Alt der er opslået af Therese
- Renlighed
-
Hvad er den rette race til mig?
Jeg tænker også umiddelbart labrador eller en anden af retriever racerne. Du kan se dem her: http://www.dansk-retriever-klub.dk/ Tror dog labradoren er den eneste, der er mindre end golden retriever :hmm:Og så er den selvfølgelig ikke langhåret.
-
Syg eller løbetid ?
Åh, jeg kunne virkelig godt bruge en opdatering på denne her tråd
-
Syg eller løbetid ?
Jeg er enig - I er nødt til at kontakte dyrlægen. Grunden til at hun ikke vil hoppe op i sofaen samt ikke har lyst til at gå tur skyldes sikkert, at hun har rigtig ondt i maven. God bedring med hende, håber ikke der sidder mere plastic i tarmen :ae: Opdater gerne på hvad der sker.
-
gps
Årh, den ser smart ud... Har længe godt kunne tænke mig sådan noget lignende for at se hvor langt Bobo egentligt løber på en gåtur. Sådan en må jeg altså eje engang!
-
Nytårsangst
Nej, sådan har jeg det også. Bobo bliver tit bedt om at komme med ud - også selvom han har lagt sig til at sove og egentligt ikke gider rejse sig. Og han skal altid tisse, så... Sidste gåtur er så også mellem 15 og 16, så der er jo lang tid til næste morgen.
-
Nytårsangst
Ja ok, nu tror jeg, jeg er med på hvad du mener med sort/hvid Jeg synes dog stadig ikke der er tale om at Ascha gør ting bare for at kunne vise hunden, at hun bestemmer. Det er jo tydeligvis et valg hun har taget, fordi hun mener, at det ikke er godt for hunde at holde sig så længe. Men nok om det
-
Nytårsangst
Jeg kan slet ikke gennemskue hvordan det her indlæg har noget med mit indlæg at gøre, men når det nu skal være, så kan jeg ikke se noget galt i, at man kan have meget klare meninger (kald det evt. sort/hvide holdninger) til ting, der angår vores hunde så længe det ikke skader dem. Det er vel sådan set ikke værre end at mange herinde har en helt klar mening om at det er dybt godnat at tage hunden med ud til midnat nytårsaften
-
Nytårsangst
Det skal nok heller ikke læses så bogstaveligt, at Ascha tvinger sine hunde til at gøre ting, som de ikke har lyst til bare for at kunne vise, at hun bestemmer. Vi gør vel alle sammen ting ved hundene, som de ikke lige gider, men som vi bestemmer de skal fordi vi trods alt ved bedre. Det er vel ikke et spørgsmål om at demonstrere sin magt, men om at gøre det man mener er bedst for hunden.
-
Trillo - fra de rumænske gader til lykken i det danske
Hvor er det dejligt for hende - og for dig
- Anaplasmose
-
Nytårsangst
Jeg er ved mine forældre nytårsaften. De bor på en lille villavej, hvor over halvdelen har hund eller kat - eller begge dele. Derfor er der generelt ikke noget fyrværkeri - der er ret bred enighed om, at man passer på dyrene. I går var der et enkelt hus, som fyrede noget af og der gik vi ind, fordi det var for tæt på. Så når vi kigger på fyrværkeri er det tætteste vi er på fyrværkeriet nok omkring 15 meter og det skal rundt om et hjørne, hvis vi skal risikere at blive ramt af noget eller få det i hovedet. Derfor anser jeg det for ret usandsynligt
-
Nytårsangst
Jamen, jeg sidder jo næsten med følelsen af at jeg må være en virkelig dårlig hundeejer, siden jeg kan finde på at tage min hund med udenfor nytårsaften, så jeg er da glad for, at du skriver som du gør her og anerkender, at der ikke nødvendigvis kun findes en rigtig mening/holdning
-
Nytårsangst
Men hvem siger, at man ikke kan tage hensyn til sin hund, selvom man tager den med ud nytårsaften? Altså, bare fordi man gør tingene anderledes end jer behøver det da ikke betyde, at man er fuldstændig ligeglad med sin hund og bare SKAL ud og se det fyrværkeri for enhver pris
-
Nytårsangst
Jeg tager Bobo med ud nytårsaften, fordi han, som sagt, selvfølgelig skal luftes og selvfølgelig skal have lov til at komme ud at tisse, når han beder om det - også selvom de fyrer af. Vi kan simpelthen ikke undgå det fuldstændig. Heldigvis reagerer han overhovedet ikke på det, medmindre der bliver fyret af næsten lige ved siden af os, så det undgår jeg selvfølgelig. At det brager lidt i det fjerne er han fuldstændig ligeglad med. Derudover virker det som om det stresser ham mere at blive ladt alene tilbage i huset end at komme med ud og "kigge" på fyrværkeri. Og jeg vil nu engang gerne ud og se på det og det vil jeg blive med så længe han tager det så roligt. Hvis han en dag reagerer anderledes end han gør i dag, vil jeg tage den derfra og finde ud hvad der så er det bedste for ham. Og så planlægger jeg min nytårsaften, så han har det godt den dag også. Jeg ved godt, at mange ikke kan "finde ud af det," men jeg gør altså ikke noget, som jeg vurderer som skadeligt eller traumatiserende for min hund. Jeg vurderer, at risikoen for at han bliver bange for fyrværkeri er stort set ikke-eksisterende og derfor tør jeg godt tage ham med ud, selvom der bliver fyret af. Vi har f.eks. lige været ude og tisse, hvor der bliver skudt af lige på den anden side af blokken og et par blokke væk. Han reagerer overhovedet ikke på det. Han snuser lidt rundt, tisser og kigger efter en hund, der gør af ham fra et vindue. Sådan en hund har jeg overhovedet ingen problemer med at tage med ud nytårsaften. Hvad angår uforudsigelighed og vildfarne raketter, så står vi altid så tilpas langt væk fra raketterne, at der overhovedet ingen risiko er. Der er stort set ingen, der fyrer af på mine forældres vej og når de får der gør begynder at komme ud, går vi væk. Enten går vi ind eller også går vi ned i haven.
-
Nytårsangst
Nej, det er fint... Hvis du virkelig vil have en debat om det, er jeg frisk, men hvis du bare vil sidde og være fordømmende, gider jeg altså ikke.
-
Nytårsangst
Og jeg må være helt ærlig at sige, at jeg ikke har lyst til at uddybe noget som helst, når du allerede har besluttet dig for at jeg er ualmindelig egoistisk
-
Nytårsangst
Jeg luftede ham ikke sent. Det var kl. 19.30. Desuden er han jo ligeglad og beder selv om at komme ud at tisse, når han skal, så der er jo ikke nogen grund til at han ikke skal ud og tisse. Jeg synes også der er forskel på at lukke sin hund alene ud i haven og så på at gå med den, så man kan vurdere dens reaktion og tage hånd om det, hvis den bliver utryg eller bange. Jeg er altid med ham ude og jeg er heldigvis fuldt ud i stand til at vurdere hans reaktioner og handle ud fra det og jeg føler på ingen måde, at der er risiko for, at han kunne gå hen og blive bange for det. Hvis jeg følte det, så blev jeg indenfor med ham.
-
Nytårsangst
Jeg havde ham også med ude, da der blev skudt af. Desuden er der stadig rigtig meget fyrværkeri her omkring indtil omkring kl. 2, tror jeg. De fyrede i hvert fald stadig af da jeg gik i seng kvart over 1. Og for hunden virker det ikke som om det gør den store forskel om vi står i haven mens jeg kigger på raketter eller om vi går hjem mens de fyrer af.
-
Nytårsangst
Nå, men jeg er så også en af dem der tager min hund med ud nytårsaften. Han skal jo luftes alligevel selvom det er nytår og vi er som regel hjemme ved min mor - der er vi jo nødt til at gå hjem fra og medmindre vi vil blive hængende til halv 2 om natten, så undgår vi ikke fyrværkeriet. Og I må simpelthen stole på, at vi godt kan vurdere hvor meget vores hunde kan kapere nytårsaften. Præcis ligesom alle andre. Jeg ved godt mange hunde stikker af til nytår og det er fint at advare om, men derefter må det jo være folks egen beslutning. Og jeg synes ikke man nødvendigvis er dum og tankeløs, fordi man er ude med hunden nytårsaften. Man er dum og tankeløs, hvis man ikke forsøger at tage de hensyn, som skal til for at hunden har det godt nytårsaften.
-
Gadehunde - er det godt nok?
Jeg er enig, men det er heller ikke helt det jeg læser Lenschow skriver. Jeg læser det som om at hunde sagtens kan være gode til noget, selvom ejeren ikke går til konkurrencer med hunden. Som f.eks. border collien, der sagtens kan hyrde og golden retrieveren der kan apporterer til en guldmedalje selvom man aldrig har sat sin fod på en konkurrencebane.
-
Gadehunde - er det godt nok?
Men man bruger jo netop også pengene på hundene i landet. I hvert fald hos græske gadehunde. Jeg læste lige op på det og pengene bliver bl.a. brugt til neutralisering og så tænker jeg også, at der skal nogle penge til at drive et internat dernede. Derudover prøver de at skabe opmærksomhed omkring problemet rent politisk og de tilbyder lokale at få neutraliseret deres hunde. Så det ene udelukker bestemt ikke det andet. Man kan sagtens gøre noget for hundene i landet samtidig med at man finder nye hjem til nogle af hundene.
-
Gadehunde - er det godt nok?
Om man ligefrem får et "godhedsboost" af at købe en gadehund ved jeg ikke. Jeg tror da, at de fleste mennesker gør det for at give en hjemløs hund et godt hjem - præcis det samme som driver dem, der køber en hund fra et internat herhjemme. Og jeg tvivler nu heller ikke, at de mennesker som køber en gadehund lukker øjnene for at der stadig er et problem i landet, men de formoder vel, at pengene for hunden går til hjælp til hundene i landet. Jeg synes faktisk det er helt fair at købe en gadehund - hellere det end at de skal gå og lide på gaden.
-
Jason og Pippin på træingstur
Jason charmetrold
-
Kornfrit alternativ til Real Nature Wilderness - "mere fylde"
Jeg har erfaring med, at det virker ret godt på min konstant sultne labrador at give ham alt hans mad på én gang i stedet for at måltiderne var delt ud i løbet af dagen. Og ja, så kan grøntsager jo være ganske godt fyldstof, hvis hunden altså trives med det. Min egen gjorde ikke, han blev endnu mere sulten af det og sked desuden 8-9 gange om dagen, men nogle hunde trives sikkert fint med det og så er det jo en fin måde at mætte hunden på, som den ikke tager på af.