Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Jeg tror rigtig mange hunde kan lære at være glade for børn - i hvert fald familiens børn - så hvad er det ellers der tiltrækker jer ved labradoren? Og hvad betyder det, at jeres datter "har et godt greb, når der skal krammes og nusses?"
  2. topic svarede på Therese's Trei i Debat
    Puha, træls at høre den lyd og især når det er ens egen hånd det går udover Jeg var nok kommet til at brøle noget meget grimt meget højt
  3. topic svarede på Therese's Annerp i Debat
    Enig. Jeg ville personligt blive lidt irriteret, hvis andre ville prøve at bestemme, at Bobo ikke længere skulle have råt kød f.eks. Det er fair nok, at man ikke synes, det er en god ide, men det er nu engang ejerens afgørelse hvad hunden skal have at spise. At hun så ikke har givet jer noget kød at give hunden er jo hendes fejl. Så er det klart at I tilbyder den det I lige kan finde. Men bestemme det synes jeg ikke I skal
  4. topic svarede på Therese's Trei i Debat
    Jeg er aldrig blevet bidt. Tror heldigvis aldrig Bobo kunne finde på at tygge i mig - så skal jeg virkelig opføre mig ualmindeligt hjernedødt dumt Til gengæld er min mor blevet bidt af hendes hund engang. Han havde enormt ressourceforsvar og havde set sig sur på vores anden hund, som han for ud efter. Hun havde ham i snor, men alligevel stak hun armen ned foran ham for at stoppe ham og kom jo så i vejen for hans tænder. Det var helt sikkert et uheld, for han blev meget, meget stille og dæmpende bagefter - det var jo slet ikke møntet på hende, men på den anden hund. Hun slap heldigvis billigt uden mén.
  5. Det kan jeg så ikke udtale mig om, jeg mener ikke at det ikke er synd for dem, det går udover. Det synes jeg faktisk det er.
  6. Nu er jeg jo en af dem, som mener, at det er helt okay at Pixie blev flyttet i stedet for aflivet og jeg vil godt lige understrege, at det ikke skyldes, at bidepisoder er noget jeg tager let på. Det ER alvorligt, når en hund bider og man SKAL tage det alvorligt, så man kan undgå at det sker igen. Også selvom der kan være en helt naturlig årsag til at hunden bider. Det må aldrig blive noget, som man bare trækker på skulderen af. Så når jeg skriver, at jeg ikke synes Pixie skal aflives er det fordi jeg ikke opfatter hende som en aggressiv hund generelt. Jeg opfatter hende som sagt som en stresset, understimuleret hund, der i den grad mangler opdragelse. Og jeg er sikker på, at hun kan blive en fin hund i et andet hjem, hvor hendes behov kan blive dækket bedre. Hvis man har en hund, som bider til højre og venstre, er det selvfølgelig ikke ansvarligt at sende den videre. Men jeg mener bestemt, at det sagtens kan være en ansvarlig beslutning at sælge sin hund til et hjem, som bedre kan tilgodese dens behov. Ideelt set var det selvfølgelig i denne situation sket lidt før, så Pixie ikke nåede at bide nogen, men ja...
  7. topic svarede på Therese's PBC i Debat
    Jeg er en af dem, som sagtens kan finde på at påstå, at alenetid om natten bør lægges til den samlede alenetid. Men i de fleste tilfælde handler det jo faktisk ikke om at hunden bliver adskilt fra flokken af et børnegitter. I rigtig mange tilfælde bliver døren til soveværelset lukket. Og det sker allerede den første nat, fordi "hvalpen skal jo lære det." Det er synd, synes jeg, at flytte hvalpen til et helt nyt, fremmed sted væk fra søskende og mor og så adskille den fra de personer, som skulle være en tryg, fast base. Hvis man vælger at hunden ikke må være i soveværelset og sætter et gitter op, vil jeg mene det er bedre end det andet scenarie, for her kan man trods alt stadig tale med hunden og den kan høre en - og man kan høre den.
  8. topic svarede på Therese's Lenschow i Debat
    Bobo hedder Bobo, fordi han allerede hed det da jeg fik ham. Kort og godt
  9. Jeg har heller ikke indtryk af, at hun er aggressiv, men netop "bare" voldsomt understimuleret og meget stresset - og så har der været total mangel på grænsesætning. Virkelig dårlig kombi med en terrier blanding, tror jeg. Så jeg er helt enig og vil egentligt ikke skrive så meget mere, for du har allerede sagt det så flot :blink:
  10. Ja, det er ret vildt. Måske skulle jeg skifte... Hvilken bank har I?
  11. Ja, det er det jeg mener. Man kan da ikke cykle med sådan en hund i flexline og tro det bliver ved med at gå godt :stupid:
  12. Jeg tror, der er forskel fra bank til bank, for jeg mener, at jeg betalte omkring 150 oveni for bankoverførslen. Det er jo ikke i sig selv et voldsomt beløb, men når man i forvejen ikke har så mange penge at gøre med, så er det jo også en slags penge. Og så undrer jeg mig da egentligt også lidt over at prisforskellen på det samme stykke arbejde kan svinge så meget :hmm:
  13. Shit, så er man sgu modig :scared:
  14. Nej, det er et par år siden jeg købte der. Så det tvivler jeg på Ellers er der også: http://frostfutter-perleberg.de/da/3-til-hunde-frostfoder-hundefoder-dyreernaering Det er også fint. Kunne godt tænke mig, at der var mere reelt kød i stedet for at alt er hakket, men det er fin kvalitet
  15. Jeg synes kvaliteten er fin og udvalget er fantastisk, men sidste gang jeg købte der, kunne man ikke købe med kreditkort, dankort osv. Banken var nødt til at sende pengene og det kom til at koste en del mere end selve foderet. Om man kan det nu eller om man kan gøre noget andet, som jeg ikke bemærkede ved jeg faktisk ikke, men tjek lige op på det inden du køber Jeg var i hvert fald træt af at komme af med flere penge end beregnet
  16. Altså, jeg kunne sgu nok have fundet på det samme Man kommer jo ingen vegne, hvis ens hund hele tiden skal holde øje med dem bagved og hvis hun først vil gå med, når hun har været henne og hilse på dem, så...
  17. Se, det var sådan en person, jeg kunne have startet en længere diskussion med. Tænk at man synes det er i orden :stupid:
  18. Ja, det kan jeg også godt forstå du synes er træls. Og der er jo heller ikke andet at gøre end at ignorere folk, hvis de kigger skævt til dig. Du gør jo hvad du kan og jeg synes som regel også godt, at man kan spotte dem, som faktisk prøver
  19. Ja, der er selvfølgelig altid undtagelser, men jeg tror nu, at langt størstedelen af dem jeg møder, tænker at det er lidt ligemeget, fordi hunden er lille og nuttet og alligevel ikke kan gøre nogen skade. Sådan tolker jeg det i hvert fald, når de enten bare står og kigger på, kommer med jokes om at Bobo kunne spise dem i én mundfuld, så den behøver ikke skabe sig eller siger "neeej, lad nu være" med lille-pige stemme. Det er muligt jeg tolker forkert i nogle tilfælde, men jeg tror stadig, at der ville blive gjort mere, hvis det var en Rottweiler, der stod på bagbenene for enden af snoren og gøede.
  20. Som jeg skriver, kan jeg jo heller ikke redegøre for samtlige hundes adfærd. Jeg synes bare tit jeg ser en ejer stå i den anden ende af snoren og venter på at hunden får gøet færdig. Eller lader hunden gå amok langs hækken, mens de arbejder i haven eller sidder på terrassen. Igen kan jeg jo ikke redegøre for hvorfor de gør som de gør, men det virker umiddelbart ikke som om ret mange prøver at træne det. Og det forstår jeg ikke.
  21. Jeg snakkede faktisk lige med min søster om det den anden dag, fordi jeg tit støder på små hunde, som hænger for enden af snoren og gør af os. Jeg kan selvfølgelig ikke redegøre for hvorfor samtlige hunde reagerer sådan, men jeg tror ikke, der ville være den accept af det, hvis en større hund havde opført sig sådan. Og ja, jeg mener jo så at man har præcis samme forpligtelse til at opdrage sin hund uanset om den er stor eller lille. Og i tilfældet som du beskriver her synes jeg det er skide synd for hunden det gik udover
  22. Hvad gør du ellers, når han bliver bange?
  23. Du har selvfølgelig lyttet til dyrlægen, men jeg synes også, at du skal klippe dem lidt oftere. Som Sitto skriver, vil nerven trække sig tilbage, hvis du klipper et lille stykke af neglene hver dag - du skal selvfølgelig ikke starte med at klippe halvdelen af neglen af Neglene knækker meget lettere, hvis de er for lange og det kan også påvirke deres bevægemønster, fordi det generer hver gang poten rammer jorden.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.