Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Haha der er en der nyder sneen
  2. Nej, man kan ikke forlange alle hundene i nabolaget kastreret, men jeg synes godt, at man kan forvente, at ejeren til den her hund gør mere for at holde hunden hjemme, når han nu kender til problemet.
  3. topic svarede på Therese's Umulia i Debat
    Og så vil jeg godt lige pointere, at jeg godt ved, at du ikke helt alvorligt har tænkt dig at gå ud og skyde den
  4. topic svarede på Therese's Umulia i Debat
    Altså, jeg kan heller ikke lige se ulve bo i DK... Det er ikke det... Synes som sagt også at de blive i Tyskland... Det er mere scenariet med at DU skulle skyde den Og så troede jeg bare ikke, at de var farlige, hvis man lod dem være.. Ved godt, at der ikke rigtig er områder der er store nok til en ulveflok i Danmark, men sådan generelt
  5. topic svarede på Therese's Umulia i Debat
    Er ulve voldelige? Er de ikke meget fredelige, hvis man lader dem være i fred?
  6. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Bliver helt deprimeret over jer to, CBK og Jeanette
  7. topic svarede på Therese's Umulia i Debat
    Neeeej, det kan du da ikke mene... :scared:
  8. topic svarede på Therese's Umulia i Debat
    Vildt... Håber dog lidt, at de bliver dernede i Tyskland... Folk går bare helt i selvsving, hvis der kommer ulve herop..
  9. Haha, nej det er nok svært
  10. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Ligesom Ulla undrer jeg mig også over det med stamtavlen. Hvis begge forældre virkelig har stamtavle, så bør hvalpene vel også få - ellers er forældrene vel højst sandsynligt ikke blevet avlsgodkendt og det er der jo nok en grund til, at de ikke blev. Og ja, de er godt nok dyre i betragtning af at de ikke har stamtavle
  11. Det kan jeg godt nikke genkendende til! Jeg har altid været genert og meget stille og undgik helst at snakke med fremmede mennesker. Temmelig asocial, faktisk Men ting glider bare meget nemmere, når man har en hund at gemme sig lidt bag - så man kan jo altid snakke lidt om den Og jeg synes også det smitter af på andre situationer
  12. Jeg synes det er en svær debat at gå ind i, fordi det er rigtig svært at sige noget konkret om, når der er så mange på offentlige ydelser og rigtig mange forskellige tilfælde. Men helt overordnet vil jeg ikke mene, at det er folks egen skyld, hvis de ender på en offentlig ydelse og dermed ikke har så mange penge. Man vælger jo ikke at blive fyret eller at blive syg, så det er lidt malplaceret og respektløst sagt, synes jeg. Omvendt kan jeg godt følge ham i, at hvis man ender på dagpenge eller lign., så må man ændre i sit budget, så der er råd til de ting, som man nu bare SKAL have. Så kommer det til at handle rigtig meget om prioriteringer. Vil man have bilen eller kan man nøjes med bussen, en cykel, en scooter eller andet? Vil man have sommerferien i Tyrkiet eller kan man nøjes med at være herhjemme og opleve ting? Vil/kan man have hund eller vil man hellere spare de penge på forsikring, foder, udstyr, evt. træning, dyrlægeregninger osv.? Jeg vil give ham ret i, at man må skære de udgifter væk, som man vurderer, at man godt kan undvære. Og ja, gu er det da surt, men når man får mindre udbetalt, er det naturligt nok, at man ikke kan have råd til de ting, som man havde, da man havde sit job endnu, synes jeg. Men han er også rigtig unuanceret, når han påstår, at det er vores egen skyld, hvis vi ikke har penge nok. Sådan er det jo ikke altid og det er jo bare dumt sagt. Der er f.eks. en, der kommenterer artiklen, som er delvist invalid og har sclerose og derfor ikke kan arbejde. Han kan bare heller ikke få pension, fordi han er under 40 - det giver absolut ingen mening og han er i mine øjne slet ikke selv skyld i hans situation. Og han er jo ikke den eneste, der står i stampe og bare ikke kommer videre, men bliver tvunget til at være på en eller anden offentligt ydelse, fordi han bare ikke kan andet. Så... Jeg kan godt følge ham en lille bitte smule i det han siger, men han er også alt for sort/hvid til at jeg helt kan tage ham seriøst. Og nu kom det her til at handle om en masse andet end hund
  13. Haha.. Kiggede lige billederne fra træningstræf igennem og de eneste billeder, hvor han ikke har tungen hængende ud af kæften, er når han gøer eller har noget i munden
  14. Jeg lægger mærke til tungen
  15. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Nårh, det er derfor Havde godt læst et eller andet med piller, men var ikke helt klar over, at det var sådan nogle piller
  16. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
  17. Årh altså... Der findes da bare ikke noget sødere end dyrebørn!
  18. Ja, det er jo nemlig det. Sygdomme springer led over og det er også derfor jeg skriver, at man aldrig kan være 100% sikker på, at det er miljømæssigt og derfor er jeg enig med dig i at man bør lade være. Det var bare et eksempel på en situation, hvor det måske kunne blive godkendt
  19. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Tror sgu jeg skal overtage alle lufte turene i morgen, så må min mor bare gå med alligevel, hvis hun trænger til lidt luft Sakker jo alt for meget bagud
  20. Jeg ville nok heller ikke have gjort det... Sådan en bil kan jo blive helt afsindigt kold og jeg synes ikke det er rimeligt at to hunde skal sidde der næsten et døgn. Det er ikke for at male fanden på væggen og dømme manden til at være dyremishandler og det er måske heller ikke EB stof, men jeg ville bare ikke have gjort det. Hvis jeg skulle være et sted i et døgn, hvor hundene var uvelkomne, så ville jeg nok have fundet pasning til dem.
  21. Jeg søgte lige på google og på netdyredoktor fandt jeg en side om det, hvor der står at sygdommen kan behandles med diæt foder, binyrebarkhormon (hvilket jeg nok først ville prøve som sidste udvej, men ja... ) antibiotika i en længere periode (som du også selv nævner noget om) medicin der normaliserer tarmbevægelsen og mælkesyrebakterier. Jeg ved ikke om I har prøvet det, men jeg ville nok snakke lidt med dyrlægen om nogle af de her forslag, hvis I ikke har.
  22. Nu ved jeg jo ikke, om du har gjort det, men... Hvis jeg var dig, ville jeg snakke det igennem med dyrlægen, inden jeg begyndte at overveje det til bunds. Jeg ville personligt gerne vide hvilke fremtidsudsigter der var for min hund. Hvad vil det f.eks. betyde, at hun ikke kan optage maden godt nok, sådan rent fysisk? Er det i et omfang, der vil være meget skadeligt for hende eller kunne det godt gå? Og hvordan vil han/hun formode, at det vil gå med hunden udfra den viden vedkommende har om sygdommen? Og så ville jeg nok læse en masse på netten omkring sygdommen for at lære af andres erfaringer. Der kan måske være noget foder, andre har erfaringer med er specielt godt egnet eller der kan være andre ting, som folk har lært "på den hårde måde," som I så ikke behøver gå igennem. Jeg ville i hvert fald ikke tage den beslutning uden at vide 100 % at der ikke var andet at gøre og vide 100 % hvad det drejede sig om. Når jeg så følte, at jeg havde de oplysninger jeg følte jeg skulle have for at tage beslutningen, ville jeg bruge nogle dage på at tænke det igennem og mærke efter og kigge på hunden og finde ud af hvad der ville være bedst for hende. For nogen virker det måske overdrevet, men jeg ville simpelthen ikke kunne træffe sådan en beslutning uden at have været omkring det hele og vide, at det kun ville gå ned af bakke med hende. Altså, jeg kender ikke til sygdommen, så jeg ved ikke hvor alvorligt det er, men umiddelbart tænker jeg altså, at en kronisk tarmlidelse selvfølgelig ikke er noget man skal tage let på, men det skulle undre mig lidt om der ikke var noget at gøre ved det, for så unormalt er det vel ikke med tarmlidelser? Men under alle omstændigheder er det jo desværre kun jer, der kan træffe valget :ae:
  23. Angående det her med HD, så håber jeg det er okay at jeg lige låner tråden til et spørgsmål? Jeg tænkte nemlig lidt på det her med HD index og hvornår det er godt eller skidt? Hvis vi f.eks. siger, at en hund har et index på 88, er det så godt eller dårligt?
  24. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    34 km har vi gået indtil videre.. Er faktisk ret imponeret... Troede overhovedet ikke, at vi gik så meget... Det er lidt sjovt at se hvor langt man egentligt får gået, synes jeg

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.