Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Jeg kunne faktisk godt tænke mig at vide, hvad problemet var ift. at lære ham noget til hundetræning, hvordan han generelt opfører sig i hverdagen (piver han meget, har han svært ved at finde ro eller er det kun i forbindelse med mad problemet opstår?) hvad får han at spise og hvor meget?
  2. Mange gode hundebilleder i den tråd i øvrigt!
  3. Er det dem her i indlæg 18: http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/22533-hundesprogsbilleder.html
  4. Jeg kan desværre ikke se dine billeder, Lenschow. Den siger bare det er en ugyldig fil
  5. Jeg synes den her billedserie er helt genial og sammenholdt med de andre billeder, viser det ret tydeligt en hund, der bestemt ikke er interesserede i konflikter; han søger helt bevidst ikke øjenkontakt med den anden hund, han slikker sig om munden, drejer hovedet væk fra den og står helt stille med ørerne lagt tilbage - meget opsat på at vise, at den anden gerne må snuse til ham. Det er i hvert fald hvad jeg får ud af det
  6. Super gode billeder alle sammen :5up: Jeg har desværre ikke selv tid til at give mit bud på hvad jeg ser på billederne (som ellers var meningen med tråden) men det er sjovt at se og analysere dem lidt for mig selv - så må jeg jo vende tilbage, når alt det her juleræs engang er overstået :blink: Indtil da er her lige et par stykker mere:
  7. et emne tilføjede Therese i Adfærd
    Jeg kan ikke huske, om vi har haft sådan en tråd før, men jeg synes det kunne være interessant at se nogle billeder af to eller flere hunde sammen, hvor man kan se, at de kommunikere et eller andet til hinanden og snakke lidt om hvad vi hver især får ud af billederne. Mest fordi det kunne være sjovt, men forhåbentligt også lærerigt :blink: Jeg lægger ud med et billede og så håber jeg I andre vil være med
  8. en besked i et emne svarede på Therese i TV / Film
    Pudsigt, jeg er i gang med at se Blade lige nu
  9. Nej bare rolig, indkald kan sagtens trænes og kan sagtens blive rigtig godt, så hun behøver ikke at skulle gå i snor resten af hendes liv Men det kræver en del træning (især når hun allerede har fundet ud af hvor sjovt det er at smutte) og det kræver, at hun i en periode ikke får mulighed for at stikke af - så i en periode er hun nødt til at have snor på. Evt. en flexline, som kan låses op på steder, hvor I kan se et godt stykke på alle sider, så hun ikke igen får held til at ignorere et indkald og smutte, fordi I bliver overrasket af en anden hund. Som det allerførste ville jeg finde en belønning, som hun vil hoppe på tungen for i håb om at det kan motivere hende mere til at komme. Det kan f.eks. være en bold eller et stykke legetøj, men det kan også sagtens være lækre godbidder. Det er dog ikke sikkert, det er nok, når det er anden hund hun har øje på. Når I har fundet ud af det, ville jeg finde på et andet indkaldsord. Det ord I bruger nu har hun lært, at hun bare kan ignorere, så det ville give rigtig god mening at finde et nyt ord, som hun ikke har lært at ignorere. Når I har fundet på et, begynder I at træne det hjemme i stuen. Når det sidder lige i skabet derhjemme (altså når Molly uden tøven og betænkeligheder kommer hen til jer) så flytter I træningen udenfor på steder, hvor der ikke umiddelbart er andre fristelser. Det nytter ikke noget at bruge det nye indkaldsord, hvis hele hendes opmærksomhed er rettet mod en anden hund. Så altså; sæt hende op til succes ved kun at kalde, når I er 100% sikre på, at hun kommer. Og efterhånden som hun bliver bedre og bedre til det, kan I selvfølgelig øge sværhedsgraden ligeså stille. Det kommer selvfølgelig til at kræve noget tid i snor, men det lønner sig altså også bare senere hen, at I kan slippe hende uden at være bekymrede for, om hun stikker af
  10. Den her, fordi han elsker alle mennesker... Og hunde... Og katte... Og fugle... Og og og...
  11. Sikke dog en forfærdelig historie
  12. Jeg gør ikke. Det er på ingen måde nødvendigt, men det er jo altid godt at gøre, hvis ens hund er lidt nervøs ved det.
  13. Arj, men altså :hjerte: :hjerte: :hjerte:
  14. Tænkte mere på noget med et stykke stof eller noget bundet til dørhåndtaget
  15. Jeg overvejer at lære Bobo at åbne døren, men skal lige have planlagt hvordan jeg gør Indtil jeg kommer så langt, tror jeg at jeg vil lære ham den der med "hvem kan du lide..." Kunne være ret sjovt
  16. topic svarede på Therese's AnneMangetal i Debat
    Jeg tænker helt det samme, så jeg nøjes bare med at erklære mig enig
  17. topic svarede på Therese's Trei i Debat
    Åbenbart ikke. Måske gik man heller ikke så meget op i sådan noget dengang, men altså... Sjovt har det i hvert fald ikke været!
  18. topic svarede på Therese's Trei i Debat
    Det kan også undre mig, at sådan en hund får lov til at ligge og bide gæsterne bare de rører det mindste på sig. Kan ikke have været rart for hverken hunden eller gæsterne og den ville da nok have haft bedre af at blive lukket væk
  19. topic svarede på Therese's AnneMangetal i Adfærd
    Jeg tror på Dorit har lært det til næste år:mrgreen:
  20. Jeg tror sagtens, at hunde kan være så følsomme overfor vores kropssprog, at de opfatter selv en lille ændring i vores kropssprog. Nogle gange før vi selv er opmærksomme på det og også nogle gange selvom vi prøver at skjule det. Det er i hvert fald min oplevelse med Bobo. Et helt konkret eksempel var engang jeg prøvede at træne lidt tricks med ham hjemme i stuen. Det gik lidt trægt og han virkede enormt ufokuseret, så jeg prøvede at skrue lidt ned for ambitionerne og bede ham lave et trick, som jeg vidste han kunne udføre i søvne. I stedet for at gøre det løb han hen og hentede en bamse fra hans kasse på gulvet. Jeg forstod det ikke helt, men tænkte at han bare ikke lige var motiveret for det den dag. Indtil jeg kom over og sidde i sofaen, hvor det gik op for mig, at jeg faktisk var lidt små irritabel. Jeg havde ikke selv rigtigt bemærket det, så han opfattede det åbenbart før jeg gjorde. Ret imponerede, synes jeg. Og så er der også tilfælde, hvor vi træner et eller andet. Det kan f.eks. være at bakke - i den øvelse går jeg med front mod ham og han skal jo så bakke væk fra mig. Næsten inden jeg når at tænke tanken til ende og løfte den ene fod for at gå frem, er han begyndt at bakke. Det har måske ikke så meget med vores følelser at gøre, men jeg synes det siger lidt om hvor følsomme nogle hunde kan være overfor kropssprog - og så er der nok ikke så langt til at kunne læse vores følelser og sindsstemninger
  21. Jeg synes min egen, som åbenbart er en udstillingsmodel, er ret robust og cool omkring mange ting. Han tackler mange situationer virkelig fornuftigt. F.eks. situationer, hvor han bliver usikker på noget, som er anderledes og som han ikke helt kan se hvad er eller i situationer, hvor andre hunde gør så hidsigt, at de lyder som om de kunne æde ham lige om lidt. Det virker ikke som om noget af det rører ham synderligt. Hundene går han bare i en stor bue udenom og ting, som han bliver usikker på går han hen og tjekker ud. Men også bare generelt, hvor han sagtens kan blive forskrækket over noget uden at generalisere det over på noget andet. F.eks. bliver han ikke bange for hundekurven, selvom der vælter et stativ ned over ham, mens han sidder i den. Og ja, det har han prøvet :stupid: Og det er egentligt også sådan nogle egenskaber jeg gerne ser i min kommende lab, så jeg håber det er kendetegnende for racen! Udover (forhåbentligt) labrador er det mit indtryk, at de vogtende racer, molosserne og terrierne som udgangspunkt er ret robuste.
  22. Det burde ikke være et problem, så længe den ikke får lov til at spurte op og ned af dem Og selvfølgelig er sund og rask. Det kunne blive et problem, hvis den får problemer med hofter og albuer, men man kan gøre meget ved at sikre sig at forældre, bedsteforældre, søskende osv. ikke fejler noget
  23. Okay, bare vær opmærksom på at det ikke er alle hunde, som kan lide at blive krammet og holdt fast Nogle tolerer det, men synes egentligt ikke det er super fedt. Så jeg tror, det er godt givet ud, hvis I lærer børnene, at man ikke krammer hunden, men blot aer den, så den altid har mulighed for at flytte sig I vil sagtens kunne løbe med en cocker spaniel, men den er nok ikke et godt valg, når I har små børn. Ingen hunde skal selvfølgelig få deres grænser overskredet, men en lille hund kan hurtigere føle, at dens grænser bliver overskredet, fordi den lige er det mindre. Tror labradoren har en bedre størrelse ift. det. Og den er da også god til børn og som familiehund, så længe man er klar på at aktivere den både mentalt og fysisk. Tror ikke den vil trives med kun at være familiehund
  24. topic svarede på Therese's HansValentin i Hvalpe
    Helt sikkert, det var heller ikke ment på nogen negativ måde. Jeg gider bare ikke svare her, hvis jeg lige har svaret konen
  25. topic svarede på Therese's HansValentin i Hvalpe
    Har din kone ikke lige lavet en tråd, hvor I spørger ind til race :hmm:

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.