Alt der er opslået af Therese
- usikker hund
-
Månedens hund juli 2013 - Legende hunde
Ja, jeg fik heller ikke stemt. Men det var da den helt rigtige, der vandt. Hold da op, et spring :klap:
-
Samsung og Cesar Millan
Det var da noget underligt noget at sige. Skal man da have haft en hund med problemer før man kan have en holdning til hvordan den bør trænes og omgås
-
Hvad er god/etisk avl for dig?
Jeg er enig med dig i alt det du nævner her. Derudover synes jeg det er vigtigt, at der er taget højde for hundens livskvalitet; at der ikke bliver avlet på hunde med så flade snuder, at de får problemer med at trække vejret, at hunden ikke har så meget hud i ansigtet, at den får svamp og at schæfere ikke skal kravle hen af jorden, fordi deres ryg er så skrå. Kort sagt synes jeg det er urimeligt overfor hundene, hvis man bare avler løs uden at tænke over hvordan et bestemt udseende påvirker hundene - og jeg bliver især lidt harm, når opdrætterene påstår, at problemet ikke eksisterer, men det er jo en helt anden diskussion Så synes jeg også altid det er gode tegn, hvis opdrætter ikke sælger alle hvalpene i et kuld, men selv beholder dem han/hun vurderer som bedst egnede til videre avl - eller i hvert fald sørger for at have retten til avl på hunden, hvis man ikke kan have flere derhjemme. Jeg ved ikke helt om jeg synes det er direkte uetisk, men jeg har altid undret mig over, at en opdrætter slet ikke beholder nogle hunde selv, for man avler vel for at forbedre racen og man forbedrer jo ikke ret meget, hvis man ikke beholder de formodede bedste avlsdyr. Jeg kan ikke lige komme i tanke om en situation, hvor det er okay at avle på en hund med den status, nej. Nej, på ingen måde. Og det håber jeg da virkelig ikke, at der er nogen der gør :hmm:
-
usikker hund
Nu håber jeg det er i orden for trådstarter, at jeg beder dig om at uddybe det her. For jeg kan ikke helt forstå, hvorfor du ville skælde hunden ud, fordi den passer på sin mad. Måske sidder jeg med et andet billede i hovedet end dig, men jeg tænker, at hvis hunden er nervøs for at andre hunde tager dens mad, så er det vel forståeligt og naturligt, at den passer godt på det. Det er i hvert fald ikke noget jeg umiddelbart ville skælde ud for. Det synes jeg skal arbejdes med på en anden måde, så hunden oplever, at det er okay at sige fra, men også lærer at det egentligt ikke er nødvendigt at passe så godt på det. Det kan selvfølgelig være, at vi bare ikke accepterer de samme ting eller at jeg ganske enkelt misforstår hvad du mener, men kunne godt tænke mig at høre dine tanker om det
-
Danmark i følge Bubber
Men så længe damen kan svare for sig, tror jeg altså ikke kommunen må gøre ret meget. Jeg blev også ret ked af det på hendes vegne, men når hun nægter at flytte og ellers ikke fejler noget mentalt, så synes jeg ikke, at man kan bebrejde kommunen noget. De kan vel ikke tvinge nogen til at flytte, selvom de lever under virkelige kummerlige forhold.
-
usikker hund
Man rykker hundens grænse ved at gå lige til grænsen. Hvis du overskrider den, får hunden endnu en dårlig oplevelse og det tager den jo med sig = I er et skridt længere fra at få en hund, der kan modtage gæsterne på en bedre måde. Når en hund er bange for noget, nytter det ikke noget at sætte den ned midt i den situation, som den ikke magter. Det kender vi vel også fra os selv. Jeg er f.eks. bange for hvepse og hvis jeg skulle komme over det, ville det ikke være en særlig god ide at tvinge mig til at stå tæt på en hveps, som jeg ikke kunne komme væk fra. Det kan godt være, at jeg ikke bliver stukket, men jeg vil alligevel være bange og det reagerer min krop på. Og det er det jeg (eller min krop...) vil huske næste gang jeg ser en hveps. Og så bliver jeg bange igen. Hvis jeg skulle lære ikke at være bange, ville det være meget mere hensigtsmæssigt, hvis jeg fik lov til at kigge på den i fred og ro. Og komme tættere på, når jeg følte mig klar. Giver det mening?
- usikker hund
-
Hopper op af mig - usikkerhed?
Jeg tror, det er kedsomhed. Eller et udtryk for, at han vil have opmærksomhed. Uden at have set ham, ville jeg i hvert fald ikke lægge andet i det end at han bare finder på sådan noget, fordi han ikke bare gider stå stille og vente
-
Alt om træning - fra probelmløsning til jubel
Ja, jeg har hørt om den øvelse og det må virkelig være en øjenåbner for hvor svært det nogle gange kan være for vores hunde at regne ud hvad vi gerne vil have dem til, når vi netop ikke kan forklare dem det. Det er sikkert rigtig brugbart Og så må jeg da lige høre om du fik hende til at gøre det rigtige?
-
August Billedtråd 2013
Er helt vild med det sidste billede af hendes ansigt. Hun er så køn
-
Hvad ville du vælge, hvis du skulle have en designerhund?.
Jeg er helt klart også mere til blandinger. Og jeg synes det er så ærgerligt, at der ikke er flere, der tjekker for sygdomme, inden de avler. Både for hundenes skyld, men sandelig også for købernes skyld. Og så synes jeg det er ærgerligt, at der ikke er lavet et eller andet slags register, hvor man kan gå ind og finde kuld, der er tjekkede. Jeg har ellers kendskab til et par stykker, der har forsøgt, men af en eller anden grund har de altid droppet det igen. Og det har selvfølgelig intet med emnet at gøre, så undskyld for OT Ascha
-
Hvad ville du vælge, hvis du skulle have en designerhund?.
Hvis jeg skal have en blanding, ville jeg nok vælge en cavalier/cocker eller en pudel blandet med cavalier eller cocker spaniel, hvis det skal være en mindre hund. En bekendt har sidstnævnte blanding (pudel/cocker) og den er fantastisk sød og har et dejligt temperament Hvis den skal være større, vil jeg nok gå efter en labrador, der var blandet med noget andet samarbejdende. Eller en collie/schæfer eller en anden hyrdehunde blanding. Hvid schæfer/gul eller grå schæfer ligesom Annes Bella - hun er jo en virkelig flot schæfer!
-
Ro efter sterilisation?
Okay, så havde jeg nok gjort det. For en sikkerheds skyld havde jeg nok ikke sluppet hende i skoven (hvis I altså plejer at gøre det) men hvis hun alligevel ikke vil lege, går det jo nok
-
Ro efter sterilisation?
Er der mulighed for, at I kan tage hende med ud alene? For så havde jeg nok gjort det. Så kan hun da komme lidt uden for haven, men uden at hun begynder at lægge op til vild leg med de andre. Og tror nu ikke, at det vil gøre nogen skade, selvom hun trækker lidt. Så længe hun ikke går helt i selvsving og kaster sig rundt i snoren
-
August Billedtråd 2013
Suki er altså bare for kær
-
Opdatering af hunderacerne
Nåh, derinde - troede du mente de der fora for racerne Men så kan det nok godt passe, at den mangler. Det aner jeg ikke
-
Opdatering af hunderacerne
Jeg tror, det hele hører under pudel-forum
- Alt om træning - fra probelmløsning til jubel
- Alt om træning - fra probelmløsning til jubel
- Alt om træning - fra probelmløsning til jubel
- Alt om træning - fra probelmløsning til jubel
-
August Billedtråd 2013
Og nå ja, tillykke til frk. Ozzie - den sjoveste schæfer
-
Alt om træning - fra probelmløsning til jubel
Jer der klikkertræner... Hvordan har I betinget klikkeren på jeres hunde? Jeg prøver at gøre det med Bobo, men nu efter tre træningsgange er jeg lidt i tvivl om, om jeg gør et eller andet galt. Jeg forsøger at klikke så snart han åbner munden og tager godbidden. Men er det for sent? Skal det måske være endnu tidligere, så det bliver så snart han kigger på godbidden? For det virker altså ikke helt som om han forstår hvad det handler om Han reagerer i hvert fald ikke på lyden uafhængigt af en godbid. Så hvad har I gode erfaringer med?
-
Camy er flyttet ind <3
Hvor er de gode, dine piger