Alt der er opslået af Therese
-
Hvem har gavn af hunderegistrering?
Jo, de henvender sig til personen, der har registreret hunden i DHR. Vil du så svare nu???
-
Hvem har gavn af hunderegistrering?
Okay, nu tror jeg måske at jeg forstår. Din mor ejede en hund og blev anmeldt, fordi hunden haltede pga. nogle trapper. Sagen bliver undersøgt og hunden anbragt hos en politimands familie. Her bor den så et stykke tid og familien bliver så glad for den, at de ikke vil give den tilbage. Og der er ingen, der vil hjælpe din mor med at få hunden tilbage. Er det korrekt forstået?
-
Hvem har gavn af hunderegistrering?
:hmm: Det kan da aldrig blive politiets skyld
-
Hvem har gavn af hunderegistrering?
Undskyld, men det gør mig ikke rigtig klogere
-
Hvem har gavn af hunderegistrering?
Og så vil moderen først have den tilbage to år senere eller hvad?
- Kongepuddel ca 7år
-
Hvem har gavn af hunderegistrering?
Men... Hvilken person er det, der har gjort hvad? Jeg kan vitterligt ikke finde hoved og hale i det. Som jeg læser det, er en politibetjens forældre på en eller anden måde kommet i besiddelse af snuserens mors hund, som åbenbart blev passet ved en mindre-årig. To år senere er hunden stadig ikke blevet omregistreret og snuserens mor vil have hunden tilbage. Det kan hun af en eller anden grund ikke få og det er snuseren rigtig gal over. Og selv hvis min udlægning er rigtig, mangler der virkelig mange detaljer, synes jeg. F.eks. hvordan betjentens forældre har fået fat i hunden, hvorfor den blev passet ved en mindre årig og hvorfor snuserens mor ikke gør krav på hunden noget før. Jeg oplever lidt, at den her historie kun bliver fortalt, så det kommer til at fremstå som om, at det kun er systemet, der er nogle bussemænd og har handlet forkert. Når der bliver stillet kritiske spørgsmål, bliver de ikke rigtig besvaret og så kommer det bare nemt til at fremstå som om, at snuseren godt ved, at historien ikke helt holder vand. Beklager, men sådan synes jeg altså det virker efterhånden. Men du har jo åbenbart ret godt styr på historien, så mon ikke du kan fortælle det lidt mere uddybende?
-
Hvem har gavn af hunderegistrering?
Intet. Det er der skam ikke noget fortroligt over. Det er bare lidt pudsigt, at du snakker om at holde ting for sig selv, når du har gjort præcis det samme gennem hele tråden :blink:
-
Hvem har gavn af hunderegistrering?
Undskyld, men snakker du lige om fortrolige oplysninger og om at holde ting for sig selv?
- Hvor mange gåture?
-
Skriv under mod dyresex
Nej, det er vi da ikke enige om. Som jeg læser det, snakker du kun om fysiske skader og det er ikke godt nok, synes jeg. Jeg ved godt, at du så gerne vil have lavet en paragraf, der tager højde for psykiske konsekvenser, men det kan man bare ikke bevise, tror jeg. Og så er man lige vidt.
-
Skriv under mod dyresex
Og nej, selvfølgelig skal det ikke forbydes at lade sin slange kravle rundt på sig. Nu er der jo også forskel på det scenarie og så på at tvinge et dyr til samleje og evt. stikke ting ind i dens åbninger. Og hvis det blev forbudt, ville man nok lade damen, der tænder på hendes slange være i fred, eftersom det er ganske harmløst. Problemet er vel, at du ikke kan gribe ind overfor de mennesker, som tvinger deres dyr til at være rekvisitter i en eller anden seksuel leg, som de slet ikke har lyst til at deltage i.
-
Skriv under mod dyresex
Uanset hvad du mener eller ikke mener eller hvad du tidligere har givet udtryk for, så er det bare ikke i orden at antyde at andre er dumme.
-
Skriv under mod dyresex
Forståelseshæmmede? Måske du lige skulle læse tråden igennem én gang til og se om der ikke er blevet svaret på dine spørgsmål allerede inden du kaster med sten? Jeg ved i hvert fald, at jeg er kommet med bud på hvad der kunne være problematisk, men det har du åbenbart heller ikke selv helt opfattet. Så...
-
Hvem har gavn af hunderegistrering?
:stupid:
-
Hvem har gavn af hunderegistrering?
Hvad pokker har statens embedsmænd med os at gøre Du kan vel godt fortælle din historie her, selvom du ikke blev hørt af dem - eller hvad?? Det er simpelthen som at løbe panden mod en mur med dig. Du har så mange grunde til ikke at ville fortælle og de grunde bliver efterhånden mere og mere mærkelige. Hvis du ikke vil fortælle, hvorfor laver du så en tråd?? Du vil gerne sprede budskabet om at myndighederne er nogle dumme røvhuller, men du vil ikke fortælle historien, så den er til at forstå for os, der ikke har oplevet det. Du undlader oplysninger, du væver og du ignorerer spørgsmål, som måske kunne bringe klarhed over hvad der lige er foregået. Så åbenbart vil du ikke fortælle historien alligevel eller hvad? Hvis du ikke vil fortælle, så lad det dog for pokker snart dø ud i stedet for at blive ved med at tage det op til debat.
-
Novemberbilleder 2013
Lyder da ikke nemt?
-
Novemberbilleder 2013
Dorte: Var I til prøve i en idrætshal??
-
Hvem har gavn af hunderegistrering?
Jeg bliver sgu lidt provokeret af den markerede sætning. Hvordan søren kan du blive gal over, at folk tolker forkert, når du ikke fortæller hele historien? Folk begynder at digte, når du kun fortæller en halv historie. Jeg siger ikke, at det er okay, men det er altså bare det der sker. Og det kunne du have undgået ved at fortælle hvad der skete. Jeg går ud fra, at du startede tråden med formålet at fortælle din historie? Alligevel er det bare ikke rigtigt det der sker. Det er lidt som om du svarer i vest, mens vi spørger i øst Selv nu, hvor Potil prøver at rede trådene ud, væver du løs og får ikke rigtig svaret på noget. Nu er der blot endnu en person at forholde sig til og som egentligt bare gør mig endnu mere forvirret, fordi en mindreårig åbenbart har haft ansvaret for din mors hund og rent juridisk troede jeg ikke det kunne lade sig gøre. Men altså... Min pointe er, at der bliver ved med at komme flere og flere oplysninger og på en eller anden måde besvarer det bare ikke rigtigt noget alligevel. Og så begynder man nogle gange at pusle det hele sammen, så man synes det giver mening. Hvis du vil undgå det, må du svare på spørgsmålene og fortælle hvad der er sket.
-
Hvem har gavn af hunderegistrering?
Men hvorfor fortæller DU det ikke? Jeg forstår det ikke. Du bliver ved med at hive sagen frem, men når det kommer til stykket, vil du ikke fortælle noget alligevel. Hvorfor?
-
Hvem har gavn af hunderegistrering?
Men prøv at se det lidt udefra. Hvis en person (a) sælger en hund til b, så kan a jo ikke komme tilbage efter lang tid og bede om at få hunden tilbage. Hvis man kunne det, ville folk kunne sælge deres hund, forlange den tilbage og sælge den igen i en uendelighed. Det holder jo ikke.
-
Hvem har gavn af hunderegistrering?
Hellere fyldestgørende og langt end kort og upræcist
-
Hundelufter - Hvad mener du ?
Jeg tror ikke, at jeg ville benytte mig af sådan et tilbud. For det første kan min hund ikke ret godt luftes sammen med andre - og når han skal det, så foretrækker jeg at gøre det selv. For det andet skal jeg kende vedkommende ret godt, før jeg overlader min hund til dem. Og for det tredje nyder jeg vores gåture, så jeg vil faktisk ikke rigtig undvære dem. Jeg er også så heldig, at jeg har alternativer, hvis jeg af en eller anden grund ikke selv kan lufte ham. Det er mennesker som han kender og det er mennesker som jeg kender og de synes han er skøn. Så det vil være ret uproblematisk for alle parter.
-
Min hunds høm høm, er ifølge loven ikke mit problem
Adela, du hopper ind i en tre år gammel tråd. Men velkommen til
-
Hvem har gavn af hunderegistrering?
Nej, men så forstår jeg nok bare ikke helt hvad det er du prøver at sige. Det lyder som om du har noget imod, at myndighederne kan bruge registreringen til at finde den rigtige ejer nu. Men er det ikke det DHR burde kunne bruges til Jeg fatter stadig ikke særlig meget af det her og synes lidt, at det bliver mere forvirrende, jo mere jeg læser efterhånden. Men nu har jeg da fundet ud af, at det er din mor, der ikke har kunne få sin hund tilbage før efter 26 måneder eller hvor lang tid det nu var. Det tog også kun ca. 3 år - så det kan være, at jeg om 3 år kan få fortsættelsen :blink: Indtil da melder jeg mig nok bare ud af den her debat, inden min hjerne koger helt over i forsøget på at forstå en ellers ret interessant historie, som jeg bare slet ikke kan finde hoved og hale i.