Hop til indhold

Farvel til hunden?


Umulia
 Share

Recommended Posts

Inspireret af Gryns brev til Speedy, tænkte jeg på om andre her på HF har gjort noget specielt for at mindes, eller få sagt farvel til deres afdøde hund?

 

Da min lille Chili døde for snart tre år siden, lavede jeg dette slideshow, og det er faktisk først nu, jeg selv kan tåle at se det uden at bryde helt sammen.

Men jeg må ærligt indrømme at det er også hamrende sentimentalt... :oops:

 

http://www.onetruemedia.com/shared?p=22eae85067d544e59abb5b&skin_id=701&utm_source=otm&utm_medium=text_url

 

Jeg lavede også et til Bo. Det var før han døde, men det er alligevel et godt minde om ham. Måske sætter jeg de sidste billeder ind en dag.

 

http://www.onetruemedia.com/shared?p=22bff406f5a364dbcba970&skin_id=701&utm_source=otm&utm_medium=text_url

 

Der er faktisk også et med Vinnie, men hun er jo heldigvis blandt os endnu, og ligger her ved siden af mig og snorker :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Inspireret af Gryns brev til Speedy, tænkte jeg på om andre her på HF har gjort noget specielt for at mindes, eller få sagt farvel til deres afdøde hund?

 

Da min lille Chili døde for snart tre år siden, lavede jeg dette slideshow, og det er faktisk først nu, jeg selv kan tåle at se det uden at bryde helt sammen.

Men jeg må ærligt indrømme at det er også hamrende sentimentalt... :oops:

 

http://www.onetruemedia.com/shared?p=22eae85067d544e59abb5b&skin_id=701&utm_source=otm&utm_medium=text_url

 

Jeg lavede også et til Bo. Det var før han døde, men det er alligevel et godt minde om ham. Måske sætter jeg de sidste billeder ind en dag.

 

http://www.onetruemedia.com/shared?p=22bff406f5a364dbcba970&skin_id=701&utm_source=otm&utm_medium=text_url

 

Der er faktisk også et med Vinnie, men hun er jo heldigvis blandt os endnu, og ligger her ved siden af mig og snorker :hjerte:

 

Hvor er det smukt og rørende :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

gjort, masser.

 

Men ikke noget med forstyrrende elementer som kamera og så videre.

Breve og slideshows er heller ikke noget jeg har "leget" med i sådan en sammenhæng.

 

Ideen er smuk, for dem der kan lide det. :5up:

 

Personligt foretrækker jeg at afslutte en hunds liv med et stykke veludført arbejde, og minderne om dét.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Snøft :cry:

 

Jeg har selv lavet et minde om Lucky (slideshow)

Det kostede mange tårer, og jeg kan stadig ikke se den, uden at tårerne kommer frem. a025.gif

 

Man kan så spørge sig selv, hvorfor jeg har lavet den, hvilket er svært at give en logisk forklaring på, men jeg følte bare at jeg havde brug for at gøre det.

 

Den kan ses her.

 

http://hunde.dyregalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=8373

 

R.I.P til alle de dejlige hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Snøft :cry:

 

Jeg har selv lavet et minde om Lucky (slideshow)

Det kostede mange tårer, og jeg kan stadig ikke se den, uden at tårerne kommer frem. a025.gif

 

Man kan så spørge sig selv, hvorfor jeg har lavet den, hvilket er svært at give en logisk forklaring på, men jeg følte bare at jeg havde brug for at gøre det.

 

Den kan ses her.

 

http://hunde.dyregalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=8373

 

R.I.P til alle de dejlige hunde.

 

Min søn og jeg sad og så den sammen, og jeg tror nok vi begge fik tårer i øjnene - jeg gjorde i hvert fald :cry::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Sikke nogle dejlige videoer i har lavet :hjerte::cry:

 

Jeg så også lige din video med jubii-hundene, Umulia. Skøn video, men hvor er det trist at så mange af hundene ikke er her mere :megaked:

Ja det er lidt mærkeligt og sørgeligt at tænke på. :(

 

Der burde blive lavet en ny video med HF hundene, men jeg kan ikke finde ud af det, så måske en anden kan melde sig på banen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rørende og smukt.

 

I har valgt noget rigtig godt musik, som er med til at give stemning.

 

Jeg har ikke lavet noget så smukt med Andersen. Men han fik den begravelse som jeg mente var i hans ånd. ( Det har jeg skrevet om andetsteds herinde).

Men jeg kan ikke få mig til at slette hans billeder på min hjemmeside.

 

Men jeg kan se at han har en masse dejlige hunde at lege med på regnbuebroen. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst milla2008
Snøft :cry:

 

Jeg har selv lavet et minde om Lucky (slideshow)

Det kostede mange tårer, og jeg kan stadig ikke se den, uden at tårerne kommer frem. a025.gif

 

Man kan så spørge sig selv, hvorfor jeg har lavet den, hvilket er svært at give en logisk forklaring på, men jeg følte bare at jeg havde brug for at gøre det.

 

Den kan ses her.

 

Minde om Lucky - HundeGalleri.dk

 

R.I.P til alle de dejlige hunde.

Hej Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige : Sidder her og er helt mundlam på mit arbejde i en stille stund, den gjorde ondt at se !. Har lige selv lige mistet begge mine dejlige hunde og min verden er helt brudt sammen. Lille Lucky tag godt imod Rolf og Beauty, de elskede at lege med andre. Masser af trøste knus for dit tab.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

De er super fine, videoerne, og rørende....

 

Nej jeg har ikke gjort noget, jeg ved faktisk ikke hvordan jeg skal få sagt farvel, måske er det bare fordi jeg ikke kan endnu :vedikke::cry:

Redigeret af Buddha
Link til indlæg
Del på andre sites

Inspireret af Gryns brev til Speedy, tænkte jeg på om andre her på HF har gjort noget specielt for at mindes, eller få sagt farvel til deres afdøde hund?

 

Da min lille Chili døde for snart tre år siden, lavede jeg dette slideshow, og det er faktisk først nu, jeg selv kan tåle at se det uden at bryde helt sammen.

Men jeg må ærligt indrømme at det er også hamrende sentimentalt... :oops:

 

Chili at One True Media - share slideshows, slide shows, Facebook slideshows, free video sharing, video montages.

 

Jeg lavede også et til Bo. Det var før han døde, men det er alligevel et godt minde om ham. Måske sætter jeg de sidste billeder ind en dag.

 

Bo at One True Media - share slideshows, slide shows, Facebook slideshows, free video sharing, video montages.

 

Der er faktisk også et med Vinnie, men hun er jo heldigvis blandt os endnu, og ligger her ved siden af mig og snorker :hjerte:

 

Jeg syntes det er en rigtig god og flot måde at mindes en elsket ven på.

 

Det fremgår tydeligt af dine videoer at begge var højt elsket, og en bedre hyldest kan man vel ikke give.

 

Snøft :cry:

 

Jeg har selv lavet et minde om Lucky (slideshow)

Det kostede mange tårer, og jeg kan stadig ikke se den, uden at tårerne kommer frem. a025.gif

 

Man kan så spørge sig selv, hvorfor jeg har lavet den, hvilket er svært at give en logisk forklaring på, men jeg følte bare at jeg havde brug for at gøre det.

 

Den kan ses her.

 

Minde om Lucky - HundeGalleri.dk

 

R.I.P til alle de dejlige hunde.

 

Smuk video, dog var det meget hårdt at se det sidste billede. Men en smuk hund med et alt for kort liv.

 

Jeg tror at det er utroligt sundt at lave sådan nogle mindevideoer, jeg fik ihvertfald bearbejdet en del følelser imens jeg sad og gennemså billeder/videoer og sammensatte dem så jeg syntes de fortalte Baldurs historie bedst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige : Sidder her og er helt mundlam på mit arbejde i en stille stund, den gjorde ondt at se !. Har lige selv lige mistet begge mine dejlige hunde og min verden er helt brudt sammen. Lille Lucky tag godt imod Rolf og Beauty, de elskede at lege med andre. Masser af trøste knus for dit tab.

 

Hårdt at miste to hunde på én gang! :cry: Har lige set dine albums - det var et par dejlige hunde. Forhåbentlig døde de fredeligt af alderdom?

Link til indlæg
Del på andre sites

Øj det var hårdt at se:cry:

 

Jeg har ikke lavet noget sådan over Bonnie, men det er nok også fordi jeg ikke lige kan hitte ud af det, og at billederne ikke er scannet ind. Men så kan jeg sidde og kigge på hende, når jeg falder over billederne.

 

Hun er stadig i mit hjerte, selvom vi mistede hende i 1997, næsten 11 år gammel

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milla2008

Hej Jeg ahr skrevet en blog om at miste Rolf og Beauty, hvor jeg har beskrevet hvad der skete.

 

Puha ja det er hårdt, sidder her og tænker om jeg blir helt mig selv igen. Da jeg ingen børn har var de begge vores børn.

 

Dyrelægen sagde vi gjorde det rigtige, og det sir min fornuft mig, men mit hjerte siger noget andet.

 

Hvad ville jeg ikke give for bare et par timer at nusse mine dejlige hunde igen. Rolfs øjne er for altid brændt ind på mit sind. Beauty var så syg, hun sov bare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Udover det jeg skrev herinde til Rosie, så har jeg ikke gjort ret meget andet.

 

Jeg er stadig ikke på et punkt, hvor jeg kan kigge hendes billeder igennem uden at bryde sammen, men jeg ved, at jeg vil gøre det på et tidspunkt og give hende et mere værdigt minde på min hjemmeside end hun har nu.

 

Der ligger desuden et gavekort til en tatovering i min skuffe og venter på, at jeg kan få taget mig sammen - da Rosie jo på sin stambog hed Rose (opkaldt efter søsteren i "Fint skal det være") vil jeg have en tatovering med en rose (blomsten altså) og hendes datoer nedenunder.

 

Der går stadig ikke en dag uden, at hun er i mine tanker og jeg får tårer i øjnene :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...