Alt der er opslået af Therese
-
Vænne en hund til lejlighedslyde
Ja, det kan man jo også gøre. Håber bare han fanger det hurtigt, for han skal være alene allerede om mandagen, hvor jeg flytter ind om fredagen og selvom jeg har pasning i baghånden, hvis det slet ikke fungerer, så ville det være rarest at han lærte det, synes jeg.
-
Sygeforsikring?
Jeg har surfet lidt forsikringer i dag for at se om jeg kunne finde noget bedre og hælder faktisk lidt til Topdanmark netop fordi de nøjes med at sænke forsikringssummen i stedet for slet ikke at dække efter hunden er blevet x antal år, som jeg kunne læse mig frem til, at de gør flere steder. For mig er det i hvert fald ikke umiddelbart en ulempe - jeg foretrækker, at han stadig er forsikret
-
Dagbog fra en kennel-hund
Spændende, sig lige til hvis du finder den
-
Dagbog fra en kennel-hund
Yes, jeg er ikke den eneste, der ikke har lært at tagge endnu :banan:
-
Afstemning om vores adfærd herinde
Jeg er imponeret
-
Afstemning om vores adfærd herinde
Hundegalleri er også noget helt for sig selv Hold nu op, hvor har jeg krummet tæer mange gange, da jeg deltog derinde
-
Afstemning om vores adfærd herinde
Ja, det er ikke nemt... Som en skrev tidligere, så skal der jo to til tango og det kan ligeså godt være modtageren, der opfatter det skrevne forkert. Jeg har f.eks. prøvet at skrive noget i den bedste mening, hvor det blev modtaget helt forkert og vedkommende blev helt vildt sur Og det sker jo nok nogle gange, at man tror, hvad den anden mener straks man ser brugernavnet og måske lidt glemmer at læse hvad der rent faktisk står.
-
Afstemning om vores adfærd herinde
Jeg synes som udgangspunkt, at tonen er fin og at her er ret hyggeligt. Men jeg oplever også, at det kun er indtil, der er nogen der skriver noget andet end flertallet - så kan bølgerne godt gå ret højt og nogle gange kan det godt virke som om man bare VIL finde et eller andet at sætte en finger på og så kan ens ord hurtigt blive fordrejet, så man næsten slet ikke kan genkende det man selv skrev. Men som Buddha skriver, kan man jo altid spørge hvis man er i tvivl - eller i hvert fald acceptere, at man har misforstået det skrevne, når modparten så forklarer sig. At man diskuterer begreber og udtryk kan jeg godt synes er spændende. Og når det ikke er spændende mere, så holder jeg op med at læse med :blink: Men jeg synes godt nok, det er trættende når et ord eller en sætning bliver pillet ud af sammenhængen og skal fluekneppes igennem tre sider. Især når det er blevet forklaret en million gange hvad der menes. Og så er jeg nok også begyndt at være en af dem, der sorterer kraftigt i hvad jeg skriver herinde, fordi jeg simpelthen ikke orker "kampen." Hvis jeg ved, at mit indlæg er et af dem, der kan få folk op af stolene og at min holdning på ingen måde er velset herinde, så vælger jeg nogle gange at slette det igen. Og det er jo temmelig ærgerligt, at jeg ikke er den eneste For det fede herinde er da, at der er så mange forskellige mennesker og dermed så mange forskellige måder at holde hund på. Det giver nogle vinkler på debatter, som man ikke ville have fået, hvis vi allesammen holdt hund på den samme måde. Èn holdning burde jo ikke være mere rigtig end en anden og man må jo også stole lidt på, at vi alle sammen er fornuftige mennesker, som ud fra vores egen overbevisning gør vores bedste. Så kan man jo være heldig at lære noget nyt ud fra andres måde at holde hund på, men det stopper jo, hvis folk ikke orker debatterne mere.
-
Er en velsoigneret hund gladere?
Nej, det er da en god pointe. Jeg havde ikke tænkt det som aktivering, men det er klart, at det også er stimulerende, så det måske gør en forskel.
-
Er en velsoigneret hund gladere?
Nu kunne jeg aldrig finde på at have hund i en hundegård hele døgnet, men jeg forstår nu heller ikke helt, at det nødvendigvis øger kravene til aktiveringen, hvis man vælger at holde hund på den måde. Men jeg ved heller ikke om jeg tror behovet bliver mindre. Det er vel mere eller mindre bare det samme Selvfølgelig skal man sikre sig, at hundene rent faktisk er velstimulerede og det stiller måske større krav til ejerens opmærksomhed på hundens velbefindende, men behovet for aktivering er jeg ikke sikker på ændrer sig.
- At anbefale en hund...
-
At anbefale en hund...
Ja, det kan godt være det er sådan noget Okay IPO alligevel Det har jeg vist aldrig set. Sejt nok
-
At anbefale en hund...
Nej, det må også være lidt sjovere at have en hund, som man kan træne med og ikke bare en hvalp, som man må nøjes med at opdrage på :blink: Er det lydighed du træner?
-
At anbefale en hund...
Jeg forstår bare ikke helt meningen med, at hunden ikke må sidde skævt. Kåringen er vel lavet for at vurdere om en hund egner sig til politihund, er den ikke? For så kan det vel være ligemeget om hunden sidder lidt skævt, hvis den bare er lydig og klarer opgaver som rundering osv. flot
-
At anbefale en hund...
Ja, jeg så det også. mega lækker hund! Og jeg er ellers slet ikke schæfermenneske Hvad var det nu du overvejede i stedet for schæfer? Kan slet ikke huske det
-
Jeg skal have belgier-baby <3
Hold nu op, hvor er han bare sød :hjerte:
-
Anbefal en serie
Jeg er gået i gang med at se american horror story. Jeg har set sæson 1 og er lige gået i gang med sæson 2. Synes den er god, så dejligt uhyggelig og klam
-
Vænne en hund til lejlighedslyde
Han reagerer ret meget på lyde; bildøre, der smækker, biler der kører forbi, mennesker der snakker eller smækker deres dør - og så selvfølgelig hvis det banker på. Han er faktisk ret vagtsom og opmærksom på lyde, så det er derfor jeg godt vil have en plan for hvad jeg gør. Men jeg tror jeg ender med at køre som du foreslog og aflede ham. Og tak for tilbuddet - jeg vil huske dig, hvis jeg får brug for hjælp :kys:
-
knurrer af min søn
Hvor er de gode begge to :klap:
-
Vænne en hund til lejlighedslyde
Nej præcis, det varer jo ikke hele dagen
-
Vænne en hund til lejlighedslyde
Tak, det gør det virkelig! Og ja, det kan godt være jeg bare skal stoppe ham, så han ikke kommer til at opfatte det som noget man bliver belønnet for :hmm: Ja, også det Apropos det, er der så nogen der kan anbefale et program, som kan optage lyde, så jeg kan se, hvordan han reagerer på at være der selv? Her er det jo ikke et problem, men det er jo et helt nyt sted og der er som sagt mange nye lyde, så det kunne være rart at kunne følge med. Audiocity (tror jeg det hedder) har jeg prøvet og jeg kunne kun høre skrat på det Jeg vil prøve igen og se om jeg kan få det til at virke, men andre forslag er velkomne :blink: Det skal forøvrigt helst være til computer.
- Beat 8-16 uger
-
Vænne en hund til lejlighedslyde
Jeg er ved at flytte i lejlighed med Bobo og det har han tydeligvis aldrig prøvet før. Jeg har haft ham med derover flere gange og den ene gang var jeg så heldig, at der gik nogle forbi ude i opgangen og snakkede - det reagerede han på ved at fare ud til døren og knurre af dem. Og at de gik rundt ovenpå (de bor åbenbart over os) kunne han heller ikke helt greje. Og det dur jo ikke, hvis han løber ud til døren og gør hver gang nogen går ude på i opgangen eller gør, fordi de går i deres egen stue, så jeg vil gerne være lidt på forkant med det og få stoppet det inden det bliver til en dårlig vane - hvis han nu fortsætter. Jeg aner jo ikke, om han gør, men jeg vil gerne være forberedt. Jeg aner bare ikke hvordan Så gode forslag modtages med kyshånd. Jeg tænker selv på at fjerne ham fra døren hver gang eller give ham godbidder hver gang, men ved ikke helt. Vil gerne høre jeres forslag :blink:
- Anbefal foder - gerne dansk produceret
- Anbefal foder - gerne dansk produceret