Hop til indhold

Bedst mulige foder til mine hunde?


kevinff
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen.

 

Min kæreste og jeg har 2 9 uger gamle blandingshvalpe som bliver fodret med bosch (opfordring fra opdrætter). Jeg må indrømme at jeg har mine tvivl om hvor godt foderet egentlig er og vil derfor høre om der er nogle foder mærker vi burde kigge nærmere på og evt nogle vi burde holde os fra? Vi ved godt at man selvfølgelig skal se på sine hunde og se om de trives på det osv men vi syntes det er ret svært at vide hvilken "ende" af foder mærkerne vi burde prøve først. Hundenes velbefindende er nr 1 så vi går ikke op i om der er korn eller noget i maden så længe de har det rigtig godt :) Det eneste vi desværre ikke har mulighed for er barf da vi på ingen måde har fryseplads til det :/

 

Håber i kan guide os lidt på vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha der er så meget foder at det kan være svært at sige noget. Pris og kvalitet hænger dog ofte sammen.

 

Havde jeg hvalp nu, ville jeg gå efter de store mærker der har foreningen med sig og som ikke laver foder efter hvad der er mode lune, men efter hvad der giver den bedste ernæring.

Hvad mener du når du siger foreningen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Foder er en jungle!!! Men det bedste man kan gøre er at kigge på sin hund/hvalp og se hvordan den har det. Styrer man bare udenom decideret "skodfoder", som f.eks. supermarkedsfoder, så er det meste dyrehandlerfoder godt nok. Men når det er sagt, så kan det være at ens hund trives bedst på en bestemt proteinkilde, har det bedst på foder med/uden korn - etc. etc. Men det kan godt være svært at finde "det perfekte foder" til sin hund, og det kan tage lang tid med mange foderskift. Og det er måske ikke det bedste at byde en hvalp... Så hvis jeres hvalpe trives fint på det foder de får nu, dvs. at de vokser og tager på som de skal, og det der kommer ud i den anden ende er ok, så ville jeg nok vente med at eksperimentere indtil de skal over på voksenfoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt høre vi nok skal vente lidt før vi eksperimenterer alt for meget :)

 

Lige et hurtigt spørgsmål: Jeg har stillet samme spørgsmål inde på hundegalleri og folk fokuserer primært derinde på hvor dårlig en idé det er at vi har taget 2 hunde på samme alder og samme køn og hvor galt det kan/kommer til at gå(de er fra samme kuld). Er det virkelig SÅ dårlig en idé? Skal vi allerede overveje at skille os af med den ene af dem? jeg må da indrømme at jeg får lidt dårlig smag i munden/dårlig samvittighed over folks reaktioner inde på hundegalleri og føler at vi har dicideret gjort noget forkert i at købe 2?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt høre vi nok skal vente lidt før vi eksperimenterer alt for meget :)

 

Lige et hurtigt spørgsmål: Jeg har stillet samme spørgsmål inde på hundegalleri og folk fokuserer primært derinde på hvor dårlig en idé det er at vi har taget 2 hunde på samme alder og samme køn og hvor galt det kan/kommer til at gå(de er fra samme kuld). Er det virkelig SÅ dårlig en idé? Skal vi allerede overveje at skille os af med den ene af dem? jeg må da indrømme at jeg får lidt dårlig smag i munden/dårlig samvittighed over folks reaktioner inde på hundegalleri og føler at vi har dicideret gjort noget forkert i at købe 2?

Det er umuligt at forudsige - nogle kan sagtens have to søskende, af samme køn, til at gå sammen, og andre gange går det galt. Men ganske rigtigt så frarådes det normalvis. Men generelt for Hundegalleri, så skal man ignorerer rigtig meget af det der skrives - de kan køre helt op i en spids, over ting som emnet egentlig slet ikke handler om. Jeg har fx to gadehunde, det er noget de er MEGET store modstandere af derinde og man skal høre for meget - så meget at jeg har slettet min bruger derinde :blink:

 

Herhjemme har vi også en kombination som rigtig mange fraråder - 4 næsten jævnaldrende tæver. To af dem er kuldsøskende. De var dog adskilt fra de var omkring 5 måneders alderen og til de var lige knap 1 år.

 

Den ene blev steriliseret allerede inden 1. løbetid (det var inden hun flyttede hjem til os, jeg personligt ville have ventet med at sterilisere til efter 2 løbetider) og den anden blev det lige efter 1. løbetid - pga. en akut livmoderbetændelse.

 

De to andre er også steriliseret, men var begge mellem 2-3 år da det blev gjort.

 

I den tid vi oplevede løbetider i flokken, gav det nu ingen uro - men jeg synes det er rart de alle er steriliseret, for at holde det nede med hormoner osv. Og uanset om de var jævnaldrende eller ej, eller der også var hanhunde i blandt, så ville jeg neutralisere, når ingen skal indgå i avl. Men dét er en smagssag og mange mener ikke man skal neutralisere uden der er sygdom bag.

 

Vi har ingen problemer i mellem vores fire tæver, alle er mellem 3-4 år nu. De er fra hhv. november 2011, januar 2012 og september 2012.

 

Vi går også meget op i at de ikke skal have lov til at klare alting selv - de må gerne irettesætte hinanden, og de må gerne bede de andre fise af osv. men respekteres dette ikke fra modparten, efter de første advarsler, så går vi ind og fjerner, inden der kommer en advarsel for alvor. Jeg ønsker ikke at nogen af dem skal presses derud hvor det kan ende i et slagsmål - og den slags har vi heldigvis altid været forskånet fra.

 

Det er jo helt og holdent op til jer, om I vil se om/hvordan det kommer til at gå - opstår der problemer, så må I jo tage den derfra. En idé kunne måske være at lære dem at være alene med et børnegitter imellem, således de ikke kan tage nogle kampe når I ikke er hjemme fx. Det gjorde jeg med mine gamle hunde, som der var problemer imellem. Dem turde jeg ikke have til at gå sammen, når jeg ikke var hjemme. Vores nuværende er der som sagt ingen problemer omkring, så de er alle sammen sammen når de er alene. Men vil man være på den sikre side (ifht. om der sker noget når man ikke er hjemme), så er en opdeling da en god idé i hvert fald.

 

I skal i hvert fald være obs på dem når de bliver kønsmodne, om der er optakt til ballade imellem dem. For nogen fungerer det som sagt fint, og for andre gør det ikke. Og den kombination der som regel fungerer bedst er han og tæve, med nogle år i mellem - derfor anbefales det. Men der er jo ingen regel uden undtagelse.

 

Men ingen kan fortælle hvordan det kommer til at gå med jeres to - det kan gå begge veje. Så det er jer der skal gøre op med jer selv hvad I har det bedst med og føler jer mest trygge ved.

 

At vores flok fungerer har vi måske været heldige med, måske har det en betydning hvordan vi håndtere mindre konflikter osv. osv. - og måske er det tilfældigt, og det kunne måske lige såvel have gået den anden vej. Det kan man ikke forudsige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht foder ville jeg kigge efter noget som indeholder relativt meget af de lidt dyrere ingredienser: kød, fisk og æg. Hvis det beskrives at mindst 50% af foderet stammer fra disse råvarer, vil jeg som udgangspunkt regne det som et kvalitetsfoder.

 

Jeg bruger selv Arion, som har ca 50% kylling + andre ting og hvor den primære kulhydratkilde er ris. Det er sikkert ikke bedre end så meget andet kvalitetsfoder, men jeg fik et godt tilbud og så blev det det.

 

Husk gode ben til hvalpene så de kan bruge og rense tænderne. Det må gerne være halvbløde ben som de kan gnave i sig i passende mængder.

 

Jeg har kun tæver og prøver at få den med mindst 3 års mellemrum, men det er også for at undgå at de bliver gamle samtidig og uanvendelige som jagthund samtidigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du kigger på zooplus.dk kan du se indholdet i rigtig mange mærker. Jeg køber tit fra deres tyske side da den er billigere.

Loui fik Pro plan og derefter kornfrit acana - hun trivedes i mine øjne lige godt på dem.

Foder er noget der kan diskuteres i lange baner - du kan kigge tilbage i tråde for at se rigtig mange holdninger :-)

Royal canin er dyrt og har i mine øjne ikke en ingrediensliste der kan bære så høj en pris men vi er mange der fodrer med det fordi hundene trives - sommetider må man æde sine principper ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej allesammen.

 

Min kæreste og jeg har 2 9 uger gamle blandingshvalpe som bliver fodret med bosch (opfordring fra opdrætter). Jeg må indrømme at jeg har mine tvivl om hvor godt foderet egentlig er og vil derfor høre om der er nogle foder mærker vi burde kigge nærmere på og evt nogle vi burde holde os fra? Vi ved godt at man selvfølgelig skal se på sine hunde og se om de trives på det osv men vi syntes det er ret svært at vide hvilken "ende" af foder mærkerne vi burde prøve først. Hundenes velbefindende er nr 1 så vi går ikke op i om der er korn eller noget i maden så længe de har det rigtig godt :) Det eneste vi desværre ikke har mulighed for er barf da vi på ingen måde har fryseplads til det :/

 

Håber i kan guide os lidt på vej.

 

Vi fodrer med Arion. God kvalitet, der her giver god mave. Det har han nu med velbehag spist i 2 måneder. Han gad ikke æde tørfoder før vi fik ham og hans mave var temmelig dårlig. Prisen er rimelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha der er så meget foder at det kan være svært at sige noget. Pris og kvalitet hænger dog ofte sammen.

 

Havde jeg hvalp nu, ville jeg gå efter de store mærker der har foreningen med sig og som ikke laver foder efter hvad der er mode lune, men efter hvad der giver den bedste ernæring.

 

Ud over at det er din egen personlige holdning - som jo er ganske fin - så er det jo ikke rigtigt at de har "forskningen med sig". De betaler SELV for deres "forskning". På samme måde som alle andre virksomheder der generere penge, forsøger at dokumentere at netop deres produkt er bedst. Men det er jo ikke fordi der er objektiv forskning der siger at de mærker du nævner er bedst:vedikke:

 

Hej allesammen.

 

Min kæreste og jeg har 2 9 uger gamle blandingshvalpe som bliver fodret med bosch (opfordring fra opdrætter). Jeg må indrømme at jeg har mine tvivl om hvor godt foderet egentlig er og vil derfor høre om der er nogle foder mærker vi burde kigge nærmere på og evt nogle vi burde holde os fra? Vi ved godt at man selvfølgelig skal se på sine hunde og se om de trives på det osv men vi syntes det er ret svært at vide hvilken "ende" af foder mærkerne vi burde prøve først. Hundenes velbefindende er nr 1 så vi går ikke op i om der er korn eller noget i maden så længe de har det rigtig godt :) Det eneste vi desværre ikke har mulighed for er barf da vi på ingen måde har fryseplads til det :/

 

Håber i kan guide os lidt på vej.

 

Jeg har én der trives bedst på det Lucky Luna kalder "mode lune" foder, altså dyrt og kornfrit. Fra et mærke der har en røvfuld awards, både pga. deres forretningside, deres måde at producere foder, deres kvalitet og alt mulig andet. Det er nok ikke det der kaldes forskning, men nok nærmere kundetilfredshed og offentlig ros http://www.orijen.ca/why-orijen/about-orijen/awards/

 

Min anden hund trives derimod bedst (lige pt.) på et slankefoder fra Hills. Hvis den første hund får Hills, skider hun helt vildt!

 

 

Bosch er imo hverken værre eller bedre end Royal Canin, Hills, Eukanuba og lign. Det består af cirka samme mængde "kød" og fyldestoffer. Hvis hvalpene fungerer på Bosch, ville jeg nok bare holde mig til det.

 

Hvis du gerne vil skifte, ville jeg se mig om efter et foder med mere reelt kød i. Arion er et godt bud på et ok foder til rimelige penge. Ulempen er dog, at de kun laver én smagsvariant til hvalpe. Jeg kan bedst lide at have flere at skifte imellem, så hundene dels får udviklet deres maver, men også så de ikke altid bare skal spise det samme.

 

Hvis du overvejer kornfri, ville jeg klart starte med Kingsmoor. Et solidt dansk produkt, som tit er på tilbud og dermed prismæssigt er på niveau med Arion. Til voksne hunde fås det i 5-6 varianter. Jeg er ikke sikker på hvilke varianter der er til hvalpe.

 

 

Ang. det med to hunde af samme køn fra samme kuld. Tja, det kan gå godt og det kan gå skidt. Hold godt øje med dem når de kønsmodner, og overvej til den tid om en eller begge skal kastreres. I så fald ville jeg, hvis det var mine hunde, kastrere i samme sekund der er optræk til ballade, selvom man egentlig ikke anbefaler at neutralisere før omkring 1,5-2 års alderen. Omvendt kan du også se tiden an med konflikter. Hanhunde plejer ret hurtigt at løse deres konflikter med et par hurtige slåskampe. Men det er nok værd at lægge en slagplan for hvad I kunne overveje at gøre:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay jeg omformulere. Som forsker i ernæring. Og bruger penge på det

 

Jeg har ikke hørt om ret meget forskning blandt andre foder mærker? De plejer bare at låne af det andre er kommet frem til.

 

Og nej, det er faktisk ikke min holdning til hvad der er bedst. Jeg har det bare svært med foder mærker der vupti skifter nogle ingredienser ud fordi forbrugernes mode lige nu siger det. De gør det af nød for at overleve, så de kan sælge nok, men ofte på bekostning af et dårligere foder

 

Ingen navne nævnt, ingen glemt. Men det typiske er at der er skiftet til kartofler i stedet for majs eller ris. Med dårligere omsætning til følge for hundene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes de andre har forklaret ret godt at det er en jungle at finde foder, at man selvfølgelig skal se hvad ens hund(e) trives på og at man ikke skal købe det der er smækfyldt med sukker, farvestoffer og meget lidt kød.

 

Hvis du vil have lidt flere bud på foder, så har jeg været glad for Olivers - min den store tåler ikke så meget, men har i efterhånden mange år gået super godt på den variant, der hedder Olivers Lamb.

 

Den bette trives rigtig godt på at jeg blander Royal Canin Medium Sensible med Taste Of The Wild Pacific. Eftersom hun er helt vild med Henne Pet Food Grain Free så begynder jeg snart at erstatte TOTW med det, så må vi se om det er godt også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay jeg omformulere. Som forsker i ernæring. Og bruger penge på det

 

Jeg har ikke hørt om ret meget forskning blandt andre foder mærker? De plejer bare at låne af det andre er kommet frem til.

 

Og nej, det er faktisk ikke min holdning til hvad der er bedst. Jeg har det bare svært med foder mærker der vupti skifter nogle ingredienser ud fordi forbrugernes mode lige nu siger det. De gør det af nød for at overleve, så de kan sælge nok, men ofte på bekostning af et dårligere foder

 

Ingen navne nævnt, ingen glemt. Men det typiske er at der er skiftet til kartofler i stedet for majs eller ris. Med dårligere omsætning til følge for hundene.

 

Men så vil jeg da bare lige pippe at Pedigree er med i dem der "forsker". Er det så et kvalitetsstempel?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg lige hurtigt kan google mig frem til, har RC deres eget testcenter i Brasilien. Eukanuba har i Ohio, USA. Waltham som er et "uafhængigt forskningscenter" bruges af flere store aktører, herunder Pedigree og Royal Canin. Iams - som vist nok var fremme for et par år siden i en meget uheldig sag om testhunde på deres forskningsfaciliteter, bruger vist det hele i flæng. Det sted der var fremme i medierne, var samme sted som Eukanuba bruger eller brugte.

 

Efter at have brugt 10-15 minutter på ovenstående, er jeg ikke voldsomt imponeret. Hverken over deres forskning, over måden de forsker på eller over de resultater de kommer frem til. Og slet ikke over deres testdyrs forhold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg lige hurtigt kan google mig frem til, har RC deres eget testcenter i Brasilien. Eukanuba har i Ohio, USA. Waltham som er et "uafhængigt forskningscenter" bruges af flere store aktører, herunder Pedigree og Royal Canin. Iams - som vist nok var fremme for et par år siden i en meget uheldig sag om testhunde på deres forskningsfaciliteter, bruger vist det hele i flæng. Det sted der var fremme i medierne, var samme sted som Eukanuba bruger eller brugte.

 

Efter at have brugt 10-15 minutter på ovenstående, er jeg ikke voldsomt imponeret. Hverken over deres forskning, over måden de forsker på eller over de resultater de kommer frem til. Og slet ikke over deres testdyrs forhold.

 

Nej der er ikke meget sagligt grundlag i deres forskning. Mener vist også at iams og eukanuba egentligt er samme firma. Man er egentligt rimeligt prisgivet på det marked. Jeg opgav for lang tid siden, at tro på fabrikanterne, og fodrer efter hvad jeg synes hund og kat trives bedst med. Har du nogen erfaring med barf?

Link til indlæg
Del på andre sites

Foder er en jungle, og i mange tilfælde også religion. Jeg er så heldig at mine trives på nærmest alt hvad jeg hælder i dem og har maver foret med bly, så jeg behøver ikke tænke så meget over hvad jeg fylder i dem. Men i løbet af årene har jeg dog konstateret, at Pedigree giver kæmpe store klamme lorte og mange af dem, at Eukanuba giver fedtet pels hos den ældste og at 100% kornfri giver lind mave hos den mellemste....

 

De får alle 3 Kingsmoor pt. Den yngste og ældste får Pure. Den ene blot normalen, den ældste diet versionen. Den mellemste får original med korn. Det køber jeg fordi jeg synes jeg kan stå inde for indholdet og jeg kan købe det for en rimelig pris hos min opdrætter.

 

generelt er reglen således med ingredienslister, at de skal listes efter hvad der er mest af i foderet. Vi fodrer på et dyr der er altædende, men primært rovdyr, så jeg synes at kød skal stå højt på listen. Helst det der er mest af i foderet. Men for nogle hunde kan det blive fr meget protein, så nogle gange må man gå på køb med sine principper. Det vigtigste er jo, at hunden trives.

 

med hensyn til dit sidespørgsmål, så må jeg nok erklære mig enig med folket på HG, at det - som generel regel - er en super dårlig ide at anskaffe sig to hvalpe på samme tid. Men det kan jo godt gå godt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fodrer som sagt med Arion. Men 2-3 gange om ugen giver jeg råfoder. Der er enten blandet kød (løstfrossen fra Kragborg) eller kyllingeoverlår med ryg som jeg køber frossen i den lokale Meny. Og så giver jeg ben i form af store (3-400 g) okse knogler, som de æder det halve af på dagen og resten hen over ugen.

 

Som godnat snack giver jeg ret store stykker tørret kallun. Hundene får også gode rester fra køkkenet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej der er ikke meget sagligt grundlag i deres forskning. Mener vist også at iams og eukanuba egentligt er samme firma. Man er egentligt rimeligt prisgivet på det marked. Jeg opgav for lang tid siden, at tro på fabrikanterne, og fodrer efter hvad jeg synes hund og kat trives bedst med. Har du nogen erfaring med barf?

 

Ja, det er godt nok svært at hitte rundt i! Og jeg må jo erkende at jeg lukker øjnene når det kommer til snacks og godbidder. Pigerne spiser rigtig meget tørret kylling, og de har næppe haft en særlig fantastisk liv. Det er svært at fodre så det både tilfredsstiller hundenes behov og ens egen samvittighed.

 

Jeg kender mange der barfer, og der er både gode og knap så gode historier. Men jeg kender flere hunde som har været ved at bukke under for uspecifikke allergier, som har fået nyt liv på barf.

 

Jeg gør selv som PBC og giver tørt som foder og supplerer med ben et par gange om ugen. Jeg er sikker på at min den lille ville elske barf, mens den store nok vil foretrække tørt. Som med alt andet foder, er det jo med at finde det der virker:-) Hvis du overvejer barf, så er krageborg og rigtig hundemad ret ok (dyrevelfærdsmæssigt), mens original barf (altså mærket) primært er østeuropæiske dyr. Der er ingen nævneværdig prisforskel på de nævnte mærker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fodrer udelukkende med BARF, og har gode, om end ikke særlig langvarige (5 mdr.) erfaringer med det. Det er rigtigt, at god fryseplads er, om ikke et krav, så dog en meget stor fordel, og vi har løst problemet ved simpelthen at anskaffe en ekstra lille fryser, udelukkende til hundemad.

 

Egentlig kan jeg ikke påstå at have konstateret den vilde forskel på Luffes udseende, ud over at han har taget lidt på, hvilket var tiltrængt. Der kommer, som stort set alle nævner, ikke ret meget ud i den anden ende, og Luffe har ikke haft en eneste dag med dårlig mave, efter vi er gået over til BARF (det har dog også været sjældent da han fik tørfoder). Til gengæld er det helt klart, at begejstringen ved fodringstid er så meget større, at det alene er nok til at jeg ikke går tilbage til tørfoder igen, med mindre der er tvingende grunde! Nåja, det skal vel også med, at Luffes tænder nu er så kridhvidt rene, at han ligner en tandpastareklame.

 

Foderet er primært fra Perleberg, men da deres "færdigpakker" næsten udelukkende er forskellige former for oksekød/indvolde/bladmave med et tilskud af kylling, supplerer jeg med "Naturens menu" som kan fås i mange smagsvarianter med kød fra kanin, and, hjort, laks, lam m.v. Desuden indkøber jeg noget hestekød, som ellers ville mangle, hos vores lokale slagter, som også er leveringsdygtig i ben i alle størrelser og former. Det sidste giver vi ca. 1 gang om ugen.

 

Det er helt sikkert ikke nødvendigt at gøre så meget ud af det, og faktisk er jeg ikke overbevist om at det gavner, men det er jo altid rart at forkæle kræet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Som det er lige nu står vi og skal vælge mellem orijen, kingsmoor og essentials og i må selvfølgelig hellere end gerne komme med flere anbefalinger og råd! (olivers overvejer vi dog også men kan se en hel del har dårlige erfaringer med det efter der er ny ejer). Går ud fra det er hip som hap hvilket foder vi starter med? De er glade nok for bosch dvs de "hopper og danser" og løber med ud til foderspanden hver gang men jeg har lidt på fornemmelsen at det vil de gøre uanset når nu de er hvalpe ;) og så har jeg en lidt "fishy" fornemmelse med bosch foderet da det er ret billigt (180 kr for 7,5 kg hvalpefoder) og synes indholdsfortegelsen er lidt svær at tyde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vist ikke nogen hemmelighed, at jeg er vild fan af Kingsmoor og har et samarbejde med dem.

 

Jeg har også været en del rundt i søgen efter et foder som alle mine 3 kunne fungere på. Det er trods alt noget nemmere at fodre med samme mærke, når man har 3 hunde.

 

Har prøvet Fromms, ikke nogen succes, dårlig ånde, grim pels, meget afføring

 

Orijen gav vildt meget kløe og skæl hos to af hundene. Pelsen var virkelig frygtelig, Acana en smule bedre, men stadig ikke godt og selv Kaias silkebløde pels blev temmelig grim og ildelugtende.

 

Taste of the wild gav vilde mængder afføring, men var derudover ok. Der var bare ikke rigtig nogen sports/diet varianter, så jeg skulle nærmest sulte min ene hund for at han ikke blev for tyk og Yoda skulle have fuldstændig vilde mængder for ikke at blive for tynd. Kaia var tilgengæld tilpas på en fodermængde der kunne holde hende mæt :mrgreen:

 

Essentials var rigtig fint og hundene fungerede alle godt på det. Absolut noget der er værd at kigge nærmere på - Havde kun problemer med lidt rigelig tarmluft på en af varianterne, men kan ikke huske hvilken.

Så det er absolut et mærke jeg har gode erfaringer med. Vær dog obs på hvalpenes benstilling på hvalpefoderet - Min begyndte at franske og det rettede sig først ved foderskift og tilskud af C vitamin. Kan sagtens bare være ham der voksede lidt uheldigt, men hold lige øje med det.

Men voksen foderet har jeg ikke noget at udsætte på :5up:

 

Valgte dog Kingsmoor, fordi alle hundene fungere vildt godt på det og grundopskriften er den samme i alle pure varianterne.

Dvs. at jeg kan skifte mellem de forskellige varianter fra måltid til måltid, uden at skulle spekulere i dårlig mave. Synes det er rart at kunne variere protein kilden, så hundene ikke skal leve af det samme, men kan skifte ml. 2-3 forskellige typer kød hen over ugen.

Derudover så har jeg en vildt aktiv bc som har svært ved at holde vægten og to neutraliserede hunde, hvor den ene er over 10 og har andre behov end de to andre.

Men der kan jeg stadig give seniorfoder/diet/sport osv. sammen med de andre typer, alt efter behov og hvor aktive hundene er.

De har alle fin pels, tænderne er fine da foderpillerne er ret store så de skal tygges og det der kommer ud er så fint som sådan noget nu kan være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...