Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. De skal vel også have en eller anden ide om det, tænker jeg. Som f.eks. Doberfans hunde, som har lært at man ikke hverken tisser eller skider indenfor og derfor bliver lidt trykkede når de kommer til det. Ikke fordi de bliver skækdt ud, men fordi det er "forkert." Jeg tror skam også sagtens hun kan koble spist kattemad sammen med sur/irriteret ejer.
  2. Måske behøver skæld ud ikke være årsagen til det. Måske er det nok for nogle hunde, at de ved, at en bestemt ting er forbudt. Det kunne det jo godt tyde lidt på, tænker jeg.
  3. topic svarede på Therese's Lenschow i Adfærd
    Ja, jeg tror også, hun er en blød hund og netop derfor kunne jeg aldrig få mig selv til at fastholde hende i den situation for at nå at optage en video. Det er jo tydeligt for enhver, at hun er rigtig utilpas ved det og jeg ville klart have valgt at hjælpe hende ud af den konflikt (eller hvad man skal kalde det) i stedet for at trække det ud og så sende hende i "skammekrogen" til sidst. Ej, jeg forstår det slet ikke. Jeg ville godt nok blive ked af det, hvis jeg havde en hund, der følte det var nødvendigt at prøve at dæmpe mig så meget fordi den havde spist kattemad
  4. topic svarede på Therese's Lenschow i Adfærd
    Jeg siger nu heller ikke, at hun har fået skæld ud. Jeg synes bare det er tydeligt at hun overhovedet ikke bryder sig om situationen og jeg kan faktisk ikke helt se det sjove i det
  5. topic svarede på Therese's Lenschow i Adfærd
    At krybe, knibe øjnene sammen og smaske (som jeg også mener hun gør?) kan jo også betyde, at hun ikke bryder sig om situationen. Det er i hvert fald sådan jeg tolker hele hendes udtryk.
  6. topic svarede på Therese's Lenschow i Adfærd
    Jeg synes faktisk slet ikke hun ligner en hund, som hygger sig med et eller andet sjovt trick
  7. Nej, det lyder godt nok ikke helt gennemtænkt
  8. Jeg aner intet om, hvad der skal til før de afliver. Har du nogle eksempler på, hvornår de vælger at videreformidle, hvor du mener en aflivning ville have været bedre? For det kunne da være interessant at høre hvordan det foregår i praksis.
  9. Det var da også en underlig ide at få
  10. Men de skriver nu også, at de afliver hvis dyret har så store adfærdsmæssige problemer, at det er uforsvarligt at videreformidle eller hvis dyret er uhelbredeligt syg.
  11. Jeg ville nok tænke mere i sygdom i første omgang. Har du fået tjekket om hun fejler et eller andet fysisk, som kan gøre at hun bliver så hurtigt træt?
  12. Jeg ved det ikke rigtigt. På den ene side kan jeg blive ked af det helt ned i maven ved tanken om at uskyldige, små hundehvalpe skal aflives. Som de siger i klippet, så kan hvalpene på ingen måde gøre for, at de er blevet avlet hos en klaphat, der for det første ikke passer godt nok på dem og som for det andet er ligeglad med at de risikerer at blive aflivet. Men det er klart følelserne, der taler der. Og set fra den vinkel, kan jeg da inderst inde godt være lidt glad over, hvis de kommer til Sverige og kan leve et langt, godt liv. Hvis jeg lytter lidt til min fornuft, så synes jeg egentligt ikke, at man skal bryde loven efter forgodtbefindende, fordi man lige synes den er forkert. Hvis alle gjorde det, fordi de syntes en lov var uretfærdig eller ramte dem urimeligt hårdt, så kan man jo godt forestille sig hvilket samfund vi ville leve i. Allerhelst ville jeg bare ønske, at folk ville lade være med at avle ulovlige hunde!
  13. Ja, det kan da egentligt godt være det er grønne tomater der menes :hmm: Jamen lige præcis. Det har jeg nemlig også hørt og derfor undrer det mig lidt. Ja, det var også der jeg så det
  14. et emne tilføjede Therese i Sygdomme
    Jeg har lige siddet og kigget på nettet, fordi jeg gerne ville finde ud af om hunde kan tåle champignon og finder så en liste, hvor der står, at tomat er giftigt. Det har jeg aldrig hørt før og jeg har da også givet Bobo tomat engang imellem og kunne derfor godt tænke mig at se om nogen af jer har hørt om det? Der er selvsagt ikke sket noget de gange han har fået det, men det er jo meget rart at vide, om der er noget om snakken eller ej. Bi-spørgsmål: kan hunde tåle champignon?
  15. Jeg er slet ikke uenig i, at mange andre racer også gerne vil jage. Slet ikke. Jeg nævnte blot typer, der måske kunne have svært ved at modstå fristelsen, fordi det lige var det snakken handlede om og nu spurgte du jo Og nej, jagthunde (som i hunde, der bliver brugt på praktisk jagt) skal selvfølgelig lære ikke at jage vildt på egen hånd. Men det ligger trods alt stadig ret dybt i nogle af jagthundene, at de skal rende efter vildt. Og der er jeg nok så mageligt anlagt, at jeg ikke ville vælge f.eks. en drivende hund, hvor jeg forestiller mig, at det bliver temmelig meget op af bakke at lære den at blive på grunden. Der er ingen grund til at gøre det sværere for sig selv end højst nødvendigt, synes jeg. Og der er jo ganske fine alternativer, som nok har nemmere ved at lære det, fordi de ganske enkelt ikke er avlede til at jage alene.
  16. Nå, så er det da heldigt at jeg lige er i humør til at svare, så du ikke skal gå til af spænding Jeg ved ikke meget om ret mange jagthunde, derfor undlod jeg bevidst at nævne racer for at undgå at nævne nogen "forkert." Så kunne TS evt. selv undersøge racerne nærmere. Men umiddelbar tænker jeg, at jeg nok ikke ville have den største tiltro til, at drivende jagthunde og måske også nogle af de stående jagthunde ville blive på den anden side af et lille hegn, hvis der gik en hjort eller en hare på den anden side.
  17. Ja, selvfølgelig er det okay, men det fremgik bare ikke ret tydeligt i dit første indlæg, at haven allerede var hegnet ind, så derfor spørger jeg. Det kunne jo være I havde en god grund til ikke at hegne ind. Men som Luckyluna skriver, skal I så nok bare undgå de allermest jagtinteresserede. Måske kan I fortælle hvilke hunde I allerede har kigget på? Så kan folk fortælle om deres erfaringer og I kan måske få en fornemmelse af om det er en god eller en dårlig ide.
  18. Nu er det ikke for at være flabet, men er der en grund til, at jeres have ikke kan hegnes ind? Uanset om man køber en hund med meget lidt jagtinstinkt eller ej er der jo ingen garantier for at hunden vil blive på grunden. Det behøver ikke være jagt, der trækker. Så det sikreste ville nok være at hegne haven ind.
  19. Stof til eftertanke Jeg belønner nu også engang for de små ting, men det er mere ud fra en erfaring om, at han absolut ikke gider gøre hvad jeg siger, hvis der ikke falder en belønning af - bare engang imellem :blink:
  20. Hold nu op, han er kær!!!
  21. I dag har vi været en tur i skoven, hvor jeg for allerførste gang prøvede at cykle en lille tur med Bobo. Han var ret god til at følge med og så tror jeg han synes det var lidt hyggeligt, at jeg kunne følge med i hans tempo i stedet for at komme travende nede bagved, så han er nødt til at vente på mig hele tiden Han lignede i hvert fald en, der synes det var ret sjovt Dog har jeg ikke helt mod på at køre med ham på vejen endnu, så han fik lov til at blive kørt hjem i bilen og sad så sødt og ventede på mig, da jeg kom hjem
  22. Og igen :blink:
  23. For mig handler det mere om hvad der ligger i linjerne end hvad status på en enkelt hund er. At en enkelt hund får C-hofter kan være tilfældigt eller handle mere om miljø end om arvelighed. Derfor ville jeg kigge på søskende, forældre, bedsteforældre og eventuelt også oldeforældre på begge sider for at få et indtryk af sundheden. Selvom det selvfølgelig ikke kan være helt dårligt, hvis index er på 112

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.