Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Okay, men hvis det eneste anderledes er, at I sidder stille ville jeg nok enten foreslå at I gik rundt i parken eller droppe det og holde dig til turene i hundeskoven, som er mere hyggelige for Lucca.
  2. Nå undskyld, jeg har vist misforstået det. Er det kun til frikvarter til træning, at det går galt?
  3. Okay, du svarede på mit spørgsmål, mens jeg skrev Men jeg synes stadig du skal droppe gåturene med alle de hunde og finde en mere harmonisk flok at gå tur med. Det lyder ærligt talt ikke særligt hyggeligt for hverken dig eller Lucca - eller de hunde, der bliver mobbet og banket
  4. Er det rigtigt husket, at du går ture med en stor flok andre hunde? Hvis ja, så ville jeg nok droppe det i en periode. Dels lyder det som om det er for voldsomt for hende og dels har du ikke så meget kontrol over situationen, hvis 8-10 hunde er løse på samme tid og så bliver det umuligt at træne noget som helst. Og måske løser problemet også sig selv, hvis hun ikke skal forholde sig til så mange hunde og deres indbyrdes konflikter, men kan nøjes med at gå tur med 1-2 hunde, som kan enes fint.
  5. Jeg tror det sker, når hundens angst viser sig som aggression overfor andre hunde. Ikke angst generelt.
  6. Hvordan reagerer andre hunde på hende? Bliver hun også nogle gange kanøflet? Jeg spørger, fordi jeg indimellem hører om hunde, som mobber andre, fordi de selv bliver mobbet. Altså, de går efter en, der synes endnu "svagere" (i mangel af bedre ord) end dem selv. Måske er det dét, der sker her?
  7. Kan du ikke prøve at beskrive hvad hun gør hvis der f.eks. er en konflikt mellem to hunde?
  8. Han er godt nok fin - og virkelig dygtig :hjerte: Og det er moderen nok også :blink:
  9. topic svarede på Therese's Lenschow i Adfærd
    Jo, måske. Jeg plejer også at spørge om han vil med ud og det måtte man jo ikke i den øvelse, så det kan også sagtens være det der forvirrede ham
  10. topic svarede på Therese's Lenschow i Adfærd
    Jeg har besluttet mig for at prøve nogen af dem alligevel. Hvis han scorer lavt i mange af dem fordi han bliver forstyrret, prøver jeg bare igen om 9 uger
  11. topic svarede på Therese's Lenschow i Adfærd
    Nu fik jeg testet den første og jeg tror han er en 4'er :hmm: Han reagerede i hvert fald ikke på, at jeg tog sko og jakke på og stillede mig i døren til stuen med flexlinen. Han kom først ud i gangen, da jeg tog hans sele ned af knagen - men om det skyldes, at han bare forbinder selen mere med "gå-tur" end mig i jakke og sko er jo svært at sige Men flexlinen var i hvert fald for ham ikke nok.
  12. topic svarede på Therese's Lenschow i Adfærd
    Okay, så langt havde jeg ikke set Men så venter jeg nok - i hvert fald lige med den øvelse
  13. topic svarede på Therese's Lenschow i Adfærd
    Haha... Åh nej, det tør jeg næsten ikke :scared: Ej, det kunne da være meget sjovt at prøve Men hvor vigtigt tror du det er at hunden har boet det samme sted i 10 uger, inden man går i gang? For jeg er jo lige flyttet og vi har altså ikke boet her i 10 uger
  14. Vi har startet dagen med at gå en tur i hundeskoven, fordi jeg synes det var ved at være lang tid siden Bobo har mødt nogen at lege med. Og vi var heldige, for vi mødte 2 hold. Først Lucky, som Bobo blev fuldstændig forelsket i. De legede så godt og jeg var fuldstændig overflødig - faktisk tror jeg helt han glemte jeg var med Lucky og hans mor kendte en hund, der hed Spirit, som vi mødte og så gik vi en tur sammen alle tre. Og en eller anden dag håber jeg, at Bobo bliver så vant til at møde andre hunde, at han stresser lidt mindre over det og hygger sig lidt mere, men bortset fra et par forsøg på at humpe gik det faktisk okay i dag. Bagefter gik vi en tur i indhegningen, hvor vi mødte en Golden og en Siberian Husky, som han også lige legede med i fem minutter. Så gik vi hjem og nu ligger Bobo og snorker inde i min seng. Jeg tror ikke, jeg ser mere til ham før en gang ud på eftermiddagen, hvor han måske vil ud at tisse og have lidt at spise Og vi undgik regnvejr :banan:
  15. Det er hundegalleri
  16. Jeg prøver skam også at skrive så letlæseligt som muligt og hvis jeg skriver til en spritny bruger, så forsøger jeg at huske, at hvad der er almen hunde-viden for mig ikke nødvendigvis er det for andre og derfor prøver jeg at huske at forklare hvorfor jeg foreslår de ting jeg gør og jeg fylder heller ikke mit indlæg med masser af forkortelser. Men jeg dropper dem nok ikke helt.
  17. Hvordan går det med ham? Er dine piger begyndt at tø lidt op overfor ham?
  18. Jeg forstår altså ikke problemet. Det er jo ikke sådan, at man får bidt hovedet af, hvis man spørger hvad en forkortelse betyder Jeg har i hvert fald spurgt til en del forkortelser, da jeg startede herinde og jeg har da mit hoved endnu :blink: Sådan er det vel bare med grupper af mennesker med en fælles interesse. Hvis jeg går ind på et bilforum eller et forum for krybdyr, er der garanteret også mange forkortelser eller ord, som jeg ikke kender, men så ville jeg da bare spørge, hvis det var vigtigt for mig at finde ud af. Tit skriver man nok også i en tråd, hvor deltagerne er "gamle" brugere, så der ikke opstår et problem med, at man ikke ved, hvad den anden taler om. Her kan der så være nye, som blot læser med uden at deltage, men det synes jeg bare ikke rigtigt man kan tage hensyn til altid
  19. I dag har jeg været Bobos sygepasser, så det meste af dagen har vi hygget på sofaen - og så er det vist ikke så forfærdeligt at være syg, hvis man spørger Bobo Da han så havde brugt hele formiddagen på at snorke, gik vi en tur på kirkegården, som er en rigtig hyggelig tur. Der kan vi begge to godt lide at gå. Efter aftensmaden gik vi en tur i hundeskoven og det synes Bobo altså også bare er fedt - det er det eneste sted, hvor jeg ser ham begynde at galopere helt spontant bare fordi han kan Da vi kom hjem, fik han tilbudt lidt afkølet havregrød, men det var åbenbart virkelig ulækkert, når det ikke er lunt, for han gad kun spise det, hvis det blev varmet i mikroovnen først Indtil videre har han ikke bedt om at komme ud og han har endda fået en lille portion piller, så jeg håber det var det for denne gang Og nå ja... Når han ikke lige har snorket i sofaen, har han brugt tiden på at gø af alting og ingenting - f.eks. mig, der lukker toiletdøren Gider virkelig aldrig flytte med ham igen
  20. Jeg har haft to hanhunde, som ikke blev kastreret og når der løbske tæver i nabolaget, reagerede de ved at de allerhelst ville være udenfor og hvis de var inde, lå de gerne ved døren og ventede - tit pev de også lidt. De spiste heller ikke altid så meget i den periode, medmindre vi gjorde lidt ekstra ud af det, f.eks. fodersøg og lignende. Når vi mødte løbske tæver på vores gåtur, reagerede de ved at snuse ekstra meget og ved nærmest at invitere dem selv med hende hjem Jeg skulle i hvert fald være MEGET stædig for at få dem med mig hjem :blink: Jeg kan faktisk ikke huske, om de nogensinde "hoppede på" en tæve, der ikke var højløbsk, men det har de måske nok gjort :hmm: Måske især da de var yngre og ikke vidste, hvordan en højløbsk tæve dufter og opfører sig Nå, men for mig virker det som helt normal kønsdrift og jeg husker det som værende på et helt acceptabelt niveau, hvor de selvfølgelig var bevidste om, at der var en lækker tæve tæt på, men uden at kamme helt over og være umulige at distrahere.
  21. Synes godt nok det er ærgerligt at en ellers interessant debat ender sådan her - synes ellers det var ret spændende læsning!
  22. topic svarede på Therese's tjikson i TV / Film
    Ja, så langt er jeg så ikke kommet endnu Salem har jeg også været i gang med, men den fangede mig aldrig rigtigt. Jeg kan meget godt lide, at de skriver en ny historie til hver sæson - kunne godt forestille mig, at i hvert fald sæson 1 ville blive ret langtrukken, hvis den skulle fortsætte i mere end en sæson. Og ja, jeg venter også på supernatural Dog sæson 10, men jeg er også sådan en snyder, der vælger at se på amerikansk netflix i stedet for dansk
  23. Jeg synes bestemt også godt, at man kan tilgendegive at man er enig med en given bruger uden at det behøver betyde andet end at man er enige. Men hvis man bruger anledningen til at begynde at bagtale folk, så er det lidt noget andet. Ikke nødvendigvis klikedannelse eller rygklapperi, bare ikke særligt rart.
  24. Men hvorfor turde de ikke? Var det vitterligt fordi de mente, at de var i klike med vedkommende eller havde de måske bare ikke lyst til at sige noget?

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.