et købt :-)

 

Synes BoT er super til gigthunde fordi det går godt ned om bagdelen og derved også varmer hofterne :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine har ikke regndækken eller hundejakker, men kunne det ikke være en god ide at få et til Walther, når han nu er så plaget af gigt her i det her vejrskifte?

 

Jeg tænker et dækken der holder ryggen og bagpartiet lunt, især når det nu bliver frost / sne mv? Han har det rigeligt varmt i dag ex men vi har også sol og 17 grader så det er mere til vinteren.

 

Nogen med erfaringer i det? og hvilke ville I vælge?

 

Sorry for at bruge TS tråd ;-)

 

Jeg har kigget på BOT dækken men endnu ikke fået et købt :-)

Sassy siger BoT er DEEEEJJJLLLIIGGGTTT ;)

vi har to. Et tyk varm et og så et tyndt net et og begge er hit herhjemme. Nogle gange får Luna et på efter jagter og lign. men sassy bruger dem efter behov og begge elsker dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg overvejer lidt at bruge en termodragt (jeg købte den i zooplus til andet brug), til kræet når det bliver rigtig koldt.

 

ikke mens vi træner men når hun skal ind og ligge i den kolde bil - kan bare ikke finde ud af om det egentlig er en god ide?

 

hun har jo underpels og har det nemt varmt normalt - vænner jeg hende så til at hendes krop ikke behøver selv at producere varme?

 

jeg ville bruge det fordi hun jævnligt er øm i ryggen og besøger Tove Due for at blive fikset

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læser det a la "Hvis du ikke tåler mosten så..."

Og det er også helt rigtigt opfattet, bortset fra at jeg udtaler mig om mig. Ikke alle andre.

 

Det er da fint, at du mener, at man skal have våd hund alle steder, fordi man har en langhåret hund - men derfor behøver alle andre jo ikke mene det. At du mener, det gør dem bedre egnede som katteejere end hundeejere synes jeg er helt halløj i kasketten og det står jeg ved. Jeg nægter at tro at nogle herinde gør ting ved deres dyr, som de ikke trives med.

Helt ærligt, jeg kan ikke gøre for at folk læser alt muligt imellem linjerne.

 

Det markeret med rødt: Nej, det siger jeg jo netop heller ikke. Jeg siger heller ikke at man skal have en snavset våd hund ind i stuen, hvis man vil have en langhåret hund. Jeg siger at hvis jeg ikke gad forholde mig til det der følger med at stå med en våd, lugtende hund, så havde jeg hellere købt en kat.

 

Det er dig, der bruger ordet misrøgt - ikke mig - Du skrev "For min del drejer det sig ikke om hvorvidt hunden kan klare at have det på. Det drejer sig om hvordan hunden har det med det på."

Ja, fordi du fik det til at lyde som om jeg havde givet udtryk for at alle der bruger dækkener til deres langhårshunde mishandler dem. Men du svarer ikke på det jeg spørger om.

 

Dvs du ville ikke udsætte din hund for noget den ikke trives med - jamen fint! Og naturligvis ville du ikke det. Ganske som andre i denne tråd heller ikke ville - iflg mit klare indtryk af de brugere, der har postet her. Jeg ser derfor ingen grund til at fortælle det - jeg tager det for givet - især når man ser hvem, der har skrevet her. Det er ikke just brugere, der er "kendt herinde" for at udsætte deres hunde for ting, der ikke kan lide, mener jeg. Derfor skrev jeg som jeg gjorde.

Vi kommer vist ikke en forståelse nærmere, kan jeg fornemme. Jeg læste hvorfor folk gav deres hunde dækken på og forholdt mig til min egen situation, da jeg svarede på TS´s spørgsmål. Og det kan man åbenbart ikke, uden at folk tager det personligt. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg overvejer lidt at bruge en termodragt (jeg købte den i zooplus til andet brug), til kræet når det bliver rigtig koldt.

 

ikke mens vi træner men når hun skal ind og ligge i den kolde bil - kan bare ikke finde ud af om det egentlig er en god ide?

 

hun har jo underpels og har det nemt varmt normalt - vænner jeg hende så til at hendes krop ikke behøver selv at producere varme?

 

jeg ville bruge det fordi hun jævnligt er øm i ryggen og besøger Tove Due for at blive fikset

vores får bare hendes Bone dryer på når hun har trænet/været på jagt og kommer i bilen. Den holder hende lækker varm men vigtigst af alt så tørrer den hende og den er fantastisk. Til den lille bruger vi ikke andet. Bare den når hun er våd.

Den gamle har hendes BoT dækkener for at lindre gigten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad gør man så når der er gigt i halen? - Oscar har nemlig fået konstateret spondylose i halen :( - Vil BOT kunne hjælpe på det? Nogen der ved det? sorry - ved godt tråden ikke handler om det :oops:
Stakkels ham. Ja altså Sheila dækken går ned over bagen og halen.Så når hun ligger er halvdelen af hendes lange hale pakket ind.
Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels ham. Ja altså Sheila dækken går ned over bagen og halen.Så når hun ligger er halvdelen af hendes lange hale pakket ind.

 

Jeg tænkte også på et dækken som gik ud over halen - det er de første 8-10 cm fra hale roden der er angrebet - ved bare ikke om han vil finde sig i det - men der er jo kun en måde at finde ud af det på :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...