Alt der er opslået af Therese
-
Hvad kan man byde en hund træningsmæssigt?
Jeg aner ikke, hvad jeg selv ville gøre, hvis jeg fik at vide i morgen, at Bobo skulle leve resten af sit liv på smertestillende, men jeg er nok tilbøjelig til at give ham det. Han er 6 år gammel og skal selvfølgelig ikke dø, hvis han kan leve et godt liv på smertestillende medicin. Så afkorter det måske hans liv en smule, men hvis han har haft et godt liv fyldt med livskvalitet i de år, som der nu engang ville gå, så er det vel umiddelbart bedre end at aflive en forholdsvis ung hund. Ja, det ville jeg nok egentligt gøre uanset hvilken alder hunden har, tror jeg. Hvis hunden er 10, er der formentlig ikke så mange år tilbage og så når medicinen nok ikke at gøre den vilde skade alligevel og hvis hunden er ret ung, vil jeg nok foretrække, at give den nogle gode år fyldt med gode oplevelser i stedet for at aflive, selvom den måske kunne få nogle gode år endnu.
-
Min hund VIL bestemme vejen ellers nægter han at flytte sig en cm?!
Nå, men mit eget indspark til debatten (:slem:) er, at det ikke kan defineres, om man er en god leder eller ej alene ud fra hvor godt, hunden lystrer eller hvor mange uvaner eller deciderede adfærdsproblemer den har. Egentligt tænker jeg måske mest, at det er et opdragelses,- og træningsspørgsmål :hmm: Jeg tænker også, at godt lederskab ikke defineres ved, om hunden får med-indflydelse ift. hvad der skal foregå i dagligdagen f.eks. hvor man skal hen på gåture eller hvornår man skal af sted. Derimod tænker jeg, at godt lederskab defineres ved, at hunden har tillid til, at man kan klare situationer, som den ikke selv magter, at man er i stand til at bevare overblikket generelt, men også i pressede situationer, at man er pålidelig og hunden ved, hvor man har en og at den kan stole på, at man ikke lige pludselig reagerer helt overdrevet på en (set med hundens øjne) bagatel. Altså, at ens reaktioner stemmer overens med hvad der egentligt skete. Et godt eksempel kunne være, når Bobos tidligere ejer skældte ham ud hele vejen hjem og lod ham ligge i en halv time i hans kurv, fordi han glad og legesyg løb hen til nogle børn. Han ELSKER børn og i hans verden har det sikkert været totalt uforståeligt, at han fik sådan en skideballe for at være glad. Det er egentligt også fuldstændigt uforståeligt for mig, når problemet kan løses ved at tage hunden i snor, men det er så en anden snak Jeg har ikke læst nogle artikler eller bøger om emnet i mange år, så om det er sådan, man taler om lederskab i dag, aner jeg ikke, men det er sådan, jeg tænker om det
-
Gode ideer søges vdr. belønning.
Jeg er ikke helt med på hvad der er galt med ham, men må du belønne med noget andet end trækkeleg? En bold f.eks.?
-
Min hund VIL bestemme vejen ellers nægter han at flytte sig en cm?!
Altså, nu har trådstarter jo ikke været herinde siden hun oprettede indlægget, så jeg tænker ikke rigtigt det er et problem at tage en debat i denne her tråd?
-
Anaplasmose
Årh, det bliver da også bare værre og værre Krydser fingre for det bedste resultat
-
Davs i forum.... :-)
Hej og velkommen til
-
Ny hvalp? Eller?
Jamen, hvis du har fundet ud af at du virkelig godt kan lide yorkien, skal du da bare begynde at kigge efter sådan en :5up:
-
Anaplasmose
Det er jeg ked af at høre, håber det hele løser sig :ae:
-
Januar måneds billedtråd
Ja ja så længe vi tror det er en ulv
-
Panik - inkontinent
Krydser for at ingen af delene er noget alvorligt
-
Januar måneds billedtråd
Jeg ville elske at være med på "ulvejagt. " Lenschow, skal vi gå tur en dag?
-
Agility og HD fotos på blanding
Jeg tænker da det er en udmærket ide - det kan jo i hvert fald ikke skade og så ved du jo, om der skal tages nogle ekstra hensyn til hende. Udover det ligner hun også en kvik hund, der er bygget til at løbe stærkt, så agility er sikkert et super valg :5up:
-
AD / HD fotos, hvornår?
Jeg er også nysgerrig, men mere på hvorfor løbetiden spiller en rolle. Nogen der vil forklare?
-
Ny hvalp? Eller?
Om det er for tidligt kan du kun selv svare på, men umiddelbart synes jeg det lyder som om savnet stadig fylder rigtig meget og at du mest af alt overvejer en ny yorkie, fordi du savner Lily. Derfor synes jeg egentligt du skal holde fast i at du inden Lily døde havde besluttet dig for, at du ikke ville have en terrier og en tæve igen. Det bliver jo aldrig en ny Lily du får, så jeg kunne godt være bekymret for, at du så bare ender op med de samme frustrationer som med Lily uden at det har fjernet dit savn. Giver det mening? Hvis der var nogle racer du havde kigget på inden, så kunne du kigge lidt nærmere på dem. Ellers tror jeg også kun jeg kan komme i tanke om løwchen eller en af de andre bichon racer, som passer på jeres kriterier. Hvilken race er det nu Futte er?
-
Mine fire rødder!
Velkommen til Er det svært at få gode Greyhounds i Danmark eller er det bare tilfældigt, at så mange af dem kommer fra udlandet?
-
Hjælp til hvalps energiniveau
Jamen, jeg læser skam hvad du skriver. Jeg er bare ikke enig i, at det er en god løsning uanset om det er første, anden eller tiende gang man ikke kan få hunden til at stoppe med at bide. Som jeg ser det, er der lidt symptombehandling over det og jeg er ikke sikker på, at man reelt får løst problemet på den måde. Man får måske stoppet selve handlingen, men årsagen er der stadigvæk og så viser det sig måske bare på en anden ligeså uhensigtsmæssig måde. Overstimulering og understimulering er f.eks. ret velkendte problemer, som kan gøre at hunden har svært ved at finde ro og derfor bliver lidt en pestilens. Der kunne man sagtens lukke den væk, men det løser jo ikke problemet. I hvert fald ikke for hunden. Angående det med straf, så har Ninkamus skrevet et fint indlæg, som jeg bare vil tilslutte mig uden selv at begynde at ævle en hel masse om emnet
-
Panik - inkontinent
Sikke en dejlig nyhed
-
Hjælp til hvalps energiniveau
Det er i orden, jeg prøver bare at forstå hvorfor time-out virker bedre end andet - eller måske snarere hvorfor afledning og "nej" ikke virker mindst ligeså godt og hvorfor det ikke er at foretrække. Men det er helt okay du ikke vil deltage i debatten, så bliver det bare ikke i dag jeg bliver klogere :blink:
-
Halsbånd hele tiden?!
Min hund har halsbånd på hele dagen, men ikke om natten. Han har det altså både på når vi er hjemme og når vi er på tur
-
Hjælp til hvalps energiniveau
Men hvorfor ikke bruge tiden hvalpen er lukket væk på at arbejde med problemet? Det er da langt mere givende og giver gevinst på mange flere områder: man får mulighed for at arbejde med relationen på en positiv måde, man får indlært et godt "nej," hunden lærer at man mener hvad man siger og man lærer også lidt om sin hvalp som f.eks. hvilket legetøj der virkelig tænder den og dermed virker godt, når man skal aflede hunden, træne med den osv. Det er alle sammen ting, som man kan bruge resten af hundens liv. Altså meget mere givende end at lade den stå bag en lukket dør og kukkelure :blink: Det eneste en hvalp lærer ved at blive sat væk er vel at den ikke må lege, for det er jo det den gør, når den bider Desuden er jeg helt sikker på, at det sagtens kan skade en hvalp. Om ikke andet kan det sætte alene-hjemme-træningen en del tilbage. Når voksne hunde ikke reagerer på at være alene hjemme, er det jo fordi de har lært det gradvist. Det er jo ikke noget, der bare kommer fra dag til dag, men noget som hunde skal lære ligesom med så mange andre ting. Derfor kan du ikke helt bruge det argument, synes jeg.
-
Hjælp til hvalps energiniveau
Jeg er enig med dig i hele dit indlæg, Engell, udover det med at lukke hvalpen væk. Jeg vil slet ikke anbefale at lukke hunden væk i længere tid, fordi den er overgearet eller vil lege. Jeg forestiller mig ikke, at hvalpen lærer ret meget af det, fordi det ikke er en konsekvens som den kan koble sammen med handlingen. Tidligere ejer af min hund praktiserede det og det endte kun ud i en hund, der ikke turde foretage sig noget uden at få lov af frygt for at blive straffet. Jeg siger ikke, at det vil blive så slemt her, men straf er bare generelt noget jeg synes man skal undgå. Så hellere bare rejse sig og gå væk, hvis andet ikke virker. Så lærer hvalpen på et tidspunkt at den sjove leg stopper, hvis den bider for hårdt. Det har jeg i øvrigt også set ældre hunde gøre overfor hvalpe, der er for meget. Til gengæld har jeg aldrig set voksne hunde holde hinanden udenfor flokken. Jeg har heller aldrig hørt om det. Er det noget du har set? Hørt? Læst?
-
Hej alle sammen. :)
Velkommen tilbage til dig og Paw og tak for de dejlige billeder
- Panik - inkontinent
-
En gang for alle - hvordan håndterer jeg min hunds adfærd
Nej, det var også kun lige kort. Vi gik ikke sammen med jer
-
En gang for alle - hvordan håndterer jeg min hunds adfærd
Lige et sidespring, men jeg er ret sikker på, at vi stødte på jer i søndags i hundeskoven. Og hun hilste da virkelig pænt på trods af at mit skrummel af en hanhund var lidt overgearet lige der