Hop til indhold

Frygtelig angst hund


Pernille og Lucca
 Share

Recommended Posts

Har måske skrevet om emnet før, så sorry :)

Har Lucca på 5 år (fik hende for 2,5 år siden). Hun er SÅ frygtelig bange i denne tid hvor de skyder af indimellem. Sådan at det er dyrplageri ikke at gøre noget.

 

Hele året tilbage har vi prøvet at træne os op til december uden succes. Hun vil kun ned og tisse. Her i december vil hun så under ingen omstændigheder ned når det er mørkt! Vi kan lokke med engelsk bøf, hun vil ikke og gemmer sig fordi hun ved vi vil forsøge.

Så indimellem holder hun sig i over 12 timer :(

Hun er også blevet bange for at gå i hundeskoven fordi hun oplevede at nogle skød af i det fjerne, en dag vi var der.

 

Har prøvet at se med Kalm, Zylkene og baldrian (forskellige tidspunkter). Har erhvervet en thundershirt, men hun virker til at føle ubehag når hun har den på.

 

Ved godt at jeg ikke får en hund der er ligeglad med krudt og bang, men har i nogle gode råd? Det er ikke til at være hund eller ejer.

Hun skal nytårsaften passes ude på landet af en hundeven hvor hun vil få noget stærkt fra dyrlægen

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh hvor er det synd for hende :cry:

har du bil?

Jeg ville nok køre ud til skov eller strand om eftermiddagen. Og så kun gå hurtigt ned og tisse om aftenen.

du må nok desværre tvinge hende ned og så lade hende komme ind igen så snart hun er færdig.

Evt køre lidt ud på landet og nat tisse, hvis de skyder meget af hvor I bor.

behold sele/halsbånd og snor på de næste to uger.

Hvis hun trives ok indenfor og gerne vil spise og lege lidt syntes jeg det er ok. Vil hun ikke det ville jeg måske høre om det var muligt at hun kom ud til din hundeven på landet allerede i aften.

 

Du har jo trænet og prøvet flere beroligende produkter.

Har du prøvet vat i ørene? Det har jeg hørt nogle der bruger med succes. Jeg syntes nu de ryster det ud konstant.

 

Det gør ondt at se ens hund være bange og man slet ikke kan hjælpe den.

Men der sker jo ikke noget så din ro burde virke beroligende.

 

Min Buster er lidt ræd for skud og fyrværkeri men slet ikke så slemt. Han gøer af kanonslag og trækker lidt i snoren når de skyder af tæt på. Nytårsaften om eftermiddagen går vi en lang tur ved skov og strand. Og nytårsaften kommer han kun kort ud og tisse i haven i snor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender det, virkelig, har lige skrevet et indlæg på en anden hundeside, er dybt frusteret. Sofus min hund, som har boet hos mig i 2,5 måned, og som oprindelig er født og kommer fra grækenland, har haft mange hjem som hvalp og unghund. Han har dog boet fast hos en kvinde i dk, fra han var ca 6 måneder. Jeg overtog ham, da kvinden desværre af personlige årsager ikke kunne have ham mere.Jeg har fået at vide at han altid har været meget sensentiv, men først sidste år blev han bange. Det startede med en røgalarm i køkkenet, så skud ved siden af træningsbanen, så nytårsaften og så gik det slag i salg. Tidligere ejer fik fra træner det råd blot at ignorer ham, eller give ham guffer, når han viste angst, men han var så bange han slet ikke kunne tage i mod godbidder. Hun måtte opgive at gå til agillity med ham, da han rystede bare de kørte mod træningspladsen. Hun har i god tro forsøgt at skåne ham mod lyde og ignorer når han blev bange.

Da jeg overtog ham for 2,5 måneder siden gik det godt. Det har det gjort lige indtil vi her omkring 1 december hørte fyrværkeri på en gåtur.

Jeg satte ham på zylkene og anxicalm, men så ingen effekt. Jeg gav ham adaptil spray på tørklæde, et kvarter før gåtur.

Det var som om han var ok, han kunne godt gå videre på gåturen, selvom han blev bange, han kunne godt komme sig over det igen.

Så omkring den 15 december, begyndte vi at høre skud fra fyrværkeri dagligt, og det gik fra slemt til værre. Jeg skiftede over til kalm og gav kalm med zylkene, samt baldrian. og nu også adaptil hele tiden. Første med omviklning ( thundershirt ) uden nogen effekt.

Nu er det gået fuldkommen i hårdknude, jeg har en hund der ryster det meste af dagen. Sidder vi inde og hører han et eller andet, måske en bildør der smækker, så ryster han i en time efter. Jeg kan ikke få ham i haven, jeg kan ikke få ham uden for grunden, han går fuldkommen i panik og har flere gange rykket sig ud af både sele og halsbånd og løbet i panik hjem. Vi har forsøgt at køre ham i skoven, så han kan forbinde det med noget godt, men vi har måtte opgive, da bildøren lukkede, da vi kom ud af bilen, rev han sig løs af selen og lå og rystede bag bilen. Vi er kørt i hundeskoven som han elsker, men kom ikke engang ned til lågen, jeg har forsøgt at bære ham.

Jeg kan ikke få ham ud at tisse, i dag er det lykkes, efter flere forsøg, efter 2 baldrian, 2 kalm og 2 zylkene piller, at bære ham ud i haven, stå med ham og få ham til at tisse hurtig. Igen høre han noget, måske et lille bump et eller andet sted i det fjerne og han farede ind og lå og rystede.

Jeg har fået stesolid til ham til selve nytårsaften.

Clomicalm kan ikke nå at virke, jeg ved der kan gå uger før det virker, hvis det virker.

Jeg synes jeg har prøvet meget, men aldrig at have en så bange hund og jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre.

Folk foreslår høreværn og vat i ørene, men helt ærlig, føler det er at tage det meget useriøst. Han ville da ryste og kradse vatten ud og han kan da ikke gå med vat hele tiden og da slet ikke høreværn.

At få ham til at indtage NAN1 modermælkerstaning, samt flydende kalm er fuldkommen håbløst, han er uimodtagelig for ting der skal spises og er i forvejen småtspisende.

 

 

Så ja jeg ved ligesom dig, virkelig hellere ikke mine levende råd, har aldrig set en hund være så bange før over for så små lyde og i så lang tid ad gangen.

 

Jeg håber det er ok jeg skrev det lange indlæg her i din tråd. Kunne bare se vi kæmper nogenlunde med det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender det, virkelig, har lige skrevet et indlæg på en anden hundeside, er dybt frusteret. Sofus min hund, som har boet hos mig i 2,5 måned, og som oprindelig er født og kommer fra grækenland, har haft mange hjem som hvalp og unghund. Han har dog boet fast hos en kvinde i dk, fra han var ca 6 måneder. Jeg overtog ham, da kvinden desværre af personlige årsager ikke kunne have ham mere.Jeg har fået at vide at han altid har været meget sensentiv, men først sidste år blev han bange. Det startede med en røgalarm i køkkenet, så skud ved siden af træningsbanen, så nytårsaften og så gik det slag i salg. Tidligere ejer fik fra træner det råd blot at ignorer ham, eller give ham guffer, når han viste angst, men han var så bange han slet ikke kunne tage i mod godbidder. Hun måtte opgive at gå til agillity med ham, da han rystede bare de kørte mod træningspladsen. Hun har i god tro forsøgt at skåne ham mod lyde og ignorer når han blev bange.

Da jeg overtog ham for 2,5 måneder siden gik det godt. Det har det gjort lige indtil vi her omkring 1 december hørte fyrværkeri på en gåtur.

Jeg satte ham på zylkene og anxicalm, men så ingen effekt. Jeg gav ham adaptil spray på tørklæde, et kvarter før gåtur.

Det var som om han var ok, han kunne godt gå videre på gåturen, selvom han blev bange, han kunne godt komme sig over det igen.

Så omkring den 15 december, begyndte vi at høre skud fra fyrværkeri dagligt, og det gik fra slemt til værre. Jeg skiftede over til kalm og gav kalm med zylkene, samt baldrian. og nu også adaptil hele tiden. Første med omviklning ( thundershirt ) uden nogen effekt.

Nu er det gået fuldkommen i hårdknude, jeg har en hund der ryster det meste af dagen. Sidder vi inde og hører han et eller andet, måske en bildør der smækker, så ryster han i en time efter. Jeg kan ikke få ham i haven, jeg kan ikke få ham uden for grunden, han går fuldkommen i panik og har flere gange rykket sig ud af både sele og halsbånd og løbet i panik hjem. Vi har forsøgt at køre ham i skoven, så han kan forbinde det med noget godt, men vi har måtte opgive, da bildøren lukkede, da vi kom ud af bilen, rev han sig løs af selen og lå og rystede bag bilen. Vi er kørt i hundeskoven som han elsker, men kom ikke engang ned til lågen, jeg har forsøgt at bære ham.

Jeg kan ikke få ham ud at tisse, i dag er det lykkes, efter flere forsøg, efter 2 baldrian, 2 kalm og 2 zylkene piller, at bære ham ud i haven, stå med ham og få ham til at tisse hurtig. Igen høre han noget, måske et lille bump et eller andet sted i det fjerne og han farede ind og lå og rystede.

Jeg har fået stesolid til ham til selve nytårsaften.

Clomicalm kan ikke nå at virke, jeg ved der kan gå uger før det virker, hvis det virker.

Jeg synes jeg har prøvet meget, men aldrig at have en så bange hund og jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre.

Folk foreslår høreværn og vat i ørene, men helt ærlig, føler det er at tage det meget useriøst. Han ville da ryste og kradse vatten ud og han kan da ikke gå med vat hele tiden og da slet ikke høreværn.

At få ham til at indtage NAN1 modermælkerstaning, samt flydende kalm er fuldkommen håbløst, han er uimodtagelig for ting der skal spises og er i forvejen småtspisende.

 

 

Så ja jeg ved ligesom dig, virkelig hellere ikke mine levende råd, har aldrig set en hund være så bange før over for så små lyde og i så lang tid ad gangen.

 

Jeg håber det er ok jeg skrev det lange indlæg her i din tråd. Kunne bare se vi kæmper nogenlunde med det samme.

Er ked af at læse at jeres hunde har det så skidt.

Mht nan1 eller andet flydende... Brug en sprøjte/pipette som du sætter ind i siden (der hvor der ikke er tænder) mens du holder hans hoved (opad). Masser stille og rolig hals (simulerer synkebevægelse) indtil han selv synker/slikker sig om munden (tegn på at han har sunket det). Det er samme måde man fx giver heste boostere og ormekur på og er yderst effektivt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og de behøver ikke gå tur i den periode. Det kræver rigeligt energi at være angst. Så kan man ikke køre ud et sted hvor hunden ikke er angst, så hellere lade være og se om man kan få gang i noget positivt aktivering indendørs

 

Mine hunde holder sig desuden ofte 12 timer i streg. Hver nat gør Sheila og også tit om dagen

 

Det er faktisk ikke noget problem, det er hendes eget valg at hun ikke gider ud og tisse til nat.

 

Nogle med bange hunde arrangerer et toilet til hundene indenfor. Noget sand eller græs tørv på en presenning på altanen eller badeværelset eller garagen eller hvad man nu kan gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jer der har så bange hunde. Kan i sende dem på landet fra nu af?

 

Leje et sommerhus, campingvogn eller noget?

 

Og næste år så er det på clomicalm fra oktober

 

Måske de alligevel burde have det nu, så de hen i januar bliver mindre bange

 

Tal med dyrlægen om hvad muligheder der er for at give noget nu.

 

Clomicalm startes slut november. Ingen grund til allerede at starte i oktober. Men tilgengæld har det stort set ingen virkning de første par uger, så det hjælper næppe at give det nu.

 

Det kan jo være svært både praktisk og økonomisk at bo i sommerhus hele slutningen af december. Men fyrværkeri findes altså også på landet:vedikke: Der er det måske bare mere bomber end raketter der bliver skudt af.

 

Stesolid må principielt gives hver dag, men skal jo så trappes ud. 3-5 dage burde ikke være et problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh hvor er det synd for hende :cry:

har du bil?

Jeg ville nok køre ud til skov eller strand om eftermiddagen. Og så kun gå hurtigt ned og tisse om aftenen.

du må nok desværre tvinge hende ned og så lade hende komme ind igen så snart hun er færdig.

Evt køre lidt ud på landet og nat tisse, hvis de skyder meget af hvor I bor.

behold sele/halsbånd og snor på de næste to uger.

Hvis hun trives ok indenfor og gerne vil spise og lege lidt syntes jeg det er ok. Vil hun ikke det ville jeg måske høre om det var muligt at hun kom ud til din hundeven på landet allerede i aften.

 

Du har jo trænet og prøvet flere beroligende produkter.

Har du prøvet vat i ørene? Det har jeg hørt nogle der bruger med succes. Jeg syntes nu de ryster det ud konstant.

 

Det gør ondt at se ens hund være bange og man slet ikke kan hjælpe den.

Men der sker jo ikke noget så din ro burde virke beroligende.

 

Min Buster er lidt ræd for skud og fyrværkeri men slet ikke så slemt. Han gøer af kanonslag og trækker lidt i snoren når de skyder af tæt på. Nytårsaften om eftermiddagen går vi en lang tur ved skov og strand. Og nytårsaften kommer han kun kort ud og tisse i haven i snor.

 

Det gør SÅ ondt at se hvor svært hun har det :'( Men jeg må jo bare være stærk så hun ikke mærker at jeg er påvirket. Ja, jeg har bil. Men problemet er, at det bliver tidligt mørkt. Vi forsøger at lave noget om formiddagen så hun bliver træt og luftet. Vi har pgr julen været en del ved familie som har haft indhegnede haver, så det har så været der hvor hun fik krudtet af :) Men de andre dage får hun næsten ingen motion. Men god ide med at prøve at køre om aftenen. Hun vil faktisk gerne med ud og køre når vi begge er med.

Hun har gode dage hvor hun gerne vil hygge og lege lidt i korte intervaller. Hun bliver forkælet lidt med ekstra gode godbidder ;)

 

Det er desværre ikke muligt at få hende passet før op til nytår :( Vil da prøve om vat har nogen effekt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til næste år clomicalm fra november :5up:

 

Og så acceptere, at hun ikke skal ud, når det er mørkt. Simpelthen planlægge sidste tur (kørt væk) så den slutter omkring 15.30 (såfremt hun kan holde sig) Det er det vi gør pt og det virker. Så længe han ikke skal ud efter mørkets frembrud er han ok (han gik faktisk mørke-tissetur her kl 18 med en anden hund)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender det, virkelig, har lige skrevet et indlæg på en anden hundeside, er dybt frusteret. Sofus min hund, som har boet hos mig i 2,5 måned, og som oprindelig er født og kommer fra grækenland, har haft mange hjem som hvalp og unghund. Han har dog boet fast hos en kvinde i dk, fra han var ca 6 måneder. Jeg overtog ham, da kvinden desværre af personlige årsager ikke kunne have ham mere.Jeg har fået at vide at han altid har været meget sensentiv, men først sidste år blev han bange. Det startede med en røgalarm i køkkenet, så skud ved siden af træningsbanen, så nytårsaften og så gik det slag i salg. Tidligere ejer fik fra træner det råd blot at ignorer ham, eller give ham guffer, når han viste angst, men han var så bange han slet ikke kunne tage i mod godbidder. Hun måtte opgive at gå til agillity med ham, da han rystede bare de kørte mod træningspladsen. Hun har i god tro forsøgt at skåne ham mod lyde og ignorer når han blev bange.

Da jeg overtog ham for 2,5 måneder siden gik det godt. Det har det gjort lige indtil vi her omkring 1 december hørte fyrværkeri på en gåtur.

Jeg satte ham på zylkene og anxicalm, men så ingen effekt. Jeg gav ham adaptil spray på tørklæde, et kvarter før gåtur.

Det var som om han var ok, han kunne godt gå videre på gåturen, selvom han blev bange, han kunne godt komme sig over det igen.

Så omkring den 15 december, begyndte vi at høre skud fra fyrværkeri dagligt, og det gik fra slemt til værre. Jeg skiftede over til kalm og gav kalm med zylkene, samt baldrian. og nu også adaptil hele tiden. Første med omviklning ( thundershirt ) uden nogen effekt.

Nu er det gået fuldkommen i hårdknude, jeg har en hund der ryster det meste af dagen. Sidder vi inde og hører han et eller andet, måske en bildør der smækker, så ryster han i en time efter. Jeg kan ikke få ham i haven, jeg kan ikke få ham uden for grunden, han går fuldkommen i panik og har flere gange rykket sig ud af både sele og halsbånd og løbet i panik hjem. Vi har forsøgt at køre ham i skoven, så han kan forbinde det med noget godt, men vi har måtte opgive, da bildøren lukkede, da vi kom ud af bilen, rev han sig løs af selen og lå og rystede bag bilen. Vi er kørt i hundeskoven som han elsker, men kom ikke engang ned til lågen, jeg har forsøgt at bære ham.

Jeg kan ikke få ham ud at tisse, i dag er det lykkes, efter flere forsøg, efter 2 baldrian, 2 kalm og 2 zylkene piller, at bære ham ud i haven, stå med ham og få ham til at tisse hurtig. Igen høre han noget, måske et lille bump et eller andet sted i det fjerne og han farede ind og lå og rystede.

Jeg har fået stesolid til ham til selve nytårsaften.

Clomicalm kan ikke nå at virke, jeg ved der kan gå uger før det virker, hvis det virker.

Jeg synes jeg har prøvet meget, men aldrig at have en så bange hund og jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre.

Folk foreslår høreværn og vat i ørene, men helt ærlig, føler det er at tage det meget useriøst. Han ville da ryste og kradse vatten ud og han kan da ikke gå med vat hele tiden og da slet ikke høreværn.

At få ham til at indtage NAN1 modermælkerstaning, samt flydende kalm er fuldkommen håbløst, han er uimodtagelig for ting der skal spises og er i forvejen småtspisende.

 

 

Så ja jeg ved ligesom dig, virkelig hellere ikke mine levende råd, har aldrig set en hund være så bange før over for så små lyde og i så lang tid ad gangen.

 

Jeg håber det er ok jeg skrev det lange indlæg her i din tråd. Kunne bare se vi kæmper nogenlunde med det samme.

 

Åha jeg kan læse vi går igennem det samme maridt :( stakkels dig og Sofus! Mon gadehunde generelt er lidt mere skrøbelige på det punkt.. Det lyder ikke til at være en god tid for jer heller. Lucca vil heller ikke tage imod godbidder, hun vil dog gerne ud om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det hjælpe eventuelt at have radio og tv kørene i huset 24/7 trukket gardiner for og tændt lys i rummene hvor hundene er i. Det gør ingen forskel udenfor men måske det kunne hjælpe indenfor.

 

Vi har en affugter kørende som larmer en del :) Vi ruller altid ned om aftenen og har tv tændt. Hun er dog meget i soveværelset i en lukket kurv. Der har hun helle, så vi lader hende være

Link til indlæg
Del på andre sites

Til næste år clomicalm fra november :5up:

 

Og så acceptere, at hun ikke skal ud, når det er mørkt. Simpelthen planlægge sidste tur (kørt væk) så den slutter omkring 15.30 (såfremt hun kan holde sig) Det er det vi gør pt og det virker. Så længe han ikke skal ud efter mørkets frembrud er han ok (han gik faktisk mørke-tissetur her kl 18 med en anden hund)

 

Det må vi prøve :5up: Mht gåtur, så forsøger jeg at gå ved en 14.30 tiden, og så en time frem. Hun magter dog ikke pt de lange ture med en masse træning hvilket er ok. Jeg vil bare have at hun får muligheden for at besørge. Hun gemmer sig for det meste om aftenen når jeg spørger om hun skal ned og tisse. Hun kan sige til hvis hun skal ud, men hun holder sig bare. Er dog bare bekymret for om hun kan få forstoppelse..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jer der har så bange hunde. Kan i sende dem på landet fra nu af?

 

Leje et sommerhus, campingvogn eller noget?

 

Og næste år så er det på clomicalm fra oktober

 

Måske de alligevel burde have det nu, så de hen i januar bliver mindre bange

 

Tal med dyrlægen om hvad muligheder der er for at give noget nu.

 

Jeg har faktisk overvejet det, men jeg har desværre ikke mulighed for at finde noget nu. Jeg havde lagt planer med hundepasning som i sidste ende røg i vasken.

Næste år skal hun i hundepension (som ligger på landet)

Link til indlæg
Del på andre sites

Clomicalm startes slut november. Ingen grund til allerede at starte i oktober. Men tilgengæld har det stort set ingen virkning de første par uger, så det hjælper næppe at give det nu.

 

Det kan jo være svært både praktisk og økonomisk at bo i sommerhus hele slutningen af december. Men fyrværkeri findes altså også på landet:vedikke: Der er det måske bare mere bomber end raketter der bliver skudt af.

 

Stesolid må principielt gives hver dag, men skal jo så trappes ud. 3-5 dage burde ikke være et problem.

 

Grunde n til jeg sagde oktober var netop fordi det ikke virker de forste par uger. Og at hundene ikke vil ud når det er mørkt. Så skulle det jo gerne være begyndt at virke inden det begynder at blive mørkt om aftenen.

 

Her hvor jeg bor er det endnu meget begrænset med fyrværkeri og 4 km væk ved min veninde på landet kan man fjern høre rakettee den 31 kl. 24 og det er sådan set det.. Så når jeg siger på landet så mener jeg på landet. Altså uden naboer lige ved siden af.;-)

 

Tak med stesolid., så ved jeg det.:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Stesolid, slår det også hjernen fra og ikk kun bedøver kroppen?

 

Det virker primært på hjernen, men som Luckyluna skriver, kan hundene godt blive lidt usikre på benene. Bella mister alle hæmninger, og bliver temmelig fjollet:lol:

 

Grunde n til jeg sagde oktober var netop fordi det ikke virker de forste par uger. Og at hundene ikke vil ud når det er mørkt. Så skulle det jo gerne være begyndt at virke inden det begynder at blive mørkt om aftenen.

 

Her hvor jeg bor er det endnu meget begrænset med fyrværkeri og 4 km væk ved min veninde på landet kan man fjern høre rakettee den 31 kl. 24 og det er sådan set det.. Så når jeg siger på landet så mener jeg på landet. Altså uden naboer lige ved siden af.;-)

 

Tak med stesolid., så ved jeg det.:)

 

Nu er jeg også fra landet, og der er raketter også opfundet, omend problemet nærmere er de ulovlige bomber. Men igen, det kan både praktisk og økonomisk være ret svært.

 

Mht. mørke, så er alt jo relativt. Om det er mørkt i oktober, afhænger vel af om man kan planlægge at gå ture tidligere:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må vi prøve :5up: Mht gåtur, så forsøger jeg at gå ved en 14.30 tiden, og så en time frem. Hun magter dog ikke pt de lange ture med en masse træning hvilket er ok. Jeg vil bare have at hun får muligheden for at besørge. Hun gemmer sig for det meste om aftenen når jeg spørger om hun skal ned og tisse. Hun kan sige til hvis hun skal ud, men hun holder sig bare. Er dog bare bekymret for om hun kan få forstoppelse..

 

Hvor er det bare synd for alle de hunde, der er rædselsslagne pga fyrværkeri. :ae:

 

Mht forstoppelse ville jeg ikke være så bekymret. Jeg tror det er noget der sker længere oppe i systemet - maven eller tyndtarmen. Jeg tror ikke det er noget der kan ske fordi hunden holder sig, men det er selvfølgelig ikke ønskeligt at hunden ikke vil besørge.

 

Jeg har faktisk overvejet det, men jeg har desværre ikke mulighed for at finde noget nu. Jeg havde lagt planer med hundepasning som i sidste ende røg i vasken.

Næste år skal hun i hundepension (som ligger på landet)

 

Pension kan være en god løsning hvis det er et sted hun er 100% tryg ved, og hvor du er sikker på at hun ikke kan høre noget fyrværkeri overhovedet.

 

Jeg har heldigvis ikke pt en hund der er bange for fyrværker/torden/skud men da Sadie stadig var her var hun virkelig bange og det bedste middel jeg nogensinde prøvede var Melatonin. Det kan desværre ikke købes i DK og det er for sent for mig at sende noget, men mind mig gerne om det så jeg kan sende noget til næste nytår. Det er et naturligt produkt som kroppen selv producerer og som er søvnregulerende. Når jeg gav det til Sadie i tordenvejr blev hun bare totalt afslappet og hvilede. Hun var ikke groggy eller omtåget, bare afslappet.

 

Jeg sender hjertens gerne til alle der har brug for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min dyrlæge mener, at de skræmte hunde skal have så meget stesolid , at de bare ligger og sover fra kl 23.Så vi starter ved 14-15 tiden med 1 ste portion og så igen kl. 21 med anden. Han skriver 2 stk 5 mg/10 kg´s kropsvægt, begge gange. Så sover de kl 24 og er ovre det stadie, hvor de bare er beroliget og lidt lalleglade. Dette for at forhindre , at begge hanhunde vil ligge under mine ben og evt kommer op at sloges. Her får tæverne så lidt mindre. Jeg giver kun stesolid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...