Alt der er opslået af Therese
-
Hvordan håndterer man en overgearet hund?
Jeg tror ikke det er overskudsenergi, der plager hende Jeg synes du skal prøve at træne lidt mindre med hende, måske bare en gang om dagen. Apport øvelser kan du måske lave en eller to gange om ugen? Det er jo fint nok at lære hende nu, hvis hun skal kunne det senere, men synes ikke du behøver gøre det hver dag Og så læste jeg en såkaldt "tommelfingerregel" herinde (tror det var Umulia, der skrev det ) der gik på at man kunne give hunden 1/3 foder ved træning, 1/3 af foderet i madskålen og en 1/3 ved søg. Synes det ville være en super ide at tage i hundeskoven, så hun kan møde flere forskellige hunde Socialisering og prægning er jo, som du sikkert ved allerede, super vigtigt og jeg synes du skal fokusere mere på det end egentlig aktivering - en god gåtur med masser af indtryk kan sagtens køre en hvalp træt Ikke fordi du ikke skal aktivere hende, det er jo godt nok og på den måde lærer hun allerede nu hvordan hun kan håndtere nogle aktiviteter hun sikkert kommer til at lave mange gange i hendes liv Men prøv at kigge på hende og tilpas aktiviteterne efter hvad hun kan klare. På en dag med masser af oplevelser, er det ikke sikkert hun skal have så meget aktivering Håber du kunne bruge det til noget
-
Hvordan håndterer man en overgearet hund?
Nu kan jeg ikke huske, om du har skrevet om det før, men jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvilke aktiviteter hun bliver tilbydt i løbet af dagen? Der er nemlig forskel på om hun "kører op" fordi hun skal af med en masse overksudsenergi eller om det er fordi hun bliver tilbydt for meget eller forkert aktivering i løbet af dagen. Jeg ved selvfølgelig heller ikke om det er derfor, men måske kan vi få en ide om hvor problemet ligger ved at høre lidt om hendes hverdag
-
Arthur
Men de var da tæt på i deres gæt, trods alt :blink:
-
Arthur
Skøn vovse Han er smuk! Og velkommen til Glæder mig til at høre mere til dig og Arthur.
-
aarggh Teenagehund!?!
Det er da en fantastisk måde at undgå frustrationerne på :5up:
-
Åååååhh nej.
Jeg krydser også fingre for at det ikke er noget alvorligt og ønsker samtidig Tex god bedring :ae: :ae:
-
Muffedisserne
Hvor ser hun dejlig ud! Hvordan har de det efter et par dage sammen?
-
Nu tør jeg godt...
Han er dejlig! Kan godt forstå du faldt for ham :blink: Hvad hedder han så?
-
,.Tulle fra Tune,.
Men det skal da nok gå Du har jo forberedt dig godt og grundigt på at få en hvalp og det ved hun jo :5up:
-
Bella
Jeg synes du skal prøve at aflede hende, når hun gøer. Det lyder lidt som om at hun synes det er sjovt at høre sig selv gø og derfor får noget ud af at stå og gå. Så stopper hun først, når hun bliver træt Hvis jeg var dig, ville jeg lære hende et signal, der betyder, at hun skal stoppe med at gø. Du kan starte med at kaste nogle godbidder på gulvet, give hende signalet med høj, klar stemme og vise hende gufferne, når opmærksomheden er på dig. Det skal være nogle guffer hun elsker, så hun vil vælge dem til i stedet for at gø videre. Du skal bare være påpasselig med at hun ikke får dem, mens hun gøer, men at hun får dem for at tie stille En anden ting jeg vil nævne er prægning og socialisering. Det er super vigtigt at hun ser en masse ting og får en masse positive oplevelser, mens hun er hvalp. Man kan sige, at det hun skal kunne håndtere som voksen, skal hun have vænnet sig til, mens hun er hvalp, groft sagt Det betyder selvfølgelig ikke at hun ikke kan vænne sig til nye ting, selvom hun er voksen, men det er bare vigtigt at hun får en masse positive oplevelser som hvalp, så hun er bedre rustet til at håndtere nye ting som voksen. Jeg ved ikke hvor meget du gør i det, men jeg synes ikke en tur rundt om blokken er nok prægning og socialisering.
-
,.Tulle fra Tune,.
Held og lykke Så bliver det spændende om det bliver til noget...
-
Skal private opdræt uddannes?
Okay, det vidste jeg ikke at de overvejede Men det er jo godt nok de tænker over det, det hjælper jo bare ikke rigtigt hvis deres kursus ikke kan lære opdrætterene noget... Men det er jo nok meget individuelt om det virker for folk eller ej.
-
Westie og "første gangs forældre"
Enig med Amocca i det hele
-
På stranden for første gang
Det er da vist ikke sidste gang I skal gøre det
-
Har brug for lidt opmuntring..
Jeg tror du er inde på noget af det rigtige, med for meget motion og for lidt aktivering. Jeg synes du skal prøve at hjælpe hende med at søge efter hendes foder. Du kan starte med at ligge foderet, mens hun ser på det (her skal hun naturligvis være bundet eller holdes af en hjælper) og bagefter lade hende søge efter det. Så har hun set at du har lagt noget i græsset og vil forhåbentligt snuse efter det Jeg ved ikke om det vil hjælpe, men det er mit bedste bud Ellers kan du give hende resten af maden i en foderbold. Og så tror jeg ikke at hvalpe altid har brug for meget aktivering. Hvis de kommer ud og opleve en masse og får set en masse ting, kan det godt blive for meget for deres små hoveder, tror jeg Så jeg synes sagtens du kan give hende noget af foderet i madkskålen, hvis hun ellers ikke spiser nok, når I aktivere hende. Held og lykke med hende :5up:
-
Skal private opdræt uddannes?
Det ville da være fint, at opdrættere skulle tage et kursus for at blive godkendt til avl, men et to årigt kursus er måske lige i overkanten, hvis du spørger mig. Men jo, selvfølgelig kunne vi godt bruge at nogle opdrættere vidste mere om hvad de lavede...
- Efter tisseturen..
-
Efter tisseturen..
Ja, det er også min erfaring Og man kan jo håbe at naboerne også hygger sig :blink:
-
Efter tisseturen..
Du må prøve at finde noget, han synes er rigtig sjovt, så han gerne vil med ind.. Det er vigtigt du grundlægger nogle gode vaner med ham allerede nu, jo ældre hunden bliver, jo sværere er det at lære dem gode vaner Du kan prøve med nogle godbidder han synes bedre om eller noget legetøj han elsker, som kun bruges ved indkald. Nogle gange hjælper det også at løbe og skabe sig åndsvagt, hunde har en tendens til at synes det er rigtig sjovt :blink:
-
Verdens farligste vovser?
Her er linket, hvis nogen er interesserede :blink: http://msnmand.dk/gallery/28418/102969
-
fast ugentlig gåtur omkring århus??
Torsdag kan jeg nok ikke blive klar til, men lørdag skulle jeg gerne kunne komme med, hvis alt ordner sig som jeg vil have det
-
Hvilke race passer til os?
Jamen selvfølgelig... Det kan da sagtens være. Men jeg er da glad for du siger det, så kan jeg da være opmærksom på det :5up:
- Endnu en januartur
-
Hvilke race passer til os?
Nej, det skulle være til at overkomme Jeg kunne ikke finde noget om den på biblioteket, men vil forsøge at læse en masse i den nærmeste fremtid og så må vi se hvad jeg ender op med :blink: Du skal i hvert fald have tak for hjælpen. :5up:
-
Endnu en januartur
Jeg er nu enig med Lonny i, at du ikke behøver stoppe med at vise billeder af din smukke vovse