Hop til indhold

Endnu en hvad skal vi... tråd


Krapyl
 Share

Recommended Posts

Vi har lige aflivet vores hund i dag. Skønne lille Freya, som havde problemer med løse knæled, og som havde tiltagende ondt. Freya var en genbrugshund med masser af problematikker. Hun var understimuleret da vi fik hende, og hun havde masser af adfærdsissues. Vi vil gerne have en mere "ukompliceret" hund denne gang. Jeg er ked af det. Helt ind til benet. Men det føles som den helt rigtige beslutning - alt taget i betragtning.

 

Vi har disse ønsker:

 

- helst allergivenlig

- gerne lidt større end de fleste allergivenlige hunde - men ikke over 10-12 kg

- ikke gøende

- rolig

- godt helbred

- pels der kan klares med bamseklip/køterklip

- alene hjemme 5-6 timer om dagen

 

Vi har kig på löwchen om opfylder alt - undtagen størrelse.

Findes der andre, der opfylder behovet?

 

Vi kan tilbyde:

træning

2-3 gåture dagligt (ca 2 timer i alt, mere i weekenden)

indhegnet have med fodersøg

3 børn på 9-14

Vi har haft egen hund i 4½ år og er begge opvokset med store, krævende hunderacer (jagthundeblandinger/boxer).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en löwchen og ja, den opfylder ret godt kravene. Men vær opmærksom på at ret mange af dem har svært ved at lære at være alene hjemme, så der skal sætte GOD tid af til at øve netop dette. Samtidig skal du kigge dig rigtig godt om, hvor du køber fra. Jeg ville kigge mod Sverige, hvis jeg skulle have en løve igen. Kig jer godt for!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en skøn Dværgpuddel, det er en dejlig race. Mange kan ikke lide den, sådan har jeg også selv haft det. Tror racen er misforstået.

Pudler er meget lærenemme og er glade for leg og andre aktiviteter. De vil meget gerne være med i alt hvad der sker, men kan også godt være sig selv.

Min er klippet kort, synes det pænt og praktisk.

Pudler fås i 4 forskellig størrelser, og de fås i flere farver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Et andet bud kunne være en Soft Coated Wheaten terrier. Det kræver selvfølgelig, at man er til terrier ;-) Dem jeg møder virker som aktive, fornuftige og stabile hunde, og vi havde den selv på listen, da vi skulle finde race. Vores kriterier mindede meget om jeres. Måske kommer den lige op omkring 15 kg. Men ellers er puddel jo oplagt. Vi endte selv med en löwchen og vi er meget, meget glade for vores hund :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde nogenlunde samme ønsker, som du lister op, - og jeg kiggede på mange racer

Det endte med at blive Løwchen, og jeg har 2 stk.

Det er en skøn race, og jeg er meget glad for dem.

 

Den ene er lidt større end den anden, og der er ret stor forskel på temperament og personlighed. Generelt er der stor forskel på, hvilke type man får.

Men det tænker jeg, at man kan snakke med opdrætteren om.

Begge mine har været rimelig nemme at træne alene hjemme med, men de er jo så heller ikke helt alene, da de jo altid har hinanden. Så måske har det gjort alene-hjemmetræningen er lidt lettere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også Lowchen passer godt til jer; I kan vælge efter nogle linier som har amerikanske hunde i sig, de er typisk lidt større. (Og hold jer fra de franske, som er den mindste af slagsen). Dog er temperament jo vigtigere end størrelsen, når alt kommer til alt!

 

Jeg er dog også enige i at de kan være svære at træne til alene hjemme, men det er bestemt ikke umuligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...