Hop til indhold

Hund og el-køretøj


Anita Jensen
 Share

Recommended Posts

Hej derude! Jeg har en meget sart ryg, der trods operationer ikke bliver bedre. Så jeg er blevet meget dårligt gående, på blot nogle år. Det kan man jo blive nødt til at leve med, og det er for så vidt heller ikke et problem. Men jeg reddede, selvfølgelig før jeg blev rørelse begrænset, en dejlig labradorblandning fra at blive skudt, og vi har gået skov og gader tynde, da jeg kunne. Den tid er så forbi, men jeg har aldrig været i nærheden af at skulle af med hende! Hun var 6 måneder, da jeg købte hende, hvor ved jeg blev hendes fjerde, 4'e!!!, ejer, og vi har det vidunderligt sammen! Men jeg har det bare så skidt med, at hun ikke længere får den motion jeg havde vænnet hende til! Vi gik mindst 5 km hver dag. Og deraf mit spørgsmål: Jeg har udsigt til at få beviljet et el-køretøj gennem kommunen, og kun omkring en kilometer fra vores hjem, ligger der en skøn hundeskov. Jeg kan ikke gå dertil, men vil jo kunne køre derud, med køretøjet. Må jeg ha min hund med, når jeg kører på det? Trafikreglerne for det er i øvrigt som dem for cykel, men det er ikke lykkes mig at finde info om at føre hunden, mens jeg kører på køretøjet. Håber der er nogle herinde, der ved hvad der gælder!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for indlæggene! Det er en lettelse at vide, at der nok er mulighed for at jeg kan trille omkring med hende! Vi mangler det begge to, jeg må godt nok undvære motionen, men det er intet i forhold til at nyde hundens glæde og naturen!! Og hører oss lige færdselspolitiet ad, har ikke tænkt tanken engang😏, så dumt af mig😋, så tak for prikket Niels M!

Link til indlæg
Del på andre sites

Joda! Jeg er aldrig blevet stoppet, når jeg har kørt med Silke.

Men hvor stor/tung er din hund? Kommunen bevilliger sandsynligvis kun en af de mindre elscootere. Og der kan dels være for lidt plads mellem dine ben hvis din hund er stor, og der kan være for lidt batteri-kraft hvis I skal køre længere ture.

 

Og min kommune sagde altså, at "det ikke var deres sag at jeg havde hund.." :shock:

 

Så jeg endte med selv at investere i køretøjet. Og købte lige præcis det, der passede bedst til Silke og mig.

 

image.jpg

....jeg vil lige råde dig til at få punkterfri dæk på fra start af... Det er ikke vildt sjovt at punktere ude i verden.. Og sidde og vente på vejhjælp i øsregn eller blæst.. Med eller uden hund..

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg fik skiftet til kunstigt knæ, lejede jeg en el-.scooter. Jeg havde da 3 hunde, hvoraf de 2 var vant til at kunne styres i snor ,når jeg cyklede. Hurtig efter adopterede jeg en 5 mdr´s hvalp. Hvalpen sad på benbrættet , de 2 gik på en denne side og den større hund på den anden side. Havde ingen problemer, men ved hunde på siden skal man passe på ikke at køre på poterne, for køretøjet er meget tungt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 years later...

Har en 3 hjulet dukado og har sat denne efter - der skal laves lidt om på trækket -tilkoblingen men har en lillebror georg gearløs nr 2 

https://www.boligcenter.dk/kaeledyr-tilbehor/tilbehor-til-kaeledyr/vogne-til-kaeledyr/cykelanhaenger-til-hund-rod-og-sort-35624?gclid=EAIaIQobChMI_N7avoT9-QIVy9vVCh1zcQh4EAQYAiABEgKhL_D_BwE

Link til indlæg
Del på andre sites

3 timer siden, SVANHILDUR skrev:

Har en 3 hjulet dukado og har sat denne efter - der skal laves lidt om på trækket -tilkoblingen men har en lillebror georg gearløs nr 2 

https://www.boligcenter.dk/kaeledyr-tilbehor/tilbehor-til-kaeledyr/vogne-til-kaeledyr/cykelanhaenger-til-hund-rod-og-sort-35624?gclid=EAIaIQobChMI_N7avoT9-QIVy9vVCh1zcQh4EAQYAiABEgKhL_D_BwE

Opslaget er fra 2016

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...