Alt der er opslået af Therese
-
Jeg vil aldrig igen brokke mig over Luna er beskidt ;o)
Wow... Håber ikke den er ked af at komme i bad
-
Påsketræf?
Jeg følger lige lidt med Vil gerne med, men helst hvis turen kan foregå i snor - mest af hensyn til jeres hunde Men ved ikke helt hvordan det er med det på de to steder? Og så kræver det selvfølgelig lige, at en eller anden her i huset vil køre mig, for offentligt transport duer altså ikke med ham, når han insisterer på at pive :stupid:
-
træningstræf i østjylland
Jeg følger lige lidt med
- Hvad gør i af have-lorten?
-
Fordel / ulemper halti grime.
Jeg har brugt det engang for den del år siden. Vi havde en stor hanhund, som vi aldrig havde formået at lære at gå pænt og han stressede temmelig meget, når vi var ude. Så for at have en chance for at få noget kontakt og noget ro på ham, så vi rent faktisk kunne arbejde med det, brugte jeg den. Men jeg må så også erkende, at det for mig var penge ud af vinduet. Jeg blev nok lidt forblændet af gode salgstaler, men i princippet virkede det ikke anderledes end hvis jeg bare var stoppet op. Slutresultatet blev det samme. Men dermed ikke sagt, at det kan være ganske fint for andre at bruge, men jeg vil ikke bruge penge på det en anden gang
-
Show Of Winners
Nå, så kommer jeg ikke :-/
-
Show Of Winners
Hvor og hvornår er det?
-
Sele med afskrækkende effekt?
Fint nok, men jeg tror stadig ikke, at Sittos hunde får lov til det
-
Specialklassen på tur
Haha okay... På den måde :5up:
-
Sele med afskrækkende effekt?
Det må altså have set ret sjovt ud
-
Sele med afskrækkende effekt?
Jeg ved jo ikke hvordan sittos hunde opfører sig, når de ser en anden hund, men ud fra hvad hun har skrevet i den her tråd, så tror jeg ikke, at hendes hunde får lov til at spurte hen til en anden hund og gø som en gal for så at løbe tilbage igen - og gentage det hele forfra. Det synes jeg i hvert fald ikke, at hun giver udtryk for og andet kan vi da ikke gå ud fra. Nej, det handlede vel om at blive opsøgt af andre hunde. Hvis den fremmed hund står stille og kigger, mens ejeren henter den, står jeg da også bare og venter på at ejeren får fat i den. Jeg er sådan set ligeglad med om hunden går fri ved fod, render ind i skoven, bliver bedt om at sætte/lægge sig, får snor på osv., jeg vil bare gerne spørges, inden hunden render hen til os.
-
Sele med afskrækkende effekt?
Sittos hunde opsøger måske ikke andre, når de er løse. Og så er det en helt anden situation i mine øjne. Ja, men man bør i min verden ikke pådutte andre at være en del af den træning. Så må man finde på noget andet. Finde træningspartnere på nettet eller lign. Eller bare spørge om jeg vil hjælpe, hvis man har mod på det, for det vil jeg selvfølgelig gerne Vil bare ikke påduttes det af tilfældige, fremmede mennesker. Nej, det er da ikke et problem Men hun stormer jo heller ikke op til andre hunde, så sådan en line er da nok lidt overflødig. Men hvis man har en hund, der gør det, så ville jeg da ønske, at folk ville finde på en løsning (uanset om det bliver en lang line eller noget andet) så man lige får muligheden for at aftale, at hundene gerne må hilse. For det må de som regel gerne, men jeg vil godt lige spørges, for der kan være situationer, hvor jeg helst er fri og så er det træls, at der kommer en hund spurtende efter os.
-
Specialklassen på tur
Ser ud som en skøn tur Dejligt at det gik så godt med ham! Og så har jeg forøvrigt hørt at hyrdehunde ikke tumle-leger, men kun løbe-leger... Det passer da ikke :blink:
-
Sele med afskrækkende effekt?
Jeg synes personligt, der er ret stor forskel på en hund der gør (i line) og på en hund, der ikke kommer, når man kalder. Hvis man er ved at træne det, vil jeg tro at sandsynligheden for at hunden kommer er ret lille og så synes jeg som hovedregel ikke, at man skal slippe sin hund. Selvfølgelig skal man have mulighed for at træne det, men kunne man så ikke gøre det i en lang line eller et sted, hvor hunden kan slippes uden at kunne stikke af? At en hund gør kan da være ganske irriterende, men en hund der ikke kommer på indkald risikerer da at støde ind i en hund, der ikke er så venlig en dag. Eller komme til skade på andre måder. Ja, jeg fatter nok bare ikke, at man tør. Hvis jeg ikke følte mig rigtig sikker på Bobos indkald, så kom han da i en sporline i stedet for at løbe fri.
-
Sele med afskrækkende effekt?
Bobo er som regel også fri, men det er ikke ensbetydende med, at han skal hilse på alle, så jeg vil stadig gerne kunne sige et eller andet smart, der får dem til at smutte... Ej, det ville fandeme bare være nemmere, hvis folk lærte at åbne munden og spørge. Bliver så lykkelig, når jeg møder nogen der gør
-
Sele med afskrækkende effekt?
Det er virkelig utroligt at man enten skal lyve om evt. sygdomme eller være en "sur kælling," som aldrig lader hundene lege for at kunne gå en tur i fred... Og jeg kan lige høre det for mig, hvis jeg bruger en af de to begrundelser... "Du skal nok ikke gå i en hundeskov, hvis din hund er syg/bider." Suk...
-
Er ulven tilbage?
Shit mand, godt Bobo er kastreret... Labradorulve er måske ikke så smart
-
Sele med afskrækkende effekt?
Hahah... Bobo sagde: jaja, hej hej... Therese, fortæl mig nu hvad jeg skal gøre for at få min bold... Skulle måske bare have bedt ham om at sætte sig Nej, det er jo bare underligt, synes jeg. Det er jo altså heller ikke alle hunde, der deler deres bold :hmm: Og hvorfor udsætte sin hund for andres evt. gale hunde
-
Sele med afskrækkende effekt?
Kunne godt være man skulle overveje noget i den stil, når der nu er kommet så mange gode bud :5up: Så sent som i dag stod vi og trænede nede på et åbent stykke, hvor der lige pludselig stod en lille pekingeser og snuste Bobo i røven Vi træner jo ikke noget alvorligt, bare lidt tricks og lidt små-øvelser, men Bobo er fuldstændig fokuseret, når vi gør det og gider altså ikke hilse. Han ænser dem nærmest ikke, men hold nu fast, hvor er folk modige For nogle hunde ville da helt sikkert blive ret sure, hvis der pludselig stod en hund og snuste dem bagi, når de arbejdede Og jeg ville egentligt også godt at folk spurgte først, så jeg rent faktisk havde et valg...
-
Er ulven tilbage?
Narh... Varulve teorien er meget mere spændende... Den holder jeg på
- Er ulven tilbage?
-
Hvad var den sidste film du så???
Og tak for karma... Du er rigtig sjov i dag, hva :blink:
-
Fest og ballade tråden - Alt om tricks og ballade træningen
Hvor er Pajko god
-
Hvad var den sidste film du så???
Nej, den var ikke sort/hvid
-
Farvel Racer
Igen vil jeg sende dig masser af knus og kram... Har selv mistet en hund til kræft alt, alt for tidligt. Og det kan virke så uretfærdigt, at det lige er ens egen hund, der skal rammes af den sygdom og skal rives væk fra os så hurtigt. Men heldigvis kommer der jo en dag, hvor man kan glædes over minderne uden at blive ked af det... Og indtil da må man jo bare savne og græde... :ae: R.I.P Racer