Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Men når det nu er blevet forklaret, at det kun var en joke uden nogle bagtanker, er det så ikke fint nok?
  2. Lige præcis Måske skulle de bare dele det ind i lille - mellem - stor - meget stor
  3. Ja, det ved jeg, men hvis jeg husker rigtigt kunne man kun vælge imellem stor, mellem og lille. Så jeg synes altså inddelingen er lidt skør, hvis både grand danois og labrador skal høre til store racer. Men det er jo bare min mening og ikke noget vi behøver bruge lang tid på at diskutere
  4. Det er rigtigt, men lige i den her sammenhæng hvor man vist kunne vælge mellem lille, mellem og stor vil jeg mene at labradoren hører til i mellem og store racer er sådan noget som newfoundlænder og grand danois. Men jo, selvfølgelig kan der være både raceforskelle og forskellige meninger blandt folk Jeg er som sagt bare ikke enig i den opdeling, for hvad er en grand danois så?
  5. Beskrivelsen på labrador passer også fint, bortset fra at jeg ikke synes det er en stor hunderace. Men alt det andet kan jeg godt genkende
  6. Det er altid en god ide at møde hvalpen - evt. også forældrene, hvis de har begge to. Så får man et godt billede af hvad man kan forvente sig af hvalpen, når den bliver voksen. Angående stamtavle, så kan forældrene ikke have en, medmindre de er registrerede i en kennel klub. Så det lyder ret mærkeligt :hmm:
  7. Når der er stamtavle på forældrene, burde der også være det på hvalpene. Når folk siger, at forældrene har stamtavle, men ikke får det lavet på hvalpene, bliver jeg altid lidt skeptisk, for der må være en grund til, at man ikke får det gjort. Så jeg ville klart spørge yderligere ind til den manglende stamtavle på hvalpene. Ved du hvilken kennel klub forældrene skulle være registreret i? Når det så er sagt, så ville jeg aldrig give 7000 kroner for en hvalp uden stamtavle - heller ikke selvom opdrætter påstår, at jeg bare selv kan lave den. Slet ikke, når en hvalp med tavle koster det samme. Men I skal jo også overveje om I har lyst til at få en lidt ældre hvalp, som ikke har haft det godt, som kan have nogle ting med i bagagen. Alt afhængig af hvad "ikke har haft det godt" dækker over.
  8. Du kan søge herinde eller måske på facebook? Der findes en del sider for dyreejere og du kan måske derigennem finde nogle, der kan og vil hjælpe?
  9. topic svarede på Therese's Bist83 i Hvalpe
    Det lyder da til det går rigtig godt :5up:
  10. topic svarede på Therese's Cindoe i Adfærd
    Indføre faste hviletider (f.eks på tidspunkter, hvor hun alligevel kommer til at være alene engang) og så ignorere hendes forsøg på at gå i gang med en aktivitet. Her skal hun selvfølgelig stoppes, hvis hun gør i gang med en vild leg. I kan evt. tage hende i snor og/eller sætte jer sammen med hende og kæle med hende. Det er selvfølgelig vigtigt, at hun er tisset af og er blevet luftet inden - så er det også nemmere at være konsekvent omkring det
  11. Nu er det ikke fordi jeg vil prøve at tale dig fra din beslutning, for jeg kan godt sætte mig ind i hvor svært det må være og at man bare gerne vil have det overstået, når beslutningen er truffet, men du lyder for det første ikke helt afklaret og for det andet lyder du virkelig ked af hele situationen, så jeg vil spørge dig, om du har overvejet en hundelufter eller en, der kunne være hos hende i løbet af dagen - eller omvendt, hvor hun er hos dem? Eller måske er der en hundedagpleje et sted her i byen - det ved jeg faktisk ikke. Hvis jeg har misforstået og du i virkeligheden er helt afklaret, er du selvfølgelig velkommen til at se bort fra mit indlæg, men jeg synes det ville være rigtig ærgerligt hvis du gik af med hende, hvis der måske fandtes en løsning, så håber det er okay at jeg skriver. Rigtig meget held og lykke uanset hvad det ender med
  12. Dejligt at det er forholdsvis let at få styr på. Så er der da én bekymring mindre for dig
  13. Til gengæld er hun fuld af narrestreger og det er altså en ret god egenskab at have
  14. :klap: Ja ok, man må jo tage der hvor man kan nå Og så synes jeg i øvrigt Bobo er slem til at tigge, når han står med hovedet på mit lår og kigger meget sultent på min mad, men Dorit er da i en helt anden liga :klap:
  15. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Hvilke andre årsager kunne det f.eks. være?
  16. Årh, jeg ville ønske jeg kunne hjælpe, men jeg er jo desværre selv afsted hele dagen. Håber de finder en løsning :
  17. Man kan også begynde at bide i folks ærme, hvis et snudedut ikke hjælper, siger Bobo :blink:
  18. Ja måske, men sket er sket og du gjorde hvad du synes var bedst i situationen. Andet kan man jo ikke gøre.
  19. Hvad tænker du, når du skriver, at du ikke accepterer knurren uden grund? Har du en specifik situation i hovedet eller? For jeg kan ikke umiddelbart komme i tanke om at jeg nogensinde har oplevet, at der ikke var en eller anden grund til at hunden knurrede.
  20. Hun er godt nok hårdt ramt, den lille Ronja :ae:
  21. topic svarede på Therese's Rinsi i Adfærd
    Det er altid en enormt svær beslutning at aflive en hund, som ikke fejler noget fysisk - og selv der kan beslutningen kan virkelig svær, medmindre sygdommen ikke kan behandles, selvfølgelig. Så hvornår nok er nok kan I kun selv svare på. Det er så individuelt og afhænger både af jeres ressourcer/lysten til at arbejde videre med problemet og hundens livskvalitet. Men måske du vil skrive lidt om hvad I allerede har prøvet? Måske sidder der nogen og læser med, som har nogle gode forslag at arbejde videre.
  22. Jeg er sikker på det hele nok skal løse sig og at Ronja ikke lige pludselig falder om og dør :ae: Fik I noget andet med hjem fra dyrlægen? Bobo fik både binyrebarkhormon, væske, antibiotika og kvalmestillende og det hjalp som sagt allerede samme dag. Nå ja, han fik selvfølgelig også skånekost med hjem fra dyrlægen. Nå, men det jeg ville frem til var bare at hvis hun kun har fået lagt et drop, så er det måske ikke helt nok
  23. Hvor tykt er sådan et regndækken? Det er vel ikke til at holde varmen i eller?
  24. topic svarede på Therese's Amocca i Sygdomme
    Heldigt at det kun blev ved overvejelsen!
  25. topic svarede på Therese's Amocca i Sygdomme
    Jeg sad også lige og frygtede, at du var ved at fortælle, at du havde aflivet Johna. Så dejlig slutning :5up:

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.