Alt der er opslået af Therese
-
Udstillings formål
Fordi formålet med en udstilling tjener et andet formål end grunden til at du tager mascara på. For mig har udstillinger altid været et sted, hvor man kunne få vurderet sin hund objektivt og få kendskab til svagheder i hundens bygning, så man kan være opmærksom på, når man skal vælge hvilke hunde, der skal lave et kuld, så de ikke begge to har den samme "fejl." Sådan foregår det åbenbart ikke - i hvert fald ikke altid og for alles vedkommende - og det synes jeg virkelig er en skam. Det er ærgerligt, at det er blevet en konkurrence, som man vil gå langt for at vinde fremfor et sted, hvor man kunne få bedømt hunden som avlsmateriale. For det var vel egentligt det der var hele meningen med udstillinger? At man sørger for at hunden er velsoigneret og flot at kigge på er selvfølgelig helt okay, men at forsøge at skjule fejl forstår jeg ganske enkelt ikke. Det giver da ikke en ordentlig bedømmelse af ens hund.
-
Voldsom diarre, what do to?
Dejligt at høre :5up: Bobo blev også markant bedre da han kom hjem fra dyrlægen - utroligt hvor meget det kan hjælpe!
-
udstilling
Jeg er enig med dig langt hen af vejen, men må erklære mig uenig i, at det vigtigste for hunden er hvad ejeren synes er sjovt og det ejeren bliver begejstret over. Hundens egenskaber fornægter sig efter min mening ikke bare fordi man ikke bruger hunden til dens oprindelige formål. Nu har jeg jo ligesom dig en jagthunderace og vi laver ting sammen, som ikke nødvendigvis er i stil med hans oprindelige brug (f.eks. at træne tricks) og han synes også det er sjovt - han gør det i hvert fald med glæde - men det er en helt anden iver han viser, når vi f.eks. er på vej ned mod søen, hvor han kan få lov til at bade og apportere pinde. Han trækker mig hele vejen derned og er ved at hive mig med i søen, hvis jeg ikke får snoren af hurtigt nok. Så ivrig er han altså aldrig efter at lave tricks :blink: Så jeg oplever, at han sagtens ville kunne undvære tricks, hvis han fik lov til at være "jagthund" og gøre det han er skabt til. På samme måde tror jeg det er med udstillinger. Han ville sikkert synes det var sjovt nok, fordi det var noget vi samarbejdede om, men hvis han fik valget mellem at hoppe i en sø eller løbe rundt i en udstillingsring, så valgte han helt klart søen. Derfor synes jeg ikke man må glemme andre af hundens behov. Udstilling kan være sjovt og hyggeligt, men mange hunde har også brug for andet aktivering end det. I tidenes morgen blev hunde jo ikke skabt til at gå på udstilling, men til et andet formål og det forsvinder jo ikke bare fordi man ikke bruger det og det synes jeg man skal tage højde for. Udstilling kan fylde rigtig meget og tage rigtig meget tid, men jeg synes umiddelbart det er mest rigtigt overfor de fleste hunde at huske på at de altså også har andre behov, der skal dækkes. Og det er ikke fordi jeg har noget imod udstillinger :blink:
-
Voldsom diarre, what do to?
Men hvordan har hun det egentligt nu??
-
Voldsom diarre, what do to?
Nej, det virker også underligt at de ikke har mere tjek på den hund de udleverer.
-
Voldsom diarre, what do to?
Det lyder virkelig heller ikke optimalt! Da Bobo var indlagt med maveinfektion, havde de da været ude med ham et par gange, dels fordi der løber virkelig meget væske igennem og dels fordi han netop havde diarre - og det burde virkelig bare være en selvfølge! At det er en anden dyrlæge om eftermiddagen end om morgenen er nok bare sådan det er nogle gange. Sådan var det også, da jeg hentede Bobo, men der havde hun alligevel helt styr på hvorfor han var der og hvad der var blevet gjort. Det andet er jo ikke okay. Forstår godt du skifter
-
Voldsom diarre, what do to?
- Voldsom diarre, what do to?
Helt forståeligt - det er ikke kun hårdt for hundene når de er syge- Voldsom diarre, what do to?
Nå, dy skrev så samtidig med mig God bedring til hende :ae:- Voldsom diarre, what do to?
Lise, hvordan går det med hende?- Voldsom diarre, what do to?
Lige præcis.- Barf
Det tror jeg man kan gøre som man synes og som hunden har det bedst med. Min egen hund får lidt mad om morgenen, men får mest af hans daglige ration om aftenen, fordi han virker mere mæt på den måde. Hvis jeg har delt det op, så han får halvdelen om morgenen og den anden halvdel om aftenen virker han aldrig rigtig mæt, så jeg har valgt at gøre det på den anden måde. Da jeg barfede ham, fik han kun mad om aftenen udover godbidder i løbet af dagen, men det virkede også som om kødet mættede i længere tid end tørfoder og derfor var det ikke noget problem at vente til om aftenen igen.- Voldsom diarre, what do to?
Det ved jeg ikke, tror det er hårdt uanset. Og hvis man risikerer at forlænge sygdomsforløbet ved at give hunden mad, ville jeg nok foretrække rent blod Men kan sagtens se dit dilemma og ville nok ringe til dyrlægen i morgen og høre hvad de synes. Måske kan de gøre et eller andet.- Voldsom diarre, what do to?
Når Bobo har haft tynd mave, har der altid været blod i og det har aldrig været noget alvorligt indtil nu. Dyrlægen siger også, det er ret normalt og at de ser det tit Ja, det er jo lidt uheldigt, at hun kaster op, hvis hun ikke får mad - jeg har i hvert fald ikke andre forslag end faste og derefter skånekost, men det går jo ikke, hvis hun kommer til at kaste op af det- Voldsom diarre, what do to?
At der er blod i kan sagtens skyldes, at slimhinderne er blevet irriterede, så du behøver ikke blive alt for bekymret. Det behøver ikke være noget alvorligt Har du givet hende skånekost i dag?- Heeeeere comes Yatzy
Hej og velkommen til- Vægttab
Jeg tror heller ikke rigtigt du kommer udenom at fodre dem hver for sig. Jeg kan godt forstå det er lidt træls at skulle ændre en 13 år gammel vane, men hunde er heldigvis så gode til at omstille sig, så jeg er sikker på, det nok skal gå Om et lightfoder er nødvendigt synes jeg kommer an på om han kan blive mæt af en mindre mængde af hans nuværende foder. Jeg ville nok starte med at skære lidt fra der og så se om det virker til at mætte ham godt nok. Hvis ikke ville jeg prøve et lightfoder og se om det hjalp.- Hvalp spiser nyslået græs!!
Jeg tænker umiddelbart hvorfor han ikke må tage det i munden?- Orijen tundra.
Jeg læste det nu også sådan i første omgang, så det skyldes nok bare en ærlig fejl. Det sker vel for alle engang imellem at de læser en sætning forkert- Hunden Plet 1 år
Han ser virkelig dejlig ud Og fræk! Velkommen til dig og Plet- snapper efter børn
Du skal i hvert fald allerførst lade være med at stille hende alene ude foran butikker eller andre steder, hvor der ikke er nogen, der kan kontrollere situationen. Du risikerer at hun får flere dårlige oplevelser med børn og det gavner jo ikke noget. Jeg ville nok også undlade at lade hende løbe rundt imellem en hel masse børn - det har du heller ikke en jordisk chance for at styre. Og en eller anden dag risikerer du, at hun bider for alvor, hvis hun bliver ved med at få hendes grænser overskredet. Og så må du prøve at lægge mærke til, hvad der sker i de situationer, hvor hun markerer og se om du kan finde nogle fællesnævnere. En border collie er en følsom hund og det kan være, at børnene generelt er vildt "uhøflige" set med en hunds øjne og det kan sikkert sagtens få hende til at reagere. Så du må i gang med at lære lidt om hundesprog (hvis du ikke allerede har sat dig ind i det) og guide børnene til hvordan de skal omgås Jodie. Det kan være små ting som at gå til hunden direkte forfra, stirre den i øjnene eller klappe den på hovedet, som trigger hende. Ting, som normalt ikke behøver betyde det store, men som Jodie måske reagerer kraftigt på, fordi hun er lidt presset ift. det her med børn. Derudover skal du selvfølgelig være opmærksom på ikke at sætte hende i situationer, hvor hun kan komme til at bide tilfældige børn. Så endelig ikke slip hende løs sammen med børn, før der er lidt styr på det- Når vores hunde skal herfra
Når Bobo engang ikke er her mere, vil jeg gerne have ham med hjem i en urne og lave et lille, hyggeligt sted med et billede af ham, urnen, et lys og måske hans halsbånd - eller en bold, som er hans yndlingslegetøj :hmm: I hvert fald kan jeg ikke lide tanken om, at han ikke skal med mig hjem igen. Tanken om at lave en slags gravsted til ham herhjemme tiltaler mig meget mere, selvom det for andre kan virke makabert. Jeg kan bare godt lide, at hans sidste hvilested er hos mig og sådan vil jeg nok også gøre med fremtidige hunde; de skal ikke bare ligge for dem selv et eller andet sted.- Angribende hund nedlagt af politiet
Altså, det er jo en svær situation og et eller andet sted synes jeg måske ikke helt, at man kan forlange, at politiet skal bruge deres sparsomme ressourcer på hunde eller på at lære om hunde. Deres kræfter er bedre brugt et andet sted, hvis man absolut skal ud i at vælge mellem mennesker og hunde. Forstå mig ret, jeg så da helst, at det slet ikke var nødvendigt at slå en hund, men der sker ret mange uhyggelige ting i verden og det her er på ingen måde det værste jeg har hørt om. Og jeg synes i øvrigt ikke, at politiet kan klandres for at gøre noget ved en potentiel farlig situation for de omkringstående mennesker. Men synd for hundene er det uden tvivl og jeg tænker stadig, at situationen kunne være løst mindre dramatisk. Forventer dog ikke, at det er noget politiet nødvendigvis skal bruge tid på at tænke over i en ophidset situation.- Rottweiler hvalp
- Gammel med gammel på :(
Sikke et chok det må have været :ae: Det er selvfølgelig den bedste måde at komme herfra på for Vinnie, men det må være rigtig mærkeligt for dig at have skrevet om hende herinde tidligere på dagen og givetvis have tænkt, at hun trods alt ville være her noget tid endnu og ganske kort tid efter er hun væk. Det gør mig rigtig ondt, Umulia Sov sødt, søde Vinnie :hjerte: - Voldsom diarre, what do to?