Hop til indhold

Hund med på arbejdet?

Dinah
 Share

Recommended Posts

På min arbejdsplads må vi godt... jeg har siddet i møde hvor der lå en lille cairn-terrier i hjørnet i sin kurv :mrgreen: og et hvor der lå en jrt under bordet...

Hunden skal selvfølgelig forholde sig roligt og ikke være til gene for dine kolleger... (hvilket er grunden til at jeg ikke har haft karla med på arbejde endnu :lol: - men regner med at det skal prøves i en af skoleferierne, når mine kolleger med børn holder fri ;-) ) Jeg har dog ingen fornemmelse af hvor udbredt det er, at få lov at tage hunden med...

Jeg arbejder i øvrigt på Danske Banks hovedkontor i Århus, hvis det var sådan noget du gerne ville vide ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg arbejder som salgschef i et større supermarked (Lærernes Indkøbs Central) og må gerne have hundene med på job, forstået på den måde at de må være på kontorerne og udenfor, hvor der er en stor indhegnet emballagegård/græsplæne.

På kontoret er jeg dog kun 20 % af min arbejdstid, så at have dem der giver ikke rigtig mening. Sidder jeg en hel dag og arbejder med budgetter eller vagtplaner, så kommer de dog med ind. Ellers er de ude eller i bilen, alt efter vejr og vind. Og så er jeg ude ved dem 5 -6 gange om dagen og til middag går vi en tur på en halv time.

Det fungerer upåklageligt for os.

-Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg får det job jeg håber på, skal jeg arbejde med special børn, og det kunne da være fedt hvis aslan var helt vildt med børn, og så kunne jeg have ham med hver dag :mrgreen: (han skal egentlig bare lærer dem at kende og så er det ok)

Meeeeeeeen jeg tror ikke de siger god for en broholmer teenager der ikke helt har kontrol over isn krop endnu :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg arbejde i en virksomhed som producere kosttilskud mv. - tror de ville få et dobbeltsidigt hjertetilfælde bare ved tanken :shock: Når vi skal ned i produktionen skal vi skrifte tøj, tage smykker og makeup af, vaske hænder, skifte sko, bære hårnet mv. :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Engang skal jeg jo heldigvis på arbejdet igen:5up:

men hvormange steder må man egentlig tage hund med på arbejdet (kontor)?

Ville jeres arbejdsplads sige JA til det?

:vinken:

Min gamle arbejdsplads, der var hun ikke velkommen.. Og jeg tror faktisk det er de færreste steder, det er velset.

Min nye chef har sine hunde med en sjælden gang. Jeg har ikke spurgt om jeg må have Luna med.

Dvs, på onsdag skal jeg sidde helt alene på kontoret (chefen og kone er på ferie i New Zealand i en måned, 2 kollegaer er på kursus og den sidste skal på hospitalet), så der har jeg spurgt kollegaerne om det var okay at jeg har Luna med, så kan vi gå hjem (10.5 km)..

Men der kan jo være folk, der er allergiske eller bare ikke bryder sig om hunde, og det skal man jo respektere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde Bo med på arbejde hver dag i de sidste 5 - 6 år af hans liv.

For det meste sad han i bilen, hvor han helst ville være, men ind imellem kom han med ind på kontoret. Så gik han lidt rundt og hilste på folk, og derefter ville han gerne ud igen :)

Jeg kører meget på mit job, og det var jo alletiders for Bo - ja faktisk for os begge - for så kunne vi stoppe op midt i arbejdstiden, og gå os en tur på stranden :5up:

Vinnie kan desværre ikke lide at vente i bilen, ellers kom hun også med. Men hun er da med på kontoret engang imellem, og de fleste af mine nuværende kolleger kan godt lide hende. Vi har en enkelt der er bange for hunde, men hun kommer sjældent i min afdeling.

Min nye hvalp skal med på job hver dag, for jeg har ikke ferie før uge 8. Pigerne i forkontoret glæder sig allerede - de er begge hundemennesker :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde Bo med på arbejde hver dag i de sidste 5 - 6 år af hans liv.

For det meste sad han i bilen, hvor han helst ville være, men ind imellem kom han med ind på kontoret. Så gik han lidt rundt og hilste på folk, og derefter ville han gerne ud igen :)

Jeg kører meget på mit job, og det var jo alletiders for Bo - ja faktisk for os begge - for så kunne vi stoppe op midt i arbejdstiden, og gå os en tur på stranden :5up:

Vinnie kan desværre ikke lide at vente i bilen, ellers kom hun også med. Men hun er da med på kontoret engang imellem, og de fleste af mine nuværende kolleger kan godt lide hende. Vi har en enkelt der er bange for hunde, men hun kommer sjældent i min afdeling.

Min nye hvalp skal med på job hver dag, for jeg har ikke ferie før uge 8. Pigerne i forkontoret glæder sig allerede - de er begge hundemennesker :mrgreen:

Der er vidst lige noget jeg er gået glip af... hvilken slags, og hvornår får du ny hvalp..undskyld at jeg spammertråden... og lige for at vende tilbage til tråden. hvor dejligt at du må have den lille ny med på arbejde.

BAntus

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er kasse dame i et byggemarked og tager ham med om torsdagen inden jeg skal til gym. Men kunne ikke forestille mig at have ham med mens jeg er på arbejde. For det første er hunde velkomne i butikken så kan lige se en overglad unghund, der vil lege mens jeg forsøger at sælge vare...:roll: og for det andet så ville hele dagen gå med øvelser og snaken også for mine kollegaer som alle syntes Rollo er super sød og dygtig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er vidst lige noget jeg er gået glip af... hvilken slags, og hvornår får du ny hvalp..undskyld at jeg spammertråden... og lige for at vende tilbage til tråden. hvor dejligt at du må have den lille ny med på arbejde.

BAntus

Jeg har ikke rigtig skrevet om det, men på tirsdag. Hvis sælger holder sit løfte, og ikke sælger den lille til anden side inden da :shock:

Vi sover ikke ret godt herhjemme før han er kommet godt i hus :megaked::oops:

Det er en DdB hvalp. Fortæller hele historien når jeg har ham hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Jeg har ikke rigtig skrevet om det, men på tirsdag. Hvis sælger holder sit løfte, og ikke sælger den lille til anden side inden da :shock:

Vi sover ikke ret godt herhjemme før han er kommet godt i hus :megaked::oops:

Det er en DdB hvalp. Fortæller hele historien når jeg har ham hjemme.

Spændende. lad ogs høre lidt mere om det :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg arbejder som kommunikationskoordinator i en lille NGO og har Tyson med på arbejde hver dag. :-) Vi er kun fire på kontoret, så jeg spurgte bare de andre, om det var ok med dem, at jeg fik en hund og tog den med på arbejde - og det var det heldigvis. :5up:

Tidligere var jeg kommunikationsmedarbejder i et pensionsselskab, og der måtte jeg ikke have hund med. Så selvom jeg havde ønsket mig hund et par år, måtte det vente, til jeg fik et job, hvor jeg kunne have den med.

I starten var der lidt problemer med at have Tyson med, for han syntes, at han skulle holde vagt hele tiden og gøede meget. Det gik jo ikke, men efter at jeg har sat et bur ind under mit skrivebord, som han kan bruge som hule, og for øvrigt holder ham bundet, er der ikke nogle problemer. I min frokostpause går jeg tur med ham (jeg har fleks, så jeg tager en længere frokostpause og arbejder så det ekstra på et andet tidspunkt). Det betyder så til gengæld, at jeg spiser min frokost foran computeren, mens jeg arbejder.

Jeg tror stadig ikke, at de fleste arbejdspladser tillader, at man tager hund med, men det er dog ved at blive mere udbredt, er mit indtryk. Især i pr- og reklamebureauer og på magasinredaktioner har jeg oplevet det. Derudover kender jeg til et par it-virksomheder, hvor man må have hund med, jeg kender en universitetsprofessor, der har hunden med på sit kontor, og i en af mine lokale dyrehandlere har ejeren sin hund med. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne være fedt, hvis jeg måtte. Men jeg tvivler på det. For så vil de andre også.. den ene har 2 schæfere, chefen og hans kone har også 2. Så det kunne være ren fest med 5 hunde på så lille et område.. desværre..

Men Luna er nu vant til at være alene hjemme og hun sover bare, så det går jo nok alligevel *S*

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror stadig ikke, at de fleste arbejdspladser tillader, at man tager hund med, men det er dog ved at blive mere udbredt, er mit indtryk. Især i pr- og reklamebureauer og på magasinredaktioner har jeg oplevet det.

Jeg arbejder også i kommunikationsbranchen, så det passer meget godt.

Dejligt at folk er så fleksible! :5up:

Jeg har dog haft én ny kollega, der var meget forarget over at jeg havde min hund med, og sagde at han lugtede :evil:

Heldigvis skred hun igen efter kort tid ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

Er tvunget til at have fredsforstyren ( Laika ) på arbejdet da alt mit arbejde foregår hjemme fra,

og der kan sagtens blive en diskution om hvem der har rettighederne til tastaturet,

da Laika gerne kommer og plasere et stort hovede midt på tasterne, og indebærer en ommer med arbejdet :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Jeg har haft Nura med paa arbejde siden hun var 8 uger.

I starten i en kasse ved siden af mig, men nu tilbringer hun det meste af tiden i buret i bilen. Der vil hun gerne vaere - og hun har desvaerre ikke fattet at man skal tie stille paa kontoret og ikke pive fordi man vil have opmaerksomhed. Jeg har ellers koebt en bur der staar under mit skrivebord.

Jeg haaber jeg kan faa hende laert at tie stille inden solen bliver for staerk til at hun kan sidde i bilen - selvom jeg ikke aner hvordan jeg skal baere mig ad. Jeg vil meget noedig ud i at hun skal vaere alene hjemme saa mange timer om dagen..

Link til indlæg
Del på andre sites

De sidste to vognmænd Jan/vi kørte for sagde OK til at hundene var med i lastbilen.

Jeg har kørt lidt ved siden af for en anden, han sagde også hunde måtte komme med, han er selv GD mand:mrgreen:

Vi har dog oplevet virkosomheder hvor hundene skulle blive i bilen og ved Nestlé måtte de slet ikke komme ind selv om de blev i bilen.

Link til indlæg
Del på andre sites