Alt der er opslået af Therese
-
Pais hundehvalpetråd
Hvordan kan det egentligt være du vurderede, at hun skulle have kejsersnit? Var det fordi du forventede flere hvalpe eller?
-
Pais hundehvalpetråd
Ej, hvor vildt at komme hjem til Men dejligt at det gik så godt, selvom der ikke kom helt så mange som ventet Så er der også masser af tid og overskud til dem :5up: Bliver spændende at følge dem
-
Pais hundehvalpetråd
Spændende :banan:Hun har også lagt sig godt til rette :blink:
-
Forebyggende ormekur?
Øv, det er synd for hende :ae:
-
Hunden napper (bider) i mine støvler. (Komandoer preller af) :(
Hvad var rådet?
-
Hvad har du lavet med din hund(e) i dag?
Vi startede ud med den sædvanlige tur på kirkegården - virkelig et lækkert sted at gå tur Da vi kom hjem, legede vi med et aktivitetsspil og han fik en kong. Senere gik vi en tur på nogle grønne arealer rundt omkring skolen ret tæt på, hvor vi bor. Resten af dagen har vi bare hygget herhjemme, han har fået et fodersøg herinde og endnu en kong. Nu ligger han på ryggen med benene i vejret og prutter på mig Og nå ja... Han startede da lige dagen med at vække mig kl. 5 i morges Jeg troede, han skulle ud at tisse, men han var åbenbart sulten - i hvert fald knurrede hans mave meget højlydt, da vi var kommet ind igen. Så måtte han jo have lidt tidlig morgenmad, den stakkel Og så tror jeg lige jeg strækker natmaden lidt i dag - magter ikke lige at blive vækket kl. 5 igen
-
Avlsgodkendelse for dummies
Okay, jeg tror bare ikke TS er herinde mere
-
Avlsgodkendelse for dummies
Hej igen Soegaard - tråden her er lidt gammel :blink:
-
Hvad har du lavet med din hund(e) i dag?
Nej, vel? Bobo gør det ret konsekvent og meget målrettet - jeg kan nogle gange se, hvordan han løber rundt og søger efter det. Og så er det ret svært at fjerne hans koncentration fra det igen. Hunde er i det hele taget klamme nogle gange Godt at de også er ret søde
-
Hvad har du lavet med din hund(e) i dag?
I dag startede vi med en tur på kirkegården i snevejr. På vejen mødte vi en anden hund, Chelsea, som vi ikke har mødt før, men hun ville gerne lege og det siger Bobo aldrig nej til, så det fik de lov til i et par minutter På turen fik Bobo ædt en masse lort () og kastede brunt snask op på gulvet derhjemme efter han havde fået hans morgenmad, som bestod af vådfoder i en kong. Jeg håber virkelig, at det kun var brunt, fordi han lige havde spist dåsemad Aner virkelig heller ikke hvorfor han insisterer på at gøre sådan noget klamt noget Til middag gik vi tur igen. Der var vi oppe forbi kiosken for at købe frokost og det er åbenbart virkelig hårdt for et lille hundehoved, at man aldrig må komme med ind i butikker, men er nødt til at vente udenfor - det tester virkelig hans tålmodighed Hele dagen har han så været totalt rastløs. Om det er fordi han var sulten eller havde ondt i maven/kvalme, kunne jeg ikke rigtig greje, men nu har han endelig smidt sig i sofaen med benene i vejret.
-
Februar måneds billedtråd
Hvor er det sødt :hjerte:
- Tv pogram - bekymrende-....
- Om en skrækkelig oplevelse på udstilling, og et budskab der skal høres!
-
Februar måneds billedtråd
Man kan tydeligt se at Dorit i hvert fald har en fest :klap:
-
Om en skrækkelig oplevelse på udstilling, og et budskab der skal høres!
Men igen; er det virkelig tegn på nervøsitet, at hunden smasker osv. fordi den bliver sat i en situation, som den ikke bryder sig om? Min hund smasker også og kigger væk, hvis jeg holder fast omkring ham for at kramme ham. Det er ikke fordi han generelt er nervøs eller er specielt nervøs i den situation - han kan ganske enkelt bare ikke lide det. Det er jo bare en del af hundens sprog at gøre sådan og det er der vel intet galt i
- Om en skrækkelig oplevelse på udstilling, og et budskab der skal høres!
- Om en skrækkelig oplevelse på udstilling, og et budskab der skal høres!
-
Om en skrækkelig oplevelse på udstilling, og et budskab der skal høres!
Hvis jeg var opdrætter, er jeg faktisk ikke sikker på, at jeg ville udelukke en hund fra avl, hvis den reagerede på at blive krammet og at dens dæmpende signaler blev totalt overset. Den skal selvfølgelig ikke gribe til at bide som det første, men at den knurrer eller gør andet for at komme ud af situationen, ville jeg sagtens kunne acceptere.
-
Om en skrækkelig oplevelse på udstilling, og et budskab der skal høres!
Okay, det er et lidt andet billede end det jeg ser for mig - jeg læste det sådan, at dommeren havde holdt fast i hunden for at teste hans reaktion på at blive holdt fast. At man gør det for at se om hunden fysisk lever op til standarden forstår jeg da godt. Og hvis det er det, der er sket, synes jeg ikke der er sket noget forkert.
-
Om en skrækkelig oplevelse på udstilling, og et budskab der skal høres!
Nu har jeg aldrig været på udstilling, så jeg ved ikke, hvordan det foregår, men jeg kan ikke helt se meningen med at tage fat omkring hunden. At det sker en enkelt gang, dør hundene jo ikke af, men jeg forstår bare ikke helt hvorfor man gør det? De fleste hunde ville vel finde det grænseoverskridende og reagere nervøst eller aggressivt, når en vildt fremmed person holder dem fast, så det virker umiddelbart lidt som en underlig måde at teste hundens psyke på?
-
Alene hjemme træning, hvalp og to voksne hunde..
Jeg tror også, jeg ville vælge at bruge hvalpegården. Jeg synes tit, at det virker som om det stresser hundene mere, at de kan høre hinanden, men ikke se hinanden. Altså, at de kan høre nogen på den anden side af døren og vil gerne derind, men ikke kan. Og tillykke med ny hvalp :banan: Har I købt en hvalp?
-
Om en skrækkelig oplevelse på udstilling, og et budskab der skal høres!
Jeg tror, de fleste hunde sagtens kan tåle, at der sker noget ubehageligt uden at det påvirker dem på længere sigt og så tænker jeg (uden at kende jer) at han har haft så mange gode oplevelser med udstillinger, at en enkelt ubehagelig oplevelse ikke vil ødelægge det for jer. Men ja, lidt underlig opførsel at begynde at "kramme" fremmede hunde. Jeg er med på, at de skal finde sig i at blive "gramset" på, men jeg kan ikke helt se hvad det skulle gavne at holde hundene fast. Der er vel ikke rigtig noget formål med det som der ville være, hvis man f.eks. tjekkede hundens tænder eller sådan noget.
- Hjertelidelser - foder og råd dertil?
- Hjertelidelser - foder og råd dertil?
-
er der nogen der ved noget om det her
Ja, det må være virkelig ubehageligt at blive beskyldt for sådan noget og at han endda går rundt og lyver om det ude i byen