Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Nej, ikke rigtigt, faktisk... Hvis man har skrevet under på, at en anden passer hunden i en længere periode, så er den person vel også ansvarlig i den periode? Eller hvad?
  2. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Okay. Så du er enig med mig i, at man selvfølgelig ikke bliver betragtet som ansvarlig, hvis man ikke er registreret som ejer? Hvis ja, kan du så ikke uddybe nedenstående citat?
  3. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Hvad mener du? Selvfølgelig kan du ikke være ansvarlig for en hund, der ikke er registreret i dit navn. Eller misforstår jeg hvad du siger?
  4. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Ja, man kan altså ikke bare generalisere ud fra en enkelt træls oplevelse. Der findes brådne kar alle steder og du mødte en af dem indenfor politiet og det er rigtig træls. Men det er altså ikke ensbetydende med, at DHR generelt er totalt ubrugeligt.
  5. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Det her er sgu da til at blive helt rundforvirret af
  6. Årh, hvalpemaver :lun:
  7. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Så det er en politimands forældre, der har stjålet din mors hund? Eller hvad? Ja, undskyld mine mange spørgsmål, jeg prøver bare at forstå det hele
  8. topic svarede på Therese's Eris i Foder
    Kunne godt være man skulle prøve det der regal... :hmm: Bobo har tendens til tør hud og jeg har ikke været heldig at finde noget rigtig godt endnu!
  9. Jamen, jeg er bare ikke enig... Så tror det er på tide, at vi bliver enige om at være uenige
  10. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    De var vel venner dengang, siden hun lod dem passe hunden.... Og de må vel have haft en eller anden grund til ikke at ville udlevere hunden?? Men det fik I måske ikke at vide?
  11. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Hele den sag er godt nok også underlig. Hvorfor ville din mors venner ikke udlevere hunden til hende igen???
  12. Selvfølgelig bliver det kommenteret, når du sidder og påstår, at folk (inklusive mig) er ligeglade med dyremishandling, fordi vi synes, at et forbud mod dyresex ville være en god ting. Du kan kalde det at tale udenom eller hvad du vil, men hvad havde du egentligt regnet med? Men jo, jeg er da egentligt ligeglad med om man laver en paragraf uden dyreværnsloven, der beskytter dyr mod seksuelle overgreb. For min skyld ingen alarm. Og hvis formuleringerne bliver ændret, så det bliver mere klart hvad der er tilladt eller ej, så vil jeg da heller ikke brokke mig. Men jeg synes ikke det er nødvendigt at lave en helt ny lov. Man kan ændre en smule i den og man kan sætte strafferammerne op, men en ny lov er unødvendig, synes jeg.
  13. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Så... Hunden var registreret i din mors navn og var aldrig blevet omregistreret og hun kunne alligevel ikke få den udleveret? Det lyder godt nok også mystisk :hmm: Hvorfor ville de ikke det??
  14. Ja, både og. Det kan godt være, at det var startindlægget, men tråden udviklede sig og nu handler den om forbud mod dyresex. Hvordan kommer du frem til den konklusion? Bare fordi det ikke bliver nævnt, at man er imod dyremishandling af grov karakter, så betyder det da ikke, at man ikke går op i det. Igen kan jeg slet ikke følge den konklusion. Det er da ikke mere vigtigt at forbyde dyresex Men når tråden ikke handler om det, så nævner man ikke nødvendigvis en hel masse former for dyremishandling. Det betyder ikke, at man er ligeglad
  15. Undskyld, men det synes jeg er noget pjat at sige. Der er selvfølgelig ingen, der bifalder vold mod dyr. Nu handler tråden jo bare ikke om det, så det tages der jo ikke udgangspunkt i. Men lav en tråd om at tæske dit dyr og der vil være bred enighed om at det ikke er okay og at der sagtens kunne blive strammet lidt op på det punkt.
  16. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Så det er din mor, der har fået stjålet hendes hund og omregistreret den i et andet navn? Det er selvfølgelig heller ikke rimeligt, men jeg oplever nu, at DHR er ret strikse med reglerne. Måske har jeg bare været heldig at snakke med en, der tog det alvorligt, men da jeg skulle omregistrere Bobo, kunne jeg ikke bare gøre det. Jeg blev bedt om at bestille en ny attest, hvor tidligere ejer også skulle skrive under på, at han havde solgt hunden til mig og at jeg nu ejede ham. Hvad var begrundelsen for at din mor ikke kunne få hendes hund igen?
  17. Det skader dem vel heller ikke altid. Det er princippet i, at man dyrker sex med en anden art, der ikke kan give sit samtykke. Det er grundlæggende forkert, synes jeg. Og det burde ikke være lovligt i et oplyst samfund. Jeg anfægter ikke folks ret til at dyrke sex med dem de vil og hvor de vil. Andre menneskers seksuelle orientering bekymrer jeg mig ikke så meget om, så jeg forsøger ikke at skabe forskelsbehandling. Jeg synes bare ikke, at det er i orden. På samme måde som at man ikke udnytter børn til sex, fordi de heller ikke kan sige fra. Jeg kan dog godt se, at det på en eller anden vis er forskelsbehandling. Men jeg vil nu nok altid tale dyrenes sag alligevel - for de kan jo ikke selv.
  18. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Snuser, er der en der har stjålet din hund og omregistreret den uden dit samtykke? For det er virkelig det eneste jeg kan komme frem til ud fra dine indlæg
  19. Så det du gerne vil have er at man laver en ny lov, der dækker alle former for overgreb (inklusiv dyresex) i stedet for en lov specifikt rettet mod dyresex? Eller hvad?
  20. Måske laver de ikke skader på dyret og derfor hører det ikke ind under dyreværnsloven. Til gengæld er det (i min verden i hvert fald) etisk og moralsk forkert at dyrke sex med et forsvarløst dyr, der ikke kan give sit samtykke. Der er lavet andre love baseret på etik og moral i det her land og jeg kan ikke se, at det her skulle være så meget anderledes. Og det skal forbydes, fordi det i bund og grund ikke handler om, om der opstår skader på dyret eller ej. Det handler om, at det er etisk forkert at have seksuel omgang med et dyr, der ikke kan sige til og fra. Selvfølgelig er det værre, hvis der opstår voldsomme skader på et dyr, men hvad så med alle de andre? Dem, hvor der ikke opstår skader, men som stadig bliver mere eller mindre presset til det? Skal vi så bare lukke øjnene for dem? Det synes jeg er helt, helt forkert.
  21. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Bobo går ikke bare med for at gå. Jeg tror ikke du skal tage fejl Labber kan sagtens nyde en gåtur, selvom de ikke render med snuden i jorden hele tiden. Bobo gør det samme som du beskriver; han snuser ikke rundt over det hele, han finder en fært/en god duft og så stopper han op og snuser til det. Jeg tror måske bare, at der er forskel på cockere og labadorer på den måde :hmm:
  22. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Enig med Shii - og så vil jeg bare lige pippe lidt om, at politiet selvfølgelig ikke er ligeglade med registreringen, fordi du, snuser, har oplevet et enkelt tilfælde, hvor et eller andet, som jeg endnu ikke helt kan gennemskue hvad er, er gået galt. Det er næppe generelt for alle Danmarks politikredse.
  23. en besked i et emne svarede på Therese i Schæfer
    Dejligt Og jo tak
  24. en besked i et emne svarede på Therese i Schæfer
    Har I det godt?
  25. en besked i et emne svarede på Therese i Schæfer
    Hej Milder

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.