Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Jeg ville nok lige høre dyrlægen ad om det der. Det må gøre skide ondt at få rykket hele neglen af og jeg ville personligt blive lidt bekymret, hvis nerven begynder at blive sort. Så jeg ville klart lige ringe.
  2. Jeg ville gøre som Beaglepack foreslår og så ville jeg blive ved med at træne det. Måske vil du fortælle lidt om hvad du har gjort udover at afspille cd'er? Så er der med garanti nogle, der kan give et par gode råd
  3. Hun er da også dejlig :lun:
  4. Der er sikkert nogen, der ved meget mere end mig om det, men umiddelbart vil jeg sige, at du ikke nødvendigvis skal tænke så meget på resultatet på en given dag, men mere se på drive og samarbejdsvilje. En hund kan godt klare sig mindre godt i én bestemt konkurrence, men have drive og være så motiveret i træningen, at den potentielt vil kunne ligge i toppen i fremtidige konkurrencer. Og så kan du selvfølgelig altid se på forældre, bedsteforældre og søskendes resultater for at se om der er et generelt mønster af at hundene klarer sig dårligt - så er det næppe dårligt førerarbejde det hele.
  5. Dansk kennel klub har en database, hvor du kan finde en masse forskellige oplysninger om alle de hunde, der er registreret i kennel klubben. Derudover kan du kigge på diverse opdrætteres hjemmesider - mange er flittige til at opdatere på resultatlister og info om deres hunde og deres opdræt Og så er der jo altid konkurrencer og udstillinger, hvor du kan få et overblik over hvilken type hund du godt kan lide og om der er nogle hunde, som du især vil holde øje med
  6. Ja, det var også min tanke
  7. Hvor er det dog en sindssyg usympatisk måde at behandle et levende væsen på :shock: Som en ting, man bare kan slå ihjel, når den ikke passer ind længere
  8. topic svarede på Therese's Mullle i Debat
    Pudel Eller en af de mindre jagthunde?
  9. en besked i et emne svarede på Therese i Foder
    Hvis du ikke er helt tilfreds med dyrlægens behandling af jer kan du altid tage til en anden og bede dem tjekke ham grundigt igennem. Det lyder nemlig som om han godt kunne være lidt småsyg. Jeg har også haft en småtspisende hund, der godt kunne springe et par måltider over, men han spiste altid, hvis der blev puttet lidt ekstra fyld på - og det tænker jeg, at de fleste hunde gør. Så når han nærmest slet ikke vil spise, ville jeg få ham tjekket ordentligt igennem.
  10. Nu er jeg ikke ekspert på området og har heller ikke lige noget dokumentation til at underbygge det, men jeg tænker umiddelbart, at der godt kan være lidt om snakken i og med at der skal være to "syge" gener, som nedarves i hvalpene, hvis de skal komme til at fejle en eller anden sygdom. Det vil sige, at begge hunde skal være bærere af et gen, som giver en eller anden sygdom før hvalpene kan blive syge. Ligesom at begge forældre skal være bærere af et gen, som giver gul pelsfarve før der kommer gule hvalpe. Sådan ret forenklet stillet op - så er der noget med recessive og dominate gener og sådan. Men altså... Uden at vide noget som helst om mops, tænker jeg, at det er ret usandsynligt, at mops/cavalier hvalpe kommer til at fejle alle de ting, som cavalieren døjer med. Omvendt er det også meget sort/hvidt stillet op, at blandinger generelt er sundere, for det ved man jo reelt ikke. Ofte er blandinger ikke testede for noget som helst og derfor har man ikke en jordisk chance for at vide, om hundene er bærere af et "sygt" gen og derfor nedarver en eller anden sygdom til hvalpene. Det er altid et sats, når man køber en hund uden tavle, så helt ret mener jeg ikke hun har
  11. Jeg vil gerne hjælpe, men tror Bobo er for voldsom for Aslan endnu. Når Aslan en dag er blevet mere tryg, er du meget velkommen til at skrive
  12. Det er jo rigtig nok, men man er også på en eller anden måde nødt til at vænne hunden til almindelige lejlighedslyde, som f.eks. at der går nogle i opgangen eller at der er nogle, der smækker en dør ovenpå. Eller hvad det nu kunne være. Lige nu larmer de f.eks. lidt ovenpå; de smækker lidt med en skabslåge, tramper lidt og snakker. Helt almindelige hverdagslyde, som er unødvendige for hunden at reagere på - og Bobo ligger da også bare fladt på siden og snorker. Heldigvis Hvis han skulle fare op og gø hver gang nogle i opgangen lavede et eller andet, tror jeg vi begge to ret hurtigt ville få stress
  13. topic svarede på Therese's Murphy i Adfærd
    Nu er det ikke for at være grov, så jeg håber ikke, du tager det sådan, men det lyder for mig som en virkelig dårlig ide at sætte Murphy sammen med en hund, som er bange for fyrværkeri, når han selv virker til at tage det forholdsvis roligt. Som andre skriver, kan du risikere, at angsten smitter og så står du pludselig med en bange hund. Det er selvfølgelig suverænt dit eget valg, men det er noget af en chance at tage, synes jeg. Jeg har haft en hund med angst for fyrværkeri og det er et helvede at komme igennem nytårsdagene med en hund, der nærmest ikke tør bevæge sig uden for en dør, men kun vil ligge ved ens fødder ligeså snart folk begynder at skyde af. Især fordi der tit ikke kun bliver skudt af lige op til nytår - her er der f.eks. allerede nogen, der er startet så småt. Ikke noget voldsomt, har hørt det et par gange eller tre, men der skal heller ikke altid så meget til før en hund reagerer, hvis den i forvejen er bange. Det lyder måske ikke som noget særligt, men jeg synes faktisk det var virkelig hårdt at se vores hund være så bange uden at kunne gøre en skid ved det. Så jeg synes virkelig du skal overveje det, inden du gør det. Det kan selvfølgelig gå rigtig fint, men det kan også gå rigtig skidt og så kan det kræve temmelig meget træning at rette op på det igen.
  14. Nej, det er nok heller ikke lige der jeg ville orke at træne det helt vilde Er det en ny lejlighed du lige er flyttet ind i?
  15. De er mega nuttede :hjerte:
  16. Jeg plejer bare at tale roligt til min. "Det er okay, de må godt være der." Det plejer at virke. Hvis det ikke virker, hjælper det som regel at tale mere bestemt til ham, men det kræver selvfølgelig, at hunden ikke har kørt sig selv så meget op, at den ikke helt er i stand til at lytte efter. Hvis Lucca er meget verbal og snakker meget generelt, har det for nogle virket godt at lære hunden at halse og derefter lære den et signal, som betyder at den skal være stille. Det kan jo så bruges, når hun begynder at gø
  17. Altså, vi vil gerne mødes med jer, men Bobo kan godt finde på at humpe andre hunde, når han bliver stresset - og det bliver han åbenbart nogle gange ved hundemøder Det er ikke alle hunde han gør det ved, så Casino kan jo sagtens være en af undtagelserne og jeg stopper ham selvfølgelig også, når det sker, men jeg synes alligevel du skal vide det, så du kan beslutte om det er noget du vil udsætte hende for :blink: Det kan jo godt virke lidt voldsomt, selvom han ellers er sød og rar Du kan altid lige sig til, hvis du vil give det et forsøg :5up:
  18. Jeg forstår ikke helt hvad du mener. Hvilke indlæg har du ikke læst? Helt enig. Ja, det er da et fint bud, men man må altså også lytte lidt til ejeren, når hun fortæller, at hunden ikke opleves som stresset og som om hunden har svært ved at finde ro. Det er trods alt hende, der bor sammen med hunden og bedst kan beskrive hvordan han opfører sig. Så nytter det ikke noget at blive ved med at køre rundt i snak om stress. Det kan jeg ærlig talt godt forstå man kan blive lidt frustreret over til sidst.
  19. Det var heller ikke specifikt møntet på dig, det var mere en generel betragtning
  20. Jeg synes ikke, det er helt rimeligt at al skylden for den her tråds udvikling skal lægges over på Lenschow. Lige fra 1. side bliver der i mine øjne gået ret hårdt til hende og det bliver nærmest fra første indlæg besluttet, at hendes hund er stresset - også selvom hun forsøger at forklare, at det er han ikke. Det virker som om at man bare ikke vil lytte til hendes oplevelse af hendes egen hund, men hun må vel vide det bedst. Enig i at der bliver skrevet nogle ret trælse og småpersonlige indlæg i den her tråd, men det kommer altså fra flere sider og ikke kun Lenshcows.
  21. Må jeg minde folk om ignorer funktionen? Den kan måske være ganske nyttig, hvis man alligevel altid ender med at skændes
  22. Dejligt - håber de nye tiltag virker
  23. Hvor er de søde Tillykke med det
  24. topic svarede på Therese's kevinff i Debat
    Og jeg synes det er en misforståelse, at brugshunde er så meget sundere og mere stabile end udstillingsmodeller. Det er overhovedet ikke min oplevelse, at udstillingshunde generelt er stressede og ikke mentalt sunde. Tværtimod oplever jeg hunde, der fungerer rigtig fint både ude i verden og hjemme sammen med familien. Så et eller andet sted handler det vel om at finde hunde, som man kan lide og kunne se sig selv leve med og ikke se så meget på om hunden er af den ene eller den anden slags opdræt. I hvert fald når man som her ikke skal bruge den til jagt.
  25. R.I.P Dexter

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.