Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. en besked i et emne svarede på Therese i Sygdomme
    Jeg synes ikke nødvendigvis, at en race som helhed er usund, fordi der bliver testet for mange sygdomme, hvis mange af hundene bliver testet frie. For mig ville det bare betyde, at der har været problemer med sygdommen, at man er opmærksom på at teste for det og at der nu er ved at være styr på det. Omvendt vil en race selvfølgelig være usund, hvis der er mange syge hunde. F.eks. med cavalieren, som jeg kigger på som min næste hund. Der er det altså rigtig svært at finde en fuldstændig sund og rask hund - i hvert fald her i Danmark. De har stort set alle sammen et eller andet med hjertet. Ofte ikke i ret stor grad, men når der er blevet lavet en undersøgelse, der viser, at de allerfleste 10-årige hunde har udviklet en mislyd på hjertet, mener jeg ikke det kan kaldes en sund race! Og det får mig da til at overveje, om det er noget jeg har lyst til. Jeg følger i hvert fald de hunde grundigt, som jeg synes kunne være interessante - men det er selvfølgelig en helt anden diskussion. Men ja, jeg synes som sagt det handler mere om sygdomstilfælde end om hvor mange sygdomme man tester for.
  2. en besked i et emne svarede på Therese i Omplaceringshund
    Det lyder da som om det ikke kunne være bedre Dejligt for ham!
  3. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg synes, det er fint at advare. Ud fra hvad jeg kan læse rundt omkring, er der en del, der har oplevet problemer med den kennel - så der må jo næsten være noget om snakken. Dog synes jeg det kunne være rart med et link til en hjemmeside eller sådan noget, så man ved, hvad man skal advare andre imod. Min google søgning giver i hvert fald ikke noget
  4. Slettet - læste vist indlægget forkert
  5. Ej, hvor er det barnligt Hvorfor gør man dog sådan noget??
  6. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Brugslinjer da Bobo er nok det, der svarer til udstillingslinjer. Han har ingen stamtavle, så jeg kan jo ikke sige det præcist, men han er tungere og kraftigere end en hund af jagtlinjer. Og selvom han er vildt glad for at lave noget og apportere, så ville han aldrig kunne klare en hel dag på jagt. Eller jo, han ville knokle for mig så længe jeg bad ham om det, men det ville være anstrengende for ham til sidst, tror jeg. Hvorimod en lettere hund ville kunne holde noget længere, tænker jeg. Og det ville jeg også vælge, hvis jeg skulle bruge en anden race til noget seriøst. Jeg ville f.eks. aldrig vælge en højavlsschæfer, hvis jeg ville træne med den. Eller en kæmpe Rottweiler.
  7. topic svarede på Therese's pivpiv i Labrador
    Nu spørger jeg måske dumt, men kommer resultaterne altid på hundeweb? Eller er det noget ejeren/opdrætteren selv bestemmer? Eller sagt på en anden måde: hvor finder man resultaterne henne, hvis opdrætteren ikke har lyst til at offentliggøre dem?
  8. Omplacering, ja
  9. Nu har jeg jo endnu ikke købt en hvalp fra en opdrætter, så jeg har ikke støttet noget endnu - eller haft behov for at tænke over hvad jeg støtter. Men det forhindrer mig nu ikke i at gøre det alligevel Jeg tænker meget over, at "min" kommende opdrætter skal have en interesse i at bevare racens egenskaber og at hvert kuld skal være gennemtænkt. Opdrætteren må have en eller anden version/et mål med sit opdræt og jeg vil ikke købe et sted, hvor der enten ikke arbejdes hen imod helt konkret eller hvor det ikke kan uddybes, hvorfor man har valgt den kombination. Det kan de fleste nok heldigvis også godt, så tvivler på det bliver et problem Og så er det selvfølgelig vigtigt, at jeg er enig med dem i deres målsætning og deres måde at have hund/hvalpe på
  10. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg ville lade den blive der Jeg ser ingen grund til at flytte hunden i en måned for bare at flytte den tilbage igen. Det tager et stykke tid at falde til et nyt sted og hunden når det måske kun lige, inden den skal flyttes tilbage igen. Det synes jeg ikke der er nogen grund til
  11. topic svarede på Therese's pivpiv i Adfærd
    Så synes jeg du skal gribe ind og stoppe det Eller hvem der nu er med på jagten med hende.
  12. topic svarede på Therese's pivpiv i Adfærd
    Det lyder på mig som en hund, der gør sådan, fordi hun kan. Hvis hunde får held til at opnå noget, de gerne vil have ved at opføre sig på en bestemt måde, så gør de det som regel igen og igen... Og igen Og hvorfor skulle de stoppe - de får jo hvad de vil have? Hvad siger hundene selv til det, når hun tager ting ud af munden på dem?
  13. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Jeg synes begge hunde er nogle skønne hunde på hver deres måde. Men en blanding af de to ville jeg ikke turde købe. Ikke i dag. Som andre har skrevet, risikerer din ven at han må aflive sin hund, fordi den bliver vurderet til at være ulovlig - og det kan han jo ikke bevise, at den ikke er. Hvorfor læser han ikke lidt op på begge racer og finder ud af hvad for en han bedst kan se sig selv med og så finde en opdrætter at købe fra? Så får hunden stamtavle og han har et bevis for at den er ægte
  14. Ja, det giver da god mening. At det er det høje proteinindhold, der belaster kroppen... :5up: Og ja, held og lykke med afkodningen
  15. Så laver vi det om til korn! Som jeg skrev, synes jeg bare det er mystisk at nogle hunde kan trives rigtig godt på et foder med korn, hvis det skulle være så dårligt for dem. Og det er ikke en kritik, jeg synes bare det er spændende, at nogle hunde trives rigtig fint med korn, ligesom TS's hunde, når det er ret udbredt, at man ikke skal fodre med korn. Jeg kan da godt undre mig over hvor den teori kommer fra og hvorfor nogle hunde så ikke passer ind i den teori.
  16. Der er altså ingen grund til at blive sur eller opfatte det som en kritik. Det er en reel undren. Jeg synes sgu det er sjovt/pudsigt/underligt, at nogle hunde trives rigtig godt på et foder med kulhydrater, hvis de i virkeligheden ikke kan bruge det til noget. Og samtidig trives rigtig dårligt på et foder uden kulhydrat.
  17. Men så er det bare rigtig "sjovt," at der tilsyneladende er nogle hunde, som trives ret dårligt på foder uden korn. Hvis de ikke har brug for det, så burde det jo være omvendt :hmm:
  18. Om hunden bliver dårlig; får ondt i maven, opkastninger eller diarre. Eller bare om den virker utilpas. Men tror virkelig ikke, at der sker noget, fordi den æder en edderkop Hunde fanger også nogle gange fluer og sådan noget kryb uden problemer. Så tror overhovedet ikke du skal være nervøs.
  19. Øv, jeg gættede også på venstre
  20. Og forvirringen er total Hvad er der gået galt her? Jeg har overhovedet ikke nævnt noget om hvad du deler eller ikke deler herinde.
  21. Men nu snakker jeg jo heller ikke om allergi vel? Det er da klart, at man ikke skal give sin hund korn, hvis den ikke kan tåle det. Det kan jeg alligevel godt regne ud :blink: Det er jo bare sådan, at det er blevet frarådet helt generelt for ALLE hunde. Og det er det jeg ikke forstår. Og hvis du synes det er et dumt spørgsmål, kan du bare hoppe over mit indlæg - der er ingen der tvinger dig til at svare
  22. Haha ja.. Det giver selvfølgelig god mening, at der ikke er så meget næring i korn, når man er et rovdyr ... :stupid: Så kan man lære at tænke sig om inden man spørger dumt
  23. Men er det en normal reaktion på korn? For jeg har aldrig hørt om hunde, der bliver så syge af det. Og det er derfor jeg ikke helt forstår problemet, sådan generelt.
  24. Sad faktisk lige og tænkte det samme, da jeg skrev mit indlæg Bliver da mere forvirret end jeg bliver klogere af det

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.