Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. topic svarede på Therese's Gittemus i Debat
    Så prøv at fortælle hvad det er du gerne vil have mig til at prøve at uddybe?
  2. topic svarede på Therese's Gittemus i Debat
    Nej, jeg mener det heller ikke sådan, at andre dyr ikke føler. Primitive er måske også et forkert ord, for jeg tror på, at følelserne er præcis de samme. Og de kan selvfølgelig godt give udtryk for en følelse, det er vi slet ikke uenige i. Men vi er bare en mere udviklet art. Det kommer vi jo ikke udenom. Så når jeg skriver primitive, mener jeg egentligt bare dét. Det er et dumt ord, men kan ikke lige komme på, hvad jeg ellers skulle kalde det Vores hjerne fungerer bare på en anden måde end en hunds hjerne. Den er altså bare mere udviklet (ikke at det nødvendigvis altid gør os klogere end dyr ) og vi tænker på en anden måde og tackler vores følelser på en anden måde. Ikke at dyr ikke kommunikerer, men det er bare... anderledes. Giver det overhovedet mening?
  3. Så længe vi forstår hvad du mener ikk? :blink: Og så er det da aldrig upassende med flotte mænd... Dag eller nat, plimmelim eller ikke plimmelim... Altid passende
  4. Når det handler om lækre mænd, er jeg sikker på det er helt okay med de fleste herinde, at I går lidt OT
  5. topic svarede på Therese's Gittemus i Debat
    Nårh, så er vi vist ret enige Jeg mener i hvert fald heller ikke, at hunde føler på samme måde som os. I min verden er det slet ikke til diskussion, at vi selvfølgelig føler på en helt anden måde end dyr. Alene det faktum, at vi kan sætte ord på dem og være bevidst om dem gør jo en hel del. Men derfor er jeg nu stadig ikke i tvivl om, at følelserne er de samme - omend mere primitive.
  6. topic svarede på Therese's Umulia i Debat
    120 % enig! En ting er, at vi bor her nu. Sket er sket og man kan ligesom ikke begynde at rive huse ned for at plante mere skov igen. Men bliver sgu lidt trist, når vi bliver ved med at smadre et stykke naturområde for at bygge en motorvej eller fordi folk vil have huse i lige præcis det område. Lad nu for pokker dyrene have et sted at bo
  7. topic svarede på Therese's Umulia i Debat
    Spændende!
  8. topic svarede på Therese's Gittemus i Debat
    Altså, når du skriver, at du ikke tror, de føler det samme som mennesker, hvad mener du så helt præcist? Hvad for nogle følelser føler de så, hvis det ikke er de samme følelser som os? Måske er min trætte hjerne bare helt forvirret, men jeg forstår slet ikke hvad du mener her
  9. Men så tror jeg vi strander ved spørgsmålet om arv eller miljø. For det du beskriver er jo tillært adfærd. Men ændrer det på et individs intelligens, at det bliver bremset i at vise det? Vil hunden ikke stadig være intelligent, hvis den en dag havner hos en ejer, der fremelsker det og belønner det? Det er ligesom med børn, tror jeg. Man kan have en elev i en skoleklasse, der er helt vildt klog. Hvis de bliver irettesat hver gang de åbner munden, vil de lære at holde den lukket. Men hvis de en dag kommer i en anden klasse med en lærer, der roser når eleven udtaler sig, vil eleven lære at det er rart at sige noget. Jeg ved det ikke, nu tænker jeg bare lige højt her.
  10. Præcis. Det handler sgu nok ret meget om hvilke øjne der ser og hvad man skal bruge hunden til. Hvad ens udgangspunkt er. Nogen synes jo hunden er hamrende intelligent, når den lærer ting lynhurtigt og med få gentagelser, mens andre nok synes hunden er klogest, når den kan løbe ud og finde en nedskudt and på egen hånd eller når den selvstændigt kan hyrde en fåreflok fra a til b. Så ja, tror bestemt du har helt ret i, at det er helt vildt subjektivt
  11. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Hvad er det du er enig med mig i så?
  12. Det lyder da også som om det gik helt perfekt :klap: Og så er der jo heller ingen grund til at stoppe :5up:
  13. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Det kan jeg godt følge dig i, men så synes jeg man skal tænke over, om det ikke er lidt ligemeget hvad nogle tilfældige hundetosser på nettet mener om ens hunds navn. Det bliver jo også gjort klart gennem tråden, at det er en trold, så mon ikke de fleste godt forstår sammenhængen? Det lyder nok lidt hårdt, men jeg synes altså ikke, at det kan være vores ansvar, at totalt ukendte mennesker, der tilfældigvis læser tråden, føler sig ramt. Hvis det skal være sådan, så kan man heller ikke skrive, at man hader labradorer eller synes schæferhunde er belastende, fordi de gøer. Eller at hunde med hængeører ser fjollede ud. Når man er på nettet, må man lære at lade være med at tage alting personligt, synes jeg. Men det er jo en fin egenskab at du ikke har lyst til at såre nogen - respekt for det. Tror bare det er umuligt at undgå at støde nogen, når der er så mange, der læser med. Og jeg orker virkelig ikke at prøve!
  14. Høhø, Bobo er engang gået ind i en bil, fordi han skulle kigge efter en mand på cykel... Og han er løbet lige direkte ind i en glasdør. Men okay, det siger måske ikke så meget, når man tænker på, at mennesker også engang imellem går ind i de der usynlige døre
  15. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Normalt ville jeg give dig ret. Men jeg synes det er så tydeligt, at han tager pis på os og så tror jeg altså, at han er ret ligeglad med om nogle kommenterer navnet negativt. Tror faktisk det var det han håbede på
  16. Jeg synes, du gjorde det rigtige. Hvis din hund vitterligt er stresset, er det jo ikke noget, den selv kan styre. Hormonproduktionen sker jo i kroppen og det kan man ikke kontrollere. Så det ville ikke hjælpe ret meget, hvis man irettesætter en stresset hund. Så jeg havde helt klart gjort det samme som dig, så hunden over tid kan lære at stresse ned på træningspladsen i stedet for at blive straffet og måske stresse endnu mere.
  17. Okay, jeg kan så fortælle, at Bobo ikke er ret intelligent. Jeg har lige knaldet hovedet op i en lampe og han reagerer ved at løbe ud og gø ved døren :stupid:
  18. Jeg har faktisk lige gået og tænkt nogenlunde det samme; at det virkelig handler meget om træneren og at finde den helt rigtige motivation for hunden. Selvfølgelig er nogle hunde mere "taknemmelige" at træne med end andre, men i sidste ende tror jeg faktisk de allerfleste hunde er ret kloge. Nogle gange går træneren bare forkert til opgaven.
  19. Altså, udfra min meget sparsomme erfaring, må jeg jo give dig ret Det var bare ærgerligt, at han så tit valgte det fra. Man kunne nærmest se, hvordan han ville rulle med øjnene og give mig fingeren, hvis han kunne Men så meget federe var det jo så også, når det lykkedes at fastholde hans opmærksomhed i mere end et halvt minut
  20. Jeg tænker, at hunde kan være intelligente på mange forskellige måder. Vi havde en terrierblanding, da jeg var yngre og han var fantastisk klog - når han altså gad. Han lærte ting lynende hurtigt og jeg kunne næsten ikke følge med altid. Man skulle virkelig være opmærksom på hvad man belønnede for, fordi han fangede det så hurtigt. Så havde vi også en retrieverblanding, som ikke var nær så skarp. Han var ærlig talt lidt en klumpedumpe Til gengæld var han virkelig god til at regne ud hvordan han kunne beholde ting for sig selv. Han fandt f.eks. på, at hvis han vendte en pind inde i munden, så den lå parallelt med hans mund og ikke som normalt, hvor enderne af pinden stikker ud gennem tænderne, så ville andre hunde ikke kunne finde den. Det synes jeg var ret smart fundet på Han virkede god til at koble ting sammen. Sådan noget gjorde Charlie aldrig. Så de var jo kloge på hvert deres område, tænker jeg.
  21. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Men... Det er et hundenavn Hvis det kan ødelægge ens dag, at andre synes det er underligt, skal man måske ikke kalde sin hund tissemis. Man må da forvente, at det afføder nogle reaktioner Desuden kan man da ikke sidde og tage hensyn til mennesker, der måske sidder og læser med og får såret deres følelser. Jeg aner da ikke, hvem der læser med og om de bliver stødt over det jeg skriver - hvor skulle jeg vide det fra? Og så skal man måske kigge lidt indad, hvis man kan blive såret over at andre synes ens valg af navn er mærkeligt
  22. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Hvorfor? Hvis det er en troll, mener folk det jo ikke engang alvorligt selv?
  23. Det er vi nu mange der gør, synes jeg. Fordi man kan gennemskue en troll, når det er ret tydeligt, at der er tale om en, er jo ikke ensbetydende med, at man ikke vil svare seriøst på folks seriøse spørgsmål en anden gang.
  24. Smukke Suki :hjerte:
  25. Ja, det var nu også det jeg mente.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.